[HUN] Vadászgépek beszerzése

Másik, utoljára a vietnámi háborúban láttunk orosz és amerikai gépeket saját pilótákkal egymás ellen küzdeni. Azt nyilatkozták az amik, hogy örültek hogy 50% feletti volt a győzelmi arányuk. De ennyi semmi több.
Szerintem nézz utána a vietnami légi háborúnak. Meg az összes többinek, amiben az amerikai légierő részt vett a II. világháború óta. Néha sikerült az oroszoknak meglepni az amerikaiakat, és kicsit megszorongatni őket, de a vége mindig totális USA légi fölény lett.
 
Azért jó sok egyéb területet kellene még fejleszteni, MEGINT oda fogunk jutni, hogy a légierő elvitte az összes pénzünket, Krisssnek meg nem lesz gatyája, benzine, APC-je stb
Tudomásul kéne venni, hogy évtizedek óta hagyták a sereget lerongyolódni, vagy még segítették is. Nem kell csodálkozni, hogy jelenleg rengeteg pénzt kell költeni a korszerűsítésre, mert mi nem ingyen kapjuk a cuccost, mint a hoholok, bár az is igaz, hogy ők háborúznak, és ha jól kijönnek belőle, az nekünk nagyon fájni fog.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
Szerintem nézz utána a vietnami légi háborúnak. Meg az összes többinek, amiben az amerikai légierő részt vett a II. világháború óta. Néha sikerült az oroszoknak meglepni az amerikaiakat, és kicsit megszorongatni őket, de a vége mindig totális USA légi fölény lett.
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)
 
Lehet ezert van a +4 es nem mondjuk +16.
Egyelőre... :rolleyes:

Különben nekem tök mindegy, hogy mivel, csak növeljük gépek mennyiségét, minimum 2, de inkább 3 századra.
Ha csak Gipen C jön ki a pénzünkből, akkor azzal.
Ha csak azért vettük meg a +4 gépet, hogy kihúzzuk a széria/fejlesztett KF-21-ig (és abból rendelünk +2századot), akkor legyen az. Ha meg arra várunk, hogy kicsit egyenesbe jöjjünk, és utána rendeljük le a 2 század E-t akkor meg az. Mindkét utóbbi megoldás jó áthidalás lehet a következő generációig.
Ha be akarunk szállni az E-be, vagy a KF-21-be, de főleg ezek gyártásába, akkor érdemes lenne mihamarabb lépni, mert talán ennek lehet még értelme.
 
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)

Ez hetven éve volt...
 
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)
Az orosz pilóták miért mentek haza? És miért nem képezték ki rendesen a koreaiakat?

Valószínűleg nem ugyanazt a könyvet olvastuk. Amit én olvastam könyv, abban arról írtak, hogy az elején az amerikaiakat meglepte a mig-15 , ezért elég sok veszteségük volt, de aztán új harceljárásokat dolgoztak ki, és fölénybe kerültek. + ha jól emlékszem, nagyon hamar kijött az F-86 -os újabb verziója is. Akkoriban nem évtizedekig tartott egy fejlesztés, hanem hónapokig.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Az orosz pilóták miért mentek haza? És miért nem képezték ki rendesen a koreaiakat?

Valószínűleg nem ugyanazt a könyvet olvastuk. Amit én olvastam könyv, abban arról írtak, hogy az elején az amerikaiakat meglepte a mig-15 , ezért elég sok veszteségük volt, de aztán új harceljárásokat dolgoztak ki, és fölénybe kerültek. + ha jól emlékszem, nagyon hamar kijött az F-86 -os újabb verziója is. Akkoriban nem évtizedekig tartott egy fejlesztés, hanem hónapokig.
politikai okokból nem engedték az orosz pilótákat egy bizonyos távolságon túlra, harcba keveredjenek a feladatuk nem az volt. Hagyjuk már ezt az amerikai repülő mindent visz.
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
A mostani háborúnál is csak annyi lenne a feladata az orosz repülőknek, hogy ne legyen teljes légifölénye a Nato nak, mert szárazföldön úgy is ledarálnák a Nato-t.
 
