PzH 2000 (Németország)

pedig most kellene verni az asztalt amikor a kmw meg van szorítva.
tök mindegy mivel.
vagy leo a4 et vagy használt pzh t adjanak át pluszba.

miért mert belesétáltaak egy marketing szempontból szar helyzetbe.
mi meg partnerként ezért előnyös pozícióba vagyunk.

üzlet. ők is nyertek rajtunk lehúzták azt amit letudtak az utolsó eurocentig nem kíméltek. (miért tették vólna hisz üzletemberek)
Most mi vagyunk pozícióba és mi tudunk húzni rajtuk.
Gondolkozz már egy kicsit!
Azért mert a szomszéd 4-es Golfja elkezdi enni az olajat, akkor az autószalonban te árengedménnyel akarod elvinni a 0 km-es E-Golfot?
 
Szerintem az orosz lövegek sincsenek kevésbé elhasznált állapotban, mint a PZH-k. Láttam orosz tábori karbantartásról/javításról videót. Ők szinte mindent megcsinálnak ott.
És volt nekik hozzá kiképzett szakember, meg alkatrész? Na látod csak ezek nem állnak az ukránok rendelkezésére.
Tény, hogy azok a cuccok nem olyan precizek, de működnek! És ez számít, nem az, hogy miénk miért nem működik, az ellené meg miért igen.
Hogy mi működik, és mi nem azt szerintem inkább az első hónapokban az útszélen hagyott orosz technika számának figyelembe vételével számold ki.
 
ilyen az üzleti élet hoztak egy rossz döntést (nem készítették fel rendesen az ukránokat a KMW szakemberei)
a rossz döntés az üzletbe veszteséggel jár.
Nekünk is veszteséget okoztak ezzel. térítsenek.
Aztakurv@! Milyen veszteséget okoztak?
Tudod a garanciális jogviszony csak eladó és vevő között áll fenn. Az ukránokat te melyik félnek nézed a magyar PZH vásárlásban?
 
üzlet szempontjából ez lényegtelen (a hazai közbvélemény miatt muszály valamit produkálni mert ez meg az....) az indok megvan amire hivatkozva lehet követelni.

és akkor mivan ha követelünk a pénzünkért? az ukrán pénznélkül követel és megkapja.
A pénzünkért kizárólag a saját gépeink működésével kapcsolatban követelőzhetünk...
 
ha rendszeresen jársz egy hamburgereshez a haverod összefossa magát (nem a hamburgertől hanem mert olyannal ette.) a városba híre megy hogy a hamburger szar. te mint törzsvendég aki előrendelésekkel rendelkezel 2- hétre előre napi egy ilyen burgerre. Kell hogy kedvezményt kapj ha felhozod a témát.
Nem! :cool: :D
 
akkor nagyon rosszúl kötöttük meg az üzletet ezekszerint.

Lényegtelen hogy mi áll a prospektusba lényegtelen mi a valóság.
egy dolog számít piac szempontjából. az hogy ukrajnába hogyan szerepel.
ez határozza meg a termék jövőjét.

a németek elbaszták mert a politika beleugatott a hadiipari gyártók dolgába.

ezzel a pzh nak befellegzett. új piacra kerülése esélytelen.
ezel a meglévő üzemeltetők felé kedvezményeket kell adni.
megváltozott a piaci helyzet.
De ne má'!
Hogy te is megértsd. Ha 1-1 szomszédod vesz tőled 1-1 kecskét, majd az egyik lezuhan a szikláról, akkor a másiknak is adsz árleszállítást, ha az visszajön reklamálni, hogy nem tud repülni a kecske? :D
 
@ijász már leírta:


"Milyen fajta? Önjáró vagy vontatott?
Nem a csőkopás a legnagyobb probléma, az kb. egyforma (1800-2500) . A Pzh és tsai már annyira bonyolultak, hogy a javításuk sem oldható meg egyszerű tábori körülmények között. Kizárt, hogy legyen akár egyetlen gép is, amely 100%-osan működjön még egy nagyobb gyakorlaton is, nem egy háborúban. Ha csak pl. a kezdősebesség mérő radar, vagy a töltet / töltőűr hőmérséklet mérő stb. nem ad adatot, már ugrott a pontosság.
Én arra saccolnék, hogy ilyen igénybevétel mellett max. 8-10 lenne képes egy időben feladatot végrehajtani a 24-ből. A többi javítás alatt állna.
Nem leptek meg az ukrán tapasztalatok. Már az Archer topikban fejtegettem a fenntartásaimat az ilyen komplex techikával kapcsolatban 2016-ban.
"


Kihagytad az @ijasz által szintén beírt lényeget, azt is hozzá tette, a hozzászólásában, hogy: "...Nem kellene további PzH-2000-ket venni!" szerinte!

A PzH-2000 jelenlegi műszaki konstrukciós szintjén --a napi, aktuális a jelek szerint-- valós háborús helyzetben nehezen biztosítható szerviz és alkatrész igényeket támaszt!!!
Röviden: Intenzív, elhúzódó konfliktusban való alkalmazásra a PzH-2000 gyakorlatilag alkalmatlan!

...a fájó klasszikus: "Meztelen a Király!"
Sajnálom, hogy így jártunk!!! "Gratulálok" a tanácsadóknak! ...+ a "szakértőknek"!
Bármit fognak magyarázni média-milliárdokból: Ez A Valóság!

... és, szerintem: Nem csak "dumálni" majd/most, hanem hibát-javítani !!!


Szerintem a germánszkeptikus kollégák azt szeretnék, hogy a PzH helyett inkább barkácsoljuk a D-20-asainkat Rábára (Csepelre), és minygyá lenne 300+ önyáró tüzéség Árpád tűzvezetőve.

Nem! Szerintem arra gondol, hogy egy csúcstechnikás, cserébe sokszoros árú, harctéri körülmények között --Ukrajnában naponta "lebukva"-- korlátozott kapacitással/alig alkalmazható, a háborús viszonyok között irreális karbantartás- és alkatrészigényű, a valós/várható üzemeltetési körülményekre nem felkészített, valójában főleg a gyártói érdekek szerint "piac-/nyereség-optimalizált" és nem harctérre-optimalizált harci-eszközről van szó!



"Bukta!"
Ismét/sokadszor nem sikerült a Döntéshozónak az alig ezer-generációs több-lábon-állás "alig ismert" elvét alkalmaznia !!!

...írhatom többes számban? "Köszönjük ...!"


.

Minden kritikai hangom mellett annak örülnék igazán ha legalább már nyomokban megjelennének a hibák gyors, +költséghatékony (!!!) javításának jelei !!!

Azt főleg meg szeretném Köszönni már végre!!! :hadonaszos:

.

.
 
Háborúban ez a normális eset.
Nem. Az nem normális eset, hogy teljesen rendszeridegen gépből hozzád vágnak 15 darabot azt hujjé. Még ha vissza is akarod pótolni a veszteséget akkori is már rendszerben lévő technikából próbálsz szerezni vagy ami azzal rokon, hogy legyen legalább némi esélyed az üzemeltetésre.
Ennyiből minek tartok fent saját haderőt, majd veszek gyorsan valamit ha már megy... Aztán megoldom valahogy
 
Én még mindig ott tartok,hogy az ukránok eredményesen használták a PzH-t háborúban,és kihasználták a prognosztizált nagyjavitás közötti üzemidőt.....
Vagyis nincs különösebb problémájuk a napi karbantartással,mert egy ilyen bonyorult gép akkor nem birta volna ki a tervezett nagyjavitásközi időszakot.A nagyjavitást nem tudják megcsinálni,illetve a mélyebb karbantartáshoz,javitáshoz nincsennek meg az eszközeik,alkatrészbázisuk,kiképzésük.Ez a szint viszont már nem a kezelőszemélyzet dolga,hanem a javitó bázisé.No.ez a javitó bázis az,ami nincs meg az ukránoknak.
 
