[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 846
113
Szerintem beértük volna ennyivel is pl. hogy:
  • "egyenlőre vezetőképzés folyik ill. menetpróbák mindenféle terepen, eddigi tapasztalok szerint ez kb. 8-as, azaz jól vezethető, átment mindenen amit próbáltunk,
  • a beltér tágas, a lövész koncepciónak szerintem megfelel, minden cucc el fog férni, ez mondjuk lehetne 9,
  • sok galiba sem volt, ami volt is azt helyben oldották, ezért ez inkább olyan 6-7,
  • toronnyal még nem játszottunk, a többi meg hátra van...korai még beszélni róla..."
pl. :rolleyes:
És ez mit árul el? Ez sokkal rosszabb, mint amit írtun, mert az legalább egy bárhol vállalható vélemény ez pedig csak lózungok nesze semmi fogd meg jól dobálása.
 
W

Wilson

Guest
@dudi @krisss Ha valaha is pályát szeretnétek módosítani, akkor a politikusi szakma felé bátran nézelődhettek, mert hát kapásból ilyen tökéletes lerázós szöveggel válaszolni... Nem semmi. Belekötni nem tudok. Hibátlan. :)

...

Hivatalosan is ki vagytok tiltva minden biztpol topikból! :hadonaszos:
de lehet, mert értjük a helyzeteteket hogy nem lehet kipofázni, de aggódunk az ajax példa miatt. Elég nagy kockázatot vállaltunk ezzel a projektel és ezért kérdezünk. Nem kell nagy dolgokat gondolnotok csak annyit, hogy azért nem volt rossz döntés és zeal csak ilyen pontozást várt volna el (mi is). Kiértékelni meg csak egy háborús szerepléssel lehetne úgy is 100% ban. :hadonaszos:

Nem értem mit vártok, szerintem mind dudi mind krisss korrekt választ adott a kérdésre, mivel egyrészt senki sem fogja az állását az egzisztenciáját veszélyeztetni azzal, hogy az online térben bármilyen információt megoszt a tesztelés alatt álló haditechnikáról , másrészt még csak most kezdték tesztelni a világ egyik legmodernebb IFV-t ami egy kvantum ugrás az eddig az MH-ban használt harceszközökhöz képest....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 991
113
Na csakhogy befejezzétek az elégedetlenkedést.

Jelenleg alváz menet és nyúzópróbák zajlanak vezetőképzéssel egyben tartva.

A gépek jól mozognak sárban is, a liebherr motor nagyon jó nyomatékos és üzembiztos. Dinamikusan megy a gép. Ajaxhoz hasonló mértékű rezgés és zaj nincs ezen a téren nem lesz gond eddig úgy tünik.

minimális de semmi konstrukciós nyűgöket találtunk de semmi olyat ami a rendes szériara kihatással lenne.

A fegyverzet és egyéb tesztek majd kesőbb indulnak pár hét múlva, hogy ha már elég sok sofőrünk lesz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 205
113
Na csakhogy befejezzétek az elégedetlenkedést.

Jelenleg alváz menet és nyúzópróbák zajlanak vezetőképzéssel egyben tartva.

A gépek jól mozognak sárban is, a liebherr motor nagyon jó nyomatékos és üzembiztos. Dinamikusan megy a gép. Ajaxhoz hasonló mértékű rezgés és zaj nincs ezen a téren nem lesz gond eddig úgy tünik.

minimális de semmi konstrukciós nyűgöket találtunk de semmi olyat ami a rendes szériara kihatással lenne.

A fegyverzet és egyéb tesztek majd kesőbb indulnak pár hét múlva, hogy ha már elég sok sofőrünk lesz.
te is mentél már vele egy kört? :)
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Biztosan már volt :rolleyes: , de akkor is...:)
Lynx felülnézet:
83513c1d90a5c128e53f56aee1f46757.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Szóval ez akkor már így marad?
..hogy nyitott vezető búvónyillással használhatatlan a torony.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 706
113
Na csakhogy befejezzétek az elégedetlenkedést.

Jelenleg alváz menet és nyúzópróbák zajlanak vezetőképzéssel egyben tartva.

A gépek jól mozognak sárban is, a liebherr motor nagyon jó nyomatékos és üzembiztos. Dinamikusan megy a gép. Ajaxhoz hasonló mértékű rezgés és zaj nincs ezen a téren nem lesz gond eddig úgy tünik.

minimális de semmi konstrukciós nyűgöket találtunk de semmi olyat ami a rendes szériara kihatással lenne.

A fegyverzet és egyéb tesztek majd kesőbb indulnak pár hét múlva, hogy ha már elég sok sofőrünk lesz.
Na most akkor...... nem pontozod?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Szóval ez akkor már így marad?
..hogy nyitott vezető búvónyillással használhatatlan a torony.

Csak a kedvedért!
Vaze, elmondták, hogy középtengelyesen megtükrözték a tornyot. eredetileg jó volt búvónyílás. Majd kezdenek vele valamit, de haladni kell. Az itthon gyártott példányokon már pár dolog másképp lesz. Ezen a kvázi előszérián meg kijavítják később.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
252
958
93
Volt szerencsém vasúti szállítashoz BTR-ekkel.
Van ilyen helyzet, van olyan helyzet is, hogy időben odaérsz a kerekessel, aztan csak harcolni nem tudsz mert hozzá vagy kötve az utakhoz.

Beszélhetünk itt pro és kontra, de a tény még tény marad: a mi kis picsányi rántotthúsunk miatt elhanyagolható előnyt jelent a kerekesek nagyobb menetsebessége. Nem véletlen az sem, hogy valami csoda folytán IFV-vel kezdtük a beszerzést, holott APC-ből van kiváló kulcsrakész típus nem is egy.

De az sem elhanyagolható, hogy a világ döntő részén a lövészek legnagyobb harcértékű alegységei láncos technikával vannak ellátva nem kerekessel, mert ha harcolni kell, akkor a keréknek semmilyen előnye nincs a lánccal szemben.

Vasúti szállítás, tágabb értelembe véve az áruszálíltás békeidőben olyan, amilyen, mert a személyszállítás kap prioritást a pályakapacitás elosztásánál. Jó a rendszeresen közlekedő expressz tehervonatok az más tészta.

Háborús helyzetben ez nincs így. De békehelyzetben a nagyobb vasúti pályarekontrukciós munkálatok előtt is esti órákban 4,5-5 óra alatt tehervonattal meg lehetett fitni a Lökösháza-Rajka útvonalat (keresztül az országon) a budapesti káoszon is átmenve. A vasút azért szabad pályánál rosszabb kocsikal 100, jobakkal 120 km/h sebességre képes, és akkor ne említsük a két éve beállított tehervonati sebességrekordot... :)
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Konkretizáljuk már ezt az "óriási" hadműveleti mozgékonysági előnyt. Egy harckocsioszlop 25-30 km-et tesz meg egy óra alatt, egy kerekes oszlop meg 30-40km-et.
30-40 km?
Ja. Békeidőben amikor mindent az előírások szerint csinálsz, mert csak az számít. Ha lőnek, kevésbé leszel szabálykövető!
Azért en békében is kitapostam az ezf Zil 131-ből a 100km/h egy 46 kocsiból álló menetoszlopot vezetve éjjel kettőkor az Alföldön mellékutakon!
Nem láttad azt a videót amikor polákok 110-el csapattak Rosomakkal az autópályán?