[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

f5df5de8ae0e7c7016c904fd9cbdd237.jpg
 
Sikeres behatoló akció után tudósítok a légierős rendezvényről.

  • Kilián Nándor szakmai életútja (Krasznodarban is tanult, ahol svab magyapja malenkij robotban elhunyt)
  • Szentkirályszabadján drón egység lesz, de előtte Szolnokon lesz.
  • C-RAM kepesség létrehozása (részleteket nem.közölt)
  • Pooling and Sharing rendszer az alkatrész ellátásban.
  • Elindultak a +4 (legalább!) gripen beszerzésre irányuló tárgyalások. 12+2 nem elég. Együléses gépek.
  • Meteor tárgyalasok elindultak
  • 2026 utáni logisztikai tárgyalasok elindultak (gripen)
  • Óriasi gond a pilóták utánpótlása! Szem es gerincproblémák a fiataloknál (kütyüzés)
  • Svednek nem kell a Gripen F
  • Szerinte a Gripen E nem 4+, hanem 5- generációs.
  • L-39 NG: teljes csomag alkatrdszek + kiképzés. 8 pilóta 48 műszaki
  • Airbus, Falcon:
  • Ftx önvedelmi rendszer 2022-ben beépítve Falconokra. Airbusokra 2024ben
  • Kc-390: 8 pilóta 26 műszaki. Lesz Link16 benne.
  • H145M: 70mm es lézervez rakéta beszerzés folyamatban van. Eddig 20000 repóra teljesítve.
  • H225M: lihivas az iptr kialakítása (mondtam, hogy francia parasztvakítás!). Hangárkomplexum kialakítása márciusban kellett volna kezdődnie, de egy kapavágás sem történ. Ezeket nem lehet sátorba tarolni, mint a H145M-et. Szimulátor nagyon kéne, de nem lesz az első etapban (akkor mi a fenét mutogattak a TV-ben!?)
  • ACCS egyseges NATO vezetési rendszer: szfi és légi integrálása. Par éven belül lehetőleg lesz. Nagyon sokat költött rá a NATO.
  • Légvédelem Győrből széttelepül
  • NASAMS: 95-97% megsemmisítési valószínűség
  • Mistral: MCP modernizáció folyamatban
  • Kecskemét kettős hasznosítás: katonai részről mindent megtettünk
  • NFTC: ilyen minőségi képzést magyar pilóta még nem kapott! Utolsó hallgatók vannak Kanadában.
  • Új külföldi képzés usa, ita keresése. Olaszoknal minden megvan Szardíniaban, ez az esélyes 2025-től. Usába is megy 1-2 pilótanövendék.
  • Zlin143: 2db 242: 6 db. Modernizáció folyik fél-glass cockpitre.
Először is nagyon köszönjük!


Hogy akarják tárolni a 225-ösöket jövőre ha a hangár építése csúszik?
 
Először is nagyon köszönjük!


Hogy akarják tárolni a 225-ösöket jövőre ha a hangár építése csúszik?

Mondjuk 2024 közepéig mennyi H225 jön? Kb 4-5 darab max, az elfér a két felújított rendes hangárba, a kicsiket meg kitolják a sátorba. Mire kevés lenne a hely, felhúzzák az új komplexumot. Mol torony kész, mehet a Market Szolnokra :D
 
Korábban mintha azt írták volna hogy a személyzetek franciaországi ki-/átképzése kezdődik majd ekkor, az első gépek majd csak ősszel érkeznek...
Kilián Nándor a mai előadásán is azt mondta, hogy 2023 második felében érkeznek az első gépek.

Eddig úgy tudtuk hogy "A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik, abban az évben 4, 2024-ben 8, 2025-ben újabb 4 példány érkezik Szolnokra. A 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. 10 lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg 6 példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére."

A mai prezentációban viszont az volt hogy 2023 második félévében 6 gép érkezik (4 szállító+2SOF), 2024-ben szintén 6 gép érkezik (4 szállító+2SOF), és 2025 első felében érkezik a maradék 4 SOF gép. Ez így 8 szállító és 8 SOF gép. Azaz változott az összetétel és az ütemezés. A fegyverzet beszerzése 2023 és 2025 között várható.
 
Kilián Nándor a mai előadásán is azt mondta, hogy 2023 második felében érkeznek az első gépek.

Eddig úgy tudtuk hogy "A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik, abban az évben 4, 2024-ben 8, 2025-ben újabb 4 példány érkezik Szolnokra. A 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. 10 lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg 6 példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére."

A mai prezentációban viszont az volt hogy 2023 második félévében 6 gép érkezik (4 szállító+2SOF), 2024-ben szintén 6 gép érkezik (4 szállító+2SOF), és 2025 első felében érkezik a maradék 4 SOF gép. Ez így 8 szállító és 8 SOF gép. Azaz változott az összetétel és az ütemezés. A fegyverzet beszerzése 2023 és 2025 között várható.

Engem az érdekelne, hogy mennyi idő átszerelni egyik változatról a másikra egy-egy gépet, és milyen szintű háttér kell hozzá?
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
Kilián Nándor a mai előadásán is azt mondta, hogy 2023 második felében érkeznek az első gépek.

Eddig úgy tudtuk hogy "A kezdeti tervek szerint leszállításuk 2023-ban kezdődik, abban az évben 4, 2024-ben 8, 2025-ben újabb 4 példány érkezik Szolnokra. A 16 gépet kétféle változatban építik meg és szállítják le. 10 lesz harcászati szállítóhelikopter (TTH) változatú, míg 6 példányt a különleges műveleti erőknek (SOF) szánnak a különleges műveleti légicsoport képesség létrehozására vonatkozó szövetségesi felajánlás teljesítésére."

A mai prezentációban viszont az volt hogy 2023 második félévében 6 gép érkezik (4 szállító+2SOF), 2024-ben szintén 6 gép érkezik (4 szállító+2SOF), és 2025 első felében érkezik a maradék 4 SOF gép. Ez így 8 szállító és 8 SOF gép. Azaz változott az összetétel és az ütemezés. A fegyverzet beszerzése 2023 és 2025 között várható.
A légi utántöltő képességről mondott valamit esetleg?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag