[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Mi a bubanatrol beszelsz, meg mindig, fogalmam sincs. Egy torony van, a Lance 2, amire azt pakolnak, amit kérsz ill. kifizetsz. Az aussieknek custom csináltak egyet (jo rondat) az "előzetes" tesztre, mert kicsengettek.
Mi mindenkinél előbb járunk, mi mar megrendeltuk es kifizettuk a sorozatgyartast is, azaz qrvara nem valami standardot kellene kapnunk, plane nem az ingyenes szlovak demot, az baszarintana be, az aztan hetmerfoldes inkompetencia penne a MH részéről...
Mindenki "megtette tétjeit" - pár hét és kiderül milyen lesz a magyar Lynx torony. Nem érdemes többet rugózni ezen...
 
Lehet hogy megnézte az Aladeen fórumtárs által szerkesztett Lynx IFV wiki szócikket ahová ez van írva?
Én kiírtam Wikire mindkét infót (kisebb és nagyobb motort), azzal hogy majd elválik.
Eléggé valószínű, hogy a kisebb lesz, de Haditechnika cikkben amiből a wikit írtam a nagyobb motort írták...

Amúgy írtam a Leibherrnek is egy kérdést erről, de szartak válaszolni...
 
A Liebherr-Werk Ehingen GmbH-nak?
Kikerestem azt az illetékes Leibherr oldalán a kontaktoknál...

Eddig 4-5 alkalommal próbálkoztam cégektől infót kapni. Eddig az RM-től jött válasz Skyranger ügyben (a kérdések egy részét kikerülték, de legalább válaszoltak) és egyszer az Airbustól H145M ügyben. Az Airbus elég normálisan válaszolt - legalábbis először.
Ha általánosabb a kérdés a termékről, akkor szívesebben válaszolnak, konkrét megrendelésről nem igazán - érthető okokból.
Leibherrel nem volt szerencsém, de ez van...
 
Nem. Csak gondoltam ha már találgatunk hogy jött-e már vagy nem, egy vagy több jött-e, akkor az is kérdés hogy hová viszik először... az első H145-ösöknél is volt egy váratlan kitérő Budaörsre, hogy a nagyembereknek ne kelljen miatta sokat utazni.
Ja, hat az egy heli, az elég könnyen libben ide-oda, ugye...
 
Ez egy tervezet volt, aztán ehhez képest gyengébb motor megy most bele. De akár ez lehet egy későbbi fejlesztési potenciál.

Amúgy ez akár egy fontos kérdés is lesz a híres fejlesztési tartalékok és jövőorientáltság tekintetében!

Ez volt az eredeti tervben. A motortér mérete megmaradt? Tudom, hogy egy későbbi MLU program esetén lenne/lesz bőven bajunk a váltóval meg a hajtással... De jó lenne tudni, hogy idővel a nagyobb motortér megmaradt? Mert a két motor változatnál csak a magasság egyforma. És horizontálisan egy 517*76*- méretkülönbség van.
20 év múlva, amikor egy MLU program időszerű lesz, azt sem fogjuk tudni, hogy milyen motorok lesznek a kínálatban, de egy kérdést azért megér, hogy a híres sok fejleszthető tartalékban ez is benne van-e? (És valószínűleg nem kapunk rá választ, mert kedvenc németjeink agyvérzést kapnak, ha szűkebbre vették azóta a tervezésnél és most kitaláljuk, hogy de nekünk egy olyan motorra kell méretezni, amivel nem rendeljük meg és amihez nincs kidolgozva az erőátviteli rendszer beszerelése sem.) :D

Az viszont érdekelne, hogy egy olajban gazdag országot, mint Katart érdekelné-e az, hogy mi 1500 LE változatban szállítsunk és ahhoz érdemes-e a jelenlegi páncélozottságra kidolgozni. Azért egy 30 LE/t nagyon durva gyorsulást jelentene a sivatagban. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Amúgy ez akár egy fontos kérdés is lesz a híres fejlesztési tartalékok és jövőorientáltság tekintetében!

