T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 752
14 231
113
Nagyon széles ÉS hosszú is lesz az egész ráadásul a meghajtása is problémás, hiszen két külön (ráadásul duplázott nehéz alkatrész) főtengelyt és motort kellene szinkronizálni. Betegágy az egész.

Kompaktság tekintetében a X12 elvileg jó megoldás lenne, hiszen az elrendezês miatt inkább kisméretű, gyanítom ott a kenéssel szopnak..



Inkább ne idézzük meg a sírból a VW csoport W motorjait, amiket a kényszer szült és óriásit buktak. A Phaetonnal együtt.

Ez egyátalán nem probléma.. pl nagyon sokáig a v motorok is két ecuval mentek. Pl b7 rs4-es audiban is van a bank1 és bank2-nek külön ecuja. A két főtengely sem gond. Rengeteg jármű így működik.
Közvetlen befecskendezést is megvalósították már villamosan, az sokkal nagyobb feladat. Nem hiába, hogy standalone ecuban tényleg csak a périmum szint vagy éppen gyári ecuk tudják csak.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 752
14 231
113
A "brutálka" ICBM-hordizóik is --asszem'-- Diesel-elektromosak.
Lerövidítve: Sokadszor jutunk oda, hogy fél tucat olyan megoldásuk van, ami "kis" továbbfejlesztéssel nagyobb bizonsággal/kevesebb erőforrásból megvalósítható!
... és a kevesebb erőforrásból nem lehet "eleget" lopni! :oops:

Visszaugorva a technikai részre: Az utolsó V-12 változat (92S2F ?) 1.250 L-s a kb. 50 T-s harckocsijaikhoz!

A T-14 szerintem több. mint 55, és még fejlesztési lehetőséget is kéne hagyni => a motorizációt 60T-ra kéne tervezni!
Én az eredeti/bevált --1.240 LE=> 1.000LE-re-- motort meghagytam volna generátor-meghajtónak, + egy puffer-akku a gyorsításokra és egy bika-kategóriás APU-t 100-150 LE-vel tartaléknak, ami elég elvánszorogni a "szervízbe" is akár, ha kilövik/elromlik/... a "Fő-motor".

Az elektromotor sokkal jobb nyomaték-eloszlása miatt elég egy 650-720 kW-os motor, mert az indulásnál az ekkora folyamatos teljesítményű elektro-motorokat legkevesebb 1,5-ös (van amelyiket 2,5-tel)szorzóval lehet átszámolni a belsőégésű teljesítményre. :eek:

A megfizethetőebben a teljesítmény-kategóriában az elektromotorok 1 kW-ja 0,7-1,3 kg között van mind a motoroknál, mind a generátornál, => 1 kW/1kg-mal fogok becsülni/számolni.
Hatásfok a szintén megfizethetőknél kb. 84% (+/-4!).

Ebből becsülhető, hogy a motor-generátor tömeg összesen --a főmeghajtásnál: 650x1kg(generátor)+750x1kg(motor)+250kg(akku/egyebek)-- 1.650 kg. Jééé: közelítőleg ennyi a váltómű súlya(asszem' kevesebb!)!

Vagyis: meg lehet(ne) csinálni! "Lazán!"
'Ennyike!" :oops: + ;) + :hadonaszos:


.

Azért nézd meg, hogy egy folyamatos üzemű 200kW-os motor mekkora, tömegre is.
Szakaszos üzemben a 3kW-os bajai szivattyú is lead 15kW-ot. Itt gondolom nem az az elvárás, hogy az instára csinálunk egy nürburgringi kört, aminek 90%-ban részterhelés vagy motorfék van.
Szóval szerintem messze árnyaltabb a kép ez ügyben.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 352
55 920
113
Ha már itt tartunk akkor egy jó példa, arra, hogy mennyire sokadlagos szempont a jármű állagmegóvása a harcászati szempontokkal szemben. Az APU megjelenése odaver a motoroknak, mert pl eddig a Leopardnak nem volt APU-ja így ha 2 órát állt egy tüzelőállásban, akkor járatnia kellett a motorját, hogy legyen áram. Na az APU-val ennek vége, mostatntól motor leállít, APU bekapcs és lehet várakozni. De ha hirtelen meg kell indulni, akkor a hideg motorral kell elindulni, nincs idő melegítésre. A hülye is tudja, hogy ez nem tesz jót a motornak, de senkit nem érdekel, mert harcászatilag jobb, ha az APU-t használják, mert kevesebbet fogyaszt a harckocsi és a hőképe is töredéke lesz.



2 óra alatt még nem hűl vissza teljesen egy 2 tonnás motor,amúgy meg az apu-nak kellene lennie olyan funkciójának,hogy melegen tartsa a motort,nem 90 fokon,hanem 40 körül, onnan már lehet myomni neki.
Kellene beléjük időzíthető állófűtés,békeidőben, amikor tervezett használatban vannak,be lehet állítani mikorra fűtse fel a motort,és nem kell melegíteni, 70éves civil techológia,tgk-nál,a vebasto cég a piacvezető a kis kájhákban,de a telephelyen fel lehet őket dugni a 220ra,és úgy is előmelegíthetőek.

Az utóbbi 30 évben, minimum, már nem.is rendelnek enélkül nemzetközi fuvarozáshoz,személyszállításhoz tgk-t,buszt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 760
80 227
113
2 óra alatt még nem hűl vissza teljesen egy 2 tonnás motor,amúgy meg az apu-nak kellene lennie olyan funkciójának,hogy melegen tartsa a motort,nem 90 fokon,hanem 40 körül, onnan már lehet myomni neki.
Kellene beléjük időzíthető állófűtés,békeidőben, amikor tervezett használatban vannak,be lehet állítani mikorra fűtse fel a motort,és nem kell melegíteni, 70éves civil techológia,tgk-nál,a vebasto cég a piacvezető a kis kájhákban,de a telephelyen fel lehet őket dugni a 220ra,és úgy is előmelegíthetőek.

