T-14 Armata

Én úgy tudom, hogy az M1 esetén az volt a fő gond, hogy ott van egy bazi nagy gázturbina és semmi más. És igen, alapjáraton is nagyon komolyan zabál.

Az orosz harckocsikban szokott lenni állóhelyzeti gázturbina is, ami egy kis kb. 10-20 KW körüli szerkezet, típustól függően. Így tartósan állóhelyben nem eszik sokat egyik típus sem.
A GTD-1250-es egyébként 70 liter/órát eszik alapból. Ez a T-80-asok üzemanyag készletét figyelembe véve 20+ órás üzem lenne készenlétben.
De ha tartósan egyhelyben állnak, akkor nem a fő turbina megy, hanem a kisegítő kis turbina, tized ekkora fogyasztással.



Ne fárasz már minket! Minden gázturbinás típus esetén számolnak azzal a plusz 4-500 liter üzemanyaggal. Nem egy nagy tervezési kihívás!
A T-14 meg egy baszot nagy páncélteknővel bíró harckocsi. Biztos nem találnak benne helyet még némi üzemanyagnak... :rolleyes:
És egy csomó helyet elvesz a teknőből a lőszer/töltőgép, hisz már minden lőszernek a töltőgépben kell lennie így egy marha nagy töltőgéppel kell számolni. Már nincs ol,an, hogy helytakarékosan szétpakolom a lőszer felét. A 3 ember is a teknőben van nem úgy mint eddig amikor csak 1 ember volt 100%-ban a teknőben, a másik kettő félig a toronyban volt. A motortér pedig a power pack kialakítás miatt nőtt meg, hisz ennek a kialakításnak az egyik hátránya a rossz helykihasználás. Nem véletlen van külső üzemanyagtartálya is. Nagy a T-14 teknője, de azért nagy, mert nagyon rossz helykihasználású megoldasokkal kellett élnie az oroszoknak azért, hogy megvalósuljanak azok a követelmények amik elengedhetetlenek egy modern harckocsinál.
 
És egy csomó helyet elvesz a teknőből a lőszer/töltőgép, hisz már minden lőszernek a töltőgépben kell lennie így egy marha nagy töltőgéppel kell számolni. Már nincs ol,an, hogy helytakarékosan szétpakolom a lőszer felét. A 3 ember is a teknőben van nem úgy mint eddig amikor csak 1 ember volt 100%-ban a teknőben, a másik kettő félig a toronyban volt. A motortér pedig a power pack kialakítás miatt nőtt meg, hisz ennek a kialakításnak az egyik hátránya a rossz helykihasználás. Nem véletlen van külső üzemanyagtartálya is. Nagy a T-14 teknője, de azért nagy, mert nagyon rossz helykihasználású megoldasokkal kellett élnie az oroszoknak azért, hogy megvalósuljanak azok a követelmények amik elengedhetetlenek egy modern harckocsinál.

Mellébeszélés helyet:
iu

Még nyugati mércével is nagy a páncélteknő. Elképesztően sok hely van benne ;)
Ez meg a valószínű felépítése:
iu
 
Mellébeszélés helyet:
iu

Még nyugati mércével is nagy a páncélteknő. Elképesztően sok hely van benne ;)
Ez meg a valószínű felépítése:
iu
Senki nem tudja, hogy milyen töltőgépe van, és az is kizárt, hogy ilyen szellős lenne a motortere, mert akkor inkább kisebbre vették volna a teknőt, hogy könnyebb legyen a harckocsi. Tehát fantázia rajzok helyett hozz valami életszerűt is.
 
Én ennek a rajznak hiszek:
main-qimg-f8903e4d43e3177e5b852b1324f51f81-lq.jpg

És tudod, hogy mi a közös a két rajzban? Az, hogy mindkettő a képzelet szüleménye, mert az oroszok titokként kezeli a T-14 belső elrendezését a küzdőteret leszámítva.
 
Mellébeszélés helyet:
iu

Még nyugati mércével is nagy a páncélteknő. Elképesztően sok hely van benne ;)
Ez meg a valószínű felépítése:
iu

Látszik, hogy soha nem ültél még tankban, ezért írsz ennyi marhaságot.
;)
Nézd már meg a méret különbség okát!
Nézd meg, hol ül a vezető a két tankban, meddig van a küzdőtér.
Te beleszamolod a rácsot, a hossz növekedésbe.
Arról is elfeledkezel a fotelból, hogy kb 10-12%-kal nehezebb, ennyivel többet is fogyaszt.
Amúgy a GTD -1250 nem biztos, hogy fejleszthető, azon kívül, hogy kb.
30 ÉVE NEM GYÁRTJÁK.
Akkor viszont kellene egy 1500 lóerős harckocsi gázturbina....
 
Látszik, hogy soha nem ültél még tankban, ezért írsz ennyi marhaságot.
;)
Nézd már meg a méret különbség okát!
Nézd meg, hol ül a vezető a két tankban, meddig van a küzdőtér.
Te beleszamolod a rácsot, a hossz növekedésbe.
Arról is elfeledkezel a fotelból, hogy kb 10-12%-kal nehezebb, ennyivel többet is fogyaszt.
Amúgy a GTD -1250 nem biztos, hogy fejleszthető, azon kívül, hogy kb.
30 ÉVE NEM GYÁRTJÁK.

Akkor viszont kellene egy 1500 lóerős harckocsi gázturbina....

Szerintem a Nick neved lehetne világtalan is, mert rendszeresen fingod sincs semmiről.
Legutóbb a WHA ötvözet lőszerekkel szaladtál be tátott szájjal a f@szerdőbe, aztán a francia 120-as ágyúnál sikerült bebizonyítanod, hogy ahhoz sem értesz.
De legalább minden alkalommal belém állsz :rolleyes:

Egy olyan tankról okoskodsz aminek 8+ méteres páncélteknője van.
A külső rácsozatból megmondható meddig tart a motortér, az legalább 3 méter!
iu


Ez a 3 méter nagyobb, mint bármely jelenlegi orosz tank motortere, csak mondom. :rolleyes:
E mellet bele mehetünk, hogy mennyivel magasabb...

Aztán a GTD-1250-est annyira nem gyártják 30 éve, hogy új gyártásúak kerültek a T-80BVM-be is....
De tegnap linkeltem a gyártó honlapját is:

Ahol amúgy leírják, hogy ki lett fejlesztve az 1400 és az 1500 LE-s verzió is, csak jelenleg nincs mibe bele tenni...

Szóval megint 4-ből 0. Gratulálok, ez már művészet :D
Remélem erre is nyomsz egy röhögős fejet, csak, hogy tudjuk kit nem szabad komolyan venni ;)
 
Ha már nagyon sok hengert akarnak kis helyen, akkor ott a W elrendezés, a VW csoportban több ilyen motor is van, még ha nem is nagyon elterjedt, mert kurvadrága kocsikba tették csak bele, pl S8 kiheréletlen formája meg Bugatti Veyron, Chiron. De maga a konstrukció nagyon is működőképes.
Vagy átmehetnének a Kamazhoz, orrba-szájba nyerték a Dakart meg hasonló versenyeket az orosz kamionosok, azoknak a motra is 1500 ló körűl mozog és ki van próbálva.
 
Ha már nagyon sok hengert akarnak kis helyen, akkor ott a W elrendezés, a VW csoportban több ilyen motor is van, még ha nem is nagyon elterjedt, mert kurvadrága kocsikba tették csak bele, pl S8 kiheréletlen formája meg Bugatti Veyron, Chiron. De maga a konstrukció nagyon is működőképes.
Vagy átmehetnének a Kamazhoz, orrba-szájba nyerték a Dakart meg hasonló versenyeket az orosz kamionosok, azoknak a motra is 1500 ló körűl mozog és ki van próbálva.
Az egész más motor, ráadásul amerikai. Az egész teherautón csak az embléma volt orosz.
 
Az egész más motor, ráadásul amerikai. Az egész teherautón csak az embléma volt orosz.
Az új sorhatosokat gyártotta a Dongfeng Cummins, ami 50-50%-ban kínai-amerikai cég. Az előtte levő erősebb V8-asokat meg YAMZ, ami orosz. Szóval megvan hozza a gyártástechnológiájuk, hogy egy tizenliteres dízelből tartósan kihozzanak 1500 loerőt és ezt sorozatgyártásban.
 
  • Vicces
Reactions: mindenen kívül
Az új sorhatosokat gyártotta a Dongfeng Cummins, ami 50-50%-ban kínai-amerikai cég. Az előtte levő erősebb V8-asokat meg YAMZ, ami orosz. Szóval megvan hozza a gyártástechnológiájuk, hogy egy tizenliteres dízelből tartósan kihozzanak 1500 loerőt és ezt sorozatgyártásban.
A YAMZnak egyetlen saját motorja sincs. Úgy tudom, nem is volt soha. Mind licensz. Az a "tartós" egy kicsit se tartós. 14 x 1napra van tervezve. Nem véletlen, hogy a tank motorok 30l körüliek.
 
Az új sorhatosokat gyártotta a Dongfeng Cummins, ami 50-50%-ban kínai-amerikai cég. Az előtte levő erősebb V8-asokat meg YAMZ, ami orosz. Szóval megvan hozza a gyártástechnológiájuk, hogy egy tizenliteres dízelből tartósan kihozzanak 1500 loerőt és ezt sorozatgyártásban.
Akkor csupán önszopatásból nem csonálják?
 
