Szia,A D+E meghajtás hatékonyabb, mint a dízel+hidromechanikus osztómű. Vonatokon is ezért van D+E hajtás.
Mi futesrol beszeltunk, nem meghajtasrol!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szia,A D+E meghajtás hatékonyabb, mint a dízel+hidromechanikus osztómű. Vonatokon is ezért van D+E hajtás.
Szia,
Mi futesrol beszeltunk, nem meghajtasrol!
Nem az induláskori irgalmatlan nyomatékigény miatt?A D+E meghajtás hatékonyabb, mint a dízel+hidromechanikus osztómű. Vonatokon is ezért van D+E hajtás.
Az elektromos hajtás energiavesztesége gyakorlatilag nulla a hagyományos meghajtáséhoz képest.Nem az induláskori irgalmatlan nyomatékigény miatt?
Nem az induláskori irgalmatlan nyomatékigény miatt?
Oké, ez vonatoknál még csak áll, de tankban az egyenletes terhelés nem tűnik gyakorinak főleg terepen.A miatt is. Meg a dízel folyamatosan optimális stabil fordulatszámon üzemelhet miközben villanyt termel. Így jobb a termikus hatékonysága.
Oké, ez vonatoknál még csak áll, de tankban az egyenletes terhelés nem tűnik gyakorinak főleg terepen.
Nagyon nagy a helyigénye, és marha macerás a szabályzása. Pont ezért csak a nagy gépekben terjedt el igazábólÉs szerintem kevésbé karbantartás igényes egy ilyen rendszer.
.
Nagyon nagy a helyigénye, és marha macerás a szabályzása. Pont ezért csak a nagy gépekben terjedt el igazából
Ez egy érdekes kérdés:Ez okés, csak ma már nem nagyobb a helyigénye, mint egy hagyományos váltó+osztóműnek.
Ez egy érdekes kérdés:
Elvileg régen is be lehetett volna gyömöszölni HKkba, azok azért ehhez elég nagyok, és összetettek. A tigrisnél meg is csinálták.
Csak pusztán józan észt használva, azért valami hátránya biztos van, mivel senki nem csinálja.
Amit én látok: Azt azért tudni kell, hogy a D+E mozdonyok nagyon érzékenyek a fokozatváltóra. Gyakorlatilag, ha túl nagy teljesítményt adsz rá, azonnal fullad. Ami logikus is, mert szabályozni az elektromotorokat szabályozod, azaz azokat kapcsolgarod le és fel, és ehhez pörög föl a motor. Na most ez egy nehézmozdonynál nem megugorhatatlan szabályzás, egy személygépkocsinál meg nem igényelnek a motorok akkora teljesítményt, hogy igazán gond legyen.
Csak egy harckocsi a tehermozdony erejét igényelné a személygépkocsi dinamizmusával.
Gondolom váltóművel megoldható lenne, csak akkor meg ott vagy ahol a part szakad, azaz ugyanúgy be kell építened hidraulikus cuccokat, hogy menjen.
Vagy ha nem, akkor ne várj gyors reakciókat a géptől, mert addig egyszerűen nem indíthatja a vontatómotorokat, amíg nincs elég áram, mert lefullasztod a gépet.
De persze lehet teljesen rosszul gondolom.
Biztos megoldható, nem gondolom, hogy megugorhatatlan feladat lenne.Szerintem ma már a digitális szabályzás világában meg tudják oldani. Főleg, hogy szerintem talán kisebb dízelek vannak a tankokban, mint a mozdonyokban. Ezek olyan 1 MW körüli dízelek, és elég gyorsan felpörögnek a méretükhöz képest. Kicsit olyan Rally crossosak.
De biztos van késés a hajtásban. Csak 1-2 mp szerintem egy tanknál nem akkora gond.
Szia,
Ertem, csak nekem nem tunik hatekonynak, hogy pl. 50% hatekonysaggal aramot csinaljunk az uzemeanyag hojebol, hogy az arambol hot csinaljunk utana, ugy hogy kozben az 50% veszteseg nem csak dupla fogyasztas, de hokep formajaban meg kulon problema is.
Kozben teny, hogy az aram rugalmasan hasznalhato, tehat annak is megvan az elonye.
Mozdonynál kisebb dologba nem tették soha.Persze. De a hatékonysága növekedése viszont nagyon is áll.
És szerintem kevésbé karbantartás igényes egy ilyen rendszer.
Nem véletlen, hogy az M1 Abrams X-be is ilyet álmodtak, ha hinni lehet a pletykáknak.
Van legalább 1 dízel-elektromos bányadömper.Szerintem prózaibb oka van a d+e hajtás nem alkalmazásának,egyszerűen túl veszélyes az a feszültség a gépre,annal alrendszereire,de főleg a kezelőkre.
Láthattuk sokszor kimásztak a kezelők a kilőtt tankokból,és túlélték,na most mi van,ha túléli a személyzet, de van 1500volt a gép fém részeiben?
Hogy jutnak ki?
Menet közben is elkúródhat valami,kódorog a szikra a gépben,felgyújt valamit,elsüti a fegyvert,kisüt valami alrendszeet,amitől elmegy a fék,vagy a kormányzás,stb.
A tankot nem lehet úgy leföldelni mint a vonatot ,ami fém kerekekkel,fém sínen fut.
Van legalább 1 dízel-elektromos bányadömper.
Ha azt veszed, a hatótávnövelt elektromos autók is mind ugyanígy működnek. Egy belső égésű motor hajt egy generátort, az tölti az akkukat, abból meg táplálják a kocsit mozgató villanymotrot. Van valamelyik német márkának ilyenje az utakon, most a Mazda készül piacra dobni a wankellel hajtott generátoros elektromos autóját, vagy az idei Dakaron az Audi ment ilyen konstrukcióval.Mozdonynál kisebb dologba nem tették soha.
Attól függ. Ha a belsőégésű motor csak generátorként működik, a tényleges hajtást meg tisztán az elektromos motor biztosítja, akkor viszonylag egyszerű, és ugyanolyan hatékony. A vegyes hajtás nem létszükséglet csak azért, mert a Toyota így csinálja, mellesleg elég bonyolult is. A németeknek anno legalábbis kb. egy év alatt sikerült a Ferdinánd vadászpáncélosnál, a 40-es évek szintjén.