A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

jött be ennyi teknika az elmúlt évekbe????
Onnan indult ki a raktárháború, tegnap, hogy be kell szerezni, majd el kell raktározni. Kvázi egy komplett hadseregnyi cuccot.
Nem az a kérdés, hogy mi jött be, hanem, hogy mit kellett volna, mit kellene beszerezni, és majd ha majd meg lesz a zsírúj technika, akkor ezeket az időközben beszerzett dolgokat el lehet raktározni, mert jól jön ez még. Ami természetesen kétségtelen, de azt mondtam, hogy ez újabb költségeket generál. Nem azt, hogy kifizethetetlen; de ezeket akkor az ilyen beszerzésekhez hozzá kell kalkulálni, mint ahogy pl. a nagy eséllyel esedékes nagyjavításokat is, vagy épp a rendszerbe illesztést (pl. rádiók). Tehát nem csak a beszerzés költségét kell önmagában nézni. Ennyiről szólt a dolog; szerintem nagyon túl lett ennek egy apró szegmense ragozva.
 
Onnan indult ki a raktárháború, tegnap, hogy be kell szerezni, majd el kell raktározni. Kvázi egy komplett hadseregnyi cuccot.
Nem az a kérdés, hogy mi jött be, hanem, hogy mit kellett volna, mit kellene beszerezni, és majd ha majd meg lesz a zsírúj technika, akkor ezeket az időközben beszerzett dolgokat el lehet raktározni, mert jól jön ez még. Ami természetesen kétségtelen, de azt mondtam, hogy ez újabb költségeket generál. Nem azt, hogy kifizethetetlen; de ezeket akkor az ilyen beszerzésekhez hozzá kell kalkulálni, mint ahogy pl. a nagy eséllyel esedékes nagyjavításokat is, vagy épp a rendszerbe illesztést (pl. rádiók). Tehát nem csak a beszerzés költségét kell önmagában nézni. Ennyiről szólt a dolog; szerintem nagyon túl lett ennek egy apró szegmense ragozva.
mert nem vagy hajlandó észrevenni hogy a beraktározás aprópénz. infrastruktórálisan. Persze ha balfaszok a megrendelők mert hagyják magukat átb.szni vagy ne adj isten valki LOPIK... (nemtudom melyik jobbik eset.) az eggyik semmire valóa másik legalább életre.... üzemelnek lkatanyák most is... ja hogy rájuk kellene költeni aprópénz... az már nem... Miért hozom kalocsát ? mert azok a laktanyák nincsenk bezárva. se a miskei úti se a foktöi úti. és van bennük hely. őrizve vannak. jó helyen vannak. és lenne ember is. mint ahogy 10 éve is vólt (tele van mezőgazdasági gépszerellővel a környék...) a csorna pusztai lő és kiképzőtér/gyakorlótér is a mai napig a honvédség tulajdonába van. 80 km re el lehet ott lőni.... pár éve csornapusztát még egész biztos hogy őrizték is jártam ott.
 
Mennyivel nyomja le az árát vajon, hogy az amcsik ezt veszik és így mint első megrendelők ők fizetik a kifejlesztés árát?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha végül tényleg ezt választják és rendszeresítésre kerül, akkor szerintem kb. annyira fog hasonlítani az európai HX3-hoz, mint az amerikai Lynx a magyar Lynxhez.
 
Úgy tűnik @Szittya újabban agrár showt tart a topikban, annyi traktort meg szálastakarmány tároló hangárt láttam itt. Már kezdem néha azt hinni, hogy rossz helyen járok. :)
igen én hatalmas hibának tartom már régóta hogy az ipari és mezőgazdasági kapacitások tapasztalatok nincsenek bevonva a honvédségbe...
példának okáért évekkel ezelött fejtegettem hogy mezőgazdasági vontatók teljesen alkalmasak javító műhely beni gépjármű vontatásra... akkor is le lettem hurrogva... meg hogy leehetetlen... erre ukrajna rácáfolt... (nem alítóttam akkor sem hogy a frontról a golyózáorba kellene azokat alkalmazni...)

Infrastruktúrális fejlesztések terén ezeknek a ágazatoknak bizony hatalmas tapasztalata van. (ezek a honvédség számára elérhetőek jól ledokumentáltak hála az unios pájázatoknak...)

az iparból nem csak a mezőgazdasáágot de a bányaipart az erdészeteket sőt még a szőlőművelést is nagyon hasznosnak tartom...

borászatok pl jára hozok párat.

Bunkerek=pincék
nem robbanó műszaki zárak= kordonok létesítése (szőlő sorok)
különböző tárolótartályok és adagoló rendszerek szivattyúk
Gabionok és különböző támfalak lépcsők kialakítása és annak módozatai... amik nehéz gépeket is elbírnak.
és még sorolhatnám.
 
Átalakított Claas dominator taktikai aratás képességre :D
az épp nem de a hidraulikus rakodók (manitou (közismert néven márka) igen is hasznos.
de ugyan ez igaz az árokásó gépekre a kordontelepítő gépekre.
vagy épp a földút mezőgazdasági út karbantartó gépekre.
géderek és azokat hhúzni elég egy traktor is. és a géder elengedhetetlen háborúba ha földutak igénybe vannak véve intenzívebben.
de mélyszántással nagyon megkönnyíthető talajmunka akár erődítések készítésekor.
 
Fendt-936-Vario-FAE-MTH-225-talajmaro.jpg
vagy itt van ez... talaj előkszítésre új út készítésére meglévő szélesítésére...
image051.png
kisebb erdészeti talajmaró
 
Annyi igazság van benne, hogy ha vmelyik agrogépgyártó kaszálni akar, akkor aknakifordító-taposó szerkezettel és előtétpáncéllal ellátott kombájnokat kezd fejleszteni. ;)
nem csak a fronton kell munkátvégezni. lásd ukrajna. pont hogy oda kell a komolyabb útkarbatartó képesséég ahova nem kell páncél. mert ott mozog a logisztika. a harcjármű elött nemigen kell éderezni a fronton de a teherautóknak nem árt ha nem tengejig dagonyáznak a sárba. egy bázi létesítésekor egy elosztóközpont létesítésekor kisebb lerakatokat sem oda tesznek ahol közvettlen tűznek vannak itéve... oda sem kell a munkát végző járműveknek aknaállónak vagy repeszállónak lenniük mert akkor a betárolt anyag is épp oly veszélybe van... tehát rossz a helyválasztás.

hátsó védemi vonalakat állásokat is ki kell építeni ahol akkor nem zajlik harc mert ezért hátsó vonalak... oda sem a drága kevés páncélozott teknikát kell felhasználni megvonva az elsővonaltól.... és ezekre van képzett ember az országba nem kevés.
 
de maradjunk az épitményeknél. mivel kell extrábbnak lenni egy harcjármú garázynak mint egy mezőgazdasági garázsnak?
vagy mivel kell egy katonai logisztikai raktárnak komolyabbnak lennie mint egy iparinak mezőgazdaságinak?
ha nem kell miért többszöröse? sokkal többszöröse...
azzal hogy a légbefúvó nem a teret melegííti csak hanem eggyes helyekre a cső nincs rögzítve a mennyezethez hanem a haecjármű nyitott búvójába illeszthető?
(itt ez esetben pont hogy a rögzítés van kispórólva...) hogy lehet drágább valami ami kevesbb mint az olcsóbb mert egy munkafáis kiesik?) nem kell rögzítést csinálni fiúk ennél és ennél tehát ez akkor aztmondja 5-10x drágább lessz mert nem kell vele dolgoznotok... és mivel ki van spórólva a nyitható zárható fúvókatest. arra akkor még számoljunk rá egy csomót mert nem kell megvenni sem... így lessz drágább valami (ami máshol félkésznek minősül) mint más befejezett... és akkor meg lehet magyarázni hogy specko (közbe csak félkéssz.) félkéssz van késsz.)
 
tehát adott egy lágbefúvós fűtési hűtési rendszer. áll a fűtő hűtő gépészetből a rögzített csőrendszerből. és a légoszlató fejegységből. ez X ft.
Honvédségnek nem kell a teljes csőrendszert rögzíteni csak cca 1/3 át és nem kellfelszerelni megvenni a a légoszlató fejegységek 2/3 át. igy már 5X
És drágább lessz a 2. variáció mint az 1. (miközbe a 2. kevesebb mint az 1.) No ezt mégis hogy hozta ki a matek ??? Kitudja ilyen olyan hivatkozással.... csak ez csalás. legalábbis szerintem sumákság minimum (túlárazás.) és ezt nem veszik észre. hogy kevesebb műszaki tartalmat kér és drágábban adják neki.

jóó legyen spéci.

de a szendvicspanel mennyire spéci? (ha megturnám vajon ugyan az lenne mint az ipari?) vagy ez nagyon spéci.... (ez vissza is lő vagy lövedék álló (persze eggyik sem) csak valamilyen szinten tűzálló(csak mint az ipari panelek jelentős hányada...) csak ide spécinek lett eladva. amaz meg elhitte....
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
üzemanyag kút konténer. pl több mint 10x esen túl vólt árazva... miért ? mert nyílvánosságrahozták a keretösszeget. és a keretösszegnél (jóindulatú leszek) valaki elütött egy 0 át a többi meg fogalmatlan vólt nem nézett utánna a piaci áraknak és elhitte annyi az annyi vagy el sem olvasta csak aláírta a paksamétába ... lenne más magyarázat is. de hadjuk... lehet jönni hogy dehár naagyon spéci eszközről van sző... közben meg ugyan azok a 10ed árú piaci termékekkel jelentkeztek... csak a keretösszeg láttán 10x es áron... (gratulálok) 10 helyett ami nagytétel miatt lehett vólna 12 lett 1 db ra kiírva... ugyan azon öösszegért.
... ennyit a spéciskedésről. elspécizgetik a pénzt piaci eszközökre termékekre többszörös áron. SPÉCI felkiáltással. majd megy asírás hogy erre sincs meg arra sincs
 
ezrével építik mindenn évbe az MG csarnokokat ezrével építik minden évbe az ipar csarnokokat.
2 évente 1x építenek a honvédségnek. de a HONVÉDSÉGI a csúcs mert aztán rengeteg tapasztalattal rendelkezik e téren. hát persze ... sokkal többel mint az ipari mezőgazdasági szegmens... és ezért a Honvédségi az nagyon spéci mert hatalmas a tapasztalat e téren...

nem baj ha nincs tapasztalat honnan lenne de akkor könyörgöm nézzünk már körbe a civíl szegmensbe mi mennyi... pláne hogy ugyan az az alapanyag a kvitelező a dfelszereltségbe sincs semmi új vagy forradalmi...
 
egy mélyszátó ekével 80 cm mélységig meglehet lazítani a talajt nagyban megkönnyítve a talajmunkálatokat. azt mehet a lapát vagy a dózer a tolólap... olyan árokhálozat hozhatólétre 2.3.4.5.6 . vonalba hogy hihetetlen. gyorsan egyszerűen... legyen az harckocsiárok futóárok erődítési munka vízelvezetés levezetés vagy duzzasztás céljából... rejtett fedett közlekedési út kialakítása stbb.... lehetőségeknek csak a fantázia szab határt....

ha többször szánt egymásmellett a saját szántása helyén (kitermelt főld helyén) fordúlhat újra ekkor már 160 cm... a kitermelt főlel ez már 2-2.5 m
 
egy steigerrel 2-2,4 m re lehet mélyszántani utt már a barázda széle komoly mélységet ad. küszóárok jön létre csak a szántással.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Ne haragudj, de Te nem tudod értelmezni a leírtakat? Többszázas nagyságrendű cucc elraktározásából indult ki a dolog, ez alá meg 10 darab valami, vagy bármi sem fér be. Ez egy csöppent méretbeli eltérés. Nem gondolod?

Most egynél találtam árat: Ebbe, kb. 5-6 géppel beállsz, (24m*12,3m-4,5m). 5,8 millió+áfa. Csak a váz. se tervezés (földmérés, mintavétel, staitkus, meg mindenféle engedélyek), se borítás (se a borítás merevítése), se alapozás, se földmunka, se szállítás, se aljzatbetonozás, se kivitelezés, se kiszolgáló helység, se műhely nincs benne.
Akkor számoljuk csak ki, hogy önmagában a vázszerkezet 100 gépnek mennyi is? 92-116 millió, áfa nélkül, csak a vázszerkezet legyártva.

És ezen kívül még mennyi fontos dolog kellene...
Segítek.
Egy acélcsarnok 8cm hőszigeteléssel, teherviselő betonpadlóval, világítással 220e-250e/m2 2023-ban, ehhez jön még az odavezető utak, területrendezés. Ez az üres csarnok ára, egy kapu amin befér egy tank még 3millió/darab. Egy személyautóra kb 20-25m2/darab burkolt felület kell parkolóban, tárlóban kevesebb, tankhoz nem tudom már mennyi.(terveztem már honvédségi rakodót, de 1000 éve és eszem rosta)
Milliárdos tétel egy csarnok amiben el lehet tárolni a pár tucat tankot, de barom aki úgy vesz járművet hogy nem épít neki ilyet. Buszt, villamost sem engednék a szabad ég alatt tárolni, a katonai járművek meg azoknál is drágábbak.