[HUN] Vadászgépek beszerzése

Szerintem meg egy ilyen 24 gépes buliba nem tudnánk beleugrani!A cseh korona 16.47 Ft.Valszeg a jelenlegi ktgs. duplája legalább.
Semmi jelentősége mi a korona - forint árfolyama. Leírtam mennyi a 23-as cseh és magyar költségvetés összege.1.788 vs. 1.438. mrd forintra váltva.Tehat a cseheknél sincs a duplája.. Ráadásul 29-es első gép szállítási határidőt vállal a Lockhead Martin.
 
Semmi jelentősége mi a korona - forint árfolyama. Leírtam mennyi a 23-as cseh és magyar költségvetés összege.1.788 vs. 1.438. mrd forintra váltva.Tehat a cseheknél sincs a duplája.. Ráadásul 29-es első gép szállítási határidőt vállal a Lockhead Martin.
Az a 29-es első gép szállítás pedig még további éveket csúszhat, mert a bolgár és a szlovák F-16-osok is 2 évet csúsznak az LM által vállalthoz képest, meg mire a csehek valamit keresztül visznek a bürokráciájukon, addigra már 34-et fog mondani az LM 29 helyett, főleg mivel mások meg közben rendelni fognak még.
 
Kfir NG egy meglepően potens budged gép lehetne-ha létezne a valóságban.De ahogy kinéz,nem lesz belőle semmi (elöbb repülnie kéne,hogy bizonyitson.De az IAI addig nem csinálja meg,mig nincs rá megrendelés-róka fogta csuka)
Mbombe család viszont lassan terjed.Mbombe 6 Libiában már a tűzkeresztségen is áteset.Direkt technológiatransferrel árulják,direkt occsó mindenes PSZHnak tervezve.Sajnos nálunk a Currus foglalkozgatott vele-ami szinte garancia a pocsék minőségre :( Szerintem nagyon is hasznos olcsó PSZH-de nehogy a gányrt kivitelezze,mert azzal ott vagyunk,ahol a part szakad.
Tudom hogy ez a gép a rajzasztalon startra készen várakozik , pont tőled.Itt a nyáron legendás hősiseggel védted a szegény kis gépet a támadások ellen.A viták viharában.
 
  • Tetszik
Reactions: Star Trek86
Tudom hogy ez a gép a rajzasztalon startra készen várakozik , pont tőled.Itt a nyáron legendás hősiseggel védted a szegény kis gépet a támadások ellen.A viták viharában.
Csak az a baj,hogy a miért,a vállasztás logikája már sehogy se megy át a fejekbe.Mert nem maga a gép a lényeg,hanem az általa elérhető harc-ár érték arány,forrásmegtakaritás.Nem azért vetem el a Gripen E-t,és választanám inkább a Kfir NG-t (ha ténylegesen az igért áron és minőségben létezne),mert a KfirNG jobb lenne,mert nem az.Sőt,biztos,hogy az E némileg jobb,mint az NG-de nem 4x jobb,mint amennyivel többe kerül....Nem elég csupán a harcászati mutatók összevetése,figyelembe kell venni a gazdasági (beszerzés,üzemeltetés) költségeit,és azok arányát is.(pont e miatt bukja sorban a tendereket a Gripen E az F35el szemben.1db gép vs 1db gép árát tekintve a svéd persze olcsóbb,és olcsóbban üzemben is tartható.De egységnyi harcérték vs egységnyi harcérték előállitása tekintetében viszont az amcsi gép jóval olcsóbb-ráadásul a svéd generációs lemaradása miatt sok szempontbol egyszerűen képtelen azonos harcértéket nyújtani,legfeljebb nagyságrendű költségtöbblet révén)
Ugyanez a helyzet,csak még komplikáltabb módon,a kerekes PSZH vs Láncos GyHJ viszonylatban (szándékosan használom a magyar terminológiát-óriási problémának érzem,hogy a fórumon az angol APC kategória alatt a magyar PSZJ terminológiai kategóriát értik).Eleve egy tankönyvizű felfogás (és még az is elég beszűkült módon) van jelen,teljesen figyelmen kivűl hagyva a tényleges háborús tapasztalatokat.Álltalában a "nagy csata",talákozóharc van a köztudatban-amit egy súlyos létszámhátrányban lévő,nehezen pótolható állományú seregecskének eleve kerülnie kell (hacsak nem akarunk újabb Mohácsot).
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Csak az a baj,hogy a miért,a vállasztás logikája már sehogy se megy át a fejekbe.Mert nem maga a gép a lényeg,hanem az általa elérhető harc-ár érték arány,forrásmegtakaritás.Nem azért vetem el a Gripen E-t,és választanám inkább a Kfir NG-t (ha ténylegesen az igért áron és minőségben létezne),mert a KfirNG jobb lenne,mert nem az.Sőt,biztos,hogy az E némileg jobb,mint az NG-de nem 4x jobb,mint amennyivel többe kerül....Nem elég csupán a harcászati mutatók összevetése,figyelembe kell venni a gazdasági (beszerzés,üzemeltetés) költségeit,és azok arányát is.(pont e miatt bukja sorban a tendereket a Gripen E az F35el szemben.1db gép vs 1db gép árát tekintve a svéd persze olcsóbb,és olcsóbban üzemben is tartható.De egységnyi harcérték vs egységnyi harcérték előállitása tekintetében viszont az amcsi gép jóval olcsóbb-ráadásul a svéd generációs lemaradása miatt sok szempontbol egyszerűen képtelen azonos harcértéket nyújtani,legfeljebb nagyságrendű költségtöbblet révén)
Ugyanez a helyzet,csak még komplikáltabb módon,a kerekes PSZH vs Láncos GyHJ viszonylatban (szándékosan használom a magyar terminológiát-óriási problémának érzem,hogy a fórumon az angol APC kategória alatt a magyar PSZJ terminológiai kategóriát értik).Eleve egy tankönyvizű felfogás (és még az is elég beszűkült módon) van jelen,teljesen figyelmen kivűl hagyva a tényleges háborús tapasztalatokat.Álltalában a "nagy csata",talákozóharc van a köztudatban-amit egy súlyos létszámhátrányban lévő,nehezen pótolható állományú seregecskének eleve kerülnie kell (hacsak nem akarunk újabb Mohácsot).
Nos ez egy másik oldalon folytatható vita.Viszont valszeg egy " C " + - t tudna hozni , nem hiszem hogy többre lenne nekünk szükségünk.
 
Nos ez egy másik oldalon folytatható vita.Viszont valszeg egy " C " + - t tudna hozni , nem hiszem hogy többre lenne nekünk szükségünk.
És nyáron is azzal kedztem a felsorolást,hogy a leginkább logikus és valószinű opció a Gripen C+,de nem 60milkáért...Merthogy az már teljesitményben alatta maradna az NGnek.Azonos áron viszont a rendszerazonoság miatt (már rendszerben van) meg még némileg drágábban is a C+ a logikus vállasztás.Vagyis ha a svédek nem szállnak el árban,egyértelműen C+.De semmiképpen nem Gripen E.Akkor már vagy NG (ha tényleg lesz),vagy F35.
Haderőfejlesztési szempontbol viszont egyáltalán nem mindegy,hogy milyen minőségű,hadműveleti lehetőségű légierő áll rendelkezésre.Igen nagy mértékben befolyásolja a földi hadműveleti lehetőségeket.
 
Csak az a baj,hogy a miért,a vállasztás logikája már sehogy se megy át a fejekbe.Mert nem maga a gép a lényeg,hanem az általa elérhető harc-ár érték arány,forrásmegtakaritás.Nem azért vetem el a Gripen E-t,és választanám inkább a Kfir NG-t (ha ténylegesen az igért áron és minőségben létezne),mert a KfirNG jobb lenne,mert nem az.Sőt,biztos,hogy az E némileg jobb,mint az NG-de nem 4x jobb,mint amennyivel többe kerül....Nem elég csupán a harcászati mutatók összevetése,figyelembe kell venni a gazdasági (beszerzés,üzemeltetés) költségeit,és azok arányát is.(pont e miatt bukja sorban a tendereket a Gripen E az F35el szemben.1db gép vs 1db gép árát tekintve a svéd persze olcsóbb,és olcsóbban üzemben is tartható.De egységnyi harcérték vs egységnyi harcérték előállitása tekintetében viszont az amcsi gép jóval olcsóbb-ráadásul a svéd generációs lemaradása miatt sok szempontbol egyszerűen képtelen azonos harcértéket nyújtani,legfeljebb nagyságrendű költségtöbblet révén)
Ugyanez a helyzet,csak még komplikáltabb módon,a kerekes PSZH vs Láncos GyHJ viszonylatban (szándékosan használom a magyar terminológiát-óriási problémának érzem,hogy a fórumon az angol APC kategória alatt a magyar PSZJ terminológiai kategóriát értik).Eleve egy tankönyvizű felfogás (és még az is elég beszűkült módon) van jelen,teljesen figyelmen kivűl hagyva a tényleges háborús tapasztalatokat.Álltalában a "nagy csata",talákozóharc van a köztudatban-amit egy súlyos létszámhátrányban lévő,nehezen pótolható állományú seregecskének eleve kerülnie kell (hacsak nem akarunk újabb Mohácsot).
Gyete át a next beszerzésre.
 
Nos ; ennek az izraeli gépnek a technikai paramétereit te jobban tudod.Az én véleményem hogy a gripen után Tempest lesz.Egyszer csak.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Nos ; ennek az izraeli gépnek a technikai paramétereit te jobban tudod.Az én véleményem hogy a gripen után Tempest lesz.Egyszer csak.
Már ha lesz Tempest.Bizonytalan időpntban,bizonytalan minőségben-de biztos,hogy jó drágán.
Kefir esetén meg az a poján,hogy a rá szánt harcrendszerek és fegyverzet kb ismert (már amennyire ezek paraméterei mezei embereknek megismerhetőek),de maga a gép csak becsült.Elég jelentősen átpofoznák a Kefirt,kb mintha a Gripen C lenne átépitve E változatra.És ahogy egyik 4+ generációs gép sem,a Kefir sem jelentene hosszutávú megoldást a légierő korszerű szinten tartására.MINDEN 4+ generációs gép (Kfir NG meg egy elég katyvasz gép lenne generációs szempontbol-elektronikailg 4sokplusz,F35 szintjét karcolgatja,de maga a vas egy 3.generációs gép felpofozva) elavult már jelenleg is az 5.generációhoz képest.Amint az 5.generációs gépek (bármelyik) megjelennek,mint lehetséges ellenfél,csak 5. generációs géppel tudjuk azt ellensúlyozni értelmes módon.
Konkrétan ezért nem is költenék új 4.generációs gépre,mert már középtávon is csak támogató gépként lesz használható egy beszerzendő 5.generációs gép mellet.Egyszerűen nem éri meg.
5. generációs gép meg belátható ideig csak egy lesz beszerezhető,az F35.És a nagy db-számú gyártás,és az időelőny miatt az lesz a legolcsóbb,és a legkiforrottabb is.(EF2000 története szerintem jó analógja a leendő Tempestnek.Mire az EF megjelent,már el is avult.Papiron ugyan fejlettebb,jobb,mint a korábbi amcsi 4.gen gépek-de ezt a kiforratlansága és elhúzódó fejlesztése teljesen anulálta,miközben iszonyat drága lett)
 
