[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 168
113
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.




99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem Rheinmetall anyagban láttad. ;)
Vagy igen,de még a tervezési időszakban,mikor elég sok mindent beleirtak,mint lehetőség.35/50milis ágyút sem nagyon emlegetik momentán az RMnél.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Ha jol emlékszem,kétfokozatú feltöltőt kapott a motor,és folyamatos üzemben nem is tudja hozni ezeket az értékeket,csak korlátozott idejű csúcsüzemmódban.

Passz. Másfél éve olvastam, azóta sokat felejtettem... A repnapos információs tábla szerint 800 kW-ot tud folyamatosan:
20210830kecskemeti-repulonap15.jpg


De itt van a DTR-es anyag, ha valakinek esetleg lenne hozzáférése:

ezt a motort még miben használják?

Fogalmam sincs, hogy polgári területen miben, de ha úgy érted, hogy milyen más harcjárműben, akkor tudtommal semmi másban nem használják jelenleg.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 154
113
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.
Az ausztrál tenderrel kapcsolatban ezek az adatok röpködtek a médiában:

"The KF41 Lynx has a powerpack in the front of the hull including an 850 kW (1140hp) Liebherr engine and a proven Renk transmission."

"The Lynx KF41 IFV is powered by a 1,140hp Liebherr engine coupled to Renk HSWL 256 automatic six-speed transmission. It has a power-to-weight ratio of 26hp/t."

"It is powered by an 850 kW (1140hp) Liebherr engine driving through a Renk transmission, and features a flexible suspension system designed and developed by Australian company, Supashock."

"The Lynx’s overall design layout is conventional, the front right located powerpack consisting of a Liebherr D9612 diesel engine coupled to either an Allison X300 series 6F/1R or Renk HSWL 256 automatic transmission. It is powered by an 850 kW (1,140 hp) engine and has a top speed of 70 km/h (43 mph)."
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 154
113
+nem találtam még linkelve (legalább is a fórumkereső nekem nem találta):
http://real.mtak.hu/118258/1/HT_2020-6_cikk_11.pdf
Eszköz neve: Lynx KF31 Lynx KF41 Puma BMP–1
Hosszúsága: 7,22 m 7,73 m 7,60 m 6,70 m
Szélessége: 3,60 m 3,60 m 3,90 m 2,90 m
Magassága: 3,30 m 3,43 m 3,60 m 2,10 m
Tömege (harci tömeg): 2 t 49 t 42 t 13 t
Személyzet: 3+6 fő 3+8 (9) fő 3+6 fő 3+8 fő
Motor: Liebherr, D9512 750 kW (997 LE), Liebherr, D9612 1100 kW (1463 LE), MTU 890, 800 kW (1100 LE), UTD–20, 224 kW (300 LE)
Fajlagos teljesítmény: 18 kW/t 22 kW/t 19 kW/t 17 kW/t
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 563
113
Ha jol emlékszem,kétfokozatú feltöltőt kapott a motor,és folyamatos üzemben nem is tudja hozni ezeket az értékeket,csak korlátozott idejű csúcsüzemmódban.
Igen. Alapból 800kW, vészüzemben 850. Viszont bődületes 4300Nm-t tud, a Puma 800kW V10 MTU 892-e tud 2070-et csak összehasonlítás végett.

Engedjétek el azt a V12 motort.

ezt a motort még miben használják?
Katonai felhasználásban a Lynx az első, amúgy földmunkagépekben és mezőgazdasági gépekben használják széleskörűen. RM szerint emiatt olcsóbb és megbízhatóbb alternatíva mondjuk az MTU-val szemben. Majd meglátjuk.

A Puma gondjai miatt nemrég döntött a BW 78db Marder modernizálásáról, abban is pl új Liebherr D956 750Le-s motorok lesznek párosítva a régi váltóval. Szóval ha a BW-nek megfelel a Liebherr...

Ez meg leginkább az amerikai OMFV tenderre szóló extra, vagy lehet elvárás/preferált a tender részvevőinek.

Az MPF tender győztes Griffin könnyű tank is ezt használja és valószínűleg az IFV verzió is az OMFV-n. Kiváncsi leszek, az új Abrams is megkapja-e a saját verzióját...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
K

kamm

Guest
A DTR magazinban volt a Rheinmetall Defence Australia-val készült interjú a KF41-ről, ez sajnos azóta már fizetős lett. Na ott voltak a specifikációi a motornak is. Amire emlékszek belőle, D976-os motor, 850 kW, 4000 fölötti, talán 4200 Nm nyomaték.
Nekem az valahol megvan, majd elokotrom a hetvegen.

