Magyarország ipara

Remélem minket is bevesznek az tiszteletbeli ázsiaiak közé (korábbi kínai külügyminiszter aki tavaly körbeturnézta Ázsiát és Észak-Afrikát kiterjesztve Kína befolyási övezetét az orosz-ukrán konfliktus árnyékában, ráadásul Afganisztánban Muszlim államok tanácsán Kínát tiszteletbeli muszlim államként befogadták maguk közé, utána átrepült Indiába első kínai külügyminiszterként aki ott járt, ahol közösen bejelentette indiai kollégájával, hogy Ázsia évszázada jön).
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Remélem minket is bevesznek az tiszteletbeli ázsiaiak közé (korábbi kínai külügyminiszter aki tavaly körbeturnézta Ázsiát és Észak-Afrikát kiterjesztve Kína befolyási övezetét az orosz-ukrán konfliktus árnyékában, ráadásul Afganisztánban Muszlim államok tanácsán Kínát tiszteletbeli muszlim államként befogadták maguk közé, utána átrepült Indiába első kínai külügyminiszterként aki ott járt, ahol közösen bejelentette indiai kollégájával, hogy Ázsia évszázada jön).
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Petike kicsit meg volt illetődve, legalábbis a testbeszéde alapján.
Ugyanakkor a tény, hogy ez az ember most itt tett látogatást, jó jel!
 
+


“A helyi aggályok akkor is komolyan veendők, ha a nemzetgazdasági előnyök tetemesek. De vajon azok-e? Jórészt ígéretek, hitek és hipotézisek uralják a szakmai és közéleti vitát. Ez annyiban érhető is, hogy sem a máshol zajló események, sem a közelmúlt esetei nem adnak kellő kapaszkodót a most zajló folyamatok előnye-hátránya mérlegének autentikus kimondásához. Ugyanakkor e megaberuházások nyomán tartós szerkezeti eltolódások következhetnek be, súlyos következményekkel. A jövőnkkel való szembenézést tehát nem lehet megspórolni. “
 
Mik leszenek ezek? Ha valakinek van infója, jöhet.
CATL: kb.7 millárd eur beruházás a viszonyítás kedvéért.
 
Ez most feruári hir.

Egy darabig úgy nézett ki, hogy a BYD átvesz egy német Ford gyárat és ott kezd saját autó gyártásba. De ez lekerült az asztalról, inkább sajét gyárakat akarnak építeni nulláról. Jelenleg keresik a lehetséges helyszíneket. A beruházás gondolom annak is függvénye mennyire lesz kereslet az autóikra. Mindenesre az értékesitést elkezdték. Jelenleg főleg nyugat és észak EU a célközönség.

Mielőtt valaki legagyizná vagy legyintene, legutóbbi teszten 5 csillagos töréstesztet produkáltak.


A termékpalettáról:

Ezt a részt beidézném:
"A kínálat alján az Atto 3-as áll, amely egy középkategóriás SUV, és a gyártó első típusa az új e-Platform 3.0 nevű padlólemezen. A 60 kWh-s akkumulátor 420 WLTP kilométerre elég. Méretben az autó a Niro EV-nek felel meg, de a kínai kihívó akkumulátora hét, hatótávja pedig 10 százalékkal kisebb. Töltési teljesítménye a koreai versenyzőhöz mérhető, ami már semmiképpen nem az élvonalba tartozó 80 kW, de legalább LFP akkumulátorát büntetlenül lehet mindig 100%-ra tölteni és élettartama is háromszorosa a riválisénak. Az Atto 3 ára Németországban 38 ezer euró lesz, ami, ha már a Niro analógiánál maradunk, közel 10 ezer euróval olcsóbb, mint amit a riválisért kérnek a németeknél. Az Atto 3 ára átszámolva egyébként 16 millió forint lenne ami nálunk jobban megfelel a magyar piacon legnépszerűbb villanyautó árának"
 
Ez most feruári hir.

Egy darabig úgy nézett ki, hogy a BYD átvesz egy német Ford gyárat és ott kezd saját autó gyártásba. De ez lekerült az asztalról, inkább sajét gyárakat akarnak építeni nulláról. Jelenleg keresik a lehetséges helyszíneket. A beruházás gondolom annak is függvénye mennyire lesz kereslet az autóikra. Mindenesre az értékesitést elkezdték. Jelenleg főleg nyugat és észak EU a célközönség.

Mielőtt valaki legagyizná vagy legyintene, legutóbbi teszten 5 csillagos töréstesztet produkáltak.


A termékpalettáról:

Ezt a részt beidézném:
"A kínálat alján az Atto 3-as áll, amely egy középkategóriás SUV, és a gyártó első típusa az új e-Platform 3.0 nevű padlólemezen. A 60 kWh-s akkumulátor 420 WLTP kilométerre elég. Méretben az autó a Niro EV-nek felel meg, de a kínai kihívó akkumulátora hét, hatótávja pedig 10 százalékkal kisebb. Töltési teljesítménye a koreai versenyzőhöz mérhető, ami már semmiképpen nem az élvonalba tartozó 80 kW, de legalább LFP akkumulátorát büntetlenül lehet mindig 100%-ra tölteni és élettartama is háromszorosa a riválisénak. Az Atto 3 ára Németországban 38 ezer euró lesz, ami, ha már a Niro analógiánál maradunk, közel 10 ezer euróval olcsóbb, mint amit a riválisért kérnek a németeknél. Az Atto 3 ára átszámolva egyébként 16 millió forint lenne ami nálunk jobban megfelel a magyar piacon legnépszerűbb villanyautó árának"
Én a BYD-nek örülnék a legjobban, mert:
  • Seagul, Dolphin autójuk megfizető
  • LFP akkukémiát használnak, ami olcsóbb, környezetkímélőbb (nincs benne mangán, kobalt) és hosszabb életciklusú
 
A WWF és a Greenpeace is támogatja a beruházásokat. Szerintük nem az a kérdés, hogy meg kell-e építeni az akkugyárakat, hanem hogy mennyit és hogyan.

