[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

"Megszakította útját, és kényszerleszállást hajtott végre a debreceni reptéren a Ryanair Poznańból Tel Avivba tartó utasszállító gépe. Vajda János, a repteret üzemeltető társaság ügyvezetője a Dehirnek meg is erősítette a dolgot, később pedig hivatalos közleményt is kiadtak, mely szerint az utasszállító biztonsági okokra hivatkozva, vadászgépek kíséretében érkezett a reptérre nem sokkal délután 4 után."


Bombafenyegetés miatt szálltak fel a Gripenek
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
Majerik M. szemszögéből a mai nap:
548b011e9e313548e7630df4aa73c308.jpg
 
A Magyar Légierő november végén adja át a BAP-rotáció vezetését Lengyelországnak

Augusztusban vette át Spanyolországtól, azóta 79 elfogást hajtott végre, és 275 repült órát gyűjtött össze a négy Gripen, beleértve a levegő-levegő és levegő-föld kiképző repüléseket is.

A magyar JAS-39C Gripen vadászrepülőgépek riasztási aránya Papp József őrnagy szerint nem változott jelentősen Oroszország ukrajnai inváziója óta, de az elfogások között szerepeltek orosz Szu-24, Szu-27, Szu-35, MiG-31 harci repülőgépek, IL- 20, AN-26 és AN-72 szállító repülőgép is.
 

The scramble rate of Hungarian Gripen fighter jets has not changed significantly since Russia’s invasion of Ukraine, though all number of Russian aircraft have been intercepted, Hungarian commander says.​



In “the coming years” Hungary will also acquire Meteor Beyond Visual Range Air-to-Air Missiles (BVRAAM) and IRIS-T Infrared Within Visual Range (WVR) Air-to-Air Missiles for Gripen, confirmed Papp, both of which are expected to greatly improve the lethality and survivability of the jet.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and BJani

The scramble rate of Hungarian Gripen fighter jets has not changed significantly since Russia’s invasion of Ukraine, though all number of Russian aircraft have been intercepted, Hungarian commander says.​



In “the coming years” Hungary will also acquire Meteor Beyond Visual Range Air-to-Air Missiles (BVRAAM) and IRIS-T Infrared Within Visual Range (WVR) Air-to-Air Missiles for Gripen, confirmed Papp, both of which are expected to greatly improve the lethality and survivability of the jet.

Ott van 2 hozzászólással korábban a cikk. Még le is fordítottam egy részét, hogy kedvet csináljak ahhoz hogy elolvassátok...
 
Az első havazásra nem kellett sokat várni a Litvániában települő magyar kontingensnek...

November harmadik hetében, több centiméteres hótakaró fedte be Siauliait és környékét, így a repülőbázist is. A havazást többnapos mínuszok is követték, a leghidegebb napokon éjszaka mínusz 13°C is volt.

Mint ismeretes, a Gripen vadászgép érzékeny berendezésekkel van ellátva, így ilyen tartós hidegben, igazi kihívás a műszaki állománynak dolgozni a repülőn: a fűtött hangárokban ugyanis napközben alig kúszik a hőmérő +10 fok fölé. A magyar kontingens harmadát teszi ki a repülőműszaki egység, akik a napi feladatukat mintegy 1000 kilométeres távolságból oldják meg az anyaalakulattól, a kecskeméti repülőbázistól. Szabó Tamás őrnagy szerint - aki a kinti műszaki egység parancsnoka - ezek a repülőgépek akkor vannak igazán kitéve a zord időjárásnak, amikor több napig állnak vagy állni kényszerülnek a hangárokban, hiszen az itteni feladatrendszerből adódóan, nem repül minden gép minden nap.

A kicsivel több mint négy hónapos kitelepülés során, érezhető a különbség a hazai és a litván bázison való napi munka között: habár a litván infrastruktúra rendelkezésre áll, a műszaki csapatnak mégis olyan, mintha tábori körülmények között kellene dolgozni: ennek oka, hogy nem lehet minden, otthon – Kecskeméten – rendelkezésre álló eszközt és berendezést kiszállítani, magukkal hozni és így biztosítani a balti misszióra. A kihívások erősebbé teszik a csapatszellemet és az összetartozást, és a napi kihívásokon is könnyebben túllendülnek.

