A meghatározó világpiacon is számító kínai cégek minőségi termékeket állítanak elő.Végül is a kínai ipar nem az olcsó áruk dömpingjére épül
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A meghatározó világpiacon is számító kínai cégek minőségi termékeket állítanak elő.Végül is a kínai ipar nem az olcsó áruk dömpingjére épül
Na mert aztán az egy meghatarozó cég.Ezért lett a HM zászlóshajója a Currus,mert a minőségi munkával csináltak pénzt...
Nem gondolod tán komolyan, hogy egy Volvo motort hadonlítasz bármikyen orosz motorhoz? Ez azért egy nagyon illetlen dolog.Hmmm,ma délutáni homlokrakodó használat,hétköznapi depózás a daráló alól,ill tgk rakodás.
Szóval 5sec parental amíg megmerítem a kanalat,vissza alapjárat,irányváltás,parketta, Y fordulás,vagyis ugyanez 2x,majd előre parketta,odaérek a depóhoz,vissza 1be,nyomom a boost-ot,a parkettához,hogy emelje is a kanalat,és menjen felnaz első kerékkel a depóra,amíg hátul lekoppan az ellensúly,gáz elvesz,tolatás,parketta, közben Y ,gáz elvesz,előre parketta,újra a daráló alatt gáz elvesz,vissza egybe parketta,merítés,és így tovább,és így tovább kb 300x...
Ezt csinálja 26 000 órája,9 literes,300 lovas, 2 szelepes,alulvezérelt takony, csak volvó.
Még nem volt bontva sem a motor,sem az üzemanyag rendszer,0 olajfogyasztás,0 füst,cirka 26 éve a piacon levő civil motor.
Szóval az uzv oligarchája elmehet pcsába.
2x....
Nem lenne az Dudi,de látod hogy nem tud kikopni náluk még a köztudatból sem,nem hogy a honvédség dolgaiból.Arra célozgattam vele,hogy ha nálunk létezhet ilyen cég,náluk is létezhet.Na mert aztán az egy meghatarozó cég.
Nem gondolod tán komolyan, hogy egy Volvo motort hadonlítasz bármikyen orosz motorhoz? Ez azért egy nagyon illetlen dolog.
Az még mindig nagyon tisztességes érték lenne.Én csak annyit kérdeznék, hogy a Leopárd 2-es 48 literes motorja hány üzemórát bír ki tankba építve?
Az még mindig nagyon tisztességes érték lenne.
Harckocsi motortól az. A probléma amit nem értenek, hogy a civil és a harckocsis felhasználás eltér. Más üzemórák számítanak jónak az egyik és a másik helyen is. Ha civil motorok jók lennének tankba, akkor a Koreaiak nem szoptak volna ennyit a K2 motorjával, ahogyan a törököknek is már rég menne az Altay gyártása. Hiszen vannak hasonló teljesítményű civil motorok, aztán mégse azok kerülnek be a tankokba...
Feltételezhető, hogyha ez mindenhol így van akkor annak oka van.
Amire gondolni tudok, hogy miért nem a civil motor kerűlt bele, hogy a tanknak a motra minden szarral kell működjön, nem csak dízellel. Egy civil motor meg nincs arra felkészítve, hogy alkoholt / benzint / kerozint meg ami a háborúban éppen kerűl, azt töltsenek bele és ugyanúgy tudja használni.Harckocsi motortól az. A probléma amit nem értenek, hogy a civil és a harckocsis felhasználás eltér. Más üzemórák számítanak jónak az egyik és a másik helyen is. Ha civil motorok jók lennének tankba, akkor a Koreaiak nem szoptak volna ennyit a K2 motorjával, ahogyan a törököknek is már rég menne az Altay gyártása. Hiszen vannak hasonló teljesítményű civil motorok, aztán mégse azok kerülnek be a tankokba...
Feltételezhető, hogyha ez mindenhol így van akkor annak oka van.
Ha nem lett volna visszajelzás a dél-koreai hadseregtől visszajelzés, akkor a szar motor a szar váltóval került volna K2-be, de volt visszajelzés és ezért lett eleinte német hajtáslánc a harckocsijukban. Majd amikor elég jó lett a saját motorjuk, akkor az került bele és most ott tartanak, hogy a váltót próbálják megfelelő állapotba hozni.Fentebb írtam a homlokrakodó egy laza délutánját,szerintem nincsenek kímélve a civil motorok, jó, van 1-1 alkalmazási terület,ahol igen,de simán rallycross a civil gépek élete is.
