T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Qrwa nehéz a motor fejlesztés, és a világon még egyetlen X motor se jött be. Többek között a Daimler Benznek se sikerült.
De minek eröltetik akkor az X motor fejlesztést? Nem lehet soros vagy V vagy W vagy boxer vagy Wankel vagy Taurozzi, stb motrot rakni bele? Biztos nem teljesen hülyék a dologhoz, ha annyi tankjuk van, mint a többieknek együttvéve és mindegyikbe motrot raktak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
De minek eröltetik akkor az X motor fejlesztést? Nem lehet soros vagy V vagy W vagy boxer vagy Wankel vagy Taurozzi, stb motrot rakni bele? Biztos nem teljesen hülyék a dologhoz, ha annyi tankjuk van, mint a többieknek együttvéve és mindegyikbe motrot raktak.
Mert nem tudnak elég kompakt V motort gyártani megfelelő teljesítmény mellet.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?




Konkrétan kb senki sem tudja mi a baj a motorral,csak fújjuk a lufit,annyi biztos, hogy 10 milliárd dodónyi rubelt privatizáltak meg ismert tettesek az Armatára,annak gyártó üzemére szánt pénzből, azóta csak vegetal a project, gondolom enélkül az intermezzó nélkül már állna a gyártósor,ill kijavították volna a motor hibáit,ha vannak neki.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Ukrajnai segíííííj, és annak átadási üteme meg mennyiségei.
Tényleg annyira vak vagy, hogy nem látod, hogy nem akarnak harckocsit adni, csak nemet sem tudnak rá mondani? Ha akarnának akkor képesek lennének 14 harckocsit átadni, mert ha csak 50%-os a BW harckocsiparkjának hadrafoghatósága akkor is van vagy 100-150 pöc-röff harckocsijuk. Értem én, hogy csőlátás, de gondolkozni azért szabad.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Konkrétan kb senki sem tudja mi a baj a motorral,csak fújjuk a lufit,annyi biztos, hogy 10 milliárd dodónyi rubelt privatizáltak meg ismert tettesek az Armatára,annak gyártó üzemére szánt pénzből, azóta csak vegetal a project, gondolom enélkül az intermezzó nélkül már állna a gyártósor,ill kijavították volna a motor hibáit,ha vannak neki.
Mi a baja? Az, hogy az orosz ipar nincs azon a szinten, hogy egy nyugati színvonaló harckocsimotort kiizadjon magából, semmi új nincs ebben, vagy 30-40 éve ezzel küzdenek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Tényleg annyira vak vagy, hogy nem látod, hogy nem akarnak harckocsit adni, csak nemet sem tudnak rá mondani? Ha akarnának akkor képesek lennének 14 harckocsit átadni, mert ha csak 50%-os a BW harckocsiparkjának hadrafoghatósága akkor is van vagy 100-150 pöc-röff harckocsijuk. Értem én, hogy csőlátás, de gondolkozni azért szabad.
Vagy csak nem tudnak egyszerűen. Szép lassan vadászgépeket kell adjanak, mert a gazda azt parancsolja, s ha lenne akkor fél év mulva atomfegyvert.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?

