[HUN] Helikopterbeszerzés

Olaszország már rendelt AW249-esből 48 darabot - szóval nem lennénk egyedül az üzemeltetéssel...

...ami olasz mennyiségből a korábbi Ny-Eu-s/olasz politikai viselkedésminták alapján --az ukrán proxy vége után-- lesz 34 darabon keresztül kb. 26 végleges, + a külföldi megrendelőkre a politikai nyomáson keresztül a megemelt árral elfogadtatott/átterhelt => ár-emelt fejlesztési költség.
Van már legalább kettő ilyen megoldás, "németes" --Lynx, Hitron 8x8--, jelentkezzen aki szeretne még egyet!
Az ilyen üzleti konstrukciók olyan igazi "gyorsítós-kanyarban előzős" megoldások, különösen idő és ár szempontból! Nekünk mindkettő van!
Jaaa : NINCS.

.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85
...ami olasz mennyiségből a korábbi Ny-Eu-s/olasz politikai viselkedésminták alapján --az ukrán proxy vége után-- lesz 34 darabon keresztül kb. 26 végleges, + a külföldi megrendelőkre a politikai nyomáson keresztül a megemelt árral elfogadtatott/átterhelt => ár-emelt fejlesztési költség.
Van már legalább kettő ilyen megoldás, "németes" --Lynx, Hitron 8x8--, jelentkezzen aki szeretne még egyet!
Az ilyen üzleti konstrukciók olyan igazi "gyorsítós-kanyarban előzős" megoldások, különösen idő és ár szempontból! Nekünk mindkettő van!
Jaaa : NINCS.

.
Ezt magyarul írtad?? Esküszöm 3x elolvastam de fingom sincs mit akarsz írni... pedig állítólag jól beszélek magyar... :)
 
...ami olasz mennyiségből a korábbi Ny-Eu-s/olasz politikai viselkedésminták alapján --az ukrán proxy vége után-- lesz 34 darabon keresztül kb. 26 végleges, + a külföldi megrendelőkre a politikai nyomáson keresztül a megemelt árral elfogadtatott/átterhelt => ár-emelt fejlesztési költség.
Van már legalább kettő ilyen megoldás, "németes" --Lynx, Hitron 8x8--, jelentkezzen aki szeretne még egyet!
Az ilyen üzleti konstrukciók olyan igazi "gyorsítós-kanyarban előzős" megoldások, különösen idő és ár szempontból! Nekünk mindkettő van!
Jaaa : NINCS.

.
Ezt magyarul írtad?? Esküszöm 3x elolvastam de fingom sincs mit akarsz írni... pedig állítólag jól beszélek magyar... :)

Lehet, hogy lebuktam(?): Hibázok => emberből vagyok!

Semmi gond, értelmesnek álcázom magam, megpróbálom a hibát javítani.
Fordítok LMzek 2.0-magyar => magyar:



Előzmény:
Olaszország már rendelt AW249-esből 48 darabot - szóval nem lennénk egyedül az üzemeltetéssel...


...ami 48 darabos olasz mennyiségből a hasonló, korábbi olasz programok végül valóban megrendelt mennyiségei alapján következtetve:
lesz egy 34 darabosra csökkentett megrendelésen keresztül,
egy kb. 26 darab mennyiséges végleges olasz állomány!

Ennek következménye: A kisebb saját és össz-mennyiség miatt a külföldi megrendelőkre lesz döntően átterhelve a kevesebb legyártott mennyiségre jutó megemelkedett fejlesztési költség.

Kiegészítés:
Általános iparági gyakorlat a K-K-Európai "gyarmatokra" --a hazai/olasz politikai kockázathoz képest a kisebb ellenállás elve alapján-- politikai nyomáson keresztül lesz a megemelt ár elfogadtatva.
Ennek a Nyugati gyártók által a nem egyenrangú felekkel kötött üzleti magatartás köreikben elfogadott gyakorlatára jellemző példa a Caesar ágyúk --arany-áras, gyártói érdekeket szolgáló-- lőszervásárlásának utólagos kikényszerítése.
Ez csak az iparági jéghegy csúcsa.


