[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 439
113
Még a podcast kapcsán:

Szoftverfrissítés:
Ugye elhangzott, hogy a teljes upgrade csak 2024-re fog befejeződni. A második lépcső után válik teljessé a csomag képességfejlesztése.
Ugye ez teszi lehetővé nekünk pl.: a Meteror, és az Iris-T rakéták, valamint a AMRAAM C8-asok alkalmazását is.
Tehát ne várja senki, hogy jövő év derekánál, vagy végénél hamarabb ezekből a fegyverekből érkezzen. Nincs értelme. A Honvédség érdeke, hogy minél később kelljen fizetni ezeket.

Sisakcélzó:
AHHAAHA. Lehet, hogy mégis @kamm -nak lesz igaza?
Egy igen fontos indirekt infó elhangzott ebből az apropóból. Azaz, hogy valószínűleg azért került a Targo II beszerzésre, mert az E-be is az került integrációra!
Hallo! Mit érdekel bennünket az, hogy mi lesz az E-ben? :rolleyes:

További szállítógépek:
Érdekes, hogy tervben vannak. Gondolom, hogy az utolsó helyen van a nem létező Open Sky feladatok kielégítése.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 202
113
Még a podcast kapcsán:

Szoftverfrissítés:
Ugye elhangzott, hogy a teljes upgrade csak 2024-re fog befejeződni. A második lépcső után válik teljessé a csomag képességfejlesztése.
Ugye ez teszi lehetővé nekünk pl.: a Meteror, és az Iris-T rakéták, valamint a AMRAAM C8-asok alkalmazását is.
Tehát ne várja senki, hogy jövő év derekánál, vagy végénél hamarabb ezekből a fegyverekből érkezzen. Nincs értelme. A Honvédség érdeke, hogy minél később kelljen fizetni ezeket.
Az is érdekes észre vétel volt (legalábbis számomra), hogy rakétákat lőszereket azért szereznek be több részletben elnyújtva (pl. CG lőszer, RM lőszercsomag, de monshatnám az IRIS-T-t is), hogy ne egyszerre járjon le a szavatosságuk, ne egyszerre "romoljanak meg". Őszintén szólva erre még nem gondoltam, pedig kézen fekvő: ha tudja az "ellenség", hogy X fegyver fajtából az összes nagyjából egyszerre "jár le", akkor fog "támadni"...vagy legalábbis figyelembe veheti a tervezésnél.
Szóval nem csak pénzügyi megfontolásból nem veszünk sok rakétafegyvert és lőszert egyszerre.


Sisakcélzó:
AHHAAHA. Lehet, hogy mégis @kamm -nak lesz igaza?
Egy igen fontos indirekt infó elhangzott ebből az apropóból. Azaz, hogy valószínűleg azért került a Targo II beszerzésre, mert az E-be is az került integrációra!
Hallo! Mit érdekel bennünket az, hogy mi lesz az E-ben? :rolleyes:
Mert mondjuk ha megismerik az E kapcsán akkor könnyebben integrálják a C-be is?
Egy hamar nem lesz itt flottabővítés szerintem...már ha lesz valaha is.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 679
2 214
113
A riporter jól , okosan kérdezett , a flottabővítést a repülőgépekben még benne lévő üzemídőn keresztül közelítette meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
A Gripenes résszel kapcsolatos észrevételek pedig ide jöhetnek.
2023. .MS20 Block 2.1
2024. MS20 Block 2.2
Melyik, mit tartalmaz?
Nem volt túl konkrét, de a radar jóval messzebb fog látni a jjelenleginél, jóval kisebb radarvisszaverőfelületű célokat is érzékelni képes. (Pl.kisebb drónok)


Sisak
Elbit Targo II vs. BAE Cobra II.
Ezek játszottak, ezek lettek a Gripenhez integrálva, viszont az E-hez a Targo II lett!!!
Másrészt a Saab szerint a BAE új sisak fejlesztésének befejezése bizonytalan. Ezért lett az új Targo II.
Sztem ez erősen utal arra, hogy a további Gripen század E lesz. A C-khez elég lenne a BAE jelenlegi svédeknél használatban lévő Cobra.

A C élettartamának kb. felénél járunk.
Lízingszerződések lezártával Magyarországra kerül a tulajdonjog.

