T-14 Armata

Qrwa nehéz a motor fejlesztés, és a világon még egyetlen X motor se jött be. Többek között a Daimler Benznek se sikerült.
De minek eröltetik akkor az X motor fejlesztést? Nem lehet soros vagy V vagy W vagy boxer vagy Wankel vagy Taurozzi, stb motrot rakni bele? Biztos nem teljesen hülyék a dologhoz, ha annyi tankjuk van, mint a többieknek együttvéve és mindegyikbe motrot raktak.
 
De minek eröltetik akkor az X motor fejlesztést? Nem lehet soros vagy V vagy W vagy boxer vagy Wankel vagy Taurozzi, stb motrot rakni bele? Biztos nem teljesen hülyék a dologhoz, ha annyi tankjuk van, mint a többieknek együttvéve és mindegyikbe motrot raktak.
Mert nem tudnak elég kompakt V motort gyártani megfelelő teljesítmény mellet.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?




Konkrétan kb senki sem tudja mi a baj a motorral,csak fújjuk a lufit,annyi biztos, hogy 10 milliárd dodónyi rubelt privatizáltak meg ismert tettesek az Armatára,annak gyártó üzemére szánt pénzből, azóta csak vegetal a project, gondolom enélkül az intermezzó nélkül már állna a gyártósor,ill kijavították volna a motor hibáit,ha vannak neki.
 
Ukrajnai segíííííj, és annak átadási üteme meg mennyiségei.
Tényleg annyira vak vagy, hogy nem látod, hogy nem akarnak harckocsit adni, csak nemet sem tudnak rá mondani? Ha akarnának akkor képesek lennének 14 harckocsit átadni, mert ha csak 50%-os a BW harckocsiparkjának hadrafoghatósága akkor is van vagy 100-150 pöc-röff harckocsijuk. Értem én, hogy csőlátás, de gondolkozni azért szabad.
 
Konkrétan kb senki sem tudja mi a baj a motorral,csak fújjuk a lufit,annyi biztos, hogy 10 milliárd dodónyi rubelt privatizáltak meg ismert tettesek az Armatára,annak gyártó üzemére szánt pénzből, azóta csak vegetal a project, gondolom enélkül az intermezzó nélkül már állna a gyártósor,ill kijavították volna a motor hibáit,ha vannak neki.
Mi a baja? Az, hogy az orosz ipar nincs azon a szinten, hogy egy nyugati színvonaló harckocsimotort kiizadjon magából, semmi új nincs ebben, vagy 30-40 éve ezzel küzdenek.
 
Tényleg annyira vak vagy, hogy nem látod, hogy nem akarnak harckocsit adni, csak nemet sem tudnak rá mondani? Ha akarnának akkor képesek lennének 14 harckocsit átadni, mert ha csak 50%-os a BW harckocsiparkjának hadrafoghatósága akkor is van vagy 100-150 pöc-röff harckocsijuk. Értem én, hogy csőlátás, de gondolkozni azért szabad.
Vagy csak nem tudnak egyszerűen. Szép lassan vadászgépeket kell adjanak, mert a gazda azt parancsolja, s ha lenne akkor fél év mulva atomfegyvert.
 
Ahoz képest, hogy a németek egy tucat harckocsit sem tudnak átadni fél év alatt abból, ami nekik már rendszerben van, a T-14 kifejezetten jól áll. Viszont nem vágom a motorral kapcsolatos baszakodásokat. Valami akkora újdonsággal készültek a motornál is, mint a tank többi része és emiatt van annyi gyermekbetegsége?

Maga a motor része bagatel, 2. világháborúban Sherman 30 hengeres (gyakorlatilag 5db I6 motor összetákolva egy központi tengely körül) motorral simán elrohangált.
Probléma, hogy túl kompaktak akartak lenni (IFV konfigurációban a jármű orrában is el kell férnie) és a segédberendezéseket nagyon nem egyszerű újratervezni.
 
