T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Egyszer ez a vita már lement. Nézd meg a motor mérete/teljesítménye, majd nézd meg a motor súlya/teljesítménye arányt.
Utóbbiban már a T-72-es ősmotorja is jobb volt a német motornál. A mai motor meg agyonveri ezen a téren :rolleyes:
Az orosz harckocsik pont azért lehetnek ilyen kompaktak, mert kompakt a motorjuk is. Ez is egy tervezési szempont, amivel sok tonna súlyt lehet megspórolni.
Mindegyikben jobb a német. Arról nem is beszélve, hogy harckocsiba építve is jobb, nézd csak mega T-72 vs. Leopard 2 videókat.
Megint abba a hibába esel, hogy egy 1979-ben rendszerbe állt motort hasonlítasz egy 2017-től gyártott motorhoz, majd kijelented, hogy jobb az orosz, de arról nagyvonalúan megfeledkezel, hogy szerencsétlen S92 élettartama kb a 2/3-a a német motornak mert csak úgy sikerült növelni turbóval a teljesítményt, hogy az élettartam csökkent. Te tébnyleg nem látod azt a nyomorúságot ami a T-14 motorja körül van? Lett egy 55 tonnás harckocsijuk de motor meg nincs bele, mert 1250 Le-vel a büdös életbe meg nem mozdítasz becsületesen 55 tonnát. A németeknek 1979-ben lett 55 tonnás harckocsijuk és azóta van 1500 LE-s motorjuk hozzá.

A valóságtagadásban arról te is előszeretettel halgatsz, hogy létezik egy MTU 883 KA501-es jelű motor ami 27,4 literes 1600kg 1600Le teljesítményű és kb ugyanakkora mint a V-92S2F.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 209
113
Egyszer ez a vita már lement. Nézd meg a motor mérete/teljesítménye, majd nézd meg a motor súlya/teljesítménye arányt.
Utóbbiban már a T-72-es ősmotorja is jobb volt a német motornál. A mai motor meg agyonveri ezen a téren :rolleyes:
Az orosz harckocsik pont azért lehetnek ilyen kompaktak, mert kompakt a motorjuk is. Ez is egy tervezési szempont, amivel sok tonna súlyt lehet megspórolni.

A német motor 1.500 LE/2.2 Tonnás teljesítményét egy 1.500 kg-ból össze-LEGO-zott orosz motor-mix tudná.
Hasonló üzemórával, hasonlóan jó megbízhatósággal.
Az 1.050 kg-os utolsó V-2 változat 1.250 LE-s !!! :oops:

Meg is lenne, ha Putyinnak maradt volna embere/figyelme erre a területre is, és ez esetben nem lesz a most jól látható korrupció-mocsár belőle, annak "eredményével" a T-14 motorját --és gyakorlatilag egészét-- tekintve.

U.I.: Ezért szoktuk-volt emlegetni, hogy "kicsit nyugatosabb" üzemeltetési kultúrával a hazai T-72-esek is tudnának sokkal-sokkal megbízhatóbbak lenni!!!

...egy hazai erővel kivitelezhető robotizált/"bolond-biztos" váltóval pedig sokkal tovább fokozható lenne ez a szint!!! A T-55-höz volt is már erre terv!!!


.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113
Mindegyikben jobb a német.

Az álom világodban igen.
A T-72-es motorja 1 tonna volt és 780 LE kompresszorral a 70's években. Amikor a Leopárd 2 motorja megjelent már 840 LE volt.
A Leopárd 2 motorja 2.2 tonna és 1500 LE. Ez 682 LE/tonna, vagyis nem jobb ;)
A fizikai méretek szintén adottak, ott is nyer az orosz motor.

A valóságtagadásban arról te is előszeretettel halgatsz, hogy létezik egy MTU 883 KA501-es jelű motor ami 27,4 literes 1600kg 1600Le teljesítményű és kb ugyanakkora mint a V-92S2F.

