Feloldom én neked...
Az MTU MB 873 KA501-es motor az 47.6 literes!
A V92-es meg 38.8 literes. 22.7%-al nagyobb a német motor lökettérfogata. Meg 1 tonnával (!) nehezebb!
Az MTU 1500 LE , a V92-es 1130 LE.
Fajlagosan: 31.5 LE/liter vs. 29.1 LE/liter.
A német motor nagyobb és minimálisan erősebb. Viszont 2.2 tonna, nem pedig 1.1 tonna. Mind súlyban, mind méretben óriási a német motor.
Az, hogy az orosz tankok sokkal könnyebbek, mint a nyugatiak az sok különböző ok miatt van.
Egyrészt kisebbek, főleg torony téren. Ehhez kell az automata töltő.
Másrészt vagy 1 méterrel rövidebb a páncél teknőjük. Ehhez meg kell egy ilyen kompakt motor.
Szerintem a könnyebb motoron+osztóművön+váltón és az 1 méterrel rövidebb páncélteknőn önmagában 5-6 tonna súlyt meg tudtak spórolni.
A szovjeteknél fontos volt, hogy a tankjaik teljes maximális súlya 55 tonna alatt maradjon. Ennek logisztikai oka volt.
Egyrészt vasúti, másrészt a hidak terhelhetősége. A vasúti ok a 70's évekre már bőven megszűnt tudtommal, de a közúti hidak nagy része mindig gond volt.
Ez sem újdonság. Japánban is ez a helyzet:
" A Type 10 elődjét, a Type 90 fő harckocsit csak Hokkaidóban vetették be Japán más részein az utak és hidak súlykorlátozása miatt. A Type 10 egyik elsődleges célja, hogy Japánban bárhol bevethető legyen. A méret- és súlycsökkentésnek köszönhetően a Type 10 hat tonnával könnyebb lett, mint a Type 90, súlya mindössze 44 tonna. Japán 17 920 hídjának 84%-a átjárható a Type 10 számára, míg a Type 90 esetében csak 65%, a mainstream nyugati fő harckocsik esetében pedig 40%"
Oroszoknál is ez a helyzet. Lehet 70+ tonnás tankokat gyártani, csak azok a legtöbb hídon nem mennek át...
Ellenben az 55 tonna alatti tankok a legtöbb SZU hídon át tud menni. Ehhez méreteztek.