99%-ig biztos vagyok benne, hogy nem Rheinmetall anyagban láttad. ;)
En sosem lattam mast, mint azt az egyet, amivel jon.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Vagy igen,de még a tervezési időszakban,mikor elég sok mindent beleirtak,mint lehetőség.35/50milis ágyút sem nagyon emlegetik momentán az RMnél.

A 35 milliméteres ágyú jelenleg is szerepel a Rheinmetall oldalán, mint ahogy a 850 kW is, ezekben semmi változás nincs azóta, hogy először megjelent ott pár éve. És tudtommal az is volt az első hivatalosnak vehető hely, ahol már konkrétabb adatok voltak a KF41-ről.


Az ausztrál tenderrel kapcsolatban ezek az adatok röpködtek a médiában:

"The KF41 Lynx has a powerpack in the front of the hull including an 850 kW (1140hp) Liebherr engine and a proven Renk transmission."

"The Lynx KF41 IFV is powered by a 1,140hp Liebherr engine coupled to Renk HSWL 256 automatic six-speed transmission. It has a power-to-weight ratio of 26hp/t."

"It is powered by an 850 kW (1140hp) Liebherr engine driving through a Renk transmission, and features a flexible suspension system designed and developed by Australian company, Supashock."

"The Lynx’s overall design layout is conventional, the front right located powerpack consisting of a Liebherr D9612 diesel engine coupled to either an Allison X300 series 6F/1R or Renk HSWL 256 automatic transmission. It is powered by an 850 kW (1,140 hp) engine and has a top speed of 70 km/h (43 mph)."

Az első három oké, azokat mondta a Rheinmetall is. A negyediknél már kicsit beindult a fantázia.

+nem találtam még linkelve (legalább is a fórumkereső nekem nem találta):
http://real.mtak.hu/118258/1/HT_2020-6_cikk_11.pdf
Eszköz neve: Lynx KF31 Lynx KF41 Puma BMP–1
Hosszúsága: 7,22 m 7,73 m 7,60 m 6,70 m
Szélessége: 3,60 m 3,60 m 3,90 m 2,90 m
Magassága: 3,30 m 3,43 m 3,60 m 2,10 m
Tömege (harci tömeg): 2 t 49 t 42 t 13 t
Személyzet: 3+6 fő 3+8 (9) fő 3+6 fő 3+8 fő
Motor: Liebherr, D9512 750 kW (997 LE), Liebherr, D9612 1100 kW (1463 LE), MTU 890, 800 kW (1100 LE), UTD–20, 224 kW (300 LE)
Fajlagos teljesítmény: 18 kW/t 22 kW/t 19 kW/t 17 kW/t

Ezt linkelte @SilvioD is, erre írtam, hogy abban a táblázatban jópár dolog nem stimmel.

Nekem az valahol megvan, majd elokotrom a hetvegen.

Húúú az jó lenne, mert az a legrészletesebb hiteles anyag a KF41-ről.

En sosem lattam mast, mint azt az egyet, amivel jon.

Hát ez az, én sem tudok másról.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 168
113
A 35 milliméteres ágyú jelenleg is szerepel a Rheinmetall oldalán, mint ahogy a 850 kW is, ezekben semmi változás nincs azóta, hogy először megjelent ott pár éve. És tudtommal az is volt az első hivatalosnak vehető hely, ahol már konkrétabb adatok voltak a KF41-ről.




Az első három oké, azokat mondta a Rheinmetall is. A negyediknél már kicsit beindult a fantázia.



Ezt linkelte @SilvioD is, erre írtam, hogy abban a táblázatban jópár dolog nem stimmel.



Húúú az jó lenne, mert az a legrészletesebb hiteles anyag a KF41-ről.



