[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 485
132 169
113
Na csakhogy befejezzétek az elégedetlenkedést.

Jelenleg alváz menet és nyúzópróbák zajlanak vezetőképzéssel egyben tartva.

A gépek jól mozognak sárban is, a liebherr motor nagyon jó nyomatékos és üzembiztos. Dinamikusan megy a gép. Ajaxhoz hasonló mértékű rezgés és zaj nincs ezen a téren nem lesz gond eddig úgy tünik.

minimális de semmi konstrukciós nyűgöket találtunk de semmi olyat ami a rendes szériara kihatással lenne.

A fegyverzet és egyéb tesztek majd kesőbb indulnak pár hét múlva, hogy ha már elég sok sofőrünk lesz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 196
43 320
113
Na csakhogy befejezzétek az elégedetlenkedést.

Jelenleg alváz menet és nyúzópróbák zajlanak vezetőképzéssel egyben tartva.

A gépek jól mozognak sárban is, a liebherr motor nagyon jó nyomatékos és üzembiztos. Dinamikusan megy a gép. Ajaxhoz hasonló mértékű rezgés és zaj nincs ezen a téren nem lesz gond eddig úgy tünik.

minimális de semmi konstrukciós nyűgöket találtunk de semmi olyat ami a rendes szériara kihatással lenne.

A fegyverzet és egyéb tesztek majd kesőbb indulnak pár hét múlva, hogy ha már elég sok sofőrünk lesz.
te is mentél már vele egy kört? :)
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 313
24 765
113
Biztosan már volt :rolleyes: , de akkor is...:)
Lynx felülnézet:
83513c1d90a5c128e53f56aee1f46757.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 041
6 222
113
Szóval ez akkor már így marad?
..hogy nyitott vezető búvónyillással használhatatlan a torony.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Na csakhogy befejezzétek az elégedetlenkedést.

Jelenleg alváz menet és nyúzópróbák zajlanak vezetőképzéssel egyben tartva.

A gépek jól mozognak sárban is, a liebherr motor nagyon jó nyomatékos és üzembiztos. Dinamikusan megy a gép. Ajaxhoz hasonló mértékű rezgés és zaj nincs ezen a téren nem lesz gond eddig úgy tünik.

minimális de semmi konstrukciós nyűgöket találtunk de semmi olyat ami a rendes szériara kihatással lenne.

A fegyverzet és egyéb tesztek majd kesőbb indulnak pár hét múlva, hogy ha már elég sok sofőrünk lesz.
Na most akkor...... nem pontozod?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 821
12 505
113
Szóval ez akkor már így marad?
..hogy nyitott vezető búvónyillással használhatatlan a torony.

Csak a kedvedért!
Vaze, elmondták, hogy középtengelyesen megtükrözték a tornyot. eredetileg jó volt búvónyílás. Majd kezdenek vele valamit, de haladni kell. Az itthon gyártott példányokon már pár dolog másképp lesz. Ezen a kvázi előszérián meg kijavítják később.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
285
1 164
93
Volt szerencsém vasúti szállítashoz BTR-ekkel.
Van ilyen helyzet, van olyan helyzet is, hogy időben odaérsz a kerekessel, aztan csak harcolni nem tudsz mert hozzá vagy kötve az utakhoz.

Beszélhetünk itt pro és kontra, de a tény még tény marad: a mi kis picsányi rántotthúsunk miatt elhanyagolható előnyt jelent a kerekesek nagyobb menetsebessége. Nem véletlen az sem, hogy valami csoda folytán IFV-vel kezdtük a beszerzést, holott APC-ből van kiváló kulcsrakész típus nem is egy.

De az sem elhanyagolható, hogy a világ döntő részén a lövészek legnagyobb harcértékű alegységei láncos technikával vannak ellátva nem kerekessel, mert ha harcolni kell, akkor a keréknek semmilyen előnye nincs a lánccal szemben.

Vasúti szállítás, tágabb értelembe véve az áruszálíltás békeidőben olyan, amilyen, mert a személyszállítás kap prioritást a pályakapacitás elosztásánál. Jó a rendszeresen közlekedő expressz tehervonatok az más tészta.

Háborús helyzetben ez nincs így. De békehelyzetben a nagyobb vasúti pályarekontrukciós munkálatok előtt is esti órákban 4,5-5 óra alatt tehervonattal meg lehetett fitni a Lökösháza-Rajka útvonalat (keresztül az országon) a budapesti káoszon is átmenve. A vasút azért szabad pályánál rosszabb kocsikal 100, jobakkal 120 km/h sebességre képes, és akkor ne említsük a két éve beállított tehervonati sebességrekordot... :)
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Konkretizáljuk már ezt az "óriási" hadműveleti mozgékonysági előnyt. Egy harckocsioszlop 25-30 km-et tesz meg egy óra alatt, egy kerekes oszlop meg 30-40km-et.
30-40 km?
Ja. Békeidőben amikor mindent az előírások szerint csinálsz, mert csak az számít. Ha lőnek, kevésbé leszel szabálykövető!
Azért en békében is kitapostam az ezf Zil 131-ből a 100km/h egy 46 kocsiból álló menetoszlopot vezetve éjjel kettőkor az Alföldön mellékutakon!
Nem láttad azt a videót amikor polákok 110-el csapattak Rosomakkal az autópályán?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 882
6 121
113
Na csakhogy befejezzétek az elégedetlenkedést.

Jelenleg alváz menet és nyúzópróbák zajlanak vezetőképzéssel egyben tartva.

A gépek jól mozognak sárban is, a liebherr motor nagyon jó nyomatékos és üzembiztos. Dinamikusan megy a gép. Ajaxhoz hasonló mértékű rezgés és zaj nincs ezen a téren nem lesz gond eddig úgy tünik.

minimális de semmi konstrukciós nyűgöket találtunk de semmi olyat ami a rendes szériara kihatással lenne.

A fegyverzet és egyéb tesztek majd kesőbb indulnak pár hét múlva, hogy ha már elég sok sofőrünk lesz.

A protó gép még nagyon csörgött/nyikorgott menet közben, ez már megoldódott? Megkapta a nagyobb lánc feszítő görgőt? Valamikor talán Te írtad, hogy RM szerint ez a megoldás
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 196
43 320
113
A protó gép még nagyon csörgött/nyikorgott menet közben, ez már megoldódott? Megkapta a nagyobb lánc feszítő görgőt? Valamikor talán Te írtad, hogy RM szerint ez a megoldás
A kompozit lánctalp is sokat segítene.
@krisss - nálunk ötelelés szintjén legalább foglalkoznak a kompozit lánc lehetőségével?
kb. 1 tonnát meg lehetne spórolni az tuti nem csörögne annyira...