T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Akkor csupán önszopatásból nem csonálják?



Egyébként ez érdekes kérdés, mert jellemzően elnyűhetetlen gépeket csináltak, a mtz-k,a t100,t130,t170 dózerek,a k700,k701 agyonüthetetlen cucc volt,a t154 motorja ugyan elég elbaszott egy valami volt,de kis módosításokkal elment,ill annó a kolhozban 180-as rába motorokat tettünk beléjük,mert maga a traktor nagyon eltalát konstrukció volt,már a 70'- Ben terhelés alatt váltható automata váltó volt benne,elötte egy szárazkuplungos előtét váltó,kitűnően kombinálta mindkettő erényeit,ezen gépek napi 10-12 órát mentek tőgázon gond nélkül,sokezer üzemórát, kánikulában,fagyban,sárban.

Ehhez képest a tankmotorjaik meg kiskanálból vannak,hajlok arra hogy a cccp alatt csak akkora mennyiségben gyártották őket, hogy nem számított,kibírt 1000 órát, azt kuka,ezrével álltak a motorok a polcon.
Most viszont élek a gyanúperrel,hogy az uzv-nél ráéreztek a kapitalizmus ízére,és egyszerűen jobb bolt nekik ha az állam 5x annyi motort gyártat,mert x óra után beszarik,mintha 5x annyit kibírnának a motorok, és csak ötöd annyi motort venne az állam tőlük.
Ugyanígy lehet a milliárdokat síbolni a fejlesztésekre,ill az X motorra, nyilván van az uzv-nek kormányzati szintű kapcsolata,aki intézi az újabb,és újabb milliárdokat.
Azért gondolom ezt,mert nem kevés Orosz beszállítója van az ott gyártatott kocsiknak,mindenféle motorokat nyugati minőségben gyártó cégeknek,és pont egy tankmotorba nem sikerül egy golf 2 dízelmotor anyag/gyártás szintjét megugrani.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Egyébként ez érdekes kérdés, mert jellemzően elnyűhetetlen gépeket csináltak, a mtz-k,a t100,t130,t170 dózerek,a k700,k701 agyonüthetetlen cucc volt,a t154 motorja ugyan elég elbaszott egy valami volt,de kis módosításokkal elment,ill annó a kolhozban 180-as rába motorokat tettünk beléjük,mert maga a traktor nagyon eltalát konstrukció volt,már a 70'- Ben terhelés alatt váltható automata váltó volt benne,elötte egy szárazkuplungos előtét váltó,kitűnően kombinálta mindkettő erényeit,ezen gépek napi 10-12 órát mentek tőgázon gond nélkül,sokezer üzemórát, kánikulában,fagyban,sárban.

Ehhez képest a tankmotorjaik meg kiskanálból vannak,hajlok arra hogy a cccp alatt csak akkora mennyiségben gyártották őket, hogy nem számított,kibírt 1000 órát, azt kuka,ezrével álltak a motorok a polcon.
Most viszont élek a gyanúperrel,hogy az uzv-nél ráéreztek a kapitalizmus ízére,és egyszerűen jobb bolt nekik ha az állam 5x annyi motort gyártat,mert x óra után beszarik,mintha 5x annyit kibírnának a motorok, és csak ötöd annyi motort venne az állam tőlük.
Ugyanígy lehet a milliárdokat síbolni a fejlesztésekre,ill az X motorra, nyilván van az uzv-nek kormányzati szintű kapcsolata,aki intézi az újabb,és újabb milliárdokat.
Azért gondolom ezt,mert nem kevés Orosz beszállítója van az ott gyártatott kocsiknak,mindenféle motorokat nyugati minőségben gyártó cégeknek,és pont egy tankmotorba nem sikerül egy golf 2 dízelmotor anyag/gyártás szintjét megugrani.
Szóval direkt nem csinálják... Ezt te sem hiszed el ugye?
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Ez a direkt definíciója...
Ez pedig nyilvánvalóan butaság.
Miért lenne butaság? Az autóiparban meg úgy általában érezhető a tervezett elévülés, nem gyárt már senki az örökkévalóságnak termékeket, mert azt nem kell szervízelni és helyette újat venni sem, abból meg nem lesz pénz.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Tudod az a fura, hogy mashol a kiváló minőséggel keresnek pénzt.
Engedd el ezt a marhaságot amit csupán a hited táplál.



A pénz, az pénz,ha minőség nélkül is adják,minek törnék magukat?
Ne keverd a piaci dolgokkal az állami megrendeléseket,főleg a hadi ipart,nyugaton sincs kevesebb elbaszott pénz,amit kilopnak elszart projekteken keresztül.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
A pénz, az pénz,ha minőség nélkül is adják,minek törnék magukat?
Ne keverd a piaci dolgokkal az állami megrendeléseket,főleg a hadi ipart,nyugaton sincs kevesebb elbaszott pénz,amit kilopnak elszart projekteken keresztül.
Ez marhaság. Minden igazán gazdag cég a minőségből él, ez a vilagon mindenhol így van.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Miért lenne butaság? Az autóiparban meg úgy általában érezhető a tervezett elévülés, nem gyárt már senki az örökkévalóságnak termékeket, mert azt nem kell szervízelni és helyette újat venni sem, abból meg nem lesz pénz.
Ha egy harckocsi èlettartalma hâborúban, mondjuk 2 hét, akkor pl az 1000 km böven elég. Ha meg 30 évig ugyis csak a garâzsban áll, akkor meg ugyanúgy.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Ha egy harckocsi èlettartalma hâborúban, mondjuk 2 hét, akkor pl az 1000 km böven elég. Ha meg 30 évig ugyis csak a garâzsban áll, akkor meg ugyanúgy.