Hát ez az, én sem tudok másról.
Fenetudja.Eleinte elég tág tol-ig dolgokat adtak meg,aztán ahogy haladt a fejlesztés,konkretizálódtak a dolgok.
Arra emlékszem,hogy mikor megjelent a gép,mint szóbajöhető lehetőség,akkor @mindenen kívül -el vitáztam,hogy én bizony megvárnám,mi lesz ebből a tervezetből,mert szinpatikusabb az igéret,mint a szerintem túlfinomitott és drága Puma.Az erős motor,erős fegyverzet kombinációja igencsak tetszett,meg még egy rugalmasabb,olcsóbb lehetőségnek is tűnt.És akkor még nem volt a fórumközönség figyelmének központjában a gép,mert szó sem volt róla,hogy ilyet rendelünk.Simán csak elméleti fejlesztési lehetőségekről agyalogtunk.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 154
113
Az első három oké, azokat mondta a Rheinmetall is. A negyediknél már kicsit beindult a fantázia.
...ja ja, de nem zár ki semmit, az évekkel ezelőtti alap infó is lehet hülyeség, ha mindenki csak átvette az évek során mintegy sablonszöveget.
Ezt linkelte @SilvioD is, erre írtam, hogy abban a táblázatban jópár dolog nem stimmel.
Direkt kétszer rákerestem, mert előttem volt, hogy láttam, de a fórumkereső nekem nem a barátom ezek szerint.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Fenetudja.Eleinte elég tág tol-ig dolgokat adtak meg,aztán ahogy haladt a fejlesztés,konkretizálódtak a dolgok.
Arra emlékszem,hogy mikor megjelent a gép,mint szóbajöhető lehetőség,akkor @mindenen kívül -el vitáztam,hogy én bizony megvárnám,mi lesz ebből a tervezetből,mert szinpatikusabb az igéret,mint a szerintem túlfinomitott és drága Puma.Az erős motor,erős fegyverzet kombinációja igencsak tetszett,meg még egy rugalmasabb,olcsóbb lehetőségnek is tűnt.És akkor még nem volt a fórumközönség figyelmének központjában a gép,mert szó sem volt róla,hogy ilyet rendelünk.Simán csak elméleti fejlesztési lehetőségekről agyalogtunk.

Jaja, rémlik valami. Abban az időben én is azt hittem, hogy a V12-es szörnyet kapja, mert az tűnt logikusnak a Liebherr portfóliója alapján. De az akkor is csak találgatás volt.
Amúgy az erős motor megvan, az 1070-1140 lóerő elég szerintem a max 50 tonnához, a 4000+ Nm-es nyomaték meg több, mint elég, szóval ezzel nem lesz semmi gond.
A PUMA nekem a belül túl alacsony deszanttér, meg a 6 fős deszant miatt nem tetszett annyira.
Az alacsony ár meg a KF31-re vonatkozott volna, ezt én már akkoriban is úgy gondoltam. Mert nem hiszem, hogy jelentős árkülönbség lenne a hasonló képességű elektronikával szerelt KF41 és a PUMA között.

Direkt kétszer rákerestem, mert előttem volt, hogy láttam, de a fórumkereső nekem nem a barátom ezek szerint.

A dokumentum ugyanaz, de más helyről volt, szóval a linkje is más. :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Negan
K

kamm

Guest
Jaja, rémlik valami. Abban az időben én is azt hittem, hogy a V12-es szörnyet kapja, mert az tűnt logikusnak a Liebherr portfóliója alapján. De az akkor is csak találgatás volt.
Amúgy az erős motor megvan, az 1070-1140 lóerő elég szerintem a max 50 tonnához, a 4000+ Nm-es nyomaték meg több, mint elég, szóval ezzel nem lesz semmi gond.
A PUMA nekem a belül túl alacsony deszanttér, meg a 6 fős deszant miatt nem tetszett annyira.
Az alacsony ár meg a KF31-re vonatkozott volna, ezt én már akkoriban is úgy gondoltam. Mert nem hiszem, hogy jelentős árkülönbség lenne a hasonló képességű elektronikával szerelt KF41 és a PUMA között.
Nekem anno addig volt a Puma a preferalt verziom, amig ra nem jottem, hogy mennyivel elonyosebb a modularis design (ill. limitalt a Puma upgrade ciklusa), plusz hirtelen kikerultek a Puma nyugjeirol az adatok...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 168
113
Abban az időben én is azt hittem, hogy a V12-es szörnyet kapja, mert az tűnt logikusnak a Liebherr portfóliója alapján
Plusz abban az időben az RM az Agilis terveztbe is a Liebherr V12 motort adta meg erőforrásként-és oláhok fele utaltak a motorkompatibilitás lehetőségére.(persze a 8x8ba egy gyengébb változatot irtak).
No de akkor még a promo gép is csak készült.