T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
Nem az induláskori irgalmatlan nyomatékigény miatt?

A miatt is. Meg a dízel folyamatosan optimális stabil fordulatszámon üzemelhet miközben villanyt termel. Így jobb a termikus hatékonysága.
A hidrós nyomaték váltókon és osztó műveken hatalmas a vesztesség. Akár 10%-ok is!
Ezzel szemben a generátor+villanymotor 3-4%-os vesztesség körül lehozza a dolgot.
Harckocsinál szintén előny, hogy nem kell trükkökkel megoldani a lánctalpak kanyarodáskori sebesség különbségét.
Simán a villanymotorok fordulatszámának eltérése megoldja ezt a gondot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
Oké, ez vonatoknál még csak áll, de tankban az egyenletes terhelés nem tűnik gyakorinak főleg terepen.

Persze. De a hatékonysága növekedése viszont nagyon is áll.
És szerintem kevésbé karbantartás igényes egy ilyen rendszer.
Nem véletlen, hogy az M1 Abrams X-be is ilyet álmodtak, ha hinni lehet a pletykáknak.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Ez okés, csak ma már nem nagyobb a helyigénye, mint egy hagyományos váltó+osztóműnek.
Ez egy érdekes kérdés:
Elvileg régen is be lehetett volna gyömöszölni HKkba, azok azért ehhez elég nagyok, és összetettek. A tigrisnél meg is csinálták.
Csak pusztán józan észt használva, azért valami hátránya biztos van, mivel senki nem csinálja.
Amit én látok: Azt azért tudni kell, hogy a D+E mozdonyok nagyon érzékenyek a fokozatváltóra. Gyakorlatilag, ha túl nagy teljesítményt adsz rá, azonnal fullad. Ami logikus is, mert szabályozni az elektromotorokat szabályozod, azaz azokat kapcsolgarod le és fel, és ehhez pörög föl a motor. Na most ez egy nehézmozdonynál nem megugorhatatlan szabályzás, egy személygépkocsinál meg nem igényelnek a motorok akkora teljesítményt, hogy igazán gond legyen.
Csak egy harckocsi a tehermozdony erejét igényelné a személygépkocsi dinamizmusával.
Gondolom váltóművel megoldható lenne, csak akkor meg ott vagy ahol a part szakad, azaz ugyanúgy be kell építened hidraulikus cuccokat, hogy menjen.
Vagy ha nem, akkor ne várj gyors reakciókat a géptől, mert addig egyszerűen nem indíthatja a vontatómotorokat, amíg nincs elég áram, mert lefullasztod a gépet.
De persze lehet teljesen rosszul gondolom.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
Ez egy érdekes kérdés:
Elvileg régen is be lehetett volna gyömöszölni HKkba, azok azért ehhez elég nagyok, és összetettek. A tigrisnél meg is csinálták.
Csak pusztán józan észt használva, azért valami hátránya biztos van, mivel senki nem csinálja.
Amit én látok: Azt azért tudni kell, hogy a D+E mozdonyok nagyon érzékenyek a fokozatváltóra. Gyakorlatilag, ha túl nagy teljesítményt adsz rá, azonnal fullad. Ami logikus is, mert szabályozni az elektromotorokat szabályozod, azaz azokat kapcsolgarod le és fel, és ehhez pörög föl a motor. Na most ez egy nehézmozdonynál nem megugorhatatlan szabályzás, egy személygépkocsinál meg nem igényelnek a motorok akkora teljesítményt, hogy igazán gond legyen.
Csak egy harckocsi a tehermozdony erejét igényelné a személygépkocsi dinamizmusával.
Gondolom váltóművel megoldható lenne, csak akkor meg ott vagy ahol a part szakad, azaz ugyanúgy be kell építened hidraulikus cuccokat, hogy menjen.
Vagy ha nem, akkor ne várj gyors reakciókat a géptől, mert addig egyszerűen nem indíthatja a vontatómotorokat, amíg nincs elég áram, mert lefullasztod a gépet.
De persze lehet teljesen rosszul gondolom.

