Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Remélem minket is bevesznek az tiszteletbeli ázsiaiak közé (korábbi kínai külügyminiszter aki tavaly körbeturnézta Ázsiát és Észak-Afrikát kiterjesztve Kína befolyási övezetét az orosz-ukrán konfliktus árnyékában, ráadásul Afganisztánban Muszlim államok tanácsán Kínát tiszteletbeli muszlim államként befogadták maguk közé, utána átrepült Indiába első kínai külügyminiszterként aki ott járt, ahol közösen bejelentette indiai kollégájával, hogy Ázsia évszázada jön).
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
Remélem minket is bevesznek az tiszteletbeli ázsiaiak közé (korábbi kínai külügyminiszter aki tavaly körbeturnézta Ázsiát és Észak-Afrikát kiterjesztve Kína befolyási övezetét az orosz-ukrán konfliktus árnyékában, ráadásul Afganisztánban Muszlim államok tanácsán Kínát tiszteletbeli muszlim államként befogadták maguk közé, utána átrepült Indiába első kínai külügyminiszterként aki ott járt, ahol közösen bejelentette indiai kollégájával, hogy Ázsia évszázada jön).
Petike kicsit meg volt illetődve, legalábbis a testbeszéde alapján.
Ugyanakkor a tény, hogy ez az ember most itt tett látogatást, jó jel!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 294
34 960
113

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 523
3 094
113
+


“A helyi aggályok akkor is komolyan veendők, ha a nemzetgazdasági előnyök tetemesek. De vajon azok-e? Jórészt ígéretek, hitek és hipotézisek uralják a szakmai és közéleti vitát. Ez annyiban érhető is, hogy sem a máshol zajló események, sem a közelmúlt esetei nem adnak kellő kapaszkodót a most zajló folyamatok előnye-hátránya mérlegének autentikus kimondásához. Ugyanakkor e megaberuházások nyomán tartós szerkezeti eltolódások következhetnek be, súlyos következményekkel. A jövőnkkel való szembenézést tehát nem lehet megspórolni. “
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 115
113
Mik leszenek ezek? Ha valakinek van infója, jöhet.
CATL: kb.7 millárd eur beruházás a viszonyítás kedvéért.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Ez most feruári hir.

Egy darabig úgy nézett ki, hogy a BYD átvesz egy német Ford gyárat és ott kezd saját autó gyártásba. De ez lekerült az asztalról, inkább sajét gyárakat akarnak építeni nulláról. Jelenleg keresik a lehetséges helyszíneket. A beruházás gondolom annak is függvénye mennyire lesz kereslet az autóikra. Mindenesre az értékesitést elkezdték. Jelenleg főleg nyugat és észak EU a célközönség.

Mielőtt valaki legagyizná vagy legyintene, legutóbbi teszten 5 csillagos töréstesztet produkáltak.


A termékpalettáról:

Ezt a részt beidézném:
"A kínálat alján az Atto 3-as áll, amely egy középkategóriás SUV, és a gyártó első típusa az új e-Platform 3.0 nevű padlólemezen. A 60 kWh-s akkumulátor 420 WLTP kilométerre elég. Méretben az autó a Niro EV-nek felel meg, de a kínai kihívó akkumulátora hét, hatótávja pedig 10 százalékkal kisebb. Töltési teljesítménye a koreai versenyzőhöz mérhető, ami már semmiképpen nem az élvonalba tartozó 80 kW, de legalább LFP akkumulátorát büntetlenül lehet mindig 100%-ra tölteni és élettartama is háromszorosa a riválisénak. Az Atto 3 ára Németországban 38 ezer euró lesz, ami, ha már a Niro analógiánál maradunk, közel 10 ezer euróval olcsóbb, mint amit a riválisért kérnek a németeknél. Az Atto 3 ára átszámolva egyébként 16 millió forint lenne ami nálunk jobban megfelel a magyar piacon legnépszerűbb villanyautó árának"
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 115
113
Ez most feruári hir.

Egy darabig úgy nézett ki, hogy a BYD átvesz egy német Ford gyárat és ott kezd saját autó gyártásba. De ez lekerült az asztalról, inkább sajét gyárakat akarnak építeni nulláról. Jelenleg keresik a lehetséges helyszíneket. A beruházás gondolom annak is függvénye mennyire lesz kereslet az autóikra. Mindenesre az értékesitést elkezdték. Jelenleg főleg nyugat és észak EU a célközönség.

Mielőtt valaki legagyizná vagy legyintene, legutóbbi teszten 5 csillagos töréstesztet produkáltak.


A termékpalettáról:

Ezt a részt beidézném:
"A kínálat alján az Atto 3-as áll, amely egy középkategóriás SUV, és a gyártó első típusa az új e-Platform 3.0 nevű padlólemezen. A 60 kWh-s akkumulátor 420 WLTP kilométerre elég. Méretben az autó a Niro EV-nek felel meg, de a kínai kihívó akkumulátora hét, hatótávja pedig 10 százalékkal kisebb. Töltési teljesítménye a koreai versenyzőhöz mérhető, ami már semmiképpen nem az élvonalba tartozó 80 kW, de legalább LFP akkumulátorát büntetlenül lehet mindig 100%-ra tölteni és élettartama is háromszorosa a riválisénak. Az Atto 3 ára Németországban 38 ezer euró lesz, ami, ha már a Niro analógiánál maradunk, közel 10 ezer euróval olcsóbb, mint amit a riválisért kérnek a németeknél. Az Atto 3 ára átszámolva egyébként 16 millió forint lenne ami nálunk jobban megfelel a magyar piacon legnépszerűbb villanyautó árának"
Én a BYD-nek örülnék a legjobban, mert:
  • Seagul, Dolphin autójuk megfizető
  • LFP akkukémiát használnak, ami olcsóbb, környezetkímélőbb (nincs benne mangán, kobalt) és hosszabb életciklusú
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 115
113
A WWF és a Greenpeace is támogatja a beruházásokat. Szerintük nem az a kérdés, hogy meg kell-e építeni az akkugyárakat, hanem hogy mennyit és hogyan.

A nevetgélőknek:
Miközben a magyar ellenzék a debreceni gyár miatt tiltakozik, a korábbi MSZP-szövetséges Frans Timmermans:
Európában készülnek a legjobb autók, ezért nem lehetünk a múlt rabjai, tömeges akkumulátorgyártásba kell kezdeni – jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos a Bild című német lapnak adott, minapi interjúban. Timmermans azzal indokolta az elektromosautó-gyártás kiemelkedő fontosságát, hogy kínai gyártók 2023 végéig mintegy 80 új modellel állnak majd elő, illetve az Egyesült Államok és India is új gyártási kapacitásokat alakít ki. Mindez alátámasztja az innováció és a környezetkímélő közlekedési eszközök szükségességét.

 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
2 999
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 044
113
A 8 Mrd méretre 4 db debreceni BMW gyárral összemérhető.
Én nem csak autóiparra gondolnék, bár:
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_China

Pl. háztartási készülékek, illetve elektronikai ipari is szóba jöhet ám.

A hazai akku-gyártás többféle --logisztikai, nem-informális, sok egyéb... :oops: -- előnyéből kiindulva a lassan feledésbe merülő Ikarus márka-nevet is fel lehetne már végre "frissíteni" akár néhány ügyesen/diszkréten átcímkézett kínai kezdő típussal, a főleg hazai hátterű folytatás felgyorsítása képen!

...bár én a háttérben egy "az Ikarus-t feledésbe merülni hagyni" örökölt és hallgatólagosan jóváhagyott/tovább élő gazdasági-hazaárulást sejtek. :oops:
Mintha valaki más is írt volna már erről a lehetőségről. ;)
...vagy érthetetlen.

Tévedhetek!

.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
A hazai akku-gyártás többféle --logisztikai, nem-informális, sok egyéb... :oops: -- előnyéből kiindulva a lassan feledésbe merülő Ikarus márka-nevet is fel lehetne már végre "frissíteni" akár néhány ügyesen/diszkréten átcímkézett kínai kezdő típussal, a főleg hazai hátterű folytatás felgyorsítása képen!

...bár én a háttérben egy "az Ikarus-t feledésbe merülni hagyni" örökölt és hallgatólagosan jóváhagyott/tovább élő gazdasági-hazaárulást sejtek. :oops:
Mintha valaki más is írt volna már erről a lehetőségről. ;)
...vagy érthetetlen.

Tévedhetek!

.
Szerintem nyitott kapukat döngetsz :)
Széles Gábor is ugyan arra gondolt mint te, meg is egyezett ezzel a CRRC-vel még 2018-ban.
A most német városokba kölcsönzött buszok is ebben a kooperáció an születtek.
“Székesfehérváron bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát.”
Nem tudom mennyi a mi hozzáadott értékünk annyira nem ismerem a részleteket. A hajtáslánc az kínából jön az tuti.
Egyébként a régi 16 kerületi telephelyet is vinné egy kínai cég. Ikarus márkanév alatt akarnak gyártani buszokat… Nem lesz egyszerű kiegyezniük az Szélessel.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
2 999
113
Szerintem nyitott kapukat döngetsz :)
Széles Gábor is ugyan arra gondolt mint te, meg is egyezett ezzel a CRRC-vel még 2018-ban.
A most német városokba kölcsönzött buszok is ebben a kooperáció an születtek.
“Székesfehérváron bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát.”
Nem tudom mennyi a mi hozzáadott értékünk annyira nem ismerem a részleteket. A hajtáslánc az kínából jön az tuti.
Egyébként a régi 16 kerületi telephelyet is vinné egy kínai cég. Ikarus márkanév alatt akarnak gyártani buszokat… Nem lesz egyszerű kiegyezniük az Szélessel.
Tudtommal csak a mintában volt kínai hajtáslánc cikkek szerint.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Tudtommal csak a mintában volt kínai hajtáslánc cikkek szerint.
Ez egy egy éves vidó a gyárban készült.


4:30-nál mondja a srác, hogy az egész gépészet kinából jön. Székesfehérváron karosszériát gyártanak meg készre szerelnek. 50% hazai hozzáadott értéket írnak ami egyébként szerintem nem olyan rossz.
Nekem inkább a nagyobb problémám maga a gyár... egy robotot nem látsz.. mintha minden művelet a festéstől kezdve a lemez vágásig kézzel menne. Tiszta 80-as évek.
Azért manapság ilyen egy buszgyár:

Úgy azért nehéz manapság tömeg gyártani, hogy Jóskapista kézzel fújja az elemekt.