[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Ma három éve annak, hogy november 18-án, hétfőn, 14 óra körül Ausztria felől két Airbus H145M típusú helikopter lépett be Magyarország légterébe.


Az ideiglenes német lajstromjel mellett a 01 és 02 oldalszámot viselő könnyű többcélú helikopterek dél körül szálltak fel az Airbus Helicopters donauwörth-i gyárából, és hazánkban először a Budaörsi Repterén szálltak le. A gépek a technikai megállás után a főváros felett kis magasságban repültek, majd folytatták útjukat új állomáshelyükre, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisra.

Azóta több mint 10000 órát repült a teljes flotta egyetlen incidens nélkül!


További eseménymentes üzemeltetést kívánunk a hajózó és műszaki állománynak!
 
Ma három éve annak, hogy november 18-án, hétfőn, 14 óra körül Ausztria felől két Airbus H145M típusú helikopter lépett be Magyarország légterébe.


Az ideiglenes német lajstromjel mellett a 01 és 02 oldalszámot viselő könnyű többcélú helikopterek dél körül szálltak fel az Airbus Helicopters donauwörth-i gyárából, és hazánkban először a Budaörsi Repterén szálltak le. A gépek a technikai megállás után a főváros felett kis magasságban repültek, majd folytatták útjukat új állomáshelyükre, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisra.

Azóta több mint 10000 órát repült a teljes flotta egyetlen incidens nélkül!


További eseménymentes üzemeltetést kívánunk a hajózó és műszaki állománynak!

Három éve a magyar légtérben az Airbus helikopterek...

63778e1248115798977571.jpg
 
Helikopteres repülőműszaki típusátképzést tartanak a napokban az MH Pápa Bázisrepülőtéren.

Az első új típusú, Airbus H145-ös helikopterek 2019-ben érkeztek meg az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisra. A szolnoki katonák Németországban kapták meg a típusátképzést, és most az ott megszerzett ismereteket adják át a pápai repülőműszakiaknak egy kéthetes tanfolyam keretében.
A képzés során az elméleti alapokat a már végzettséggel rendelkező repülőműszakiaknak oktatják, akik a továbbiakban egy hat hónapos gyakorlati tréningen vesznek részt Szolnokon. Ezt követően kapják meg a helikopter üzemeltetésére jogosító szakszolgálati engedélyüket. A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a pápai repülőműszaki katonák is képesek legyenek teljeskörűen ellátni feladataikat.

x638f22ddce465123767216.jpg.pagespeed.ic.xJYWhCRmJv.webp
 
A decemberi Aeromazainba Szórád Tamás írt egy érdekes és nagyon részletes cikket a fedélzeti rendszerkezelők feladatairól a 145-ösön. Ennek az új beosztásnak a feladatairól kövi hónapban majd ezen a blogon is olvashattok.



Kedvcsinálóul pár képet loptam a cikkből.
3cdce98b6073755412d617945eebb2e0.jpg
00b9819bc4fc6ee09ddaa22a48f7b909.jpg


c6fe5ab01272ffc018be5272792f3ebb.jpg

66f9137553b0b2778dd32e20721f36be.jpg
 
A decemberi Aeromazainba Szórád Tamás írt egy érdekes és nagyon részletes cikket a fedélzeti rendszerkezelők feladatairól a 145-ösön. Ennek az új beosztásnak a feladatairól kövi hónapban majd ezen a blogon is olvashattok.



Kedvcsinálóul pár képet loptam a cikkből.

5b4dc2bfc4405542a9c89d8468131760.jpg


fffd23f5a42aec559f0f5d29014be51a.jpg


afbc081aa0444a873f6d0a373fdef238.jpg
SAR feladat
Mi-17 nagyobb, jobb a teherbírása, ugye majd a 225-ös váltja, de mégis miben jobb, más a 145-ös.
Ha van 1 koordináta, ahol keresni kell, akkor a gép "táguló négyzet" eljárással magától lerepüli, mki a gépen a keresésre koncentrálhat. Ez a repülés gombnyomásra felfüggeszthető, majd aktiválható és az utolsó ponttól folytatja a keresést.
Természetesen kevesebb felszerelés, de okosban pl. a 100 kilós hidraulikus feszítő-vágónfelszerelést, könnyű elektromosra váltották ki. Harmadakkora helyre le tud szállni és kisebb a rotorszele. ( Ebből pár éve ugye halálos baleset is volt)
Az összes 145 NVG kompatibilis és éjjeli keresésnél a szenzorok nagy segítség.