Szerintem ma már a digitális szabályzás világában meg tudják oldani. Főleg, hogy szerintem talán kisebb dízelek vannak a tankokban, mint a mozdonyokban. Ezek olyan 1 MW körüli dízelek, és elég gyorsan felpörögnek a méretükhöz képest. Kicsit olyan Rally crossosak.
De biztos van késés a hajtásban. Csak 1-2 mp szerintem egy tanknál nem akkora gond.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Szerintem ma már a digitális szabályzás világában meg tudják oldani. Főleg, hogy szerintem talán kisebb dízelek vannak a tankokban, mint a mozdonyokban. Ezek olyan 1 MW körüli dízelek, és elég gyorsan felpörögnek a méretükhöz képest. Kicsit olyan Rally crossosak.
De biztos van késés a hajtásban. Csak 1-2 mp szerintem egy tanknál nem akkora gond.
Biztos megoldható, nem gondolom, hogy megugorhatatlan feladat lenne.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 994
53 887
113
Szia,

Ertem, csak nekem nem tunik hatekonynak, hogy pl. 50% hatekonysaggal aramot csinaljunk az uzemeanyag hojebol, hogy az arambol hot csinaljunk utana, ugy hogy kozben az 50% veszteseg nem csak dupla fogyasztas, de hokep formajaban meg kulon problema is.

Kozben teny, hogy az aram rugalmasan hasznalhato, tehat annak is megvan az elonye.




Ne aggódj, teljesen jó a hatásfoka a fűtőnek,pont mint a bojlernek,teafőzőnek,hajszárítónak,stb.
Ha harci helyzetben lapítanak,úgyis megy az APU, onnan meg makk mindegy,hogy mit hajtanak róla.
Okkal vannak apuk a gépeken,nyilván hajtják róla a légkondik a kezelőknek,rádiót,harci elektronikát,kb mindent is, amit nem bírna el az akkuja a gépnek,sanszosan nem pusztán a motor hőn tartásáért megy az APU.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 994
53 887
113
Szerintem prózaibb oka van a d+e hajtás nem alkalmazásának,egyszerűen túl veszélyes az a feszültség a gépre,annal alrendszereire,de főleg a kezelőkre.
Láthattuk sokszor kimásztak a kezelők a kilőtt tankokból,és túlélték,na most mi van,ha túléli a személyzet, de van 1500volt a gép fém részeiben?
Hogy jutnak ki?
Menet közben is elkúródhat valami,kódorog a szikra a gépben,felgyújt valamit,elsüti a fegyvert,kisüt valami alrendszeet,amitől elmegy a fék,vagy a kormányzás,stb.
A tankot nem lehet úgy leföldelni mint a vonatot ,ami fém kerekekkel,fém sínen fut.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Persze. De a hatékonysága növekedése viszont nagyon is áll.
És szerintem kevésbé karbantartás igényes egy ilyen rendszer.
Nem véletlen, hogy az M1 Abrams X-be is ilyet álmodtak, ha hinni lehet a pletykáknak.
Mozdonynál kisebb dologba nem tették soha.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Szerintem prózaibb oka van a d+e hajtás nem alkalmazásának,egyszerűen túl veszélyes az a feszültség a gépre,annal alrendszereire,de főleg a kezelőkre.
Láthattuk sokszor kimásztak a kezelők a kilőtt tankokból,és túlélték,na most mi van,ha túléli a személyzet, de van 1500volt a gép fém részeiben?
Hogy jutnak ki?
Menet közben is elkúródhat valami,kódorog a szikra a gépben,felgyújt valamit,elsüti a fegyvert,kisüt valami alrendszeet,amitől elmegy a fék,vagy a kormányzás,stb.
A tankot nem lehet úgy leföldelni mint a vonatot ,ami fém kerekekkel,fém sínen fut.
Van legalább 1 dízel-elektromos bányadömper.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Mozdonynál kisebb dologba nem tették soha.
Ha azt veszed, a hatótávnövelt elektromos autók is mind ugyanígy működnek. Egy belső égésű motor hajt egy generátort, az tölti az akkukat, abból meg táplálják a kocsit mozgató villanymotrot. Van valamelyik német márkának ilyenje az utakon, most a Mazda készül piacra dobni a wankellel hajtott generátoros elektromos autóját, vagy az idei Dakaron az Audi ment ilyen konstrukcióval.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Attól függ. Ha a belsőégésű motor csak generátorként működik, a tényleges hajtást meg tisztán az elektromos motor biztosítja, akkor viszonylag egyszerű, és ugyanolyan hatékony. A vegyes hajtás nem létszükséglet csak azért, mert a Toyota így csinálja, mellesleg elég bonyolult is. A németeknek anno legalábbis kb. egy év alatt sikerült a Ferdinánd vadászpáncélosnál, a 40-es évek szintjén.

Végül is megoldották a 40-es évek szintjén.
Iszonyat megbízhatatlan volt alapból és a hely/tömegigény miatt léghűtésesre csinálta Porsche, aminek meg is lett az eredménye a túlhevülő és spontán kigyulladó motorokkal.
Később amiatt kapott Maybach HL 120 TRM-eket (Panzer III/IV és leszármazottaik motorja), de azokkal meg a fogyasztása rosszabb volt, mint a HL 210/230-cal szerelt tankoké.