T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
200l.
De nem hiszem, hogy egy harckocsi fogyasztását így kellene mérni. Az jön-megy, áll, tolat, és sokat dübörög alapjáraton. Szerintem célravezetőbb összehasonlítani, hogy mekkora a tankjuk.
Vagy egymás mellé állítani egy Abramsot és egy Leó 2est, és csinálják ugyanazokat a tankos dolgokat, és este megmérni.
Pedig így mérik.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 043
113
Tippelek: Minden ablakon kiugrott --korábbi/aktuális-- program-vezető után feleződne a Putyin által hiba-javításra adott 6 hónapos határidő a maradék menedzserek felajánlásaiban. :oops:

Ez egy Szun-Ce által javasolt megoldás korszerűsített változata vezetői válság esetén.
Volt az orosz történelemben már aki sikeresen alkalmazta, anélkül, hogy olvasta volna az eredetit.

Gyanítom, hogy más --kritikusabb-- területeken sor került a módszer alkalmazására, mintha utalnának erre jelek.

U.I.: Sok területen --anyagtudomány, gyártás-technológiák, gázturbinák, rakéta-technika, ...-- azóta is az előd által vérrel és verejtékkel lefektetett alapokból és eredményekből élnek.

.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Vagy egymás mellé állítani egy Abramsot és egy Leó 2est, és csinálják ugyanazokat a tankos dolgokat, és este megmérni.
A svédek megtették. A Leopárd 2A4 es 720 litert evett 100 km-en, az M1A2-es meg 1480 litert evet 100 km-en.

Ez mondjuk az orosz GTD-1250 szempontjából szerintem nem releváns. Úgy tudom, hogy fajlagosan is jobban fogyaszt, meg persze abszolút értékben is. E mellet mechanikus hajtásláncot hajt meg, nem hidrósat mint az amcsi turbina, továbbá a T-80U majd 20 tonnával könnyebb is az M1A2-nél.
Szóval úgy kb. mindenben különböznek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
A svédek megtették. A Leopárd 2A4 es 720 litert evett 100 km-en, az M1A2-es meg 1480 litert evet 100 km-en.

Ez mondjuk az orosz GTD-1250 szempontjából szerintem nem releváns. Úgy tudom, hogy fajlagosan is jobban fogyaszt, meg persze abszolút értékben is. E mellet mechanikus hajtásláncot hajt meg, nem hidrósat mint az amcsi turbina, továbbá a T-80U majd 20 tonnával könnyebb is az M1A2-nél.
Szóval úgy kb. mindenben különböznek.
Ami fontos az az, hogy az azonos technológiai színvonalú és teljesítményű Diesel kb fele annyit fogyaszt mint a gázturbina. Tehát egy vadi új 2023-as orosz gázturbina is dupla annyit fogyasztana mint egy vadi új 2023-as orosz Diesel azonos teljesítmény mellet. Na ez az oka annak, hogy a T-14-be eszükbe nem jutott gázturbinát rakni, inkább szenvednek a nyilvánvalóan alkalmatlan X elrendezésű Diesel motorrral.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
T

Törölt tag 1711

Guest
Ami fontos az az, hogy az azonos technológiai színvonalú és teljesítményű Diesel kb fele annyit fogyaszt mint a gázturbina. Tehát egy vadi új 2023-as orosz gázturbina is dupla annyit fogyasztana mint egy vadi új 2023-as orosz Diesel azonos teljesítmény mellet. Na ez az oka annak, hogy a T-14-be eszükbe nem jutott gázturbinát rakni, inkább szenvednek a nyilvánvalóan alkalmatlan X elrendezésű Diesel motorrral.

