T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Én úgy tudom, hogy az M1 esetén az volt a fő gond, hogy ott van egy bazi nagy gázturbina és semmi más. És igen, alapjáraton is nagyon komolyan zabál.

Az orosz harckocsikban szokott lenni állóhelyzeti gázturbina is, ami egy kis kb. 10-20 KW körüli szerkezet, típustól függően. Így tartósan állóhelyben nem eszik sokat egyik típus sem.
A GTD-1250-es egyébként 70 liter/órát eszik alapból. Ez a T-80-asok üzemanyag készletét figyelembe véve 20+ órás üzem lenne készenlétben.
De ha tartósan egyhelyben állnak, akkor nem a fő turbina megy, hanem a kisegítő kis turbina, tized ekkora fogyasztással.



Ne fárasz már minket! Minden gázturbinás típus esetén számolnak azzal a plusz 4-500 liter üzemanyaggal. Nem egy nagy tervezési kihívás!
A T-14 meg egy baszot nagy páncélteknővel bíró harckocsi. Biztos nem találnak benne helyet még némi üzemanyagnak... :rolleyes:
És egy csomó helyet elvesz a teknőből a lőszer/töltőgép, hisz már minden lőszernek a töltőgépben kell lennie így egy marha nagy töltőgéppel kell számolni. Már nincs ol,an, hogy helytakarékosan szétpakolom a lőszer felét. A 3 ember is a teknőben van nem úgy mint eddig amikor csak 1 ember volt 100%-ban a teknőben, a másik kettő félig a toronyban volt. A motortér pedig a power pack kialakítás miatt nőtt meg, hisz ennek a kialakításnak az egyik hátránya a rossz helykihasználás. Nem véletlen van külső üzemanyagtartálya is. Nagy a T-14 teknője, de azért nagy, mert nagyon rossz helykihasználású megoldasokkal kellett élnie az oroszoknak azért, hogy megvalósuljanak azok a követelmények amik elengedhetetlenek egy modern harckocsinál.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
És egy csomó helyet elvesz a teknőből a lőszer/töltőgép, hisz már minden lőszernek a töltőgépben kell lennie így egy marha nagy töltőgéppel kell számolni. Már nincs ol,an, hogy helytakarékosan szétpakolom a lőszer felét. A 3 ember is a teknőben van nem úgy mint eddig amikor csak 1 ember volt 100%-ban a teknőben, a másik kettő félig a toronyban volt. A motortér pedig a power pack kialakítás miatt nőtt meg, hisz ennek a kialakításnak az egyik hátránya a rossz helykihasználás. Nem véletlen van külső üzemanyagtartálya is. Nagy a T-14 teknője, de azért nagy, mert nagyon rossz helykihasználású megoldasokkal kellett élnie az oroszoknak azért, hogy megvalósuljanak azok a követelmények amik elengedhetetlenek egy modern harckocsinál.

Mellébeszélés helyet:
iu

Még nyugati mércével is nagy a páncélteknő. Elképesztően sok hely van benne ;)
Ez meg a valószínű felépítése:
iu
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Mellébeszélés helyet:
iu

Még nyugati mércével is nagy a páncélteknő. Elképesztően sok hely van benne ;)
Ez meg a valószínű felépítése:
iu
Senki nem tudja, hogy milyen töltőgépe van, és az is kizárt, hogy ilyen szellős lenne a motortere, mert akkor inkább kisebbre vették volna a teknőt, hogy könnyebb legyen a harckocsi. Tehát fantázia rajzok helyett hozz valami életszerűt is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Én ennek a rajznak hiszek:
main-qimg-f8903e4d43e3177e5b852b1324f51f81-lq.jpg

És tudod, hogy mi a közös a két rajzban? Az, hogy mindkettő a képzelet szüleménye, mert az oroszok titokként kezeli a T-14 belső elrendezését a küzdőteret leszámítva.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Mellébeszélés helyet:
iu

Még nyugati mércével is nagy a páncélteknő. Elképesztően sok hely van benne ;)
Ez meg a valószínű felépítése:
iu

Látszik, hogy soha nem ültél még tankban, ezért írsz ennyi marhaságot.
;)
Nézd már meg a méret különbség okát!
Nézd meg, hol ül a vezető a két tankban, meddig van a küzdőtér.
Te beleszamolod a rácsot, a hossz növekedésbe.
Arról is elfeledkezel a fotelból, hogy kb 10-12%-kal nehezebb, ennyivel többet is fogyaszt.
Amúgy a GTD -1250 nem biztos, hogy fejleszthető, azon kívül, hogy kb.
30 ÉVE NEM GYÁRTJÁK.
Akkor viszont kellene egy 1500 lóerős harckocsi gázturbina....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Látszik, hogy soha nem ültél még tankban, ezért írsz ennyi marhaságot.
;)
Nézd már meg a méret különbség okát!
Nézd meg, hol ül a vezető a két tankban, meddig van a küzdőtér.
Te beleszamolod a rácsot, a hossz növekedésbe.
Arról is elfeledkezel a fotelból, hogy kb 10-12%-kal nehezebb, ennyivel többet is fogyaszt.
Amúgy a GTD -1250 nem biztos, hogy fejleszthető, azon kívül, hogy kb.
30 ÉVE NEM GYÁRTJÁK.

Akkor viszont kellene egy 1500 lóerős harckocsi gázturbina....

Szerintem a Nick neved lehetne világtalan is, mert rendszeresen fingod sincs semmiről.
Legutóbb a WHA ötvözet lőszerekkel szaladtál be tátott szájjal a f@szerdőbe, aztán a francia 120-as ágyúnál sikerült bebizonyítanod, hogy ahhoz sem értesz.
De legalább minden alkalommal belém állsz :rolleyes:

Egy olyan tankról okoskodsz aminek 8+ méteres páncélteknője van.
A külső rácsozatból megmondható meddig tart a motortér, az legalább 3 méter!
iu


Ez a 3 méter nagyobb, mint bármely jelenlegi orosz tank motortere, csak mondom. :rolleyes:
E mellet bele mehetünk, hogy mennyivel magasabb...

Aztán a GTD-1250-est annyira nem gyártják 30 éve, hogy új gyártásúak kerültek a T-80BVM-be is....
De tegnap linkeltem a gyártó honlapját is:

Ahol amúgy leírják, hogy ki lett fejlesztve az 1400 és az 1500 LE-s verzió is, csak jelenleg nincs mibe bele tenni...

Szóval megint 4-ből 0. Gratulálok, ez már művészet :D
Remélem erre is nyomsz egy röhögős fejet, csak, hogy tudjuk kit nem szabad komolyan venni ;)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Ez meg valószínűsíthetően a dízel motor:
iu


Ha már nagyon sok hengert akarnak kis helyen, akkor ott a W elrendezés, a VW csoportban több ilyen motor is van, még ha nem is nagyon elterjedt, mert kurvadrága kocsikba tették csak bele, pl S8 kiheréletlen formája meg Bugatti Veyron, Chiron. De maga a konstrukció nagyon is működőképes.
Vagy átmehetnének a Kamazhoz, orrba-szájba nyerték a Dakart meg hasonló versenyeket az orosz kamionosok, azoknak a motra is 1500 ló körűl mozog és ki van próbálva.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha már nagyon sok hengert akarnak kis helyen, akkor ott a W elrendezés, a VW csoportban több ilyen motor is van, még ha nem is nagyon elterjedt, mert kurvadrága kocsikba tették csak bele, pl S8 kiheréletlen formája meg Bugatti Veyron, Chiron. De maga a konstrukció nagyon is működőképes.
Vagy átmehetnének a Kamazhoz, orrba-szájba nyerték a Dakart meg hasonló versenyeket az orosz kamionosok, azoknak a motra is 1500 ló körűl mozog és ki van próbálva.
Az egész más motor, ráadásul amerikai. Az egész teherautón csak az embléma volt orosz.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Az egész más motor, ráadásul amerikai. Az egész teherautón csak az embléma volt orosz.
Az új sorhatosokat gyártotta a Dongfeng Cummins, ami 50-50%-ban kínai-amerikai cég. Az előtte levő erősebb V8-asokat meg YAMZ, ami orosz. Szóval megvan hozza a gyártástechnológiájuk, hogy egy tizenliteres dízelből tartósan kihozzanak 1500 loerőt és ezt sorozatgyártásban.
 
  • Vicces
Reactions: mindenen kívül

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az új sorhatosokat gyártotta a Dongfeng Cummins, ami 50-50%-ban kínai-amerikai cég. Az előtte levő erősebb V8-asokat meg YAMZ, ami orosz. Szóval megvan hozza a gyártástechnológiájuk, hogy egy tizenliteres dízelből tartósan kihozzanak 1500 loerőt és ezt sorozatgyártásban.
A YAMZnak egyetlen saját motorja sincs. Úgy tudom, nem is volt soha. Mind licensz. Az a "tartós" egy kicsit se tartós. 14 x 1napra van tervezve. Nem véletlen, hogy a tank motorok 30l körüliek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Az új sorhatosokat gyártotta a Dongfeng Cummins, ami 50-50%-ban kínai-amerikai cég. Az előtte levő erősebb V8-asokat meg YAMZ, ami orosz. Szóval megvan hozza a gyártástechnológiájuk, hogy egy tizenliteres dízelből tartósan kihozzanak 1500 loerőt és ezt sorozatgyártásban.
Akkor csupán önszopatásból nem csonálják?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
A YAMZnak egyetlen saját motorja sincs. Úgy tudom, nem is volt soha. Mind licensz. Az a "tartós" egy kicsit se tartós. 14 x 1napra van tervezve. Nem véletlen, hogy a tank motorok 30l körüliek.
Ennyire nem ismerem a részleteket, hogy mi licensz és mi nem abból, amit gyártanak, de ha licensz is, akkor ott az összes tudás hozza.
Ha 14 napig orrba szájjba kitaposod egy motor belét az kurvára tartós.
 