Már ha lesz Tempest.Bizonytalan időpntban,bizonytalan minőségben-de biztos,hogy jó drágán.
Kefir esetén meg az a poján,hogy a rá szánt harcrendszerek és fegyverzet kb ismert (már amennyire ezek paraméterei mezei embereknek megismerhetőek),de maga a gép csak becsült.Elég jelentősen átpofoznák a Kefirt,kb mintha a Gripen C lenne átépitve E változatra.És ahogy egyik 4+ generációs gép sem,a Kefir sem jelentene hosszutávú megoldást a légierő korszerű szinten tartására.MINDEN 4+ generációs gép (Kfir NG meg egy elég katyvasz gép lenne generációs szempontbol-elektronikailg 4sokplusz,F35 szintjét karcolgatja,de maga a vas egy 3.generációs gép felpofozva) elavult már jelenleg is az 5.generációhoz képest.Amint az 5.generációs gépek (bármelyik) megjelennek,mint lehetséges ellenfél,csak 5. generációs géppel tudjuk azt ellensúlyozni értelmes módon.
Konkrétan ezért nem is költenék új 4.generációs gépre,mert már középtávon is csak támogató gépként lesz használható egy beszerzendő 5.generációs gép mellet.Egyszerűen nem éri meg.
5. generációs gép meg belátható ideig csak egy lesz beszerezhető,az F35.És a nagy db-számú gyártás,és az időelőny miatt az lesz a legolcsóbb,és a legkiforrottabb is.(EF2000 története szerintem jó analógja a leendő Tempestnek.Mire az EF megjelent,már el is avult.Papiron ugyan fejlettebb,jobb,mint a korábbi amcsi 4.gen gépek-de ezt a kiforratlansága és elhúzódó fejlesztése teljesen anulálta,miközben iszonyat drága lett)
A kialakult lengyelországi helyzet teljesen más megvilágításba helyez mindent!!!!!
 
Igen ; legalább.Csak egy példa ; itt fórumon is ment/megy a vita a flottabővítésel kapcsolatban.Ott is lehet hogy már csak voltak lehetőségeink..... A légvédelemnél érzem csak hogy ott mindenből új és a lehető legkorszerűbb kell/kellene!
A Gripen flottára jelenleg még nyitva kell legyenek a lehetőségek.
Viszont az aggasztó, hogy több helyen is felmerült, hogy az ukránok kapnának Gripeneket. Szóval, ha használt cumóba gondolkodunk, akkor - akármennyire is nincs fölös lóvé - elő kell kapni a csekkfüzetet.
 
Viszont az aggasztó, hogy több helyen is felmerült, hogy az ukránok kapnának Gripeneket.

Igen ; a you tube-on 3-4 különbőző csatorna adja az ukrán-gripen projectet!
A svédek annyira be vannak pánikolva az oroszoktól, hogy inkább belépnek a NATO-ba. Ráadásul annyira titkolóznak a Gripennel kapcsolatban, hogy amit a svéd marketingen kívül a Gripenről tudunk, azt a csehektől tudjuk. Szerintem nem fognak használt Gripent adni az ukránoknak, mert megnöveli a kockázatot hogy nyilvánosságra vagy orosz kézbe kerülnek a géppel kapcsolatos információk, ami a saját biztonságukat csökkenti. Ha pedig lelövik őket, az sem lenne jó reklám a SAABnak.
 
A svédek annyira be vannak pánikolva az oroszoktól, hogy inkább belépnek a NATO-ba. Ráadásul annyira titkolóznak a Gripennel kapcsolatban, hogy amit a svéd marketingen kívül a Gripenről tudunk, azt a csehektől tudjuk. Szerintem nem fognak használt Gripent adni az ukránoknak, mert megnöveli a kockázatot hogy nyilvánosságra vagy orosz kézbe kerülnek a géppel kapcsolatos információk, ami a saját biztonságukat csökkenti. Ha pedig lelövik őket, az sem lenne jó reklám a SAABnak.
Ilyen alapon nem nagyon van mit adni az ukránoknak: bármelyiket lelőhet és kikémlelhetik...pedig közép és hosszútávon ott is kell majd egy típusváltás nyugati technikára, mert a ruszki cuccokra nem lesz szupport.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Ilyen alapon nem nagyon van mit adni az ukránoknak: bármelyiket lelőhet és kikémlelhetik...pedig közép és hosszútávon ott is kell majd egy típusváltás nyugati technikára, mert a ruszki cuccokra nem lesz szupport.
Szerintem használt, régi F-16 Amerikából a legvalószínűbb. A régi gépeknek nem sok köze van már az új F-16 változatokhoz és sok helyen már F-35 van helyette. A franciák is kb. bármilyen használt gépet eladnak bárkinek. (Úgy könnyű hogy nem szomszédosak Oroszországgal.)