Az utóbbi 30 évben, minimum, már nem.is rendelnek enélkül nemzetközi fuvarozáshoz,személyszállításhoz tgk-t,buszt.
Attol függ hol. Csád alsón nyáron, vagy Harkovtól délre esetleg Észak-Norvégiában télen...
Amit elmondtál az mind bonyolítja a rendszert ami nagyon nem üdvös egy harcjárműnél. Ez nem a civil élet itt nem az a technika a legfontosabb.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Visszatérve a T-14 Armatára... Már többször írtam az Armata szérigyártásának problémáiról, amit itt többen is említettek. Tehát a gyártáshoz szükséges új üzemcsarnok esetéről, modern szerszámgépek beszezésének elutasításáról a szankciók miatt , a motor problémájáról, az elektronikai berendezések problémájáról a szankciók miatt. Ennek ellenére manufaktúrában folyik a tankok gyártása az orosz VM által megrendelt mennyiség teljesítésére.

UVZ Nyizsnij Tagil, napjaink
DhT5rHo9sKc.jpg

8osCjvi9Qes.jpg

qCoSLLUrlVw.jpg

uULMw2gdz0U.jpg
photo126.jpg
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 257
5 304
113
Visszatérve a T-14 Armatára... Már többször írtam az Armata szérigyártásának problémáiról, amit itt többen is említettek. Tehát a gyártáshoz szükséges új üzemcsarnok esetéről, modern szerszámgépek beszezésének elutasításáról a szankciók miatt , a motor problémájáról, az elektronikai berendezések problémájáról a szankciók miatt. Ennek ellenére manufaktúrában folyik a tankok gyártása az orosz VM által megrendelt mennyiség teljesítésére.

UVZ Nyizsnij Tagil, napjaink
DhT5rHo9sKc.jpg

8osCjvi9Qes.jpg

qCoSLLUrlVw.jpg

uULMw2gdz0U.jpg
Kár, hogy két évvel ezelőtti felvételek:
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 751
4 168
113
amúgy meg az apu-nak kellene lennie olyan funkciójának,hogy melegen tartsa a motort
Szia,

Gondolom nem lenne bonyolult dolog az apu kipufogajat bevezetni a motorterbe, ez idealis lenne, mivel egyreszt melegen tartja a motort, masreszt nem fogyaszt plusz uzemanyagot (mivel a hulladekhot hasznositja), harmadreszt szetteritve a hot kevesbe forro foltot eredmenyez a thermo-n.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 352
55 920
113
Szia,

Gondolom nem lenne bonyolult dolog az apu kipufogajat bevezetni a motorterbe, ez idealis lenne, mivel egyreszt melegen tartja a motort, masreszt nem fogyaszt plusz uzemanyagot (mivel a hulladekhot hasznositja), harmadreszt szetteritve a hot kevesbe forro foltot eredmenyez a thermo-n.



Nem,ezek elektromosak,bekötöd a hűtővízkörbe,bedugod a konektorba és felfűti a hűtővizet,tgk-hoz is egy vizespalacknyi cucc, a maiakon be lehet állítani a hőfokot,az APU az áramot kellene adja hozzá.


 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 090
16 436
113
Azért a különböző részegységeket egy egészbe szervezni (értsd hybrid meghajtást készíteni) sokkal bonyolultabb annál, mint a részegységeket külön alkalmazni. Szóval ha ma elkezdik fejleszteni és teljes állími támogatást élveznek, akkor is vagy 10 év mire a nulláról (ahol ezekszerint most tartanak) lesz valami kézzelfoghatójuk.

Attól függ. Ha a belsőégésű motor csak generátorként működik, a tényleges hajtást meg tisztán az elektromos motor biztosítja, akkor viszonylag egyszerű, és ugyanolyan hatékony. A vegyes hajtás nem létszükséglet csak azért, mert a Toyota így csinálja, mellesleg elég bonyolult is. A németeknek anno legalábbis kb. egy év alatt sikerült a Ferdinánd vadászpáncélosnál, a 40-es évek szintjén.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 751
4 168
113
Nem,ezek elektromosak,bekötöd a hűtővízkörbe,bedugod a konektorba és felfűti a hűtővizet,tgk-hoz is egy vizespalacknyi cucc, a maiakon be lehet állítani a hőfokot,az APU az áramot kellene adja hozzá.
Szia,

Ertem, csak nekem nem tunik hatekonynak, hogy pl. 50% hatekonysaggal aramot csinaljunk az uzemeanyag hojebol, hogy az arambol hot csinaljunk utana, ugy hogy kozben az 50% veszteseg nem csak dupla fogyasztas, de hokep formajaban meg kulon problema is.

Kozben teny, hogy az aram rugalmasan hasznalhato, tehat annak is megvan az elonye.
 
  • Hűha
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113
Szia,

Ertem, csak nekem nem tunik hatekonynak, hogy pl. 50% hatekonysaggal aramot csinaljunk az uzemeanyag hojebol, hogy az arambol hot csinaljunk utana, ugy hogy kozben az 50% veszteseg nem csak dupla fogyasztas, de hokep formajaban meg kulon problema is.

Kozben teny, hogy az aram rugalmasan hasznalhato, tehat annak is megvan az elonye.

A D+E meghajtás hatékonyabb, mint a dízel+hidromechanikus osztómű. Vonatokon is ezért van D+E hajtás.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0