Maga a motor része bagatel, 2. világháborúban Sherman 30 hengeres (gyakorlatilag 5db I6 motor összetákolva egy központi tengely körül) motorral simán elrohangált.
Probléma, hogy túl kompaktak akartak lenni (IFV konfigurációban a jármű orrában is el kell férnie) és a segédberendezéseket nagyon nem egyszerű újratervezni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Maga a motor része bagatel, 2. világháborúban Sherman 30 hengeres (gyakorlatilag 5db I6 motor összetákolva egy központi tengely körül) motorral simán elrohangált.
Probléma, hogy túl kompaktak akartak lenni (IFV konfigurációban a jármű orrában is el kell férnie) és a segédberendezéseket nagyon nem egyszerű újratervezni.
Visszább kell venni a (elvárt) teljesítményéből s akkor kisebb helyen is elfér. Amikor tervezték a tankot gondolom megvolt, hogy mennyi hely van a motornak és a segédberendezéseinek. Na meg van 5 másik változat az X-en kívül, ahogy kinézhet egy motor ha ez nem kivitelezhető.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 782
113
Mert nem tudnak elég kompakt V motort gyártani megfelelő teljesítmény mellet.
Mármint mekkora az a megfelelő teljesítmény? Harckocsi motorokról és nem tehergépjármű motorokról beszélünk, abban nem sok ország van a piacon. Még Dél-Korea sem tudta abszolválni saját fejlesztésből. Abból a pénzből, amit az X motor fejlesztésébe tettek, simán megcsinálhatták volna a megfelelő teljesítményű V motort. Azt nem értem, hogy az oroszoknak mindig van egy B tervük, ha valami újat csinálnak, amelyik sokkal kevésbé rizikós, most miért nincs. Az Armatában azért van hely a motornak bőven.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Mármint mekkora az a megfelelő teljesítmény? Harckocsi motorokról és nem tehergépjármű motorokról beszélünk, abban nem sok ország van a piacon. Még Dél-Korea sem tudta abszolválni saját fejlesztésből. Abból a pénzből, amit az X motor fejlesztésébe tettek, simán megcsinálhatták volna a megfelelő teljesítményű V motort. Azt nem értem, hogy az oroszoknak mindig van egy B tervük, ha valami újat csinálnak, amelyik sokkal kevésbé rizikós, most miért nincs. Az Armatában azért van hely a motornak bőven.
Legalább 55 tonna az Armata ez 100%. Ehhez a tömeghez (főleg ha belekerül a 152-es agyú és lőszer) kell az 1500 LE-motor. Igen Dél-Koreanak sem ment (a váltó még talan most sem megy, mert motoruk már van) ez is igaz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Hát a hátfalat azért át kéne tervezni. A rengeteg átnyomott levegőnek. És a fogyasztása is 5xösére nőne. Ha nem 10.

A hátfal áttervezése nem egy nagy valami... kell egy kiömlő és csókolom.

A fogyasztás meg nem 5 szörös vagy 10 szeres! Ennek köze nincs a valósághoz...

225 g/hp/óra a fogyasztása. Ugyan ez az értéke a V46-os családnak 180 g/hp/óra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
A hátfal áttervezése nem egy nagy valami... kell egy kiömlő és csókolom.

A fogyasztás meg nem 5 szörös vagy 10 szeres! Ennek köze nincs a valósághoz...

225 g/hp/óra a fogyasztása. Ugyan ez az értéke a V46-os családnak 180 g/hp/óra.
Az Abrams turbinája 56,6 gallon/óra fogyasztású terepen, úton pedig 46,6 gallon/óra.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Az Abrams turbinája 56,6 gallon/óra fogyasztású terepen, úton pedig 46,6 gallon/óra.

Remek, és ennek megint mi köze van itt bármihez? o_O
De inkább ne is válaszolj....
Oroszokról beszélünk b+. Nem az USA-nka gázturbinát raknák a tankba hanem a GTD-1250-et. Annak az adatait meg linkeltem, magától a gyártótól.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Hülyeség.
Nem te vagy hülye, de ez így semmi,3-mmal gurul 1 órát, vagy félgázon áll a mezőn,vagy tökig homokban veretnek vele,stb?
Lehet, hogy hülyeség, de akkor az amerikai hadsereg is hülye mert ezt adja emg a manualban mint fogyasztást.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Ilyen alapon amúgy az x liter/100km is hülyeség, mert nem mind1, hogy az Alpokban 100km vagy az alföldön, vagy a Kárpátokban, télen vagy nyáron...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and waterloo

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az Abrams turbinája 56,6 gallon/óra fogyasztású terepen, úton pedig 46,6 gallon/óra.
200l.
De nem hiszem, hogy egy harckocsi fogyasztását így kellene mérni. Az jön-megy, áll, tolat, és sokat dübörög alapjáraton. Szerintem célravezetőbb összehasonlítani, hogy mekkora a tankjuk.
Vagy egymás mellé állítani egy Abramsot és egy Leó 2est, és csinálják ugyanazokat a tankos dolgokat, és este megmérni.