Maga a motor része bagatel, 2. világháborúban Sherman 30 hengeres (gyakorlatilag 5db I6 motor összetákolva egy központi tengely körül) motorral simán elrohangált.
Probléma, hogy túl kompaktak akartak lenni (IFV konfigurációban a jármű orrában is el kell férnie) és a segédberendezéseket nagyon nem egyszerű újratervezni.
Visszább kell venni a (elvárt) teljesítményéből s akkor kisebb helyen is elfér. Amikor tervezték a tankot gondolom megvolt, hogy mennyi hely van a motornak és a segédberendezéseinek. Na meg van 5 másik változat az X-en kívül, ahogy kinézhet egy motor ha ez nem kivitelezhető.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Mert nem tudnak elég kompakt V motort gyártani megfelelő teljesítmény mellet.
Mármint mekkora az a megfelelő teljesítmény? Harckocsi motorokról és nem tehergépjármű motorokról beszélünk, abban nem sok ország van a piacon. Még Dél-Korea sem tudta abszolválni saját fejlesztésből. Abból a pénzből, amit az X motor fejlesztésébe tettek, simán megcsinálhatták volna a megfelelő teljesítményű V motort. Azt nem értem, hogy az oroszoknak mindig van egy B tervük, ha valami újat csinálnak, amelyik sokkal kevésbé rizikós, most miért nincs. Az Armatában azért van hely a motornak bőven.
 
Mármint mekkora az a megfelelő teljesítmény? Harckocsi motorokról és nem tehergépjármű motorokról beszélünk, abban nem sok ország van a piacon. Még Dél-Korea sem tudta abszolválni saját fejlesztésből. Abból a pénzből, amit az X motor fejlesztésébe tettek, simán megcsinálhatták volna a megfelelő teljesítményű V motort. Azt nem értem, hogy az oroszoknak mindig van egy B tervük, ha valami újat csinálnak, amelyik sokkal kevésbé rizikós, most miért nincs. Az Armatában azért van hely a motornak bőven.
Legalább 55 tonna az Armata ez 100%. Ehhez a tömeghez (főleg ha belekerül a 152-es agyú és lőszer) kell az 1500 LE-motor. Igen Dél-Koreanak sem ment (a váltó még talan most sem megy, mert motoruk már van) ez is igaz.
 
Hát a hátfalat azért át kéne tervezni. A rengeteg átnyomott levegőnek. És a fogyasztása is 5xösére nőne. Ha nem 10.

A hátfal áttervezése nem egy nagy valami... kell egy kiömlő és csókolom.

A fogyasztás meg nem 5 szörös vagy 10 szeres! Ennek köze nincs a valósághoz...

225 g/hp/óra a fogyasztása. Ugyan ez az értéke a V46-os családnak 180 g/hp/óra.
 
A hátfal áttervezése nem egy nagy valami... kell egy kiömlő és csókolom.

A fogyasztás meg nem 5 szörös vagy 10 szeres! Ennek köze nincs a valósághoz...

225 g/hp/óra a fogyasztása. Ugyan ez az értéke a V46-os családnak 180 g/hp/óra.
Az Abrams turbinája 56,6 gallon/óra fogyasztású terepen, úton pedig 46,6 gallon/óra.
 
Az Abrams turbinája 56,6 gallon/óra fogyasztású terepen, úton pedig 46,6 gallon/óra.

Remek, és ennek megint mi köze van itt bármihez? o_O
De inkább ne is válaszolj....
Oroszokról beszélünk b+. Nem az USA-nka gázturbinát raknák a tankba hanem a GTD-1250-et. Annak az adatait meg linkeltem, magától a gyártótól.
 
Hülyeség.
Nem te vagy hülye, de ez így semmi,3-mmal gurul 1 órát, vagy félgázon áll a mezőn,vagy tökig homokban veretnek vele,stb?
Lehet, hogy hülyeség, de akkor az amerikai hadsereg is hülye mert ezt adja emg a manualban mint fogyasztást.
 
Ilyen alapon amúgy az x liter/100km is hülyeség, mert nem mind1, hogy az Alpokban 100km vagy az alföldön, vagy a Kárpátokban, télen vagy nyáron...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and waterloo
Az Abrams turbinája 56,6 gallon/óra fogyasztású terepen, úton pedig 46,6 gallon/óra.
200l.
De nem hiszem, hogy egy harckocsi fogyasztását így kellene mérni. Az jön-megy, áll, tolat, és sokat dübörög alapjáraton. Szerintem célravezetőbb összehasonlítani, hogy mekkora a tankjuk.
Vagy egymás mellé állítani egy Abramsot és egy Leó 2est, és csinálják ugyanazokat a tankos dolgokat, és este megmérni.