Szomorú, de ez az igazság. Az orosz pár harci hétre tervez egy harceszközt. Ezért spórolhat a tömegen, méretben.
Viszont, ha 40 évig kell rendszerben tartani, akkor szenved a logisztika..
Ettől még nem rossz az a motor, és sokáig el is működhet.
Az MTZ motor teljesen más. Azt másképp méretezik, más körülményekre, kisebb effektív közepnyomásra.
Az igazi strapa gép, a hajó motor. Lassú fordulat,kis effektív közepnyomásra méretezve, a vilagból kimennek. Kétszer.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
ogy nem számított,kibírt 1000 órát, azt kuka,ezrével álltak a motorok a polcon.

Ez részben igaz. Olcsó tömeg termék. De azért vegyétek számításba, hogy a tankban olyan üzem van, mintha rally cross versenyautó lenne.
Ugyan ezek a motorok civil felhasználásban 10,000 + üzemórákat tudnak, például hajókban. Egyszerűen más az igénybevétel.
És anyagilag egyáltalán nem biztos, hogy megéri jobbat gyártani. Pl. ha 5 ször annyiba kerül egy 2000 üzemórás motor, akkor nem éri meg. Inkább csinálsz olcsóbban egy 1000 üzemórásat és cserélgeted.

Amúgy üzemóra érdekesség, hogy pl. az ugyan olyan technológiával gyártott gázturbinák hol mit bírnak.
Egy tankban 1200-1500 üzemóráról beszélünk, egy vadászgépben 2000-4000 üzemórát (ciklust) bírnak, egy helikopterben vagy bombázóban 10,000 üzemórákat, utasszállítóban akár több 10,000 üzemórát is kibírnak. Egyszerűen máshogy vannak használva.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Na mit találtam a Tesco játékrészlegén !!! Darabja 2000 ft volt, fém ! elsőzőr a Boomreang majd gyorsan kotortam egy t-14 is !!!
20230217_233555hrfwn.jpg

20230217_233621hfe9w.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Holnap rohanok a Tescóba!
Nyíregyházán vettem! Mikor megláttam a boomerang-ot akkor mondtam a tesónak hogy ha boomerang van akkor itt bizony t-14-nek is kell lennie !
Amúgy a fém repcsikért szoktam arra nézelődni ! Nem gondoltam volna hogy ilyenbe belefutok !! Van egy fém f-16 eddig és egy B-2-sem! jó lenne j-20 vagy pakfa vagy f-35-is ! :p
:p
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Ez részben igaz. Olcsó tömeg termék. De azért vegyétek számításba, hogy a tankban olyan üzem van, mintha rally cross versenyautó lenne.
Ugyan ezek a motorok civil felhasználásban 10,000 + üzemórákat tudnak, például hajókban. Egyszerűen más az igénybevétel.
És anyagilag egyáltalán nem biztos, hogy megéri jobbat gyártani. Pl. ha 5 ször annyiba kerül egy 2000 üzemórás motor, akkor nem éri meg. Inkább csinálsz olcsóbban egy 1000 üzemórásat és cserélgeted.

Amúgy üzemóra érdekesség, hogy pl. az ugyan olyan technológiával gyártott gázturbinák hol mit bírnak.
Egy tankban 1200-1500 üzemóráról beszélünk, egy vadászgépben 2000-4000 üzemórát (ciklust) bírnak, egy helikopterben vagy bombázóban 10,000 üzemórákat, utasszállítóban akár több 10,000 üzemórát is kibírnak. Egyszerűen máshogy vannak használva.



Hmmm,ma délutáni homlokrakodó használat,hétköznapi depózás a daráló alól,ill tgk rakodás.
Szóval 5sec parental amíg megmerítem a kanalat,vissza alapjárat,irányváltás,parketta, Y fordulás,vagyis ugyanez 2x,majd előre parketta,odaérek a depóhoz,vissza 1be,nyomom a boost-ot,a parkettához,hogy emelje is a kanalat,és menjen felnaz első kerékkel a depóra,amíg hátul lekoppan az ellensúly,gáz elvesz,tolatás,parketta, közben Y ,gáz elvesz,előre parketta,újra a daráló alatt gáz elvesz,vissza egybe parketta,merítés,és így tovább,és így tovább kb 300x...
Ezt csinálja 26 000 órája,9 literes,300 lovas, 2 szelepes,alulvezérelt takony, csak volvó.
Még nem volt bontva sem a motor,sem az üzemanyag rendszer,0 olajfogyasztás,0 füst,cirka 26 éve a piacon levő civil motor.
Szóval az uzv oligarchája elmehet pcsába.
2x....