T-14 Armata

Akkor csupán önszopatásból nem csonálják?



Egyébként ez érdekes kérdés, mert jellemzően elnyűhetetlen gépeket csináltak, a mtz-k,a t100,t130,t170 dózerek,a k700,k701 agyonüthetetlen cucc volt,a t154 motorja ugyan elég elbaszott egy valami volt,de kis módosításokkal elment,ill annó a kolhozban 180-as rába motorokat tettünk beléjük,mert maga a traktor nagyon eltalát konstrukció volt,már a 70'- Ben terhelés alatt váltható automata váltó volt benne,elötte egy szárazkuplungos előtét váltó,kitűnően kombinálta mindkettő erényeit,ezen gépek napi 10-12 órát mentek tőgázon gond nélkül,sokezer üzemórát, kánikulában,fagyban,sárban.

Ehhez képest a tankmotorjaik meg kiskanálból vannak,hajlok arra hogy a cccp alatt csak akkora mennyiségben gyártották őket, hogy nem számított,kibírt 1000 órát, azt kuka,ezrével álltak a motorok a polcon.
Most viszont élek a gyanúperrel,hogy az uzv-nél ráéreztek a kapitalizmus ízére,és egyszerűen jobb bolt nekik ha az állam 5x annyi motort gyártat,mert x óra után beszarik,mintha 5x annyit kibírnának a motorok, és csak ötöd annyi motort venne az állam tőlük.
Ugyanígy lehet a milliárdokat síbolni a fejlesztésekre,ill az X motorra, nyilván van az uzv-nek kormányzati szintű kapcsolata,aki intézi az újabb,és újabb milliárdokat.
Azért gondolom ezt,mert nem kevés Orosz beszállítója van az ott gyártatott kocsiknak,mindenféle motorokat nyugati minőségben gyártó cégeknek,és pont egy tankmotorba nem sikerül egy golf 2 dízelmotor anyag/gyártás szintjét megugrani.
 
Egyébként ez érdekes kérdés, mert jellemzően elnyűhetetlen gépeket csináltak, a mtz-k,a t100,t130,t170 dózerek,a k700,k701 agyonüthetetlen cucc volt,a t154 motorja ugyan elég elbaszott egy valami volt,de kis módosításokkal elment,ill annó a kolhozban 180-as rába motorokat tettünk beléjük,mert maga a traktor nagyon eltalát konstrukció volt,már a 70'- Ben terhelés alatt váltható automata váltó volt benne,elötte egy szárazkuplungos előtét váltó,kitűnően kombinálta mindkettő erényeit,ezen gépek napi 10-12 órát mentek tőgázon gond nélkül,sokezer üzemórát, kánikulában,fagyban,sárban.

Ehhez képest a tankmotorjaik meg kiskanálból vannak,hajlok arra hogy a cccp alatt csak akkora mennyiségben gyártották őket, hogy nem számított,kibírt 1000 órát, azt kuka,ezrével álltak a motorok a polcon.
Most viszont élek a gyanúperrel,hogy az uzv-nél ráéreztek a kapitalizmus ízére,és egyszerűen jobb bolt nekik ha az állam 5x annyi motort gyártat,mert x óra után beszarik,mintha 5x annyit kibírnának a motorok, és csak ötöd annyi motort venne az állam tőlük.
Ugyanígy lehet a milliárdokat síbolni a fejlesztésekre,ill az X motorra, nyilván van az uzv-nek kormányzati szintű kapcsolata,aki intézi az újabb,és újabb milliárdokat.
Azért gondolom ezt,mert nem kevés Orosz beszállítója van az ott gyártatott kocsiknak,mindenféle motorokat nyugati minőségben gyártó cégeknek,és pont egy tankmotorba nem sikerül egy golf 2 dízelmotor anyag/gyártás szintjét megugrani.
Szóval direkt nem csinálják... Ezt te sem hiszed el ugye?
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
Ez a direkt definíciója...
Ez pedig nyilvánvalóan butaság.
Miért lenne butaság? Az autóiparban meg úgy általában érezhető a tervezett elévülés, nem gyárt már senki az örökkévalóságnak termékeket, mert azt nem kell szervízelni és helyette újat venni sem, abból meg nem lesz pénz.
 
Tudod az a fura, hogy mashol a kiváló minőséggel keresnek pénzt.
Engedd el ezt a marhaságot amit csupán a hited táplál.



A pénz, az pénz,ha minőség nélkül is adják,minek törnék magukat?
Ne keverd a piaci dolgokkal az állami megrendeléseket,főleg a hadi ipart,nyugaton sincs kevesebb elbaszott pénz,amit kilopnak elszart projekteken keresztül.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A pénz, az pénz,ha minőség nélkül is adják,minek törnék magukat?
Ne keverd a piaci dolgokkal az állami megrendeléseket,főleg a hadi ipart,nyugaton sincs kevesebb elbaszott pénz,amit kilopnak elszart projekteken keresztül.
Ez marhaság. Minden igazán gazdag cég a minőségből él, ez a vilagon mindenhol így van.
 
Miért lenne butaság? Az autóiparban meg úgy általában érezhető a tervezett elévülés, nem gyárt már senki az örökkévalóságnak termékeket, mert azt nem kell szervízelni és helyette újat venni sem, abból meg nem lesz pénz.
Ha egy harckocsi èlettartalma hâborúban, mondjuk 2 hét, akkor pl az 1000 km böven elég. Ha meg 30 évig ugyis csak a garâzsban áll, akkor meg ugyanúgy.
 
Ha egy harckocsi èlettartalma hâborúban, mondjuk 2 hét, akkor pl az 1000 km böven elég. Ha meg 30 évig ugyis csak a garâzsban áll, akkor meg ugyanúgy.

Szomorú, de ez az igazság. Az orosz pár harci hétre tervez egy harceszközt. Ezért spórolhat a tömegen, méretben.
Viszont, ha 40 évig kell rendszerben tartani, akkor szenved a logisztika..
Ettől még nem rossz az a motor, és sokáig el is működhet.
Az MTZ motor teljesen más. Azt másképp méretezik, más körülményekre, kisebb effektív közepnyomásra.
Az igazi strapa gép, a hajó motor. Lassú fordulat,kis effektív közepnyomásra méretezve, a vilagból kimennek. Kétszer.
 
ogy nem számított,kibírt 1000 órát, azt kuka,ezrével álltak a motorok a polcon.

Ez részben igaz. Olcsó tömeg termék. De azért vegyétek számításba, hogy a tankban olyan üzem van, mintha rally cross versenyautó lenne.
Ugyan ezek a motorok civil felhasználásban 10,000 + üzemórákat tudnak, például hajókban. Egyszerűen más az igénybevétel.
És anyagilag egyáltalán nem biztos, hogy megéri jobbat gyártani. Pl. ha 5 ször annyiba kerül egy 2000 üzemórás motor, akkor nem éri meg. Inkább csinálsz olcsóbban egy 1000 üzemórásat és cserélgeted.

Amúgy üzemóra érdekesség, hogy pl. az ugyan olyan technológiával gyártott gázturbinák hol mit bírnak.
Egy tankban 1200-1500 üzemóráról beszélünk, egy vadászgépben 2000-4000 üzemórát (ciklust) bírnak, egy helikopterben vagy bombázóban 10,000 üzemórákat, utasszállítóban akár több 10,000 üzemórát is kibírnak. Egyszerűen máshogy vannak használva.
 
Na mit találtam a Tesco játékrészlegén !!! Darabja 2000 ft volt, fém ! elsőzőr a Boomreang majd gyorsan kotortam egy t-14 is !!!
20230217_233555hrfwn.jpg

20230217_233621hfe9w.jpg
 
Holnap rohanok a Tescóba!
Nyíregyházán vettem! Mikor megláttam a boomerang-ot akkor mondtam a tesónak hogy ha boomerang van akkor itt bizony t-14-nek is kell lennie !
Amúgy a fém repcsikért szoktam arra nézelődni ! Nem gondoltam volna hogy ilyenbe belefutok !! Van egy fém f-16 eddig és egy B-2-sem! jó lenne j-20 vagy pakfa vagy f-35-is ! :p
:p
 
Ez részben igaz. Olcsó tömeg termék. De azért vegyétek számításba, hogy a tankban olyan üzem van, mintha rally cross versenyautó lenne.
Ugyan ezek a motorok civil felhasználásban 10,000 + üzemórákat tudnak, például hajókban. Egyszerűen más az igénybevétel.
És anyagilag egyáltalán nem biztos, hogy megéri jobbat gyártani. Pl. ha 5 ször annyiba kerül egy 2000 üzemórás motor, akkor nem éri meg. Inkább csinálsz olcsóbban egy 1000 üzemórásat és cserélgeted.

Amúgy üzemóra érdekesség, hogy pl. az ugyan olyan technológiával gyártott gázturbinák hol mit bírnak.
Egy tankban 1200-1500 üzemóráról beszélünk, egy vadászgépben 2000-4000 üzemórát (ciklust) bírnak, egy helikopterben vagy bombázóban 10,000 üzemórákat, utasszállítóban akár több 10,000 üzemórát is kibírnak. Egyszerűen máshogy vannak használva.



Hmmm,ma délutáni homlokrakodó használat,hétköznapi depózás a daráló alól,ill tgk rakodás.
Szóval 5sec parental amíg megmerítem a kanalat,vissza alapjárat,irányváltás,parketta, Y fordulás,vagyis ugyanez 2x,majd előre parketta,odaérek a depóhoz,vissza 1be,nyomom a boost-ot,a parkettához,hogy emelje is a kanalat,és menjen felnaz első kerékkel a depóra,amíg hátul lekoppan az ellensúly,gáz elvesz,tolatás,parketta, közben Y ,gáz elvesz,előre parketta,újra a daráló alatt gáz elvesz,vissza egybe parketta,merítés,és így tovább,és így tovább kb 300x...
Ezt csinálja 26 000 órája,9 literes,300 lovas, 2 szelepes,alulvezérelt takony, csak volvó.
Még nem volt bontva sem a motor,sem az üzemanyag rendszer,0 olajfogyasztás,0 füst,cirka 26 éve a piacon levő civil motor.
Szóval az uzv oligarchája elmehet pcsába.
2x....