És szerintem sehol máshol nem követelmény, hogy bármivel menjen, amit a hadtáp tud szerezni.Óriási teljesítmény, kompakt méret, nagy megbízhatóság, kis fogyasztás, könnyű karbantarthatóság extrém üzem és mostoha körülmények mellett.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És szerintem sehol máshol nem követelmény, hogy bármivel menjen, amit a hadtáp tud szerezni.Óriási teljesítmény, kompakt méret, nagy megbízhatóság, kis fogyasztás, könnyű karbantarthatóság extrém üzem és mostoha körülmények mellett.
A mérettel nő a teljesítmény is valamilyen szinten. És egy 12-16 literes civil motor (pl versenykamionokba ami van) simán megcsinálja azt a teljesítményt, amit egy 38-40 literes tank motor. Szóval a köbcentire levetített teljesítmény ott van, mint egy mezei kamionnak, amiket az utakon látsz. A megbízhatóság mindenhol szempont, a civil szférában is, ott a tank motránál időben egy nagyságrenddel többet fog menni mire kicserélik vagy kukázzák. A kis fogyasztás az relatív, egy kamion fogyaszt 40 litret 100-on, azt tegye meg 70 perc alatt, akkor óránként 34 liter, a tank motra legyen 3x olyan erős, akkor 3x42 = 102 liter, ennél azért többet megiszik szerintem egy MBT. A konnyű karbantarthatóság szerintem ott lesz extrém korűlmények között, hogy kikapják a motrot és beteszik az újat, ott nem fognak hengerfejet csiszolni meg meggyűrűzni 36 hengert a sárban egy villáskulccsal.Óriási teljesítmény, kompakt méret, nagy megbízhatóság, kis fogyasztás, könnyű karbantarthatóság extrém üzem és mostoha körülmények mellett.
Ha már nagyon sok hengert akarnak kis helyen, akkor ott a W elrendezés
, a VW csoportban több ilyen motor is van, még ha nem is nagyon elterjedt, mert kurvadrága kocsikba tették csak bele,
Sportkocsiknál a motor alacsonyabbra tétele érdekében használják a száraz karteres kenést, további előnye, hogy szélsőséges körülmények között is van kenésed a motorban. Létező, kész megoldás, kell alkalmazni, ha nem tudják hogyan, valamelyik menedzsernek a cégnél biztosan van R8-as Audija, nézzék meg rajta.Kompaktság tekintetében a X12 elvileg jó megoldás lenne, hiszen az elrendezês miatt inkább kisméretű, gyanítom ott a kenéssel szopnak..
Tekintsd meg a jól bevált Napier Sabre motort. De a D5ösnek is két főtengelye van. A Sherman tanknak meg egyből 5.Nagyon széles ÉS hosszú is lesz az egész ráadásul a meghajtása is problémás, hiszen két külön (ráadásul duplázott nehéz alkatrész) főtengelyt és motort kellene szinkronizálni. Betegágy az egész.
Kompaktság tekintetében a X12 elvileg jó megoldás lenne, hiszen az elrendezês miatt inkább kisméretű, gyanítom ott a kenéssel szopnak..
Inkább ne idézzük meg a sírból a VW csoport W motorjait, amiket a kényszer szült és óriásit buktak. A Phaetonnal együtt.
Tekintsd meg a jól bevált Napier Sabre motort. De a D5ösnek is két főtengelye van. A Sherman tanknak meg egyből 5.
Sportkocsiknál a motor alacsonyabbra tétele érdekében használják a száraz karteres kenést, további előnye, hogy szélsőséges körülmények között is van kenésed a motorban. Létező, kész megoldás, kell alkalmazni, ha nem tudják hogyan, valamelyik menedzsernek a cégnél biztosan van R8-as Audija, nézzék meg rajta.
Kicserélik a motort ez igaz, de utána nem szerelgethetik napokig csak azért mert a tartalék motorral elmegy addig a harckocsi. Teljesen más dimenzió egy harckocsi üzeme mint egy kamioné, még a munka gép sem nagyon hasonlít rá. Bármilyen civil járműnél törekszel arra, hogy vigyázz a technikára. Egy harckocsinál az első a feladat, utána a kezelő és csak harmadjára a technika.A mérettel nő a teljesítmény is valamilyen szinten. És egy 12-16 literes civil motor (pl versenykamionokba ami van) simán megcsinálja azt a teljesítményt, amit egy 38-40 literes tank motor. Szóval a köbcentire levetített teljesítmény ott van, mint egy mezei kamionnak, amiket az utakon látsz. A megbízhatóság mindenhol szempont, a civil szférában is, ott a tank motránál időben egy nagyságrenddel többet fog menni mire kicserélik vagy kukázzák. A kis fogyasztás az relatív, egy kamion fogyaszt 40 litret 100-on, azt tegye meg 70 perc alatt, akkor óránként 34 liter, a tank motra legyen 3x olyan erős, akkor 3x42 = 102 liter, ennél azért többet megiszik szerintem egy MBT. A konnyű karbantarthatóság szerintem ott lesz extrém korűlmények között, hogy kikapják a motrot és beteszik az újat, ott nem fognak hengerfejet csiszolni meg meggyűrűzni 36 hengert a sárban egy villáskulccsal.
Semmi akkora csodát nem látok egy tank motorban, ami különlegessé tenné egy már meglévő civil motorhoz képest, hacsak a mindenféle üzemanyag használatát nem tekintem annak.
1800LE a Leopard 2 motorjának vészhelyzeti üzemmódja... Szóval mi is a nagy dolog?
Nem értelek.Semmi,mondtam valamit,ami nagy dolog?
Ezt cáfolnám. A legtöbb helyen, ahol láttam, max a motor bemelegítésére figyelnek. Onnantól "digitális" üzemben működnek. Padlógáz-padlófék. Még a targoncák is.Bármilyen civil járműnél törekszel arra, hogy vigyázz a technikára.
Na a harck9csinál még arra sem, mert nem mindíg van rá idő.Ezt cáfolnám. A legtöbb helyen, ahol láttam, max a motor bemelegítésére figyelnek. Onnantól "digitális" üzemben működnek. Padlógáz-padlófék. Még a targoncák is.
Itthon.
Én meg bele tenném a bevált(turbós/tartós) 92S-et, az 1.000 LE-vel, DE: a kuplunghoz "becsúsztatnék" egy 350LE-s elektromotort --azok brutális indítónyomatékával, ami miatt 2x-es szorzóval számolják a vele egyenrangú Lóerőket-- és egy utólagos teknő-puttonyba pedig tennék az elektro-motort "etetni" egy könnyített/+generátoros UTD-t(280 LE), ami az "úgyis-kell-már+APU"-t is kiváltja.
Bónusz: bármelyik motor kiesik, a másikkal el tud "elektromosan", vagy hagyományosan araszolni a "szervizbe", sőt: addig is harcképes marad, mert valamelyik motortól van elég "villany" mindenhez!
Ezek a turbós dieseik 190-es fajlagosfogyasztással mennek, a GTD-k közel duplája. Ez nem is csak az üzemanyag-tartály méret miatt sokkal jobb, hanem a folyamatos, közel kétszeres logisztika/üzemanyag-utánpótlás igény miatt.
Ez a hadműveletek kezdete óta szűk keresztmetszet és komoly veszteségek forrása az oroszoknak.
.
Van egyáltalán hybrid hajtással foglalkozó cég az oroszoknál?Igen, elvi síkon az elektromos hajtáslánc is járható lenne.
De akkor inkább olyan kellene amiben van egy UTD-32-es dízel motor, és ahhoz kapcsolva egy generátor.
És ez adna energiát egy angol "EX-Drive" szerű full elektromos hajtáslánc+osztóműhöz. Gyakorlatilag két nagy villanymotor és egy központi vezérlő elem, tankokba. Egy ilyet csinálhattak volna az oroszok is, és akkor lenne egy D+E hajtásuk.
Van egyáltalán hybrid hajtással foglalkozó cég az oroszoknál?
Azért a különböző részegységeket egy egészbe szervezni (értsd hybrid meghajtást készíteni) sokkal bonyolultabb annál, mint a részegységeket külön alkalmazni. Szóval ha ma elkezdik fejleszteni és teljes állími támogatást élveznek, akkor is vagy 10 év mire a nulláról (ahol ezekszerint most tartanak) lesz valami kézzelfoghatójuk.Konkrétan hibrid nem tudom van-e. Szerintem autó ipari nincs.
De dízel motort, elektromos generátort, villanymotort, és elektromos vezérlő elektronikát is gyártanak olyan 100 éve....
Mindre van saját cégük, vasút miatt a D+E-ben is van tapasztalatuk. (úgy tudom)
Erősen meglepne ha nem lennének képesek kifejleszteni egy ilyen hajtásláncot.
Már ha akarnák.
Még mindig az a baj a T-14-el, hogy valakinek üzleti érdeke volt ez az X motor baromság, ezért orrvérzésig fogják nyomatni.
Biztos eljön az a pont amikor megoldják a műszaki gondokat, a T-64 ellendugattyús dízelénél is végül megoldották, csak rá ment 15 évük meg ki tudja mennyi pénz... Mind ezt úgy, hogy a nagy összképet nézve annak se volt semmi értelme. Csak ipari lobbi érdek volt az is.
Igen, elvi síkon az elektromos hajtáslánc is járható lenne.
De akkor inkább olyan kellene amiben van egy UTD-32-es dízel motor, és ahhoz kapcsolva egy generátor.
És ez adna energiát egy angol "EX-Drive" szerű full elektromos hajtáslánc+osztóműhöz. Gyakorlatilag két nagy villanymotor és egy központi vezérlő elem, tankokba. Egy ilyet csinálhattak volna az oroszok is, és akkor lenne egy D+E hajtásuk.
Szóval ha ma elkezdik fejleszteni és teljes állími támogatást élveznek, akkor is vagy 10 év mire a nulláról (ahol ezekszerint most tartanak) lesz valami kézzelfoghatójuk.