Rakétabeszerzések kapcsán még zajlanak az ehhez kapcsolódó hadiipari tárgyalások.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
313352980_5792699854126098_3318097503095023835_n.jpg
312517354_5792700227459394_3555145020275971398_n.jpg

311874720_5792700610792689_7370935739084074256_n.jpg
312923616_5792700857459331_4089309973659606100_n.jpg
313428027_5792699914126092_8227510750575965259_n.jpg


Missziós kihívások egy logisztikus szemével

Mint ismeretes, a Magyar Honvédség, 2015 és 2019 után, immár harmadik alkalommal idén augusztustól négy hónapon át, vezető nemzetként látja el a Balti országok légtérrendészeti feladatait, a litvániai Siauliai repülőbázison települve. December 1-én, a jelenleg kisegítő nemzetként tevékenykedő Lengyel Légierő veszi majd át a szolgálatot és a vezető nemzet szerepkört.
Egy misszió során a logisztikai támogatás kiemelten fontos és a sikeres feladatvégrehajtás záloga. Ebből adódóan a logisztikai szakemberekre nagy felelősség hárul. Nincs ez másképp a Magyar Honvédség Balti Fegyveres Légvédelmi Készenléti Alegység (MH BAP FLKA) esetében sem. A szakterületet érintő kihívásokról, a tervezéstől a kitelepülésen át a visszatelepülésig, a tapasztalatokról, és a nemzetközi környezet sajátosságairól Szentesi Norbert őrnagyot, az MH BAP FLKA logisztikai részleg vezetőjét kérdeztem.

A baltikumi misszióval kapcsolatos logisztikai tervezés mikor kezdődött és milyen elemekből áll?

A tervezés tulajdonképpen a 2021-es kecskeméti repülőnapot követően kezdődött el, először „fejben”, majd konkrét tervek formájában, mégpedig a Logisztikai részleg összeállításával és magának a kitelepülésnek az elgondolásával. Miután 2019 után újra kijelölésre kerültem, mint az MH BAP FLKA Block 60 leendő logisztikai részlegvezetője, a személyi állomány összeállításával szerencsére már könnyű dolgom volt, mert aki 2019-ben része volt a részlegemnek, azok szinte önként jelentkeztek, így ezzel nem volt sok teendőm. Megjegyezném, hogy ugyan az MH BAP FLKA Blokk 60 teljes személyi állománya az előző kettőhöz képest csökkent, a logisztikai részlegé, a korábbi missziók tapasztalatai alapján mégis növekedett egy fővel, így a részleg10 fővel látja el a logisztikai feladatokat.

Visszatérve az eredeti kérdéshez, a kitelepülés legkritikusabb eleme a megfelelő szállás „megszerzése” volt, mivel a térségben a NATO erők jelenléte az évek során folyamatosan nőtt, így a lehetőségek száma csökkent. Tudtuk, hogy az elmúlt missziók során is használt Hotel Siauliai-t az általunk később váltott Spanyol kontingens foglalja éppen, ezért olyan átmeneti szállást kellett keresnünk, ahol a teljes állományt együtt tudjuk tartani (ez követelmény volt). Mivel a városban ekkora befogadó képességű szállodát már nem találtunk, így kénytelenek voltunk a városon kívül is érdeklődni, olyan hely iránt, ahol az átmeneti időszakra ez az elvárás megvalósul. Ilyen lehetőséget csak a mintegy 80 km-re lévő Panevezys városban találtunk. Az átadás-átvételi ceremónia és a Spanyol kontingens hazatelepülése után azonban be tudtunk költözni a már említett Hotel Siauliai-ba, ahol jelenleg is lakunk. A tervezés része volt még a személyi állomány, illetve a felszerelés kijuttatásának megszervezése, ahol nagy segítségünkre voltak más katonai szervezetek, akikkel napi szinten tartottuk a kapcsolatot. Meg kellett továbbá szervezni az úgynevezett „földi lépcső” (11 fő és 5 technikai eszköz) hosszú pihenőjének helyét is, amiben a varsói védelmi attasé volt segítségünkre.

Konkrét időrendet készítettünk az állomány, a repülőgépek és a felszerelések fogadására, ami tartalmazta a fogadó nemzet által nyújtott segítséget is. Azt kell mondanom, hogy ha nem is percről percre, de óráról órára meg volt minden szervezve és szerencsére minden a tervek szerint működött.


A kitelepülés maga, hogyan zajlik, milyen fázisai vannak és ennek során mi az, ami kiemelt figyelmet igényel?

A kitelepülés maga 2022. július 26-án kezdődött a már említett „földi lépcső” indulásával, majd július 28-án folytatódott az általunk „első lépcsőnek” nevezett állomány kitelepülésével, akik a Magyar Honvédség egyik A319 repülőgépével érkeztek a Siauliai repülőbázisra. Aznap érkeztek a felszerelést szállító kamionok is, majd másnap a Gripenek és végül augusztus 3-án a „második lépcső” kiérkezésével vált teljessé a kontingens létszáma.

Fontos kiemelni, hogy szinte percre pontosan kellett mindenhova érkeznünk a feladatokhoz kapcsolódó szoros időrend miatt, gondolok itt a bérelt autók átvételétől, a konténerek lerakodásán át, a kiérkező állomány fogadásának, szállításának és élelmezési ellátásának megszervezéséig mindenre, ami a kiérkező állomány, valamint a technikai eszközök kiszolgálásához elengedhetetlen. Ráadásul mindent úgy kellett realizálni, hogy az említett átmeneti szállás 80 kilométerre volt a Siauliai repülőbázistól, ami meglehetősen nagy kihívást jelentett.

A balti légtérrendészeti misszióban a NATO országok rendszerint négyhónapos ciklusokban vesznek részt rotációs alapon. Az átadás-átvétel egy misszió elején és végén, hogy történik és mi az, ami esetlegesen nehézséget, kihívást jelent?

A váltások és átadás-átvételek mindig a kiemelt feladatok közé tartoznak. Tulajdonképpen itt szerzi meg az ember az első pozitív és természetesen negatív impulzusokat, itt találkozunk gondolatban először azzal, hogy hol is vagyunk tulajdonképpen, még akár a második alkalommal is.
Az, hogy hogyan vesszük át a feladatot, a készültségi zónán belüli létesítményeket, illetve azokat a dolgokat, amiket az átadó nemzet hagy ránk az tőlünk független. Ezek sajnos mindig rossz élmények voltak ez idáig, mert a távozókat nem igazán érdekli ez a folyamat, sietnek és minél előbb települnének haza, ami persze érthető. Itt nem nagy dolgokra kell gondolni, inkább, sok időrabló és bosszantó apróságra, mint az irodák tisztasága, az autók állapota stb. Ezek azok a dolgok, amikre mi, a korábbi két misszióhoz hasonlóan, kiemelten figyelünk majd a decemberi átadásnál, hiszen ilyen kis dolgokon is múlhat a Magyar Honvédség és Magyarország megítélése. Ez nagyon fontos, mert 2015 és 2019 után idén is barátként fogadtak minket litván partnereink mindenhol, a bázison, a szállodában, a catering szolgáltatónál és az autókölcsönzőben is, azon oknál fogva, hogy precíz, megbízható partnernek tartanak bennünket.


...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
...

A misszió ideje alatt, a mindennapok során, milyen logisztikai feladatok mutatkoznak?

Ebben a nemzetközi környezetben, bár vannak konstans dolgok, minden nap más- és más kihívás elé állít minket. Napi szinten koordináljuk az üzemanyag ellátást, a szállítási feladatokat, élelmezési ellátást, és mi kommunikálunk az esetleges szállodához kapcsolódó ügyekben és természetesen a Litván fogadó nemzettel is, akivel szintén nagyon jó a kapcsolatunk. Fontos logisztikai feladat a váltások megszervezése is. A misszió alatt két „kis” és egy „nagy” váltásunk volt, ahol előbbinél 20-25 főt, míg utóbbinál 60 főt váltottunk. Ebből jól látszik, hogy mindösszesen 14 fő az, aki a teljes négy hónapot végig szolgálja, ebből 10 fő a logisztikai részleg állományába tartozik. A váltások megszervezését egyszemélyben én tartom kézben, ahogy a kitelepülést és a hazatelepülést is. Rajtam keresztül zajlik az emberek és anyagok mozgatása, és a folyamatok összehangolása is az én hatásköröm. Próbálom elérni mindig az optimális, költséghatékonyabb szállítási módot földön és levegőben egyaránt, valamint a szállodai férőhelyek optimális kihasználtságát, mindezt a saját erőforrásaink határainak feszegetésével.

Milyen szakemberek tevékenykednek a logisztikai részlegben?