Ne hidd,hogy az altay,vagy a koreai oligarchák szívét szétveti a nemzeti büszkeség,fogadnék rá,hogy nem lett kevesebb pénzük a besült,de államilag finanszírozott projektekből,mintha egyből tutit gyártanak,és teljesítik azt a pár ezres megrendelést,hosszú évek alatt....
A civil gépeknek van közvetlen, vásárlói visszajelzése,ha szar egy kocsi,vagy gép,telefon,tgk,akármi,itt meg megkenik az állam fogaskerekeit,és csenget a pénztárgép.
Lásd az állami,építőipari,sport,művészeti,kúltúrális,meg minden beruházásait is.
Ehhez képest, ha hívsz 1 kőművest,elbasz valamit,azt többet nem hívod,meg senki a faluban,esetleg ki sem fizeted az elbaszott részt.
Ha az államnak basz el valami oligarcha valamit, akkor az kap még bármennyi pénzt, hogy kijavítgathassa.
Ez mindenhol így van.
Egy tank motornak pl az oldalára dőlve is rendesen kell működnie. Talán még fejjel lefelé is. Csaucseszku lopatott egy német motort, de kiderült, az gyakorló harckocsiba való volt. Nem tudták az olajozási rendszerét áttervezni. Magyarországon a licenszben gyártott MAN buszmotor tükörképét 30 év alatt nem tudták megcsinálni. Mégpedig a motorblokk öntvényt.Harckocsi motortól az. A probléma amit nem értenek, hogy a civil és a harckocsis felhasználás eltér. Más üzemórák számítanak jónak az egyik és a másik helyen is. Ha civil motorok jók lennének tankba, akkor a Koreaiak nem szoptak volna ennyit a K2 motorjával, ahogyan a törököknek is már rég menne az Altay gyártása. Hiszen vannak hasonló teljesítményű civil motorok, aztán mégse azok kerülnek be a tankokba...
Feltételezhető, hogyha ez mindenhol így van akkor annak oka van.
Sakk-matt Dudinak ! LOLVégül is a kínai ipar nem az olcsó áruk dömpingjére épül
Az Ukrajnába beszivárgó román diverzáns alakulat még a harctérre kijutás előtt szétvágta és platós Daciára kötve elvitte ócskavasnakés még nem került szóba, hogy román ULTRApropi oldal szerint már megvan az első Armata kill is.
Nézd meg az élettartamokat és azt is, hogy az egyik a 70-es évek végi német, a másik meg a 2010-es évek közepi orosz technológiai színvonalon áll. Tehát alaphangon is majd 50 év van a két motor közt.Akkor egy kis elmélkedés !
Az MTU 873 800 kw/ 1600 f/perc , 950 kw/2000 f/perc , 1100kw / 2600f/perc !!!!!!!!!!! Mindezt 47,67 literből , 2,2 t súly mellett !
V-92S2 750kw/ 2000 f/perc mellett ! 38,8 literből 1 t súllyal !
V-92s2f 840 kw / 2100 f/perc mellett ! 38.8 literből 1050 kg-os súllyal !
Azért ha az arányokat nézzük nem nagyon van különbség a 2 motor között csakis a méret miatt ! MTU 2600f/p 31.47 le/l de már csak 26,7 le/l 2000 f/percnél , s2 25.7 le/l , s2f 29.12 le/l .
Tehát ha a 2000 f/perc tartományt nézzük akkor gyakorlatilag az MTU 873 az s2 és s2f közé esik úgy , hogy mindkettő feleannyi súlyú !
Akkor most melyik a jobb és mi alapján ? Csak szólok egy mai kamion motort nem forgatunk 2600-ig mert leesne a hengerfeje ha nem szabályoznánk le !
Szép napot !
Akkor egy kis elmélkedés !
Az MTU 873 800 kw/ 1600 f/perc , 950 kw/2000 f/perc , 1100kw / 2600f/perc !!!!!!!!!!! Mindezt 47,67 literből , 2,2 t súly mellett !