A nevetgélőknek:
Miközben a magyar ellenzék a debreceni gyár miatt tiltakozik, a korábbi MSZP-szövetséges Frans Timmermans:
Európában készülnek a legjobb autók, ezért nem lehetünk a múlt rabjai, tömeges akkumulátorgyártásba kell kezdeni – jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos a Bild című német lapnak adott, minapi interjúban. Timmermans azzal indokolta az elektromosautó-gyártás kiemelkedő fontosságát, hogy kínai gyártók 2023 végéig mintegy 80 új modellel állnak majd elő, illetve az Egyesült Államok és India is új gyártási kapacitásokat alakít ki. Mindez alátámasztja az innováció és a környezetkímélő közlekedési eszközök szükségességét.

 
A 8 Mrd méretre 4 db debreceni BMW gyárral összemérhető.
Én nem csak autóiparra gondolnék, bár:
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_China

Pl. háztartási készülékek, illetve elektronikai ipari is szóba jöhet ám.

A hazai akku-gyártás többféle --logisztikai, nem-informális, sok egyéb... :oops: -- előnyéből kiindulva a lassan feledésbe merülő Ikarus márka-nevet is fel lehetne már végre "frissíteni" akár néhány ügyesen/diszkréten átcímkézett kínai kezdő típussal, a főleg hazai hátterű folytatás felgyorsítása képen!

...bár én a háttérben egy "az Ikarus-t feledésbe merülni hagyni" örökölt és hallgatólagosan jóváhagyott/tovább élő gazdasági-hazaárulást sejtek. :oops:
Mintha valaki más is írt volna már erről a lehetőségről. ;)
...vagy érthetetlen.

Tévedhetek!

.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A hazai akku-gyártás többféle --logisztikai, nem-informális, sok egyéb... :oops: -- előnyéből kiindulva a lassan feledésbe merülő Ikarus márka-nevet is fel lehetne már végre "frissíteni" akár néhány ügyesen/diszkréten átcímkézett kínai kezdő típussal, a főleg hazai hátterű folytatás felgyorsítása képen!

...bár én a háttérben egy "az Ikarus-t feledésbe merülni hagyni" örökölt és hallgatólagosan jóváhagyott/tovább élő gazdasági-hazaárulást sejtek. :oops:
Mintha valaki más is írt volna már erről a lehetőségről. ;)
...vagy érthetetlen.

Tévedhetek!

.
Szerintem nyitott kapukat döngetsz :)
Széles Gábor is ugyan arra gondolt mint te, meg is egyezett ezzel a CRRC-vel még 2018-ban.
A most német városokba kölcsönzött buszok is ebben a kooperáció an születtek.
“Székesfehérváron bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát.”
Nem tudom mennyi a mi hozzáadott értékünk annyira nem ismerem a részleteket. A hajtáslánc az kínából jön az tuti.
Egyébként a régi 16 kerületi telephelyet is vinné egy kínai cég. Ikarus márkanév alatt akarnak gyártani buszokat… Nem lesz egyszerű kiegyezniük az Szélessel.
 
Szerintem nyitott kapukat döngetsz :)
Széles Gábor is ugyan arra gondolt mint te, meg is egyezett ezzel a CRRC-vel még 2018-ban.
A most német városokba kölcsönzött buszok is ebben a kooperáció an születtek.
“Székesfehérváron bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát.”
Nem tudom mennyi a mi hozzáadott értékünk annyira nem ismerem a részleteket. A hajtáslánc az kínából jön az tuti.
Egyébként a régi 16 kerületi telephelyet is vinné egy kínai cég. Ikarus márkanév alatt akarnak gyártani buszokat… Nem lesz egyszerű kiegyezniük az Szélessel.
Tudtommal csak a mintában volt kínai hajtáslánc cikkek szerint.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Tudtommal csak a mintában volt kínai hajtáslánc cikkek szerint.
Ez egy egy éves vidó a gyárban készült.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

4:30-nál mondja a srác, hogy az egész gépészet kinából jön. Székesfehérváron karosszériát gyártanak meg készre szerelnek. 50% hazai hozzáadott értéket írnak ami egyébként szerintem nem olyan rossz.
Nekem inkább a nagyobb problémám maga a gyár... egy robotot nem látsz.. mintha minden művelet a festéstől kezdve a lemez vágásig kézzel menne. Tiszta 80-as évek.
Azért manapság ilyen egy buszgyár:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Úgy azért nehéz manapság tömeg gyártani, hogy Jóskapista kézzel fújja az elemekt.