315595354_5857319790997437_8517319365472025973_n.jpg
 
Magyar vadászpilótákat mentettek a Balti-tengerből

A kimentés, része volt annak a többnemzeti kutató-mentő gyakorlatnak, amelyet a litván légierő és haditengerészet koordinált és szervezett: a gyakorlaton a balti légtérrendészeti misszióban vezető nemzetként szolgáló magyarok és a magyar nemzetet december 1-jén váltó lengyelek vettek részt. Főszereplő mindkét nemzettől 2-2 vadászpilóta volt, őket kísérte a saját megfigyelő csapatuk.

Ez a kutató-mentő akció kiváló lehetőség arra, hogy zord és extrém körülmények között tapasztalják és gyakorolják a tengerbe való zuhanás utáni perceket a pilóták valamint azt a hírláncot is gyakorolja a stáb, amely a kutatás és kimentés sikerét biztosítja és támogatja. A szimuláció során a résztvevőket, a litván haditengerészet egyik hadihajója szállította egy megadott koordináta pontra, a nyílt Balti-tengerre.

A pilótákat gumicsónakkal tovább vitték a kimentési pontra, ott vízbe ugorva majd lebegve várták a kimentést. A pilóták öltözéke eltér a hétköznapi ruházattól a tenger feletti repüléseknél: úgynevezett vízálló-ruhát vesznek fel, aláöltözettel, amely a vizet és a hideg vízhőmérsékletet távol tartva a bőrfelülettől percekkel kitolja a vízben lévő pilóta életben maradásának esélyét.

A védőfelszerelés része a katapultülés alatt található túlélőcsomag (amely leválik katapultálásnál és a pilótával együtt ér földet vagy vizet), benne egy felfújható csónakkal, amelynek két oldala zipzárral a közepén sátorrá alakítható.

Tovább segítette a mentést az a fluoreszkáló zöld festék, amely a víz felszínén szétterül: a "helyzetjelölő" könnyen elhelyezhető egy mentőmellény zsebében vagy mentőtutaj biztonsági készletében. Az élénkzöld mintázat a vízen legalább egy mérföldig látható, és 30-40 percig tart. Ez az eszköz segíti a mentőhelikopter személyzetnek meglátni és megtalálni a pilótát a magasból: a végén pedig végrehajthatják a kiemelést, a kimentést.

A kecskeméti pilótáknak és a megfigyelő stábnak először volt lehetősége ilyen összehangolt kutató-mentő akcióban részt venni nyílt tengeren.

316060667_5862902290439187_417442474406188776_n.jpg
316185559_5862901247105958_7657743389114308007_n.jpg
315852826_5862900640439352_2197685468474816403_n.jpg
 
Magyar vadászpilótákat mentettek a Balti-tengerből

A kimentés, része volt annak a többnemzeti kutató-mentő gyakorlatnak, amelyet a litván légierő és haditengerészet koordinált és szervezett: a gyakorlaton a balti légtérrendészeti misszióban vezető nemzetként szolgáló magyarok és a magyar nemzetet december 1-jén váltó lengyelek vettek részt. Főszereplő mindkét nemzettől 2-2 vadászpilóta volt, őket kísérte a saját megfigyelő csapatuk.

Ez a kutató-mentő akció kiváló lehetőség arra, hogy zord és extrém körülmények között tapasztalják és gyakorolják a tengerbe való zuhanás utáni perceket a pilóták valamint azt a hírláncot is gyakorolja a stáb, amely a kutatás és kimentés sikerét biztosítja és támogatja. A szimuláció során a résztvevőket, a litván haditengerészet egyik hadihajója szállította egy megadott koordináta pontra, a nyílt Balti-tengerre.

A pilótákat gumicsónakkal tovább vitték a kimentési pontra, ott vízbe ugorva majd lebegve várták a kimentést. A pilóták öltözéke eltér a hétköznapi ruházattól a tenger feletti repüléseknél: úgynevezett vízálló-ruhát vesznek fel, aláöltözettel, amely a vizet és a hideg vízhőmérsékletet távol tartva a bőrfelülettől percekkel kitolja a vízben lévő pilóta életben maradásának esélyét.