V-92S2 750kw/ 2000 f/perc mellett ! 38,8 literből 1 t súllyal !
V-92s2f 840 kw / 2100 f/perc mellett ! 38.8 literből 1050 kg-os súllyal !
Azért ha az arányokat nézzük nem nagyon van különbség a 2 motor között csakis a méret miatt ! MTU 2600f/p 31.47 le/l de már csak 26,7 le/l 2000 f/percnél , s2 25.7 le/l , s2f 29.12 le/l .
Tehát ha a 2000 f/perc tartományt nézzük akkor gyakorlatilag az MTU 873 az s2 és s2f közé esik úgy , hogy mindkettő feleannyi súlyú !
Akkor most melyik a jobb és mi alapján ? Csak szólok egy mai kamion motort nem forgatunk 2600-ig mert leesne a hengerfeje ha nem szabályoznánk le !
Szép napot !
Motor típus | Teljesítmény
| Teljesítmény
| Teljesítmény
| Henger-űrtartalom | Motor tömege szárazon | ||||||
|
|
|
| ||||||||
|
|
| |||||||||
|
|
|
|
Fentebb írtam a homlokrakodó egy laza délutánját,szerintem nincsenek kímélve a civil motorok, jó, van 1-1 alkalmazási terület,ahol igen,de simán rallycross a civil gépek élete is.
Ne hidd,hogy az altay,vagy a koreai oligarchák szívét szétveti a nemzeti büszkeség,fogadnék rá,hogy nem lett kevesebb pénzük a besült,de államilag finanszírozott projektekből,mintha egyből tutit gyártanak,és teljesítik azt a pár ezres megrendelést,hosszú évek alatt....
A civil gépeknek van közvetlen, vásárlói visszajelzése,ha szar egy kocsi,vagy gép,telefon,tgk,akármi,itt meg megkenik az állam fogaskerekeit,és csenget a pénztárgép.
Lásd az állami,építőipari,sport,művészeti,kúltúrális,meg minden beruházásait is.
Ehhez képest, ha hívsz 1 kőművest,elbasz valamit,azt többet nem hívod,meg senki a faluban,esetleg ki sem fizeted az elbaszott részt.
Ha az államnak basz el valami oligarcha valamit, akkor az kap még bármennyi pénzt, hogy kijavítgathassa.
Ez mindenhol így van.
Arra vagy büszke, hogy az oroszoknak majd 50 évvel később sikerült az ami a németeknek (no persze nem az 1500LE-s kategóriában, hanem aranyosítva).
Az orosz motor 50 év után sem éri el a német teljesítményét, azonos időben meg kb fel olyan erős volt kb kétharmad lökettérfogat mellett.Nézd, Én nem vagyok motortervező mérnök. De az összes brossúrában azt látom, hogy a harckocsiba való motorok élettartalma 1-2000 óra.
Ha pedig civilnek adják el, mondjuk hajóba, ugyan akkora teljesítménnyel akkor ennek a 10 szerese, ugyan az a motor.
És erre írtam, hogy pl. a GE pl. gyárt utas szállító repülőbe is meg harci gépbe is hajtóművet ugyan olyan technológiával.
10 szeres ott is az élettartalom eltérés.
De technológiailag a GTD-1000 és a TV2-177-is (ha jól tudom) rokonok. Előbbi tankba került, utóbbi helikopterbe. Más méretek, de ugyan olyan technológia, egy időben fejlesztve. Előbbi 1000 óra körül bírt, utóbbi 12000 órát.
És a mai napig nem raknak civil motort nehézpáncélosokba. Valami oka csak van?
Lehet a kenés, lehet a hűtés, lehet bármi, nem tudom. De az biztos, hogy a jelenség létezik.
A német motor ikerturbós, az orosz motor meg kapott egy normális turbót 20 éve. Azóta kb. ezt tudja.
Se a német se az orosz nincs túlhúzva!
Viszont azt is elmondtuk párszor, hogy az orosz motor jóval kisebb és fele akkora tömegű. Mások voltak a tervezési szempontok
Az orosz motor 50 év után sem éri el a német teljesítményét, azonos időben meg kb fel olyan erős volt kb kétharmad lökettérfogat mellett.