Én még mindig ott tartok,hogy az ukránok eredményesen használták a PzH-t háborúban,és kihasználták a prognosztizált nagyjavitás közötti üzemidőt.....
Vagyis nincs különösebb problémájuk a napi karbantartással,mert egy ilyen bonyorult gép akkor nem birta volna ki a tervezett nagyjavitásközi időszakot.A nagyjavitást nem tudják megcsinálni,illetve a mélyebb karbantartáshoz,javitáshoz nincsennek meg az eszközeik,alkatrészbázisuk,kiképzésük.Ez a szint viszont már nem a kezelőszemélyzet dolga,hanem a javitó bázisé.No.ez a javitó bázis az,ami nincs meg az ukránoknak.
Pontosan.
 
Hogy mi működik, és mi nem azt szerintem inkább az első hónapokban az útszélen hagyott orosz technika számának figyelembe vételével számold ki.
De ha az oroszok nyernek, akkor kit fog érdekelni, hogy hány kamaz, bmp meg btr maradt ott a részükről?
Te is tudod, hogy ez nem sport esemény, ahol az ezüst érem is szépen csillog.
 
Nem azért tartom a búrokat tanulmányozásra érdemesnek,mert majd nekünk is 1500km-es mélységi portyákat kéne csinálnunk úttalan afrikai dzsungelban,mert nem kell.De az,hogy hogyan is lehet a lehető legkevesebb logisztikával,erőforráshiányosan egy haderőt létszámhátrányban magas harcértékkel működtetni,no azt nem ártana tudnunk.
 
Nem azért tartom a búrokat tanulmányozásra érdemesnek,mert majd nekünk is 1500km-es mélységi portyákat kéne csinálnunk úttalan afrikai dzsungelban,mert nem kell.De az,hogy hogyan is lehet a lehető legkevesebb logisztikával,erőforráshiányosan egy haderőt létszámhátrányban magas harcértékkel működtetni,no azt nem ártana tudnunk.
Mondjuk ők azért nem túl szofisztikált haderő ellen harcoltak! Azért egy orosz hadsereg vagy egy már NATO-szemléletű szomszédunk ellen nem biztos hogy jól szerepelnének a búrok...
 
Mondjuk ők azért nem túl szofisztikált haderő ellen harcoltak! Azért egy orosz hadsereg vagy egy már NATO-szemléletű szomszédunk ellen nem biztos hogy jól szerepelnének a búrok...
Ez egy igen közkeletű tévedés-kb ahogy a terepviszonyokat is simán asztallap füves pusztának gondoljátok.
MPLA technikailag kb az MN szintjén volt,harcértékük viszont nem volt túl magas..Kubaiak viszont felette voltak az MN technikai szintjének(MiG23ML,Osza,Su22M4).És ami fontos,a kubaiak jol képzettek és elszánt katonák voltak.Rengeteg szovjet tanácsadó vett részt a harcokban.És végig durva létszámfölényben voltak,gépesitett erők tekintetében.
Tulajdonképpen mindkét oldalon az volt,hogy volt egy magas harcértékű rész (kubaiak vs dél afrikaiak),meg egy alacsonyabb,változó harcértékű rész (MPLA+SWAPO vs UNITA).
Technikailag nagyon változó volt a szint.75ben II.vh-s fegyverzet vastagon jelen volt.T34 vs 140milis angol tarackok (G5 pont ezért lett aztán kifejlesztve,mert az orosz D20 és M46 durván leiskolázta...).87-88ban viszont már olyan fegyverzetük volt a kubai-angolai erőknek,ami jobb volt az MN rendelkezésére álló technikánál (T72 a kivétel,T62 volt)
A mi szempontunkbol viszont az a lényeg,hogy kidolgoztak módszereket arra,hogy erőforráshiányos helyzetekben hogyan lehet a lehető legtöbbet kihozni abbol,ami van.Dél afrikai cuccokat magas szintű önállóságra tervezték,strapabiróságra,a lehető legalacsonyabb logisztikai igényre.Patria búr változata is úgy lett módositva,hogy a bozót mélyén a szabvány felszerelés részét képező szerszámokkal meg tudjanak csinálni egy motorcserét.Az AMV egész alját újratervezték,hogy teljesitse az SADF követelményét-TN57 hk aknára futás után 1 órán belül saját szerszámkészlettel a személyzet képes legyen újra harcképessé tenni a járművet-ja,és ehez persze éljék túl a dolgot (kerék alatti robbanásrol van szó,és a Mbombe 4/6 is igy lett tervezve-6os Libiában harcolt is).G6-52 tervezésénél is követelmény volt a minnél nagyobb logisztikai önállóság.És az,hogy a töltőgép hibája/amortizálódása esetén manuális üzemben érje el a G6-45 manuális teljesitményét (annak még nem volt automata töltője).Különben a G6-52 tartotta 20 évig az MRSI képesség rekordját 6 gránáttal....(155milisek kategóriájában,mert különben az AMOS a rekorder 13 gránáttal-persze ezek ideális távolságon lehetségesek)
Még1x.Nekünk nem azért érdemes ezekkel a módszerekkel foglalkoznunk,mert olyan nagy távolságaink lennének.Nincsenek.Erőforrás hiányunk viszont qrvára van.
 