Igen, ez az a csoda motorjuk ami rendszeresen összefossa magát különböző tankokban. Az Arjun tankban is ez van ha jól emlékszem. Megvették, hogy ez majd jó lesz a Pakisztáni hegyekbe... hát... Folyamatosan összeszarta magát. Maradt a T-72 meg a T-90 a lenézett motorjával.
De a görög tesztet is elolvashatod újra. Mind az export Leclercben, mint a Challenger 2-ben beszart a motor. :rolleyes:
Ahogyan a Puma kis köbcentis agyonhúzott motorja is rendszeresen kifingot.

És ezek után te vágod mindig a fejemhez , hogy autós kártyázok? :rolleyes:
Az nem jutott még eszedbe, hogy nem véletlenül nem cserélik ki a Leopárd 2-ben a 48 literes motort kisebbre?
Lehet van némi köze a megbízhatósághoz úgy érzem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Nézzük V-92S2F:
Gyártás kezdete:2017
Teljesítmény 1130LE
Hengerűrtartalom: 38,8liter
Tömeg: 1050kg
Hossz: 1560mm
Szélesség: 896mm
Magasság: 902mm

MTU 883 KA-501:
Gyártás kezdete: 200-es évek eleje (ennél közelebbit én nem találtam)
Teljesítmény 1630LE (a KA-500 "csak 1500LE)
Hengerűrtartalom: 27,4liter
Tömeg: 1800kg
Hossz: 1488mm
Szélesség: 972mm
Magasság: 742mm

Ez történik, ha nem az 50 évvel öregebb német motorhoz hasonlítunk a legmodernebb sorozatban gyártott orosz harckocsimotort.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113
Nézzük V-92S2F:
Gyártás kezdete:2017
Teljesítmény 1130LE
Hengerűrtartalom: 38,8liter
Tömeg: 1050kg
Hossz: 1560mm
Szélesség: 896mm
Magasság: 902mm

MTU 883 KA-501:
Gyártás kezdete: 200-es évek eleje (ennél közelebbit én nem találtam)
Teljesítmény 1630LE (a KA-500 "csak 1500LE)
Hengerűrtartalom: 27,4liter
Tömeg: 1800kg
Hossz: 1488mm
Szélesség: 972mm
Magasság: 742mm

Ez történik, ha nem az 50 évvel öregebb német motorhoz hasonlítunk a legmodernebb sorozatban gyártott orosz harckocsimotort.

A papír mindent is elbír, lásd előző hozzászólásomat. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Az álom világodban igen.
A T-72-es motorja 1 tonna volt és 780 LE kompresszorral a 70's években. Amikor a Leopárd 2 motorja megjelent már 840 LE volt.
A Leopárd 2 motorja 2.2 tonna és 1500 LE. Ez 682 LE/tonna, vagyis nem jobb ;)
A fizikai méretek szintén adottak, ott is nyer az orosz motor.



Igen, ez az a csoda motorjuk ami rendszeresen összefossa magát különböző tankokban. Az Arjun tankban is ez van ha jól emlékszem. Megvették, hogy ez majd jó lesz a Pakisztáni hegyekbe... hát... Folyamatosan összeszarta magát. Maradt a T-72 meg a T-90 a lenézett motorjával.
De a görög tesztet is elolvashatod újra. Mind az export Leclercben, mint a Challenger 2-ben beszart a motor. :rolleyes:
Ahogyan a Puma kis köbcentis agyonhúzott motorja is rendszeresen kifingot.

És ezek után te vágod mindig a fejemhez , hogy autós kártyázok? :rolleyes:
Az nem jutott még eszedbe, hogy nem véletlenül nem cserélik ki a Leopárd 2-ben a 48 literes motort kisebbre?
Lehet van némi köze a megbízhatósághoz úgy érzem.
Csak az álmaidban fossa össze magát rendszeresen. Érdekes módon az indiaiak mindenre panaszkodnak ami hozzájuk kerül, ellenben az izraeliek a Merkavában nagyon jól el vannak vele, ahogyan a Leclercet rendszeresítő arabok is.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Wilson

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Megint lemaradt, hogy a koreaiak köszönik szépen de nagyon jól el voltak ezzel a motorral. És a PUMA-nál sem hallani már motorproblémákról.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Wilson

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 780
28 817
113
Amúgy közben ötletelek az Armata motor kapcsán. Ha az A-85-3 tényleg nem tud megbízhatóan működni és a V-széria beépítéséhez meg teknőt kéne hosszabbítani, akkor mi lenne, ha szimplán fejlesztenének egy megnövelt lökettérfogatú V elrendezésű motort? 38,8-ról felnyomnák a lökettérfogatot mondjuk úgy 43-45 liter környékére, aztán már vígan elröföghet 1500+ lóerővel. Mondjuk ha még meglenne Harkov, akkor egy ellendugattyús kialakítást sem tartanék elképzelhetetlennek, mint az AbramsX esetében, igaz az 5DTF széria mindig is problémásabb volt a V-szériához képest. Vagy tényleg csak szimplán bekúrni egy turbinát aztán hadd menjen Isten hírével ki a világból
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
A papír mindent is elbír, lásd előző hozzászólásomat. ;)
Hülyeséget beszélsz. Azt gondolod, hogy ha valamivel probléma volt a rendszeresítés elején (pl az Euro Powepack*), akkor azt az elmúlt 23 évben úgy is hagyták. A valóság meg az, hogy mindenki ezt a MTU 883 KA-500/501 típusú motort vásárolja aki harckocsit gyárt de motort nem tud. De biztosan hülye az összes és direkt szart vesznek a gyártók, hogy így növeljék a profitjukat (ahogy a napokban megtudtam, ez egy nemcsakhogy életképes, hanem virágzó üzleti modell).

*Mármint volt akinek porblémája volt vele, mert a koreaiak és az izraeliek köszönik szépen nagyon jól elhasználták és használják még ma is.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Amúgy közben ötletelek az Armata motor kapcsán. Ha az A-85-3 tényleg nem tud megbízhatóan működni és a V-széria beépítéséhez meg teknőt kéne hosszabbítani, akkor mi lenne, ha szimplán fejlesztenének egy megnövelt lökettérfogatú V elrendezésű motort? 38,8-ról felnyomnák a lökettérfogatot mondjuk úgy 43-45 liter környékére, aztán már vígan elröföghet 1500+ lóerővel. Mondjuk ha még meglenne Harkov, akkor egy ellendugattyús kialakítást sem tartanék elképzelhetetlennek, mint az AbramsX esetében, igaz az 5DTF széria mindig is problémásabb volt a V-szériához képest. Vagy tényleg csak szimplán bekúrni egy turbinát aztán hadd menjen Isten hírével ki a világból
Hogy gondolod ezt? Nem fér be a T-14 teknőjébe egy megnövelt hengerűrtartalmú V92 (amúgy a sima sem). Ez a szerencsétlen X motor extrém rövid, normális magasságú, viszont a két turbó miatt olyan széles mint amilyen hosszú egy átlag V12-es motor.
Szélesség: 1300mm
Magasság: 820mm
Hossz: 813mm
 
  • Vicces
Reactions: fip7

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Nézzük V-92S2F:
Gyártás kezdete:2017
Teljesítmény 1130LE
Hengerűrtartalom: 38,8liter
Tömeg: 1050kg
Hossz: 1560mm
Szélesség: 896mm
Magasság: 902mm

MTU 883 KA-501:
Gyártás kezdete: 200-es évek eleje (ennél közelebbit én nem találtam)
Teljesítmény 1630LE (a KA-500 "csak 1500LE)
Hengerűrtartalom: 27,4liter
Tömeg: 1800kg
Hossz: 1488mm
Szélesség: 972mm
Magasság: 742mm

