T-14 Armata

armata-3.jpeg

oeg0tmlinb901.jpg

Pw_yWbK5OtU6gUzjNYtDKFdMv5c79-S71cCaduNukbg.jpg

140538873_3370694259702242_5793643237694269335_o.jpg

screen-shot-2021-05-24-at-44027-pm.png

Mire megjön az Abrams Ukrajnába, addigra talán ott lesz az T-14 Armata is.
 
armata-3.jpeg

oeg0tmlinb901.jpg

Pw_yWbK5OtU6gUzjNYtDKFdMv5c79-S71cCaduNukbg.jpg

140538873_3370694259702242_5793643237694269335_o.jpg

screen-shot-2021-05-24-at-44027-pm.png

Mire megjön az Abrams Ukrajnába, addigra talán ott lesz az T-14 Armata is.
Attul az Abramstul nem köll megijedniük, mer valami lebutított változatot fognak küldeni, nem lesz benne a szegényített uránium páncélzat, meg a legmodernebb elektronikát is kihagyják belülle merhogy nem akarják, hogy az orosz medve rátegye a mancsát a legújabb technológiájukra.
 

Szóval szétlopták a gyártósorra szánt pénzt !
Kiderült hogy a motor hibás !
Csak egy pár tucat mérnök tartja mozgásban Vagyis csak az ő álmuk és semmi köze az orosz ipari tömeggyártáshoz !
 

Szóval szétlopták a gyártósorra szánt pénzt !
Kiderült hogy a motor hibás !
Csak egy pár tucat mérnök tartja mozgásban Vagyis csak az ő álmuk és semmi köze az orosz ipari tömeggyártáshoz !
Angol tudós cikke.Biztos szintiszta valóság, mert angolok soha nem hazudnak... :)
 
Angol tudós cikke.Biztos szintiszta valóság, mert angolok soha nem hazudnak... :)
Ahányszor szegény Armatát már temették az elmúlt években, annyiból kb az egész fórum meggazdagodhatott volna. Igen, a jelenlegi háború alatt az Armaták nem számítanak prioritásnak és igen a motrot egy kalap szar, de attól még nincs a programnak vége. Főképp, hogy a háború után is lesz élet és a szénné moddolt T-72-ket ideje lesz lecserélni. Plusz én még mindig simán csak belekúrnék egy gázturbinát aztán hadd szóljon.

Szakmai kérdés: hajtáslánc szempontjából mekkora átépítést igényel a turbine swap?
 
Ahányszor szegény Armatát már temették az elmúlt években, annyiból kb az egész fórum meggazdagodhatott volna. Igen, a jelenlegi háború alatt az Armaták nem számítanak prioritásnak és igen a motrot egy kalap szar, de attól még nincs a programnak vége. Főképp, hogy a háború után is lesz élet és a szénné moddolt T-72-ket ideje lesz lecserélni. Plusz én még mindig simán csak belekúrnék egy gázturbinát aztán hadd szóljon.

Szakmai kérdés: hajtáslánc szempontjából mekkora átépítést igényel a turbine swap?
Egy tankban nincs hajtáslánc. Ez az egyik előnye. Egy tömbbe van az egész, ki lehet daruzni.
 
Ahányszor szegény Armatát már temették az elmúlt években, annyiból kb az egész fórum meggazdagodhatott volna. Igen, a jelenlegi háború alatt az Armaták nem számítanak prioritásnak és igen a motrot egy kalap szar, de attól még nincs a programnak vége. Főképp, hogy a háború után is lesz élet és a szénné moddolt T-72-ket ideje lesz lecserélni. Plusz én még mindig simán csak belekúrnék egy gázturbinát aztán hadd szóljon.

Szakmai kérdés: hajtáslánc szempontjából mekkora átépítést igényel a turbine swap?
Lesz még ebben a háborúban kilőtt Armata majd akkor jól megnézzük.
 
Szakmai kérdés: hajtáslánc szempontjából mekkora átépítést igényel a turbine swap?

Addig amíg prototípus szinten bohóckodnak addig simán meg lehet lépni.
Az olyan hírek, hogy "jah, nem tudjuk bele rakni" az valójában a nem akarjuk, mert kurva sok lóvét húztunk le eddig az államtól a soha jól nem működő csodadízel motorra.
A GTD-1250-es méretben nem tér el jelentősen egy dízel motortól. Se súlyban, se semmiben.
Csak ugye ez létezik meg jó is, szóval biztos nem teszik bele XD
És azért az Armata teknője jóval nagyobb, mint egy T-80-as teknője. Nagyon meglepne ha bármiféle jelentősebb áttervezést igényelne a beépítése.
 
Addig amíg prototípus szinten bohóckodnak addig simán meg lehet lépni.
Az olyan hírek, hogy "jah, nem tudjuk bele rakni" az valójában a nem akarjuk, mert kurva sok lóvét húztunk le eddig az államtól a soha jól nem működő csodadízel motorra.
A GTD-1250-es méretben nem tér el jelentősen egy dízel motortól. Se súlyban, se semmiben.
Csak ugye ez létezik meg jó is, szóval biztos nem teszik bele XD
És azért az Armata teknője jóval nagyobb, mint egy T-80-as teknője. Nagyon meglepne ha bármiféle jelentősebb áttervezést igényelne a beépítése.
Hát a hátfalat azért át kéne tervezni. A rengeteg átnyomott levegőnek. És a fogyasztása is 5xösére nőne. Ha nem 10.
 
Hát a hátfalat azért át kéne tervezni. A rengeteg átnyomott levegőnek. És a fogyasztása is 5xösére nőne. Ha nem 10.



Egy modern gt már nem hiszem,hogy úgy kajálna mint a yenkiké,eltelt 40(50 ?) év a T80 tervezése óta,de ismétlem,a V4 bőven jó,csak normális minőségben kék gyártani.
 

Szóval szétlopták a gyártósorra szánt pénzt !
Kiderült hogy a motor hibás !
Csak egy pár tucat mérnök tartja mozgásban Vagyis csak az ő álmuk és semmi köze az orosz ipari tömeggyártáshoz !

8 év alatt ez kiderült.
Demó verzió, nem tudják gyártásba vinni.
Most a háború miatt megy a fingfestés, mert fosnak a korszerű nyugati tankoktól. Ez inkább az orosz lakosságnak szól már csak.

Az X motor egy kenyszermegoldás lett volna, mert az orosz ipar nem képes kompakt, megfelelő fajlagos teljesítményű motort gyártani. Nem sikerült ezt sem.
A fegyverzet elektronika még nagyobb kihívás. A folyadék kristályos vagy bármilyen kijelző katonai szabványoknak megfelelő gyártása nyugaton is nehezen ment. Miért lett volna könnyebb nekik, amikor 20 évet kihagytak a k+f terén ezen a területen IS....
:)
Az, hogy a gyártó sor felszerszámozására szánt pénzt ellopták, nem meglepő, orosz, ukrán egyforma. ;)
Az új ágyú a kis széria miatt bazi drága, ezért sem tudták a felújított régebbi tankokba megrendelni.
Tehát pár tucat ágyút kell gyártani, az meg pont olyan drága, mint a Rheinmetal L55A1....
Ezért bukik az olcsó orosz fegyver mítosz....
És a költség-databszám-rendelés spirál kinyírja a projektet.

Logikus, hogy helyette a T-90 felújítás megy, az költséghatékonyabb és időben is elérhető.
Viszont ezzel megpecsételődött az Armata sorsa, mert az erőforrásokat a T-90M-re költik a háborús kapkodásban. Logikusan.
 
Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?
 
Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?
Qrwa nehéz a motor fejlesztés, és a világon még egyetlen X motor se jött be. Többek között a Daimler Benznek se sikerült.
 
Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?
Micsoda?
 
  • Tetszik
Reactions: Roni