Ez volt az eredeti tervben. A motortér mérete megmaradt? Tudom, hogy egy későbbi MLU program esetén lenne/lesz bőven bajunk a váltóval meg a hajtással... De jó lenne tudni, hogy idővel a nagyobb motortér megmaradt? Mert a két motor változatnál csak a magasság egyforma. És horizontálisan egy 517*76*- méretkülönbség van.
20 év múlva, amikor egy MLU program időszerű lesz, azt sem fogjuk tudni, hogy milyen motorok lesznek a kínálatban, de egy kérdést azért megér, hogy a híres sok fejleszthető tartalékban ez is benne van-e? (És valószínűleg nem kapunk rá választ, mert kedvenc németjeink agyvérzést kapnak, ha szűkebbre vették azóta a tervezésnél és most kitaláljuk, hogy de nekünk egy olyan motorra kell méretezni, amivel nem rendeljük meg és amihez nincs kidolgozva az erőátviteli rendszer beszerelése sem.) :D

Az viszont érdekelne, hogy egy olajban gazdag országot, mint Katart érdekelné-e az, hogy mi 1500 LE változatban szállítsunk és ahhoz érdemes-e a jelenlegi páncélozottságra kidolgozni. Azért egy 30 LE/t nagyon durva gyorsulást jelentene a sivatagban. :)
Az Leopard A7V fajlagos teljesítménye: 16.6 kW/t
49 tonnával (jól megpakolva) és kisebb motorral (850kW) számolva Lynxet 17,3 kW/t jön ki.
Simán tudnak együtt mozogni harckocsijaink és a harcjárműveink és ez a lényeg. Nincs szükség erősebb és éppezért vélhetően drágább és "üzemanyag pazarlóbb" motorra.
 
Nincs szükség erősebb és éppezért vélhetően drágább és "üzemanyag pazarlóbb" motorra.
Ez különben duplatévedés.Egyrészt az erősebb motor mindig jobb-szegdelt terepen méginkább.Másrészt az erősebb motor valójában többnyire kevesebbet fogyaszt.Egyszerűen azért,mert kevesebbet "erőlködik" üzem közben.És ez a megbizhatóságra,üzembiztonságra is kihat.
 
Ha jól értem megjöttek, de még nem sajtónyilvános. :cool:

Hogyan hoztak volna át a fél országon egy 50 tonnás dögöt, ami akkora, mint egy pajta? A 100-200km-en egyetlen egy ember sem ment el mellette, nem jött szembe stb, aki felrakta volna valamelyik közösségi oldalra? Ráadásul az eddigi õsszes új eszközt már a határon promózták, vagy szólt előre a HM/MH. Nincsenek ezek még itt :(
 
Hogyan hoztak volna át a fél országon egy 50 tonnás dögöt, ami akkora, mint egy pajta? A 100-200km-en egyetlen egy ember sem ment el mellette, nem jött szembe stb, aki felrakta volna valamelyik közösségi oldalra? Ráadásul az eddigi õsszes új eszközt már a határon promózták, vagy szólt előre a HM/MH. Nincsenek ezek még itt :(
Én azért megoldanám, meg bárki aki gondolkozik rajta 2 percet.
 
Hogyan hoztak volna át a fél országon egy 50 tonnás dögöt, ami akkora, mint egy pajta? A 100-200km-en egyetlen egy ember sem ment el mellette, nem jött szembe stb, aki felrakta volna valamelyik közösségi oldalra? Ráadásul az eddigi õsszes új eszközt már a határon promózták, vagy szólt előre a HM/MH. Nincsenek ezek még itt :(
Be van takarózva a láthatatlanná tévő köpönyegbe.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Az Leopard A7V fajlagos teljesítménye: 16.6 kW/t
49 tonnával (jól megpakolva) és kisebb motorral (850kW) számolva Lynxet 17,3 kW/t jön ki.
Simán tudnak együtt mozogni harckocsijaink és a harcjárműveink és ez a lényeg. Nincs szükség erősebb és éppezért vélhetően drágább és "üzemanyag pazarlóbb" motorra.

Ezt tudom. Elkerülte a figyelmed a hsz-ben többször megismétlődő "majdani MLU", vagy például az, hogy Katarnak lenne ma csak jó, ha ajánlgatnánk ilyen erős gépeket.

fejlesztési tartalékok és jövőorientáltság tekintetében
20 év múlva, amikor egy MLU program időszerű lesz
(És valószínűleg nem kapunk rá választ, mert kedvenc németjeink agyvérzést kapnak, ha szűkebbre vették azóta a tervezésnél és most kitaláljuk, hogy de nekünk egy olyan motorra kell méretezni, amivel nem rendeljük meg és amihez nincs kidolgozva az erőátviteli rendszer beszerelése sem.
Az viszont érdekelne, hogy egy olajban gazdag országot, mint Katart érdekelné-e az, hogy mi 1500 LE változatban szállítsunk és ahhoz érdemes-e a jelenlegi páncélozottságra kidolgozni. Azért egy 30 LE/t nagyon durva gyorsulást jelentene a sivatagban.

Lásd jóságomat, kb a hsz-em felét kimásoltam neked, hogy legyen mit visszaolvasnod.
 
Ezt tudom. Elkerülte a figyelmed a hsz-ben többször megismétlődő "majdani MLU", vagy például az, hogy Katarnak lenne ma csak jó, ha ajánlgatnánk ilyen erős gépeket.






Lásd jóságomat, kb a hsz-em felét kimásoltam neked, hogy legyen mit visszaolvasnod.
Katart egyelőre nem igazán érdekli a Lynx: egyszer mutatták egy parádén, azóta sincs semmi hír erről "projektről". MLU-ról elég vicces beszélni, amikor még az alapváltozat sem létezik igazán kipróbált típusként.
Fene sem tudja mi lesz 20 év múlva...
 
Katart egyelőre nem igazán érdekli a Lynx: egyszer mutatták egy parádén, azóta sincs semmi hír erről "projektről". MLU-ról elég vicces beszélni, amikor még az alapváltozat sem létezik igazán kipróbált típusként.
Fene sem tudja mi lesz 20 év múlva...

Akkor még egyszer, még egyértelműbben, hogy miről volt szó a kommentáromban.

Arra a dologra reagálva, hogy egyébként is az 1500 LE-s motorral volt eredetileg tervezve, de ezt a kutya nem akarta még megvenni, ezért a németek ugyan annak a gyártónak egy gyengébb erőforrásával adták el nekünk, arra volnék kíváncsi, hogy a motortér maradt-e a nagyobb, vagy lefaragták?
Ez távol áll egy gyártásba adható MLU programtól. Pusztán a jelenlegi, nekünk eladott gépek fejlesztési potenciálját firtatja, vagyis bele baszunk a gépbe egy nagyobb méretű cuccot 20 év múlva, mert minden valamire való MLU része a motorteljesítmény növelése, vagy úgy sincs rá szükség a németek átszabták-e az elmúlt években és később majd vakarózni kell? (Az MLU-k szinte az első sorozatgyártott példányoktól elkezdődik, a fejlődés nem állhat meg. Az már késő, ha 20 év múlva akarsz a saját terméked fejlesztésén elkezdeni gondolkodni, egy hadi fejlesztés átfutása minimum 10 év.)

Katar meg már azzal a parádés felvonuláson "nézegette" dologgal is potenciális vásárló. Ahogy van más is rajta kívül. A különlegességét az adja, hogy Görögországot és Olaszországot szerintem jobban zavarná egy esetleges nagyobb fogyasztás. (Most nem akarom belekeverni, hogy Negan meg pont azt vetette fel, hogy lehet kmarányosan kisebb is lenne a fogyasztása.) Ha valami rendkívüli érdekelhet Katart, hát akkor ő az, akit egy igazi izomautó érdekelheti ezen a piacon. (És mondjuk kíváncsi vagyok, hogy egy CV-90 elő tud-e húzni egy ilyen verziót. Ha már az az egyik fő rivális...)
 
A különlegességét az adja, hogy Görögországot és Olaszországot szerintem jobban zavarná egy esetleges nagyobb fogyasztás
Görög és olasz baromi hegyes országok,és hegyvidéken egyrészt fokozottan kell a paci,másrészt a jobban erőlködő kisebb motor bizton többet fog fogyasztani,és hamarab leamortizálódik,mint egy nagyobb.....