Van már legalább kettő ilyen megoldás, "németes" --Lynx, Hitron 8x8--, jelentkezzen aki szeretne még egyet!
Az ilyen üzleti konstrukciók olyan igazi "gyorsítós-kanyarban előzős" megoldások, különösen idő és ár szempontból! Nekünk mindkettő van!
Jaaa : NINCS.




U.I.:

Elnézést a bonyolult fogalmazásért!
Előveszem az ide vonatkozó kommunikációs jegyzeteimet frissítés céllal: :hadonaszos:


.
 
...ami olasz mennyiségből a korábbi Ny-Eu-s/olasz politikai viselkedésminták alapján --az ukrán proxy vége után-- lesz 34 darabon keresztül kb. 26 végleges, + a külföldi megrendelőkre a politikai nyomáson keresztül a megemelt árral elfogadtatott/átterhelt => ár-emelt fejlesztési költség.
Van már legalább kettő ilyen megoldás, "németes" --Lynx, Hitron 8x8--, jelentkezzen aki szeretne még egyet!
Az ilyen üzleti konstrukciók olyan igazi "gyorsítós-kanyarban előzős" megoldások, különösen idő és ár szempontból! Nekünk mindkettő van!
Jaaa : NINCS.

.
What.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Laci1970
A Chinook-ból, 3-6 darabot szívesen látnék a Honvédségnél!
Hamár az utóbbi pár oldal, ilyen vágyvezéreltre sikerült.
@pöcshuszár es en mar fanztazialtunk errol regebben, szerintem siman elferne 6-8 darab ilyen heavy lifting meg csapatmozgato celra, kulonosen, ha hasznalt F tipusrol beszelunk. Azok 10-12 eve leptek szolgalatba eloszor; ha kapnank "keves kilometereseket", azokat kesobb fel lehetne uipgradelni Block II szintre (utobbit a US Army is csak most kezdte el rendelgetni.)
 

Miről tárgyaltak egymással a magyar és az olasz katonák?​

Luciano Portolano kifejezte a reményét, hogy a már eddig is baráti olasz–magyar kapcsolat tovább erősíthető. Egyúttal megerősítette, hogy az olasz védelmiipar készen áll, hogy minden szükséges támogatást megadjon a Magyar Honvédség megújításához. Ennek érdekében keresik és feltárják a lehetséges fejlesztéseket, illetve kormányzati megállapodásokat. Tömböl László pedig azt emelte ki, hogy Magyarország különösen érdekelt az Olaszországgal való együttműködés elmélyítésében a védelmiipar terén. A felek azonban nemcsak lózungokig jutottak a találkozón, hanem konkrét olasz hadiipari termékeket és technológiákat jelöltek meg, mint amelyek kielégíthetik a vonatkozó magyar igényeket. Ezek közül hármat is megemlítettek,

  • az első támadóhelikopterek szegmense, kiváltképp az új AW249 NEES (képünkön) típus,
  • pilóta nélküli légirendszerek (UAS),
  • illetve pilóta nélküli légirendszerek elhárítása (C-UAS).

Mit mond a Honvédelmi Minisztérium az olasz tárgyalásokról?​

A Világgazdaság megszólaltatta a honvédelmi tárcát az olasz találkozó kapcsán. A nyilatkozat óvatos, arra nem tért ki, hogy milyen realitása van a vásárlásnak. „A megbeszéléseken a két ország képviselői áttekintették az olasz–magyar hadiipari együttműködés új lehetőségeit. A tárgyalásokon elsődlegesen személyes kapcsolatfelvétel történt. A felek kölcsönösen tájékoztatták egymást az országaikban zajló haderőfejlesztési programokról és védelemipari fejlesztésekről. Reményeink szerint a párbeszéd szakértői szinten is tovább folytatható a két ország közötti együttműködés erősítése érdekében0ö – írta lapunknak a Honvédelmi Minisztérium sajtóosztálya.
"A felek kölcsönösen tájékoztatták egymást az országaikban zajló haderőfejlesztési programokról és védelemipari fejlesztésekről." = Ha vesztek Lynxet veszünk AW249et...!
 
"A felek kölcsönösen tájékoztatták egymást az országaikban zajló haderőfejlesztési programokról és védelemipari fejlesztésekről." = Ha vesztek Lynxet veszünk AW249et...!
170223%20Segredifesa%202%20Ungheria.jpg
 
Eleve 225 + 145 helyett Merlin + A129 kombót kellett volna venni! Kicsit ütősebb páros!
Igen, erről sokat ment a diskurzus itt. A Mi-17-hez hasonló képességet nyugaton csak a Merlin és a Chinook tud jelenleg.
A Merlinnel nem voltak üzemeltetési gondok? A kanadaiak is szívtak vele, ha jól emlékszem. Ezek megoldódtak?
Az is kérdés, hogy a kifutó Mangusta jó választás lett volna-e?
Szerintem a 145-ös nem rossz választás, mint egyszer már leírtam, én az eredeti UH-1 szellemi utódjának látom. A 225-ös már nagyobb kérdés, ősöreg az alapgép. Azt majd @krisss vagy @dudi megmondja, hogy mennyire hiányzik a hátsó rámpa, mennyire lehet külső függesztéssel helyettesíteni.
 
Igen, erről sokat ment a diskurzus itt. A Mi-17-hez hasonló képességet nyugaton csak a Merlin és a Chinook tud jelenleg.
A Merlinnel nem voltak üzemeltetési gondok? A kanadaiak is szívtak vele, ha jól emlékszem. Ezek megoldódtak?
Az is kérdés, hogy a kifutó Mangusta jó választás lett volna-e?
Szerintem a 145-ös nem rossz választás, mint egyszer már leírtam, én az eredeti UH-1 szellemi utódjának látom. A 225-ös már nagyobb kérdés, ősöreg az alapgép. Azt majd @krisss vagy @dudi megmondja, hogy mennyire hiányzik a hátsó rámpa, mennyire lehet külső függesztéssel helyettesíteni.
A Merlinnel elsősorban árcédula problémák vannak. Drágább, mint a Chinook.
Nem véletlenül nincs oly nagyon elterjedve. A lengyelek is csak mutatóba vettek belőle 4 tengerészeti verziót. Ott hiánypótló a képessége, de ennyi...
 
  • Hűha
Reactions: laca
Igen, erről sokat ment a diskurzus itt. A Mi-17-hez hasonló képességet nyugaton csak a Merlin és a Chinook tud jelenleg.
A Merlinnel nem voltak üzemeltetési gondok? A kanadaiak is szívtak vele, ha jól emlékszem. Ezek megoldódtak?
Az is kérdés, hogy a kifutó Mangusta jó választás lett volna-e?
Szerintem a 145-ös nem rossz választás, mint egyszer már leírtam, én az eredeti UH-1 szellemi utódjának látom. A 225-ös már nagyobb kérdés, ősöreg az alapgép. Azt majd @krisss vagy @dudi megmondja, hogy mennyire hiányzik a hátsó rámpa, mennyire lehet külső függesztéssel helyettesíteni.
A 145 + 225 komboja hozta a gyulai gyárt
 
De.
Voltak.
Norvègoknál is.

Van amit nem lehet orvosolni.
Pl a norvègok a kompozit szerkezettel bajlódtak,nehèz,drága javítani.

.
.
.
A svedek is lenyegeben dobjak a tipust. Par honapos hir:
.
"Updated 11/3/2022

DUBLIN — Sweden’s top military officer announced Nov. 1 that the country was cancelling its agreement to purchase NH90 maritime helicopters, following problems with availability of the NHIndustries-produced rotorcraft.

The decision, taken by Gen. Micael Byden, Supreme Commander of the Swedish Armed Forces, was announced as part of newly issued defense modernization and procurement guidance. But it did not come out of nowhere — senior Swedish Air Force figures, citing poor availability rates, have been openly floating the idea of cancelling the agreement for the NH90s for several months."