Akkor csupán önszopatásból nem csonálják?
Egyébként ez érdekes kérdés, mert jellemzően elnyűhetetlen gépeket csináltak, a mtz-k,a t100,t130,t170 dózerek,a k700,k701 agyonüthetetlen cucc volt,a t154 motorja ugyan elég elbaszott egy valami volt,de kis módosításokkal elment,ill annó a kolhozban 180-as rába motorokat tettünk beléjük,mert maga a traktor nagyon eltalát konstrukció volt,már a 70'- Ben terhelés alatt váltható automata váltó volt benne,elötte egy szárazkuplungos előtét váltó,kitűnően kombinálta mindkettő erényeit,ezen gépek napi 10-12 órát mentek tőgázon gond nélkül,sokezer üzemórát, kánikulában,fagyban,sárban.
Ehhez képest a tankmotorjaik meg kiskanálból vannak,hajlok arra hogy a cccp alatt csak akkora mennyiségben gyártották őket, hogy nem számított,kibírt 1000 órát, azt kuka,ezrével álltak a motorok a polcon.
Most viszont élek a gyanúperrel,hogy az uzv-nél ráéreztek a kapitalizmus ízére,és egyszerűen jobb bolt nekik ha az állam 5x annyi motort gyártat,mert x óra után beszarik,mintha 5x annyit kibírnának a motorok, és csak ötöd annyi motort venne az állam tőlük.
Ugyanígy lehet a milliárdokat síbolni a fejlesztésekre,ill az X motorra, nyilván van az uzv-nek kormányzati szintű kapcsolata,aki intézi az újabb,és újabb milliárdokat.
Azért gondolom ezt,mert nem kevés Orosz beszállítója van az ott gyártatott kocsiknak,mindenféle motorokat nyugati minőségben gyártó cégeknek,és pont egy tankmotorba nem sikerül egy golf 2 dízelmotor anyag/gyártás szintjét megugrani.