A YAMZnak egyetlen saját motorja sincs. Úgy tudom, nem is volt soha. Mind licensz. Az a "tartós" egy kicsit se tartós. 14 x 1napra van tervezve. Nem véletlen, hogy a tank motorok 30l körüliek.
Ennyire nem ismerem a részleteket, hogy mi licensz és mi nem abból, amit gyártanak, de ha licensz is, akkor ott az összes tudás hozza.
Ha 14 napig orrba szájjba kitaposod egy motor belét az kurvára tartós.
 
  • Vicces
Reactions: mindenen kívül
Szerintem a Nick neved lehetne világtalan is, mert rendszeresen fingod sincs semmiről.
Legutóbb a WHA ötvözet lőszerekkel szaladtál be tátott szájjal a f@szerdőbe, aztán a francia 120-as ágyúnál sikerült bebizonyítanod, hogy ahhoz sem értesz.
De legalább minden alkalommal belém állsz :rolleyes:

Egy olyan tankról okoskodsz aminek 8+ méteres páncélteknője van.
A külső rácsozatból megmondható meddig tart a motortér, az legalább 3 méter!
iu


Ez a 3 méter nagyobb, mint bármely jelenlegi orosz tank motortere, csak mondom. :rolleyes:
E mellet bele mehetünk, hogy mennyivel magasabb...

Aztán a GTD-1250-est annyira nem gyártják 30 éve, hogy új gyártásúak kerültek a T-80BVM-be is....
De tegnap linkeltem a gyártó honlapját is:

Ahol amúgy leírják, hogy ki lett fejlesztve az 1400 és az 1500 LE-s verzió is, csak jelenleg nincs mibe bele tenni...

Szóval megint 4-ből 0. Gratulálok, ez már művészet :D
Remélem erre is nyomsz egy röhögős fejet, csak, hogy tudjuk kit nem szabad komolyan venni ;)


Bár megint hülyeséget raktál be, de most az egyszer igazad van. Úgy tűnik gyártják a GTD 1250 gázturbinát. Tévedtem. o_O
A helyes link ez lett volna:

A protó jó lehet, már csak gyártásba kellene vinni egy új gázturbinát...
Ha kell az Armatába.
Tehát akkor kell egy 1500 LE-s gázturbina...
Sorozatban gyártva. Én nem olvastam ilyen szándékról, de nyilván lehetséges lesz a jövőben, ha már protó van.

A Leclerc ágyúról meg te állítottál valamit, kértem igazold. Nem tudtad. Akkor meg kit kellene komolyan venni? o_O
A páncéltörő lövedék magokról is, állítottál valamit, jó lenne ha igazolnád.

Ja, az Amata testben is tévedsz: egy görgővel hosszabb, de az elején bazi vastag a páncélzat. Persze kicsit magasabb, oké.
 
Bár megint hülyeséget raktál be, de most az egyszer igazad van. Úgy tűnik gyártják a GTD 1250 gázturbinát. Tévedtem. o_O

Magyarán nem hülyeséget raktam be, hanem te voltál megint fogalmatlan... De mondhatnám, hogy ismét, vagy mindig.
Még véletlenül sem sikerült soha eltalálnod semmit se XD

A páncéltörő lövedék magokról is, állítottál valamit, jó lenne ha igazolnád.

Igazoltam, és elég jókat röhögtünk rajtad úgy emlékszem. Te meg eltűntél szégyenedben, mint szürke szamár a ködben :D :D :D
Jól is van így... ;)
 
Magyarán nem hülyeséget raktam be, hanem te voltál megint fogalmatlan... De mondhatnám, hogy ismét, vagy mindig.
Még véletlenül sem sikerült soha eltalálnod semmit se XD



Igazoltam, és elég jókat röhögtünk rajtad úgy emlékszem. Te meg eltűntél szégyenedben, mint szürke szamár a ködben :D :D :D
Jól is van így... ;)

Te itt még semmit nem igazoltál. Csak ripacskodsz az autóskártya szintű tudásoddal.
Mi van a Leclerc ágyújával?
Úgy osztod az észt, mintha tervező mérnök lennél, amikor valakinek más a véleménye, akkor meg személyeskedsz.

A T-14-re visszatérve, a konstrukció korlátja a T-80-as futómű is. Ha a tömege csak 1/7-el lehet több, mint a T-80-asé, akkor nagyon nem lesz fejleszthető a jövőben.
A 152-mm-es ágyú szerintem már ezért sem lesz így opció neki. Ebben a formában.
Egyre inkább az az érzésem, hogy ezek a gépek csak Putyin paradéjára készültek 15-ben. A valódi fejlesztés meg az elmúlt 8 évben valamiért elmaradt.
Se Kurganyec..
Se Bumeráng...
Se Armata....