A védőfelszerelés része a katapultülés alatt található túlélőcsomag (amely leválik katapultálásnál és a pilótával együtt ér földet vagy vizet), benne egy felfújható csónakkal, amelynek két oldala zipzárral a közepén sátorrá alakítható.

Tovább segítette a mentést az a fluoreszkáló zöld festék, amely a víz felszínén szétterül: a "helyzetjelölő" könnyen elhelyezhető egy mentőmellény zsebében vagy mentőtutaj biztonsági készletében. Az élénkzöld mintázat a vízen legalább egy mérföldig látható, és 30-40 percig tart. Ez az eszköz segíti a mentőhelikopter személyzetnek meglátni és megtalálni a pilótát a magasból: a végén pedig végrehajthatják a kiemelést, a kimentést.

A kecskeméti pilótáknak és a megfigyelő stábnak először volt lehetősége ilyen összehangolt kutató-mentő akcióban részt venni nyílt tengeren.

316060667_5862902290439187_417442474406188776_n.jpg
316185559_5862901247105958_7657743389114308007_n.jpg
315852826_5862900640439352_2197685468474816403_n.jpg
Elég jól néznek ki! Respect ilyenkor a tengeren csobbanni!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Magyar vadászpilótákat mentettek a Balti-tengerből

A kimentés, része volt annak a többnemzeti kutató-mentő gyakorlatnak, amelyet a litván légierő és haditengerészet koordinált és szervezett: a gyakorlaton a balti légtérrendészeti misszióban vezető nemzetként szolgáló magyarok és a magyar nemzetet december 1-jén váltó lengyelek vettek részt. Főszereplő mindkét nemzettől 2-2 vadászpilóta volt, őket kísérte a saját megfigyelő csapatuk.

Ez a kutató-mentő akció kiváló lehetőség arra, hogy zord és extrém körülmények között tapasztalják és gyakorolják a tengerbe való zuhanás utáni perceket a pilóták valamint azt a hírláncot is gyakorolja a stáb, amely a kutatás és kimentés sikerét biztosítja és támogatja. A szimuláció során a résztvevőket, a litván haditengerészet egyik hadihajója szállította egy megadott koordináta pontra, a nyílt Balti-tengerre.

A pilótákat gumicsónakkal tovább vitték a kimentési pontra, ott vízbe ugorva majd lebegve várták a kimentést. A pilóták öltözéke eltér a hétköznapi ruházattól a tenger feletti repüléseknél: úgynevezett vízálló-ruhát vesznek fel, aláöltözettel, amely a vizet és a hideg vízhőmérsékletet távol tartva a bőrfelülettől percekkel kitolja a vízben lévő pilóta életben maradásának esélyét.

A védőfelszerelés része a katapultülés alatt található túlélőcsomag (amely leválik katapultálásnál és a pilótával együtt ér földet vagy vizet), benne egy felfújható csónakkal, amelynek két oldala zipzárral a közepén sátorrá alakítható.

Tovább segítette a mentést az a fluoreszkáló zöld festék, amely a víz felszínén szétterül: a "helyzetjelölő" könnyen elhelyezhető egy mentőmellény zsebében vagy mentőtutaj biztonsági készletében. Az élénkzöld mintázat a vízen legalább egy mérföldig látható, és 30-40 percig tart. Ez az eszköz segíti a mentőhelikopter személyzetnek meglátni és megtalálni a pilótát a magasból: a végén pedig végrehajthatják a kiemelést, a kimentést.

A kecskeméti pilótáknak és a megfigyelő stábnak először volt lehetősége ilyen összehangolt kutató-mentő akcióban részt venni nyílt tengeren.

316060667_5862902290439187_417442474406188776_n.jpg
316185559_5862901247105958_7657743389114308007_n.jpg
315852826_5862900640439352_2197685468474816403_n.jpg
 
Befejeződött a magyar légierő balti légtérellenőrzési missziója...

A balti légteret ellenőrző négy magyar vadászgépből álló kontingenst a küldetés időtartama alatt 19 alkalommal riasztották éles helyzetben, a gépek 246 alkalommal szálltak fel és 304 repült órát teljesítettek.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.