Mondjuk ők azért nem túl szofisztikált haderő ellen harcoltak! Azért egy orosz hadsereg vagy egy már NATO-szemléletű szomszédunk ellen nem biztos hogy jól szerepelnének a búrok...
Ez egy igen közkeletű tévedés-kb ahogy a terepviszonyokat is simán asztallap füves pusztának gondoljátok.
MPLA technikailag kb az MN szintjén volt,harcértékük viszont nem volt túl magas..Kubaiak viszont felette voltak az MN technikai szintjének(MiG23ML,Osza,Su22M4).És ami fontos,a kubaiak jol képzettek és elszánt katonák voltak.Rengeteg szovjet tanácsadó vett részt a harcokban.És végig durva létszámfölényben voltak,gépesitett erők tekintetében.
Tulajdonképpen mindkét oldalon az volt,hogy volt egy magas harcértékű rész (kubaiak vs dél afrikaiak),meg egy alacsonyabb,változó harcértékű rész (MPLA+SWAPO vs UNITA).
Technikailag nagyon változó volt a szint.75ben II.vh-s fegyverzet vastagon jelen volt.T34 vs 140milis angol tarackok (G5 pont ezért lett aztán kifejlesztve,mert az orosz D20 és M46 durván leiskolázta...).87-88ban viszont már olyan fegyverzetük volt a kubai-angolai erőknek,ami jobb volt az MN rendelkezésére álló technikánál (T72 a kivétel,T62 volt)
A mi szempontunkbol viszont az a lényeg,hogy kidolgoztak módszereket arra,hogy erőforráshiányos helyzetekben hogyan lehet a lehető legtöbbet kihozni abbol,ami van.Dél afrikai cuccokat magas szintű önállóságra tervezték,strapabiróságra,a lehető legalacsonyabb logisztikai igényre.Patria búr változata is úgy lett módositva,hogy a bozót mélyén a szabvány felszerelés részét képező szerszámokkal meg tudjanak csinálni egy motorcserét.Az AMV egész alját újratervezték,hogy teljesitse az SADF követelményét-TN57 hk aknára futás után 1 órán belül saját szerszámkészlettel a személyzet képes legyen újra harcképessé tenni a járművet-ja,és ehez persze éljék túl a dolgot (kerék alatti robbanásrol van szó,és a Mbombe 4/6 is igy lett tervezve-6os Libiában harcolt is).G6-52 tervezésénél is követelmény volt a minnél nagyobb logisztikai önállóság.És az,hogy a töltőgép hibája/amortizálódása esetén manuális üzemben érje el a G6-45 manuális teljesitményét (annak még nem volt automata töltője).Különben a G6-52 tartotta 20 évig az MRSI képesség rekordját 6 gránáttal....(155milisek kategóriájában,mert különben az AMOS a rekorder 13 gránáttal-persze ezek ideális távolságon lehetségesek)
Még1x.Nekünk nem azért érdemes ezekkel a módszerekkel foglalkoznunk,mert olyan nagy távolságaink lennének.Nincsenek.Erőforrás hiányunk viszont qrvára van.