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)
Még egy dolog abból amit nem emeltél ki pirossal az idézetedből: 550 db mig-15 vs. 90 db F-86. Vagyis az oroszok 6 szoros mennyiségi fölényben voltak. :-)
 
Még egy dolog abból amit nem emeltél ki pirossal az idézetedből: 550 db mig-15 vs. 90 db F-86. Vagyis az oroszok 6 szoros mennyiségi fölényben voltak. :)
mert nem másoltam be a teljes elemzést ami azzal kezdődik, hogy az amerikaiak többszörös túlerőben voltak. Aztán tért ki a két típusra.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
politikai okokból nem engedték az orosz pilótákat egy bizonyos távolságon túlra, harcba keveredjenek a feladatuk nem az volt. Hagyjuk már ezt az amerikai repülő mindent visz.
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
A mostani háborúnál is csak annyi lenne a feladata az orosz repülőknek, hogy ne legyen teljes légifölénye a Nato nak, mert szárazföldön úgy is ledarálnák a Nato-t.
Arra az orosz légierőlködésre gondolsz amelyi Ukrajnába sem tud légifölényt kivívni? Ugyanezt, hogy az orosz pilóták orosz géppel jobbak mondták már Egyiptomban is. Aztán a zsidók meg azt mondták hogy nem így van…
 
politikai okokból nem engedték az orosz pilótákat egy bizonyos távolságon túlra, harcba keveredjenek a feladatuk nem az volt. Hagyjuk már ezt az amerikai repülő mindent visz.
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
A mostani háborúnál is csak annyi lenne a feladata az orosz repülőknek, hogy ne legyen teljes légifölénye a Nato nak, mert szárazföldön úgy is ledarálnák a Nato-t.
:D
Hát ha csak ennyi.:rolleyes:

Ja ukrajnát is hogy lenyomták szárazföldileg.

Mielőtt leírtad átgondoltad?:D
 
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
Ez az oroszok szokásos dumája.

1973 -ban, az arab - izraeli háború után kialakult egy vita az egyiptomiak és a szovjetek között. Az egyiptomiak szerint ócskák voltak az orosz vadászgépek, az szovjetek szerint az arab pilótákkal volt a gond. Ezért aztán a szovjetek oda küldték a legújabb vadászgépeiket és szovjet pilótákat. Az izraeliek erről tudomást szereztek, és csapdába csalták az oroszokat. Olyanba, ahol nem tudtak kitérni a légiharc elől. Az eredmény 3 vagy 4 orosz pilóta gépét lelőtték, az izraelieknél pedig egy gép sérült meg, de vissza tudott térni a bázisra. Az orosz pilóták ezután haza utaztak, Egyiptom pedig belátta, hogy szovjet fegyverekkel nem tudja visszaszerezni az elvesztett területeit, és 1978 -ban békét kötött Izraellel.
 
:D
Hát ha csak ennyi.:rolleyes:

Ja ukrajnát is hogy lenyomták szárazföldileg.

Mielőtt leírtad átgondoltad?:D
Hát ha egy akkora böszme ország mint ukrajna 25 % t elfoglaltam, a hátországát szétvertem, azt én sikernek tartom, te lehet hogy nem. Milyen károkat szenvedett ukrajna és oroszország?
Mielőtt leírtad átgondoltad? ;)
 
Ez az oroszok szokásos dumája.

1973 -ban, az arab - izraeli háború után kialakult egy vita az egyiptomiak és a szovjetek között. Az egyiptomiak szerint ócskák voltak az orosz vadászgépek, az szovjetek szerint az arab pilótákkal volt a gond. Ezért aztán a szovjetek oda küldték a legújabb vadászgépeiket és szovjet pilótákat. Az izraeliek erről tudomást szereztek, és csapdába csalták az oroszokat. Olyanba, ahol nem tudtak kitérni a légiharc elől. Az eredmény 3 vagy 4 orosz pilóta gépét lelőtték, az izraelieknél pedig egy gép sérült meg, de vissza tudott térni a bázisra. Az orosz pilóták ezután haza utaztak, Egyiptom pedig belátta, hogy szovjet fegyverekkel nem tudja visszaszerezni az elvesztett területeit, és 1978 -ban békét kötött Izraellel.
Az nem zavar hogy vissza szerezte az elfoglalt területei jó részét?
Mekkora vesztesége is volt a zsidóknak az első 3 napban ja megsemmisült a légierejük. Mert szarok voltak az amerikai gépek vagy a zsidó pilóták.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Azért jó sok egyéb területet kellene még fejleszteni, MEGINT oda fogunk jutni, hogy a légierő elvitte az összes pénzünket, Krisssnek meg nem lesz gatyája, benzine, APC-je stb
Megnyugtatok mindenkit nem lesz egyelőle Gliffmadál E!
Bál a +4 gép jönne mál..
A többi csak elmélet, éldeklődés, piackutatás..
 
mert szárazföldön úgy is ledarálnák a Nato
Hát ha egy akkora böszme ország mint ukrajna 25 % t elfoglaltam, a hátországát szétvertem, azt én sikernek tartom

Pròbálj konzekvens maradni.
Amúgy hülyènek fognak nèzni.:oops:

Ha szerinted sikeres a 25 százalèk. :D

Szóval Ukrajna 25 százalèka van meg de az egèsz nato-t ledarálnák.:D:rolleyes:

Te kis zseni.:D

Na puszillak. Hanyagoljuk egymást.;)