Igazából mindenkinek univerzálisnak kell lennie, mindenki a feladat eléréséért dolgozik és ha kell autót vezet, ha kell ételt szállít, ha kell anyagot ad ki, ha kell beszerez és folytathatnám. Persze vannak szakfeladatok, amik nem átruházhatók, ilyen például az üzemanyag laborálási feladat, a vontatási és az üzemanyag töltési feladat. Ezek a feladatok speciális felkészülést és igen nagy figyelmet és tapasztalatot igényelnek. A laboráns altiszt és a szállító szakasz szakaszparancsnok már a harmadik alkalommal vesz részt teljes, négyhónapos időtartamban a BAP feladatban, aminek én személy szerint örülök, mert nagy tapasztalatuk van a missziót illetően. Ugyanez elmondható a beosztott zászlósokról is, akiknek ez már a második teljes idős részvételük a Baltikumi feladatban.

Melyik az a szakfeladat, ami igazi kuriózum és különösen érdekes lehet egy kívülálló számára?

Egy kívülálló számára minden érdekes lehet. Alapvetően az az elvem, hogy egy logisztikus akkor dolgozik jól, ha szinte észre sem veszik a jelenlétét, mert akkor minden a helyén van és nem kell a nekünk aprónak tűnő, de az egyéneknek igen is fontos dolgokkal, napi szinten foglalkoznunk és a technikai eszközök üzemképesek. Ahogy az egyetemi professzorom is fogalmazott: „szürke eminenciásként vagyunk jelen mindenhol”. Azonban egy kívülálló számára igazi kuriózumot jelenthet az üzemanyag laborunk jelenléte, amire eddig minden nemzet kíváncsi volt, hiszen nem mindennapi az, hogy valaki egy teljesen felszerelt üzemanyag vizsgáló konténerrel jelenik meg a Baltikumban. Ez az első alkalom, hogy rendelkezünk vele. Itt napi szinten folyik a repülőgép üzemanyag minőségének ellenőrzése, ahol azt vizsgáljuk, minden tekintetben megfelel-e a szigorú ISO és NATO szabványoknak. Szerencsére eddig minden rendben volt, köszönhetően a megbízható beszállítóknak és a fogadó nemzet által üzemeltetett „mixernek”, ami a szükséges kenő és jegesedésgátló anyagokat adja az üzemanyaghoz a megfelelő mennyiségben, ezeknek ugyanis igen komoly jelentősége van a repülések és repülőgépek üzemeltetése szempontjából.

Milyen sajátosságai vannak a nemzetközi környezetben való munkavégzésnek és mik a személyes tapasztalatai?

A NATO szövetségeseinkkel idegennyelven, konkrétan angolul történő kommunikáció, valamint az interkulturális különbségek teszik bizonyos értelemben sajátossá a külföldi szolgálatot. Ezenkívül, ami sajátosság és minden misszióról elmondható, hogy távol vagyunk a családtól. A személyes jelenlétet nem tudja pótolni egy Messenger vagy Skype hívás. Meg kell küzdeni napi szinten a gondolattal, hogy nem tudunk az otthoniaknak segíteni a napi nehézségek leküzdésében és ez a tudat nem szabad, hogy hatással legyen az itteni munkánkra.

Hogyan tudná összefoglalni az idei baltikumi légtérrendészeti missziót logisztikai aspektusból?

Ahogy már említettem ez a második BAP misszióm 2019 után, a jelenlegi az előzőhöz hasonló és mégis teljesen más. Más a megváltozott biztonsági környezet miatt, hiszen mindenki tudja mi zajlik a szomszédunkban. Szerencsére az empátián kívül itt mást nem tapasztalunk és a helyiek ugyan olyan barátságosak és segítőkészek, mint korábban.
Más az időközben megváltozott gazdasági környezet is, ami az árakban mutatkozik meg, hiszen itt mindent euroban kell fizetnünk a szállástól az autók bérleti díján és az üzemanyagon át az élelemiszerig, aminek jelentős kihatása van a BAP költségvetésére, éppen ezért igyekszünk mindent költséghatékonyan végrehajtani.
És természetesen más az időjárás, mások az emberek, más nemzetek vannak jelen, más a mentalitás, ami azonban nem változott az az, hogy a legjobb tudásunkat adjuk a feladat sikeréért, a pozitív hazai és nemzetközi megítélésünk megőrzéséért, és ahhoz, hogy az utódok számára megfelelő alapokat és bástyákat hagyjunk hátra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Stockholm, 2001. november 23.
Memorandum of Understanding between the Government of the Kingdom of Sweden and the Government of the Republic of Hungary concerning Cooperation in the context of a lease arrangement for the JAS 39 Gripen


Main Rights of the Republic of Hungary
The Republic of Hungary shall be entitled to use the aircraft for the following activities: Protection of the territory of the Republic of Hungary in peacetime and in wartime; Execution of duties arising from the NATO membership of the Republic of Hungary, and peace operations of the United Nations or the European Union; Participation in military training, exercises and exhibitions based on NATO, PfP, bi- and multilateral agreements in Hungary and abroad.


...

The Swedish Government will grant the fulfilment of its obligations with respect to this MOU and the Agreement to the Hungarian Party in circumstances as specified in paragraph 3, except in the case where a fulfilment would contravene a resolution by the United Nations Security Council constituting economic embargo, or similar sanctions against the Republic of Hungary.

....


The Hungarian Government undertakes to retain the leased aircraft and all associated equipment under the control of its Armed Forces until the termination of the Agreement and to return these aircraft and that equipment and services as specified under the Agreement.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 439
113
Stockholm, 2001. november 23.
Memorandum of Understanding between the Government of the Kingdom of Sweden and the Government of the Republic of Hungary concerning Cooperation in the context of a lease arrangement for the JAS 39 Gripen


Main Rights of the Republic of Hungary
The Republic of Hungary shall be entitled to use the aircraft for the following activities: Protection of the territory of the Republic of Hungary in peacetime and in wartime; Execution of duties arising from the NATO membership of the Republic of Hungary, and peace operations of the United Nations or the European Union; Participation in military training, exercises and exhibitions based on NATO, PfP, bi- and multilateral agreements in Hungary and abroad.


...

The Swedish Government will grant the fulfilment of its obligations with respect to this MOU and the Agreement to the Hungarian Party in circumstances as specified in paragraph 3, except in the case where a fulfilment would contravene a resolution by the United Nations Security Council constituting economic embargo, or similar sanctions against the Republic of Hungary.

....


The Hungarian Government undertakes to retain the leased aircraft and all associated equipment under the control of its Armed Forces until the termination of the Agreement and to return these aircraft and that equipment and services as specified under the Agreement.
Ennek most mi volt az apropója?
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 552
11 111
113
"Megszakította útját, és kényszerleszállást hajtott végre a debreceni reptéren a Ryanair Poznańból Tel Avivba tartó utasszállító gépe. Vajda János, a repteret üzemeltető társaság ügyvezetője a Dehirnek meg is erősítette a dolgot, később pedig hivatalos közleményt is kiadtak, mely szerint az utasszállító biztonsági okokra hivatkozva, vadászgépek kíséretében érkezett a reptérre nem sokkal délután 4 után."


 
W

Wilson

Guest
"Megszakította útját, és kényszerleszállást hajtott végre a debreceni reptéren a Ryanair Poznańból Tel Avivba tartó utasszállító gépe. Vajda János, a repteret üzemeltető társaság ügyvezetője a Dehirnek meg is erősítette a dolgot, később pedig hivatalos közleményt is kiadtak, mely szerint az utasszállító biztonsági okokra hivatkozva, vadászgépek kíséretében érkezett a reptérre nem sokkal délután 4 után."


Nagyon jól lehetett hallani a Gripeneket egész Debrecenben....
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Blitz97

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Más az időközben megváltozott gazdasági környezet is, ami az árakban mutatkozik meg, hiszen itt mindent euroban kell fizetnünk a szállástól az autók bérleti díján és az üzemanyagon át az élelemiszerig, aminek jelentős kihatása van a BAP költségvetésére, éppen ezért igyekszünk mindent költséghatékonyan végrehajtani.
Szóval mi fizetjük az egészet, nem valami NATO közösből megy.
Legalább ez is kiderült.
 
  • Szomorú
Reactions: BJani

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
"Megszakította útját, és kényszerleszállást hajtott végre a debreceni reptéren a Ryanair Poznańból Tel Avivba tartó utasszállító gépe. Vajda János, a repteret üzemeltető társaság ügyvezetője a Dehirnek meg is erősítette a dolgot, később pedig hivatalos közleményt is kiadtak, mely szerint az utasszállító biztonsági okokra hivatkozva, vadászgépek kíséretében érkezett a reptérre nem sokkal délután 4 után."


Bombafenyegetés miatt szálltak fel a Gripenek
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs