[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Ha jol emlékszem,kétfokozatú feltöltőt kapott a motor,és folyamatos üzemben nem is tudja hozni ezeket az értékeket,csak korlátozott idejű csúcsüzemmódban.
Igen. Alapból 800kW, vészüzemben 850. Viszont bődületes 4300Nm-t tud, a Puma 800kW V10 MTU 892-e tud 2070-et csak összehasonlítás végett.

Engedjétek el azt a V12 motort.

ezt a motort még miben használják?
Katonai felhasználásban a Lynx az első, amúgy földmunkagépekben és mezőgazdasági gépekben használják széleskörűen. RM szerint emiatt olcsóbb és megbízhatóbb alternatíva mondjuk az MTU-val szemben. Majd meglátjuk.

A Puma gondjai miatt nemrég döntött a BW 78db Marder modernizálásáról, abban is pl új Liebherr D956 750Le-s motorok lesznek párosítva a régi váltóval. Szóval ha a BW-nek megfelel a Liebherr...

Pletyka.

Vibráció, megoldások.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez meg leginkább az amerikai OMFV tenderre szóló extra, vagy lehet elvárás/preferált a tender részvevőinek.

Az MPF tender győztes Griffin könnyű tank is ezt használja és valószínűleg az IFV verzió is az OMFV-n. Kiváncsi leszek, az új Abrams is megkapja-e a saját verzióját...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
K

kamm

Guest
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.
Nekem az valahol megvan, majd elokotrom a hetvegen.

99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem Rheinmetall anyagban láttad. ;)
En sosem lattam mast, mint azt az egyet, amivel jon.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 850
4 212
113
Vagy igen,de még a tervezési időszakban,mikor elég sok mindent beleirtak,mint lehetőség.35/50milis ágyút sem nagyon emlegetik momentán az RMnél.

A 35 milliméteres ágyú jelenleg is szerepel a Rheinmetall oldalán, mint ahogy a 850 kW is, ezekben semmi változás nincs azóta, hogy először megjelent ott pár éve. És tudtommal az is volt az első hivatalosnak vehető hely, ahol már konkrétabb adatok voltak a KF41-ről.


Az ausztrál tenderrel kapcsolatban ezek az adatok röpködtek a médiában:

"The KF41 Lynx has a powerpack in the front of the hull including an 850 kW (1140hp) Liebherr engine and a proven Renk transmission."

"The Lynx KF41 IFV is powered by a 1,140hp Liebherr engine coupled to Renk HSWL 256 automatic six-speed transmission. It has a power-to-weight ratio of 26hp/t."

"It is powered by an 850 kW (1140hp) Liebherr engine driving through a Renk transmission, and features a flexible suspension system designed and developed by Australian company, Supashock."

"The Lynx’s overall design layout is conventional, the front right located powerpack consisting of a Liebherr D9612 diesel engine coupled to either an Allison X300 series 6F/1R or Renk HSWL 256 automatic transmission. It is powered by an 850 kW (1,140 hp) engine and has a top speed of 70 km/h (43 mph)."

Az első három oké, azokat mondta a Rheinmetall is. A negyediknél már kicsit beindult a fantázia.

+nem találtam még linkelve (legalább is a fórumkereső nekem nem találta):
http://real.mtak.hu/118258/1/HT_2020-6_cikk_11.pdf
Eszköz neve: Lynx KF31 Lynx KF41 Puma BMP–1
Hosszúsága: 7,22 m 7,73 m 7,60 m 6,70 m
Szélessége: 3,60 m 3,60 m 3,90 m 2,90 m
Magassága: 3,30 m 3,43 m 3,60 m 2,10 m
Tömege (harci tömeg): 2 t 49 t 42 t 13 t
Személyzet: 3+6 fő 3+8 (9) fő 3+6 fő 3+8 fő
Motor: Liebherr, D9512 750 kW (997 LE), Liebherr, D9612 1100 kW (1463 LE), MTU 890, 800 kW (1100 LE), UTD–20, 224 kW (300 LE)
Fajlagos teljesítmény: 18 kW/t 22 kW/t 19 kW/t 17 kW/t

Ezt linkelte @SilvioD is, erre írtam, hogy abban a táblázatban jópár dolog nem stimmel.

Nekem az valahol megvan, majd elokotrom a hetvegen.

Húúú az jó lenne, mert az a legrészletesebb hiteles anyag a KF41-ről.

En sosem lattam mast, mint azt az egyet, amivel jon.

Hát ez az, én sem tudok másról.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 894
34 811
113
A 35 milliméteres ágyú jelenleg is szerepel a Rheinmetall oldalán, mint ahogy a 850 kW is, ezekben semmi változás nincs azóta, hogy először megjelent ott pár éve. És tudtommal az is volt az első hivatalosnak vehető hely, ahol már konkrétabb adatok voltak a KF41-ről.




Az első három oké, azokat mondta a Rheinmetall is. A negyediknél már kicsit beindult a fantázia.



Ezt linkelte @SilvioD is, erre írtam, hogy abban a táblázatban jópár dolog nem stimmel.



Húúú az jó lenne, mert az a legrészletesebb hiteles anyag a KF41-ről.



Hát ez az, én sem tudok másról.
Fenetudja.Eleinte elég tág tol-ig dolgokat adtak meg,aztán ahogy haladt a fejlesztés,konkretizálódtak a dolgok.
Arra emlékszem,hogy mikor megjelent a gép,mint szóbajöhető lehetőség,akkor @mindenen kívül -el vitáztam,hogy én bizony megvárnám,mi lesz ebből a tervezetből,mert szinpatikusabb az igéret,mint a szerintem túlfinomitott és drága Puma.Az erős motor,erős fegyverzet kombinációja igencsak tetszett,meg még egy rugalmasabb,olcsóbb lehetőségnek is tűnt.És akkor még nem volt a fórumközönség figyelmének központjában a gép,mert szó sem volt róla,hogy ilyet rendelünk.Simán csak elméleti fejlesztési lehetőségekről agyalogtunk.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 326
24 845
113
Az első három oké, azokat mondta a Rheinmetall is. A negyediknél már kicsit beindult a fantázia.
...ja ja, de nem zár ki semmit, az évekkel ezelőtti alap infó is lehet hülyeség, ha mindenki csak átvette az évek során mintegy sablonszöveget.
Ezt linkelte @SilvioD is, erre írtam, hogy abban a táblázatban jópár dolog nem stimmel.
Direkt kétszer rákerestem, mert előttem volt, hogy láttam, de a fórumkereső nekem nem a barátom ezek szerint.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 850
4 212
113
Fenetudja.Eleinte elég tág tol-ig dolgokat adtak meg,aztán ahogy haladt a fejlesztés,konkretizálódtak a dolgok.
Arra emlékszem,hogy mikor megjelent a gép,mint szóbajöhető lehetőség,akkor @mindenen kívül -el vitáztam,hogy én bizony megvárnám,mi lesz ebből a tervezetből,mert szinpatikusabb az igéret,mint a szerintem túlfinomitott és drága Puma.Az erős motor,erős fegyverzet kombinációja igencsak tetszett,meg még egy rugalmasabb,olcsóbb lehetőségnek is tűnt.És akkor még nem volt a fórumközönség figyelmének központjában a gép,mert szó sem volt róla,hogy ilyet rendelünk.Simán csak elméleti fejlesztési lehetőségekről agyalogtunk.

Jaja, rémlik valami. Abban az időben én is azt hittem, hogy a V12-es szörnyet kapja, mert az tűnt logikusnak a Liebherr portfóliója alapján. De az akkor is csak találgatás volt.
Amúgy az erős motor megvan, az 1070-1140 lóerő elég szerintem a max 50 tonnához, a 4000+ Nm-es nyomaték meg több, mint elég, szóval ezzel nem lesz semmi gond.
A PUMA nekem a belül túl alacsony deszanttér, meg a 6 fős deszant miatt nem tetszett annyira.
Az alacsony ár meg a KF31-re vonatkozott volna, ezt én már akkoriban is úgy gondoltam. Mert nem hiszem, hogy jelentős árkülönbség lenne a hasonló képességű elektronikával szerelt KF41 és a PUMA között.

Direkt kétszer rákerestem, mert előttem volt, hogy láttam, de a fórumkereső nekem nem a barátom ezek szerint.

A dokumentum ugyanaz, de más helyről volt, szóval a linkje is más. :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Negan
K

kamm

Guest
Jaja, rémlik valami. Abban az időben én is azt hittem, hogy a V12-es szörnyet kapja, mert az tűnt logikusnak a Liebherr portfóliója alapján. De az akkor is csak találgatás volt.
Amúgy az erős motor megvan, az 1070-1140 lóerő elég szerintem a max 50 tonnához, a 4000+ Nm-es nyomaték meg több, mint elég, szóval ezzel nem lesz semmi gond.
A PUMA nekem a belül túl alacsony deszanttér, meg a 6 fős deszant miatt nem tetszett annyira.
Az alacsony ár meg a KF31-re vonatkozott volna, ezt én már akkoriban is úgy gondoltam. Mert nem hiszem, hogy jelentős árkülönbség lenne a hasonló képességű elektronikával szerelt KF41 és a PUMA között.
Nekem anno addig volt a Puma a preferalt verziom, amig ra nem jottem, hogy mennyivel elonyosebb a modularis design (ill. limitalt a Puma upgrade ciklusa), plusz hirtelen kikerultek a Puma nyugjeirol az adatok...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 894
34 811
113
Abban az időben én is azt hittem, hogy a V12-es szörnyet kapja, mert az tűnt logikusnak a Liebherr portfóliója alapján
Plusz abban az időben az RM az Agilis terveztbe is a Liebherr V12 motort adta meg erőforrásként-és oláhok fele utaltak a motorkompatibilitás lehetőségére.(persze a 8x8ba egy gyengébb változatot irtak).
No de akkor még a promo gép is csak készült.