Ez történik, ha nem az 50 évvel öregebb német motorhoz hasonlítunk a legmodernebb sorozatban gyártott orosz harckocsimotort.
Tudod miért bukik a downsizing az autóiparban ? Mert bár egy 0.9Tce vagy 1.4Tsi kitűnően helyettesít egy 1.6i vagy 2000i-t sőt jobbak is picit a menettulajdonságok . De az élettartam és a megbízhatóság drasztikusan csökken . Bottrop-ban vagy egy igen híres tuning cég a Brabus , az főépületükben a bejárattal szemben nagybetűkkel van kiírva " Lökettérfogatot csak lökettérfogattal lehet pótolni !"
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 353
55 921
113
Nézd, Én nem vagyok motortervező mérnök. De az összes brossúrában azt látom, hogy a harckocsiba való motorok élettartalma 1-2000 óra.
Ha pedig civilnek adják el, mondjuk hajóba, ugyan akkora teljesítménnyel akkor ennek a 10 szerese, ugyan az a motor.
És erre írtam, hogy pl. a GE pl. gyárt utas szállító repülőbe is meg harci gépbe is hajtóművet ugyan olyan technológiával.
10 szeres ott is az élettartalom eltérés.
De technológiailag a GTD-1000 és a TV2-177-is (ha jól tudom) rokonok. Előbbi tankba került, utóbbi helikopterbe. Más méretek, de ugyan olyan technológia, egy időben fejlesztve. Előbbi 1000 óra körül bírt, utóbbi 12000 órát.

És a mai napig nem raknak civil motort nehézpáncélosokba. Valami oka csak van? o_O
Lehet a kenés, lehet a hűtés, lehet bármi, nem tudom. De az biztos, hogy a jelenség létezik.


Nincs vita köztünk, én tartom,hogy beleszarnak az mbt motorok élettartamába,nincs műszaki oka,hogy ilyen keveset bírnak,továbbra is komolyan gondolom, hogy ilyen pocsék minőség mellett is megkapják azt a pénzt, amit egy hosszabb élettartamú,de ezért kisebb darbszámban gyártott motorral kapnának,úgyhogy beleszarik mindenki.
Nézd meg az Oroszok stratégiai erőit,ott gondolom lépcső viasszal a farzsebében jár ellenőrizni a kormányzati kapcsolat,így minden beszállító tudja,hogy hányas a kabát.
Nem azt mondom,hogy direkt szart csinálnak,hanem mindenkinek megfelel úgy,ahogy van,ezért olyan az Orosz motor, amilyen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Tudod miért bukik a downsizing az autóiparban ? Mert bár egy 0.9Tce vagy 1.4Tsi kitűnően helyettesít egy 1.6i vagy 2000i-t sőt jobbak is picit a menettulajdonságok . De az élettartam és a megbízhatóság drasztikusan csökken . Bottrop-ban vagy egy igen híres tuning cég a Brabus , az főépületükben a bejárattal szemben nagybetűkkel van kiírva " Lökettérfogatot csak lökettérfogattal lehet pótolni !"
Van egy kis bibi az érveléseddel. Az 1500LE-s 38,8 literes hengerűrtartalmú MTU 873 KA-500 1979-ben került sorozatgyártásra. Az ugyancsak 1500LE-s 27,4literes MTU 883 KA-500/501 pedig a 2000-es évek elején. Tehát van a két motor közt 20 év technológiai fejlődés. Vizsgálj meg egy 1979-es Merci motort és egy 2000-es évek eleji Merci motort (ugye a Brabus a Mercedes "házi" tuningcége).
 
  • Vicces
Reactions: fip7 and ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Van egy kis bibi az érveléseddel. Az 1500LE-s 38,8 literes hengerűrtartalmú MTU 873 KA-500 1979-ben került sorozatgyártásra. Az ugyancsak 1500LE-s 27,4literes MTU 883 KA-500/501 pedig a 2000-es évek elején. Tehát van a két motor közt 20 év technológiai fejlődés. Vizsgálj meg egy 1979-es Merci motort és egy 2000-es évek eleji Merci motort (ugye a Brabus a Mercedes "házi" tuningcége).
W124 300D turbo , mindenre is elég volt de a 350 D turbo motortól erősebb nem kellett , cserébe 1-2 millió km-t tudtak hiba mentesen ! Ezzel szemben ott vannak a 320-as CDi motor 400-as , 500-as CDi motor variánsai (biturbo , triturbo) amik bár kibebaszott erősek(tök feleslegesen csak a hiúságot szolgálva) de ritka a 100 000km feletti hibátlan példány !
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 209
113
Emlékeim szerint: ..bár személyesen nem láttam, de papíron a szerbek utolsó "modernizálós" motorja jobb, mint az oroszoké.

Mindemellett: Mindenki --aki a hozzászólásából lemérhetően műszaki-közeli-- arra jut, az LMzés- vonala végén, hogy 2-3-4 --műszakilag évtizedek óta elérhető-- megoldás áll az oroszok rendelkezésre, ha van politika akarat/kapacitás számonkérni az eredményt, elvárni a sikert az ahhoz szükséges motivációval.

Példák: GTD-1250 => GTD-1500(VAN !!!), V-2 összeépítés, Diesel-elektromos...

Putyin "nem ért rá"! Most kénytelen "ráérni" => ugrálnak ki az ablakon! :oops:

"Itthonra": Nálunk meg kellene már találni a célok/érdekeltség/számonkérés működő módjait! :hadonaszos:


.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 780
28 817
113
Közben megtaláltam az A-85-3A lökettérfogatát, amire 34,6 litert írnak, így az még kisebb is, mint a V-széria 38,8 literje. Szóval itt is lehet részben a probléma, hogy downsizing mellett akarnának teljesítményt növelni, ami hát izé nem annyira sikerült, ráadásul az X kialakítás hűtése hagyományosan fos. Kialakítást tekintve pedig lényegében két egymásra pakolt V6 adja ki a 12 hengert
Видите ли — рабочий объем дизеля 12Н360 составляет 34,6 литра
Hogy gondolod ezt? Nem fér be a T-14 teknőjébe egy megnövelt hengerűrtartalmú V92 (amúgy a sima sem). Ez a szerencsétlen X motor extrém rövid, normális magasságú, viszont a két turbó miatt olyan széles mint amilyen hosszú egy átlag V12-es motor.
Szélesség: 1300mm
Magasság: 820mm
Hossz: 813mm
Ha a V-92Sz2F hosszát nézzük, akkor az 667 millivel hosszabb az X motornál. Mondjuk dobjunk hozzá 60-65 centit a mostani teknőhöz és leopardosan rakjunk be egy V-motort hosszában. A lökettérfogat növekedését pedig részben megoldhatnánk a hengerszög változtatásával, ugyanis a már meglévő szélesebb motortér miatt lenne bőven hely másnak, így lenne egy szélesebb motorunk. Tudtommal az orosz V-széria 60 fokos hengerszöggel operál, azt meg nyomjuk fel 90-re, mint a MAN és MTU esetében (bár ezt @papajoe jobban tudja) plusz minden segédberendezést pakoljunk oldalra ami kell.

Viszont igen az a probléma, hogy a teknő hosszabbítása nélkül nem lehet motorcserét kivitelezni, legfeljebb egy turbina swap-ot. Így meg nem biztos, hogy megéri áttervezni a teknőt, ahelyett, hogy szimplán inkább a kevésbé működő motort cserélgetnék folyamatosan
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
W124 300D turbo , mindenre is elég volt de a 350 D turbo motortól erősebb nem kellett , cserébe 1-2 millió km-t tudtak hiba mentesen ! Ezzel szemben ott vannak a 320-as CDi motor 400-as , 500-as CDi motor variánsai (biturbo , triturbo) amik bár kibebaszott erősek(tök feleslegesen csak a hiúságot szolgálva) de ritka a 100 000km feletti hibátlan példány !
Félrebeszélsz, a két MTU motor ugyanolyan erős.
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU