[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 306
113
Ma három éve annak, hogy november 18-án, hétfőn, 14 óra körül Ausztria felől két Airbus H145M típusú helikopter lépett be Magyarország légterébe.


Az ideiglenes német lajstromjel mellett a 01 és 02 oldalszámot viselő könnyű többcélú helikopterek dél körül szálltak fel az Airbus Helicopters donauwörth-i gyárából, és hazánkban először a Budaörsi Repterén szálltak le. A gépek a technikai megállás után a főváros felett kis magasságban repültek, majd folytatták útjukat új állomáshelyükre, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisra.

Azóta több mint 10000 órát repült a teljes flotta egyetlen incidens nélkül!


További eseménymentes üzemeltetést kívánunk a hajózó és műszaki állománynak!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 319
113
Ma három éve annak, hogy november 18-án, hétfőn, 14 óra körül Ausztria felől két Airbus H145M típusú helikopter lépett be Magyarország légterébe.


Az ideiglenes német lajstromjel mellett a 01 és 02 oldalszámot viselő könnyű többcélú helikopterek dél körül szálltak fel az Airbus Helicopters donauwörth-i gyárából, és hazánkban először a Budaörsi Repterén szálltak le. A gépek a technikai megállás után a főváros felett kis magasságban repültek, majd folytatták útjukat új állomáshelyükre, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisra.

Azóta több mint 10000 órát repült a teljes flotta egyetlen incidens nélkül!


További eseménymentes üzemeltetést kívánunk a hajózó és műszaki állománynak!

Három éve a magyar légtérben az Airbus helikopterek...

63778e1248115798977571.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 319
113
Helikopteres repülőműszaki típusátképzést tartanak a napokban az MH Pápa Bázisrepülőtéren.

Az első új típusú, Airbus H145-ös helikopterek 2019-ben érkeztek meg az MH 86. Szolnok Helikopter Bázisra. A szolnoki katonák Németországban kapták meg a típusátképzést, és most az ott megszerzett ismereteket adják át a pápai repülőműszakiaknak egy kéthetes tanfolyam keretében.
A képzés során az elméleti alapokat a már végzettséggel rendelkező repülőműszakiaknak oktatják, akik a továbbiakban egy hat hónapos gyakorlati tréningen vesznek részt Szolnokon. Ezt követően kapják meg a helikopter üzemeltetésére jogosító szakszolgálati engedélyüket. A képzés hozzájárul ahhoz, hogy a pápai repülőműszaki katonák is képesek legyenek teljeskörűen ellátni feladataikat.

x638f22ddce465123767216.jpg.pagespeed.ic.xJYWhCRmJv.webp
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 306
113
A decemberi Aeromazainba Szórád Tamás írt egy érdekes és nagyon részletes cikket a fedélzeti rendszerkezelők feladatairól a 145-ösön. Ennek az új beosztásnak a feladatairól kövi hónapban majd ezen a blogon is olvashattok.



Kedvcsinálóul pár képet loptam a cikkből.

5b4dc2bfc4405542a9c89d8468131760.jpg


fffd23f5a42aec559f0f5d29014be51a.jpg


afbc081aa0444a873f6d0a373fdef238.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 306
113
A decemberi Aeromazainba Szórád Tamás írt egy érdekes és nagyon részletes cikket a fedélzeti rendszerkezelők feladatairól a 145-ösön. Ennek az új beosztásnak a feladatairól kövi hónapban majd ezen a blogon is olvashattok.



Kedvcsinálóul pár képet loptam a cikkből.
3cdce98b6073755412d617945eebb2e0.jpg
00b9819bc4fc6ee09ddaa22a48f7b909.jpg


c6fe5ab01272ffc018be5272792f3ebb.jpg

66f9137553b0b2778dd32e20721f36be.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 306
113
A decemberi Aeromazainba Szórád Tamás írt egy érdekes és nagyon részletes cikket a fedélzeti rendszerkezelők feladatairól a 145-ösön. Ennek az új beosztásnak a feladatairól kövi hónapban majd ezen a blogon is olvashattok.



Kedvcsinálóul pár képet loptam a cikkből.

5b4dc2bfc4405542a9c89d8468131760.jpg


fffd23f5a42aec559f0f5d29014be51a.jpg


afbc081aa0444a873f6d0a373fdef238.jpg
SAR feladat
Mi-17 nagyobb, jobb a teherbírása, ugye majd a 225-ös váltja, de mégis miben jobb, más a 145-ös.
Ha van 1 koordináta, ahol keresni kell, akkor a gép "táguló négyzet" eljárással magától lerepüli, mki a gépen a keresésre koncentrálhat. Ez a repülés gombnyomásra felfüggeszthető, majd aktiválható és az utolsó ponttól folytatja a keresést.
Természetesen kevesebb felszerelés, de okosban pl. a 100 kilós hidraulikus feszítő-vágónfelszerelést, könnyű elektromosra váltották ki. Harmadakkora helyre le tud szállni és kisebb a rotorszele. ( Ebből pár éve ugye halálos baleset is volt)
Az összes 145 NVG kompatibilis és éjjeli keresésnél a szenzorok nagy segítség.

Az oroszhoz képest a csörlő kötélhossza dupla akkora, több mint 90 m és a teherbírása is nagyobb.A gép automatikusan tartja a mentési pont fölött a gépet és nem a pilóta manuálisan.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
https://honvedelem.hu/hirek/gyumolcsozo-kanadai-magyar-egyuttmukodes.html
A digitális immerzió élvonalába tartozó CAE kanadai high-tech vállalat alapításának 75. évfordulóját ünnepelte Budapesten, a Normafa Rendezvényházban, december 12-én, hétfőn. A 2009 óta magyar leányvállalattal is rendelkező csúcstechnológiai cég a fejlesztésen kívül több ponton igyekszik hozzájárulni a Magyar Honvédség sikereihez: a vadászpilóták képzésével az NFTC programjukon keresztül, az A319-esek pilótáinak felkészítésére alkalmas szimulátorok gyártásával és a H-145M forgószárnyas pilóták szimulátoros képzésével.
x63982fede7570954925956.jpg.pagespeed.ic.1MmZsQUFg6.webp
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 011
11 833
113
Egy nagyon fontos kitétel!:
"He said the upgrades will be available as a factory-supplied upgrade for existing H145 owners and that they would be credited for the trade-in of their replaced H145D2 components based on condition."

Tehát állapot szerinti értékbeszámítással becserélhetőek a D2 komponensei D3 komponensekre!

Ezt Maróth elhallgatta!!! :mad::mad::mad::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Miért nem lépünk???


https://www.ainonline.com/aviation-...019-03-06/airbus-offers-more-details-new-h145
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 122
119 453
113
Egy nagyon fontos kitétel!:
"He said the upgrades will be available as a factory-supplied upgrade for existing H145 owners and that they would be credited for the trade-in of their replaced H145D2 components based on condition."

Tehát állapot szerinti értékbeszámítással becserélhetőek a D2 komponensei D3 komponensekre!

Ezt Maróth elhallgatta!!! :mad::mad::mad::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Miért nem lépünk???


https://www.ainonline.com/aviation-...019-03-06/airbus-offers-more-details-new-h145
És azóta esetleg bármi infó arról, hogy bármelyik felhasználó rendelt-e ilyen upgradet? 2019-óta nagyon nagyon sok víz lefolyt a Neretván...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 011
11 833
113
Biztos emiatt rúgták ki. Orbán meghallotta, hogy a D2 komponensei becserélhetőek D3 komponensekre az asztalra csapott és MG repült! :oops:
Tudom, hogy ezt poénnak szántad, de az én részemről ez bőven megalapozná a kirugását.
Fontos, a döntéshez szükséges releváns információk elhallgatása ("nem bontotta ki az igazság összes részletét") felér egy hazugsággal.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 655
35 767
113
Tudom, hogy ezt poénnak szántad, de az én részemről ez bőven megalapozná a kirugását.
Fontos, a döntéshez szükséges releváns információk elhallgatása ("nem bontotta ki az igazság összes részletét") felér egy hazugsággal.
majd ha fontosnak tartják akkor upgradelnek.
Lehet, hogy majd rájönnek, hogy 8 Spike rakétával vagy más konfigurációban nehezen mozog aztán lépnek. Azért többnyire még mindig csak kiképzés és próbálgatás zajlik: komolyabb katonai akcióban nem voltak...
Rotorcsere nem lehet egy nagyon drága mutatvány...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 011
11 833
113
De él-e egyáltalán az ajánlat? Valós az ajánlat vagy csak publicity stunt? Sok itt a kérdés .
Én csak egy lelkes amatőr vagy, ahogy a a mottómban is ál.
A ti dolgotok lenne utána menni a témának, ha már napi 8 órában, hivatásszerűen űzitek a honvédelmet.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 122
119 453
113
Én csak egy lelkes amatőr vagy, ahogy a a mottómban is ál.
A ti dolgotok lenne utána menni a témának, ha már napi 8 órában, hivatásszerűen űzitek a honvédelmet.
Nem, lelkes hisztérika vagy éppen aki egy 3 éves ki tudja igaz-e cikk alapján fesztiválozik...
De amúgy előbb építsenek hangárt aztán upgradeljenek mert addig értelme sincs az egésznek...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 341
46 134
113
Tudom, hogy ezt poénnak szántad, de az én részemről ez bőven megalapozná a kirugását.
Fontos, a döntéshez szükséges releváns információk elhallgatása ("nem bontotta ki az igazság összes részletét") felér egy hazugsággal.
Ember! Milyen elhallgatása?
Mikor megrendeltük, még nem volt elérhető az 5 rotoros D3.
Amint megjelent a D3 konfig. teljesen nyilvános az upgrade opció. Ha jól emlékszem, Koller is jelezte ezen opciót, de azt is jelezte, hogy nincs az ügyben döntés még. Nyilván az 5 rotoros verzió - hiába akár lehetett trade in ajánlat is - drágább lesz, mint a D2.
A BV sem rohan az átszereleléssel a meglévő gépein.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Ember! Milyen elhallgatása?
Mikor megrendeltük, még nem volt elérhető az 5 rotoros D3.
Amint megjelent a D3 konfig. teljesen nyilvános az upgrade opció. Ha jól emlékszem, Koller is jelezte ezen opciót, de azt is jelezte, hogy nincs az ügyben döntés még. Nyilván az 5 rotoros verzió - hiába akár lehetett trade in ajánlat is - drágább lesz, mint a D2.
A BV sem rohan az átszereleléssel a meglévő gépein.
Nem rotorlapátos véletlenül?