Franc se tudja igazából, 20cm-rel kellene meghosszabítani a testet, hogy beférjen a T-90 motorja...
Körbeparádézzák, folyik a manufakturális gyártás, de összességében sztem egy techdemo amiből majd lesz valami teljesen más.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Franc se tudja igazából, 20cm-rel kellene meghosszabítani a testet, hogy beférjen a T-90 motorja...
Körbeparádézzák, folyik a manufakturális gyártás, de összességében sztem egy techdemo amiből majd lesz valami teljesen más.
A T-90 motorja 1250LE és már így is csak az élettartam rovására voltak képesek erre a szintre emelni a kb 40 éves motor kezdeti 780LE-s teljesítményét. A T-90 motorja, már rég túl van az ésszerű fejleszthetőségének a határán.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A T-90 motorja 1250LE és már így is csak az élettartam rovására voltak képesek erre a szintre emelni a kb 40 éves motor kezdeti 780LE-s teljesítményét. A T-90 motorja, már rég túl van az ésszerű fejleszthetőségének a határán.
90 éves moror.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A svédek megtették. A Leopárd 2A4 es 720 litert evett 100 km-en, az M1A2-es meg 1480 litert evet 100 km-en.

Ez mondjuk az orosz GTD-1250 szempontjából szerintem nem releváns. Úgy tudom, hogy fajlagosan is jobban fogyaszt, meg persze abszolút értékben is. E mellet mechanikus hajtásláncot hajt meg, nem hidrósat mint az amcsi turbina, továbbá a T-80U majd 20 tonnával könnyebb is az M1A2-nél.
Szóval úgy kb. mindenben különböznek.
egy tank nem kamion. nem releváns a km /liter . a tankként működés/nap lenne mérvadó. a gázturbináknál épp az alapjáratnál van a gond.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Amúgy mit számít, hogy mennyit fogyaszt?
Az üzemeltetési költségek között max kerekítési hiba,egy 125-ös skuló árából 3x telerakod a T-90-est,minimum, a Leóknál meg még csúnyább lehet a lőszer ára,szóval kb érdektelen.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Amúgy mit számít, hogy mennyit fogyaszt?
Az üzemeltetési költségek között max kerekítési hiba,egy 125-ös skuló árából 3x telerakod a T-90-est,minimum, a Leóknál meg még csúnyább lehet a lőszer ára,szóval kb érdektelen.
Olyan szempontból számít a fogyasztás, hogy a logisztika meg kell oldja az üzemanyag odaszállítását, és a harckocsiban a hatótáv meg egyenesen arányosan függ azzal, hogy mennyi helyre raktak bele üzemanyagot. Az orosz biztosan leszarja azontúl, hogy a finomítóknál mennyi megy el ilyen célra.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Amúgy mit számít, hogy mennyit fogyaszt?
Az üzemeltetési költségek között max kerekítési hiba,egy 125-ös skuló árából 3x telerakod a T-90-est,minimum, a Leóknál meg még csúnyább lehet a lőszer ára,szóval kb érdektelen.
Hát, a hadtápba erősen beleszól. Kétszer annyi kannáskocsi kell, azokhoz is kétszer annyi üzemanyag, kétszer annyi alkartész, ahoz megint több ember, ahoz megint több kocsi....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Amúgy mit számít, hogy mennyit fogyaszt?
Az üzemeltetési költségek között max kerekítési hiba,egy 125-ös skuló árából 3x telerakod a T-90-est,minimum, a Leóknál meg még csúnyább lehet a lőszer ára,szóval kb érdektelen.
A hatótáv miatt számít, ha nagy fogyasztású a motorod, akkor fizikálisan nem tud elég benyát hordozni a jármű.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Értem, de ez nekünk nem fáj,legyen a yenkik baja,a T80 meg alig eszik többet mint a dugattyús orosz mbt-k,szóval lapozzunk.
Megjegyzem, a leók sem az az anorexiás fajta....:D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Olyan szempontból számít a fogyasztás, hogy a logisztika meg kell oldja az üzemanyag odaszállítását, és a harckocsiban a hatótáv meg egyenesen arányosan függ azzal, hogy mennyi helyre raktak bele üzemanyagot. Az orosz biztosan leszarja azontúl, hogy a finomítóknál mennyi megy el ilyen célra.