Az oroszhoz képest a csörlő kötélhossza dupla akkora, több mint 90 m és a teherbírása is nagyobb.A gép automatikusan tartja a mentési pont fölött a gépet és nem a pilóta manuálisan.
 
https://honvedelem.hu/hirek/gyumolcsozo-kanadai-magyar-egyuttmukodes.html
A digitális immerzió élvonalába tartozó CAE kanadai high-tech vállalat alapításának 75. évfordulóját ünnepelte Budapesten, a Normafa Rendezvényházban, december 12-én, hétfőn. A 2009 óta magyar leányvállalattal is rendelkező csúcstechnológiai cég a fejlesztésen kívül több ponton igyekszik hozzájárulni a Magyar Honvédség sikereihez: a vadászpilóták képzésével az NFTC programjukon keresztül, az A319-esek pilótáinak felkészítésére alkalmas szimulátorok gyártásával és a H-145M forgószárnyas pilóták szimulátoros képzésével.
x63982fede7570954925956.jpg.pagespeed.ic.1MmZsQUFg6.webp
 
Egy nagyon fontos kitétel!:
"He said the upgrades will be available as a factory-supplied upgrade for existing H145 owners and that they would be credited for the trade-in of their replaced H145D2 components based on condition."

Tehát állapot szerinti értékbeszámítással becserélhetőek a D2 komponensei D3 komponensekre!

Ezt Maróth elhallgatta!!! :mad::mad::mad::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Miért nem lépünk???


https://www.ainonline.com/aviation-...019-03-06/airbus-offers-more-details-new-h145
 
Egy nagyon fontos kitétel!:
"He said the upgrades will be available as a factory-supplied upgrade for existing H145 owners and that they would be credited for the trade-in of their replaced H145D2 components based on condition."

Tehát állapot szerinti értékbeszámítással becserélhetőek a D2 komponensei D3 komponensekre!

Ezt Maróth elhallgatta!!! :mad::mad::mad::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Miért nem lépünk???


https://www.ainonline.com/aviation-...019-03-06/airbus-offers-more-details-new-h145
És azóta esetleg bármi infó arról, hogy bármelyik felhasználó rendelt-e ilyen upgradet? 2019-óta nagyon nagyon sok víz lefolyt a Neretván...
 
Biztos emiatt rúgták ki. Orbán meghallotta, hogy a D2 komponensei becserélhetőek D3 komponensekre az asztalra csapott és MG repült! :oops:
Tudom, hogy ezt poénnak szántad, de az én részemről ez bőven megalapozná a kirugását.
Fontos, a döntéshez szükséges releváns információk elhallgatása ("nem bontotta ki az igazság összes részletét") felér egy hazugsággal.
 
Tudom, hogy ezt poénnak szántad, de az én részemről ez bőven megalapozná a kirugását.
Fontos, a döntéshez szükséges releváns információk elhallgatása ("nem bontotta ki az igazság összes részletét") felér egy hazugsággal.
majd ha fontosnak tartják akkor upgradelnek.
Lehet, hogy majd rájönnek, hogy 8 Spike rakétával vagy más konfigurációban nehezen mozog aztán lépnek. Azért többnyire még mindig csak kiképzés és próbálgatás zajlik: komolyabb katonai akcióban nem voltak...
Rotorcsere nem lehet egy nagyon drága mutatvány...
 
De él-e egyáltalán az ajánlat? Valós az ajánlat vagy csak publicity stunt? Sok itt a kérdés .
Én csak egy lelkes amatőr vagy, ahogy a a mottómban is ál.
A ti dolgotok lenne utána menni a témának, ha már napi 8 órában, hivatásszerűen űzitek a honvédelmet.
 
Én csak egy lelkes amatőr vagy, ahogy a a mottómban is ál.
A ti dolgotok lenne utána menni a témának, ha már napi 8 órában, hivatásszerűen űzitek a honvédelmet.
Nem, lelkes hisztérika vagy éppen aki egy 3 éves ki tudja igaz-e cikk alapján fesztiválozik...
De amúgy előbb építsenek hangárt aztán upgradeljenek mert addig értelme sincs az egésznek...
 
Tudom, hogy ezt poénnak szántad, de az én részemről ez bőven megalapozná a kirugását.
Fontos, a döntéshez szükséges releváns információk elhallgatása ("nem bontotta ki az igazság összes részletét") felér egy hazugsággal.
Ember! Milyen elhallgatása?
Mikor megrendeltük, még nem volt elérhető az 5 rotoros D3.
Amint megjelent a D3 konfig. teljesen nyilvános az upgrade opció. Ha jól emlékszem, Koller is jelezte ezen opciót, de azt is jelezte, hogy nincs az ügyben döntés még. Nyilván az 5 rotoros verzió - hiába akár lehetett trade in ajánlat is - drágább lesz, mint a D2.
A BV sem rohan az átszereleléssel a meglévő gépein.
 
Ember! Milyen elhallgatása?
Mikor megrendeltük, még nem volt elérhető az 5 rotoros D3.
Amint megjelent a D3 konfig. teljesen nyilvános az upgrade opció. Ha jól emlékszem, Koller is jelezte ezen opciót, de azt is jelezte, hogy nincs az ügyben döntés még. Nyilván az 5 rotoros verzió - hiába akár lehetett trade in ajánlat is - drágább lesz, mint a D2.
A BV sem rohan az átszereleléssel a meglévő gépein.
Nem rotorlapátos véletlenül?