A PzH viszont nem igy lett tervezve.hh-s európai követelményrendszer alapján tervezték.Vagyis egy nagy hadseregnek,aminek vannak tartalék erői,hogy rotálhassa a csapatokat.És van olyan komoly technikai háttérbázisa,ami ezen rotálások alkalmával lényegében ipari szintű nagyjavitást tud végezni a leharcolt technikán.Ezt látjuk most Ukrajnában.Jol működött a gép a tervezett rotálási időszakig.Gondok ekkor jöttek.Merthogy nincs mivel rotálni,és nincs hova vinni nagyjavitani.
 
A PzH viszont nem igy lett tervezve.hh-s európai követelményrendszer alapján tervezték.Vagyis egy nagy hadseregnek,aminek vannak tartalék erői,hogy rotálhassa a csapatokat.És van olyan komoly technikai háttérbázisa,ami ezen rotálások alkalmával lényegében ipari szintű nagyjavitást tud végezni a leharcolt technikán.Ezt látjuk most Ukrajnában.Jol működött a gép a tervezett rotálási időszakig.Gondok ekkor jöttek.Merthogy nincs mivel rotálni,és nincs hova vinni nagyjavitani.
No meg egyetlen dandárnak van minimum duplaannyi PzH-ja mint az ukránoknak összesen és egy dandár nem 1000km-en bomtakozik szét.
 
De ne má'!
Hogy te is megértsd. Ha 1-1 szomszédod vesz tőled 1-1 kecskét, majd az egyik lezuhan a szikláról, akkor a másiknak is adsz árleszállítást, ha az visszajön reklamálni, hogy nem tud repülni a kecske? :D
nem de azt senki nem áálíította hogy a kecske repüllni fog.

a brand összedölt. legalábbis megsérült.

mi fizettünk a brandert. fizettünk az elrettenő erőért.
ami ha ügyesek vóltunk benne van a szerződésbe ha nem akkor balfaszok.

a ferrari sem vonúlhat ki a F1 ből csak úgy mert ezzel kárt okozna az eddigi vásárlóknak aki felé garantálta a sportkocsi magas kiemelkedően magas státuszát...
mert ott a vevő nyíltan fizet a reklámért azért hogy az F1 be a márka szerepeljen.

a mi pzh beszerzésünk eggyik célja az elrettentő haderő építése vólt.
tehát ha erre az elrettentő képességbe kategóriáján bellül nem kértünk garanciát hülyék vóltunk.
egyéébként ezt kérés nélkül is beleszokták tenni hasonló termékeknél.

az elrettentő erő épp úgy valós fogalom mint a brand equity vagy a brand value.
értéke van. és meg van határozva hogy mit takar (ezt a KMW határozta meg ezzel reklámozták magukat...)
 
@pöcshuszár lehet hogy vicces de ennek benne kell lennie a szerződésbe máskülönben...
mitgondolsz mi tart el évekig egy ilyen szerződés megkötésekor. többek között az ilyen oda vissza garanciák.
nagy márkáknál ha veszel valami nagyon túlárazottat és a márka tulajdonos valamit elcsesz bezony vagy kártérítést fizet vagy kárpótol valamiylen formába.