Hát, a hadtápba erősen beleszól. Kétszer annyi kannáskocsi kell, azokhoz is kétszer annyi üzemanyag, kétszer annyi alkartész, ahoz megint több ember, ahoz megint több kocsi....
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
De minek eröltetik akkor az X motor fejlesztést? Nem lehet soros vagy V vagy W vagy boxer vagy Wankel vagy Taurozzi, stb motrot rakni bele? Biztos nem teljesen hülyék a dologhoz, ha annyi tankjuk van, mint a többieknek együttvéve és mindegyikbe motrot raktak.

Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?

Azért, mert a meglévő fontosabb alkatrészek flhasználasaval tudták volna gyártásba vinni, az elmaradott tecnologiájukkal, elmaradott gyártás és anyag minőséggel.
A koncepció kb ez lehetett:
  • Ha kell az 1500 lóerő, akkor több henger és dugattyú, ugyanekkora effektiv közepnyomással, ezért ugyanolyan terhelésű és minőségű csapágyakkal, dugattyúkkal, haajtókarokkal, szelepekkel, esetleg vezérmű tengelyekkel, befecskendező rendszerrel.
  • Hogy a dupla annyi henger kis helyen elférjen, hengertömb és a főtengely is kicsi, hely és tomegtakarekos legyen, jó ötletnek tűnt a X hengelrendezés.
  • A kockázat a kenő és hűtőrendszer meretezése lehet (sok más mellett). Ezeket teljesen újra kell tervezni, és technikai kihívás nagy.
  • Van sok apró gond, az egyik, de látványos az üzemanyag rendszer légtelenitése. Konstrukciós okokból gyakran le levegősödik, ezért a legfelső pontokon lévő légtelenitő csavaroknál szokták kinyomni a levegőt. Az alsó hengfejelnél ez nekem lehetetlennek tűnik... Valahogy meg lehet oldani, de az idő és kockázat.
- Ha komplett új befecskendező rendszert terveznek (elektronikus vezérlésű common rail) az sok pénz és idő, úgy, hogy a gyártástechnológia nem valószínű, hogy megvan nekik. Az elektronikai szenzorok csak nehezen beszerezhetők, gyártani pár tucat, vagy pár száz motorért nehéz, drága.

H sikerülne, akkor a régi dugók, gyűrűk, csapágyak, befecskendezés, egyéb cuccok felhasználáásaval sokat spóroltak volna.
 
  • Vicces
Reactions: fip7 and papajoe

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
egy tank nem kamion. nem releváns a km /liter . a tankként működés/nap lenne mérvadó. a gázturbináknál épp az alapjáratnál van a gond.

Én úgy tudom, hogy az M1 esetén az volt a fő gond, hogy ott van egy bazi nagy gázturbina és semmi más. És igen, alapjáraton is nagyon komolyan zabál.

Az orosz harckocsikban szokott lenni állóhelyzeti gázturbina is, ami egy kis kb. 10-20 KW körüli szerkezet, típustól függően. Így tartósan állóhelyben nem eszik sokat egyik típus sem.
A GTD-1250-es egyébként 70 liter/órát eszik alapból. Ez a T-80-asok üzemanyag készletét figyelembe véve 20+ órás üzem lenne készenlétben.
De ha tartósan egyhelyben állnak, akkor nem a fő turbina megy, hanem a kisegítő kis turbina, tized ekkora fogyasztással.

A hatótáv miatt számít, ha nagy fogyasztású a motorod, akkor fizikálisan nem tud elég benyát hordozni a jármű.

Ne fárasz már minket! Minden gázturbinás típus esetén számolnak azzal a plusz 4-500 liter üzemanyaggal. Nem egy nagy tervezési kihívás!
A T-14 meg egy baszot nagy páncélteknővel bíró harckocsi. Biztos nem találnak benne helyet még némi üzemanyagnak... :rolleyes: