Nekem ez az egész motor sztorinál T-64 utánérzetem van, mert ott is a legnagyobb problémát a hajtáslánc meg a folyton beszaró futómű jelentette. Aztán lehet már dolgoznak valami egyszerűsített "Armata-72"-n suttyomban. Ha továbbra sem akarna menni az X motor, akkor vagy egy felhúzott GTD-1250-t raknék bele, vagy fejlesztenék egy újat, mondjuk a VK-2500 családot alapul véve. De így folyamatosan rejszolni a befosó X motrottal nincs értelme. Az meg a legnagyobb kamu, hogy nem férne be új motorblokk az Armata teknőbe, hisz az már így is méterekkel hosszabb, mint a T-90.
Ami meg a Topwar-t illeti, azért szoktak eléggé érdekes meg nem mindig pontos infók megjelenni ott, emlékszem mikor még a Kuznyáról írtam régen az összes topwar anyag hibásnak bizonyult. Szóval vannak jók is ott, de azért óvatosan.
Nekik is megvan a maguk "Zrínyi"-je.
Nem tudom, hogy a mi külföldre-zúduló milliárdjaink magyar szempontból jobbak-e.
Kis iróniával: az orosz korrumpált pénz --valamilyen formában-- otthon marad/visszaszerezhető, a magyar lobbi-milliárdok pedig... ???
1, Nem értem "Őket": vettek 2-3 éve egy komplett skandináv Diesel-motor-gyárat, 1.500(+) Le-s motor-palettával! Szerintem erre vették!
Mi lett vele: "...elvitte a cica?"
2, Van a sokkal kisebb motorterű 80-asokba 1.250 LE--s --kb. jó-- gázturbina, amit Sztálin idejében --"a kor ösztönzőivel"-- kb. 1-1,5 év alatt "belefaragnának".
Ezt is: "...elvitte a cica?"
Tippelek: Az a "cica", amelyik a többi fejlesztés/gyártás pénzét is.
Sojgu-barát barátsága iszonyú összegbe került Putyinnak!
... + még ami összegben nem kifejezhető!
...
Tévedés jogai fenntartva!!!
.
Ezt nem tudtam. meglepett a hír maga is és --titkon-- csodálkoztam is volna, hogyha sikerül.
Jobban kellett volna "civilnek" álcázni!
- GTD-1250, vagy=>GTD-1500 ???
- A régi kompresszoros (T-72-es)12 hengereséből=> 2xV8Turbós ??? Pont 1.500LE. Kb.
Nem példa nélküli: a közvetlen előd V12-es --ami a T-55-ben is volt-- motornak van/volt nagy-sorozatban V8-asra "vágott" kis-öccse.
.
A svédek ezt a "békében-gazdaságos/+háborúban-dinamikus" és (menetben)gazdaságos/(harcban)dinamikus (2x)kettős követelményt a SzU-orosz T-s tank-családdal azonos súlykategóriában --az Strv-103-nál-- egy jól "összerakott" Diesel+gázturbina kombinációval oldották meg. Mindezt --a Ny-i hadgyakorlatok eredményei alapján !-- jó eredménnyel.
...mindezt bő 60 éve!
Az oroszoknak mindkettőből van saját --több is--, amik külön-külön kevesek, eggyel feljebb a, "nehéz-súlyban"=>T-14 Armata(-család).
...na de eggyütt/kombinálva?
A "Nem akaródzás és/de vakaródzás..."-szerű klasszikus mondásokat juttatja eszembe, sok-sok milliárdért, sok-sok elvesztegetett évvel.
...szóval: Valóban, elkényelmesedtek! Jut eszembe: Mi nem?
.
.