  • Vicces
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Szerintem a Nick neved lehetne világtalan is, mert rendszeresen fingod sincs semmiről.
Legutóbb a WHA ötvözet lőszerekkel szaladtál be tátott szájjal a f@szerdőbe, aztán a francia 120-as ágyúnál sikerült bebizonyítanod, hogy ahhoz sem értesz.
De legalább minden alkalommal belém állsz :rolleyes:

Egy olyan tankról okoskodsz aminek 8+ méteres páncélteknője van.
A külső rácsozatból megmondható meddig tart a motortér, az legalább 3 méter!
iu


Ez a 3 méter nagyobb, mint bármely jelenlegi orosz tank motortere, csak mondom. :rolleyes:
E mellet bele mehetünk, hogy mennyivel magasabb...

Aztán a GTD-1250-est annyira nem gyártják 30 éve, hogy új gyártásúak kerültek a T-80BVM-be is....
De tegnap linkeltem a gyártó honlapját is:

Ahol amúgy leírják, hogy ki lett fejlesztve az 1400 és az 1500 LE-s verzió is, csak jelenleg nincs mibe bele tenni...

Szóval megint 4-ből 0. Gratulálok, ez már művészet :D
Remélem erre is nyomsz egy röhögős fejet, csak, hogy tudjuk kit nem szabad komolyan venni ;)


Bár megint hülyeséget raktál be, de most az egyszer igazad van. Úgy tűnik gyártják a GTD 1250 gázturbinát. Tévedtem. o_O
A helyes link ez lett volna:

A protó jó lehet, már csak gyártásba kellene vinni egy új gázturbinát...
Ha kell az Armatába.
Tehát akkor kell egy 1500 LE-s gázturbina...
Sorozatban gyártva. Én nem olvastam ilyen szándékról, de nyilván lehetséges lesz a jövőben, ha már protó van.

A Leclerc ágyúról meg te állítottál valamit, kértem igazold. Nem tudtad. Akkor meg kit kellene komolyan venni? o_O
A páncéltörő lövedék magokról is, állítottál valamit, jó lenne ha igazolnád.

Ja, az Amata testben is tévedsz: egy görgővel hosszabb, de az elején bazi vastag a páncélzat. Persze kicsit magasabb, oké.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Bár megint hülyeséget raktál be, de most az egyszer igazad van. Úgy tűnik gyártják a GTD 1250 gázturbinát. Tévedtem. o_O

Magyarán nem hülyeséget raktam be, hanem te voltál megint fogalmatlan... De mondhatnám, hogy ismét, vagy mindig.
Még véletlenül sem sikerült soha eltalálnod semmit se XD

A páncéltörő lövedék magokról is, állítottál valamit, jó lenne ha igazolnád.

Igazoltam, és elég jókat röhögtünk rajtad úgy emlékszem. Te meg eltűntél szégyenedben, mint szürke szamár a ködben :D :D :D
Jól is van így... ;)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Magyarán nem hülyeséget raktam be, hanem te voltál megint fogalmatlan... De mondhatnám, hogy ismét, vagy mindig.
Még véletlenül sem sikerült soha eltalálnod semmit se XD



Igazoltam, és elég jókat röhögtünk rajtad úgy emlékszem. Te meg eltűntél szégyenedben, mint szürke szamár a ködben :D :D :D
Jól is van így... ;)

Te itt még semmit nem igazoltál. Csak ripacskodsz az autóskártya szintű tudásoddal.
Mi van a Leclerc ágyújával?
Úgy osztod az észt, mintha tervező mérnök lennél, amikor valakinek más a véleménye, akkor meg személyeskedsz.

A T-14-re visszatérve, a konstrukció korlátja a T-80-as futómű is. Ha a tömege csak 1/7-el lehet több, mint a T-80-asé, akkor nagyon nem lesz fejleszthető a jövőben.
A 152-mm-es ágyú szerintem már ezért sem lesz így opció neki. Ebben a formában.
Egyre inkább az az érzésem, hogy ezek a gépek csak Putyin paradéjára készültek 15-ben. A valódi fejlesztés meg az elmúlt 8 évben valamiért elmaradt.
Se Kurganyec..
Se Bumeráng...
Se Armata....