T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 208
76 694
113
A T-10M harckocsi az 50-es években készült, és a V2-6-os motorja 750 LE volt :rolleyes:
Csak, hogy időben megfelelőt találjunk.

Az orosz motoroknál, mint írtam a könnyű súly és a kis méret volt az elsődleges. Nem a nagy fajlagos teljesítmény. Szerintem ez tökéletesen látszik.
De nyugodtan megnézheted úgy is, hogy 1 kg-os motor önsúlyra hány lóerő jut adott motornál ;)
Más szempontok alapján terveztek.
De nem egy padon járnak ezek a motorok, hanem egy harckocsiban. A harckocsi LE/tömeg aránya a mérvadó!
T-72A 41,5tonnás tömegére jutott 780LE, ennek megfelelően 0,02 LE/kg jön ki. A Leopard 2A1 55 tonna, 1500LE-s a motorja így 0.3 LE/kg jön ki.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 893
13 835
113
...a szénné páncélozott --és még mindig elégtelen, de "cserébe" 72,5(+?) Tonnás :oops: -- Leo2A7/-8-aknak pedig az MTU-s 1.500 LE is kevés: csökkentették is az utolsó előremeneti fokozat áttételét és ezzel a végsebességet is. Így tudott maradni az eredeti közelében a dinamizmus.

..."csak" az összkép kedvéért.




U.I: Az 1.500 csak háborús teljesítmény?

.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 208
76 694
113
...a szénné páncélozott --és még mindig elégtelen, de "cserébe" 72,5(+?) Tonnás :oops: -- Leo2A7-8-aknak pedig az MTU-s 1.500 LE is kevés: csökkentették is az utolsó előremeneti fokozat áttételét és ezzel a végsebességét is. Így tudott maradni az eredeti közelében a dinamizmus.

..."csak" az összkép kedvéért.




U.I: Az 1.500 csak háborús teljesítmény?


Ezzel mit akarsz mondani?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 295
54 664
113
De nem egy padon járnak ezek a motorok, hanem egy harckocsiban. A harckocsi LE/tömeg aránya a mérvadó!
T-72A 41,5tonnás tömegére jutott 780LE, ennek megfelelően 0,02 LE/kg jön ki. A Leopard 2A1 55 tonna, 1500LE-s a motorja így 0.3 LE/kg jön ki.
A válasz még mindig:
A német motor nagyobb és erősebb. Viszont 2.2 tonna, nem pedig 1.1 tonna. Mind súlyban, mind méretben óriási a német motor.
Az, hogy az orosz tankok sokkal könnyebbek, mint a nyugatiak az sok különböző ok miatt van.
Egyrészt kisebbek, főleg torony téren. Ehhez kell az automata töltő.
Másrészt vagy 1 méterrel rövidebb a páncél teknőjük. Ehhez meg kell egy ilyen kompakt motor.
Szerintem a könnyebb motoron+osztóművön+váltón és az 1 méterrel rövidebb páncélteknőn önmagában 5-6 tonna súlyt meg tudtak spórolni.
Az ok pedig:
A tervezők számára, ugyanakkor az 50-es évek elején szigorú korlátokat határoztak meg, minden egyes fejlesztés alatt álló géptípus megengedett legnagyobb harci tömegére vonatkozóan. Így a közepes harckocsik tömege nem haladhatta meg a 36 tonnát, a nehéz harckocsik pedig az 50 tonnát. A korlátozások bevezetése elsősorban szállítmányozási okokra vezethető vissza, az akkori vasúti pályák, és a hidak teherbírása nem engedett volna meg nagyobb tömegeket,
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 295
54 664
113
"Ezzel mit akarsz mondani?"

Azt, hogy 1500:70-el az 21.4 Le/t
Az 1130:48-al meg 23.5 Le/t.
Valójában a legnehezebb T-90MS jobb fajlagos teljesítményű, mint a Leopárd 2A7.
Szerintem ezt akarta mondani.

Szerintem meg 20 LE/T felett kb. mindegy. Neked csak annyit kellene megérteni dudi, hogy az eltérő koncepciók miatt az orosz tankokba nem volt jó az MTU, a német tankokba meg a V92-es vagy az elődjei. Más volt a tervezési koncepció.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 893
13 835
113
Az egyre több kiderülő mulasztást nézve körvonalazódik --nem csak nekem-- a válasz:
Nem volt "Macsek", cincogtak a (korrupciós-)egerek...

Volt/Van is jónéhány valós és kétséges "öngyilok-hír", ami --lehet ?--, hogy csak a jéghegy csúcsa , akár szándékos =>szemléltető céllal, nyilvánosságra hagyott infó! :oops:

...ez utóbbit nemtom'.
A diagnózis a hsz-em elején egyre tutibb!


.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 208
76 694
113
"Ezzel mit akarsz mondani?"

Azt, hogy 1500:70-el az 21.4 Le/t
Az 1130:48-al meg 23.5 Le/t.
Valójában a legnehezebb T-90MS jobb fajlagos teljesítményű, mint a Leopárd 2A7.
Szerintem ezt akarta mondani.

Szerintem meg 20 LE/T felett kb. mindegy. Neked csak annyit kellene megérteni dudi, hogy az eltérő koncepciók miatt az orosz tankokba nem volt jó az MTU, a német tankokba meg a V92-es vagy az elődjei. Más volt a tervezési koncepció.
A védettség pedig összehasonlíthatatlanul jobb.
Nem lehet ilyen határt húzni, hogy 20 LE/tonnától jó ami alatta van nem jó, de amin 25 felett van az kiváló. Az A7 és A8 egész egyszerűen túl nehéz, ez a nagy bajuk nem a kis LE/tömeg arány.
A Leopard 2 már elérte a fejleszthetősége csúcsát, bármilyen fejlesztés ami 65 tonnánál nehezebb már sok.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
50+ tonnához az 1000 lóerő kevés, de még az 50-hez is nagyon csücskös.
20 LE/tonna, nem olyan rossz az. A 6TD-t 1500LE-ig lehetett fejleszteni (6TD-3), ez is volt az eredeti szovjet terv. A 80-as évek vége felé meg kijött a GTD-1250. Mindenesetre tény, hogy ők is 50 tonna fölé akartak menni így, hogy már megvolt a megfelelő motor.
 
  • Hűha
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
b-lcs-idi-ta2.jpg


Ott a pont !
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Pont nem oldottál fel semmit, a 43 éves (holnap már 44) német motor LE/liter aránya jobb mint az 5 éves orosz motor LE/liter aránya. Erről beszélünk, a "hiperszuper modern" orosz motor minden rosszabb mint a német kivéve a fizikai méreteit, mert az tény, hogy az MTU nem egy kis jószág. Ennek ellenére, ha megnézed a T-72 vagy a T-90 családot, akkor azt látod, hogy kb a 68 tonnára hízott legnehezebb Leopard 2-esek mobilitását talán elérik.

Ha meg "gusztustalanul" a német motorral egyidős V-46-6 ot veszem ide, akkor te is érzed, hogy felesleges számokkal előjönni... De azért mégis megteszem. Tehát az 1976-os (ne legyünk elfogultak, 3 évvel idősebb mint a német motor) V-46-6 motor 38,8 literes, 780LE-s és 980kg a tömege. Ebből könnyedén kiszámítható, hogy a LE/liter ránya 20 LE/liter...

Megint ott tartunk, hogy a 30-40 éves német van összehasonlítva a legmodernebb orosszal és talán így képesek állni az összehasonlítást.
Az a kérdés nem vetődött fel benned , hogy ezen 40 éves motor óta miért nem dobtak még rá pár 100 le-t a friccek hiszen az sose árt és egy 70+t-s A7-es éppenhogy csak 21le/t-val bír ?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 843
15 147
113
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU