T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 841
30 995
113
Óriási teljesítmény, kompakt méret, nagy megbízhatóság, kis fogyasztás, könnyű karbantarthatóság extrém üzem és mostoha körülmények mellett.
A mérettel nő a teljesítmény is valamilyen szinten. És egy 12-16 literes civil motor (pl versenykamionokba ami van) simán megcsinálja azt a teljesítményt, amit egy 38-40 literes tank motor. Szóval a köbcentire levetített teljesítmény ott van, mint egy mezei kamionnak, amiket az utakon látsz. A megbízhatóság mindenhol szempont, a civil szférában is, ott a tank motránál időben egy nagyságrenddel többet fog menni mire kicserélik vagy kukázzák. A kis fogyasztás az relatív, egy kamion fogyaszt 40 litret 100-on, azt tegye meg 70 perc alatt, akkor óránként 34 liter, a tank motra legyen 3x olyan erős, akkor 3x42 = 102 liter, ennél azért többet megiszik szerintem egy MBT. A konnyű karbantarthatóság szerintem ott lesz extrém korűlmények között, hogy kikapják a motrot és beteszik az újat, ott nem fognak hengerfejet csiszolni meg meggyűrűzni 36 hengert a sárban egy villáskulccsal.
Semmi akkora csodát nem látok egy tank motorban, ami különlegessé tenné egy már meglévő civil motorhoz képest, hacsak a mindenféle üzemanyag használatát nem tekintem annak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and cirqle

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 090
16 437
113
Ha már nagyon sok hengert akarnak kis helyen, akkor ott a W elrendezés

Nagyon széles ÉS hosszú is lesz az egész ráadásul a meghajtása is problémás, hiszen két külön (ráadásul duplázott nehéz alkatrész) főtengelyt és motort kellene szinkronizálni. Betegágy az egész.

Kompaktság tekintetében a X12 elvileg jó megoldás lenne, hiszen az elrendezês miatt inkább kisméretű, gyanítom ott a kenéssel szopnak..

, a VW csoportban több ilyen motor is van, még ha nem is nagyon elterjedt, mert kurvadrága kocsikba tették csak bele,

Inkább ne idézzük meg a sírból a VW csoport W motorjait, amiket a kényszer szült és óriásit buktak. A Phaetonnal együtt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 841
30 995
113
Kompaktság tekintetében a X12 elvileg jó megoldás lenne, hiszen az elrendezês miatt inkább kisméretű, gyanítom ott a kenéssel szopnak..
Sportkocsiknál a motor alacsonyabbra tétele érdekében használják a száraz karteres kenést, további előnye, hogy szélsőséges körülmények között is van kenésed a motorban. Létező, kész megoldás, kell alkalmazni, ha nem tudják hogyan, valamelyik menedzsernek a cégnél biztosan van R8-as Audija, nézzék meg rajta.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Nagyon széles ÉS hosszú is lesz az egész ráadásul a meghajtása is problémás, hiszen két külön (ráadásul duplázott nehéz alkatrész) főtengelyt és motort kellene szinkronizálni. Betegágy az egész.

Kompaktság tekintetében a X12 elvileg jó megoldás lenne, hiszen az elrendezês miatt inkább kisméretű, gyanítom ott a kenéssel szopnak..



Inkább ne idézzük meg a sírból a VW csoport W motorjait, amiket a kényszer szült és óriásit buktak. A Phaetonnal együtt.
Tekintsd meg a jól bevált Napier Sabre motort. De a D5ösnek is két főtengelye van. A Sherman tanknak meg egyből 5.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 090
16 437
113
Sportkocsiknál a motor alacsonyabbra tétele érdekében használják a száraz karteres kenést, további előnye, hogy szélsőséges körülmények között is van kenésed a motorban. Létező, kész megoldás, kell alkalmazni, ha nem tudják hogyan, valamelyik menedzsernek a cégnél biztosan van R8-as Audija, nézzék meg rajta.

A gond az, hogy az X motorban a hengerek fele srégen felfelé van beépítve, a másik fele pedig srégen lefelé, az olaj viszont csak lefelé folyik. Biztos meg lehet oldani, csak nem egyszerű.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
A mérettel nő a teljesítmény is valamilyen szinten. És egy 12-16 literes civil motor (pl versenykamionokba ami van) simán megcsinálja azt a teljesítményt, amit egy 38-40 literes tank motor. Szóval a köbcentire levetített teljesítmény ott van, mint egy mezei kamionnak, amiket az utakon látsz. A megbízhatóság mindenhol szempont, a civil szférában is, ott a tank motránál időben egy nagyságrenddel többet fog menni mire kicserélik vagy kukázzák. A kis fogyasztás az relatív, egy kamion fogyaszt 40 litret 100-on, azt tegye meg 70 perc alatt, akkor óránként 34 liter, a tank motra legyen 3x olyan erős, akkor 3x42 = 102 liter, ennél azért többet megiszik szerintem egy MBT. A konnyű karbantarthatóság szerintem ott lesz extrém korűlmények között, hogy kikapják a motrot és beteszik az újat, ott nem fognak hengerfejet csiszolni meg meggyűrűzni 36 hengert a sárban egy villáskulccsal.
Semmi akkora csodát nem látok egy tank motorban, ami különlegessé tenné egy már meglévő civil motorhoz képest, hacsak a mindenféle üzemanyag használatát nem tekintem annak.
Kicserélik a motort ez igaz, de utána nem szerelgethetik napokig csak azért mert a tartalék motorral elmegy addig a harckocsi. Teljesen más dimenzió egy harckocsi üzeme mint egy kamioné, még a munka gép sem nagyon hasonlít rá. Bármilyen civil járműnél törekszel arra, hogy vigyázz a technikára. Egy harckocsinál az első a feladat, utána a kezelő és csak harmadjára a technika.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Ha már itt tartunk akkor egy jó példa, arra, hogy mennyire sokadlagos szempont a jármű állagmegóvása a harcászati szempontokkal szemben. Az APU megjelenése odaver a motoroknak, mert pl eddig a Leopardnak nem volt APU-ja így ha 2 órát állt egy tüzelőállásban, akkor járatnia kellett a motorját, hogy legyen áram. Na az APU-val ennek vége, mostatntól motor leállít, APU bekapcs és lehet várakozni. De ha hirtelen meg kell indulni, akkor a hideg motorral kell elindulni, nincs idő melegítésre. A hülye is tudja, hogy ez nem tesz jót a motornak, de senkit nem érdekel, mert harcászatilag jobb, ha az APU-t használják, mert kevesebbet fogyaszt a harckocsi és a hőképe is töredéke lesz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113
Én meg bele tenném a bevált(turbós/tartós) 92S-et, az 1.000 LE-vel, DE: a kuplunghoz "becsúsztatnék" egy 350LE-s elektromotort --azok brutális indítónyomatékával, ami miatt 2x-es szorzóval számolják a vele egyenrangú Lóerőket-- és egy utólagos teknő-puttonyba pedig tennék az elektro-motort "etetni" egy könnyített/+generátoros UTD-t(280 LE), ami az "úgyis-kell-már+APU"-t is kiváltja.

Bónusz: bármelyik motor kiesik, a másikkal el tud "elektromosan", vagy hagyományosan araszolni a "szervizbe", sőt: addig is harcképes marad, mert valamelyik motortól van elég "villany" mindenhez!

Ezek a turbós dieseik 190-es fajlagosfogyasztással mennek, a GTD-k közel duplája. Ez nem is csak az üzemanyag-tartály méret miatt sokkal jobb, hanem a folyamatos, közel kétszeres logisztika/üzemanyag-utánpótlás igény miatt.
Ez a hadműveletek kezdete óta szűk keresztmetszet és komoly veszteségek forrása az oroszoknak.

.


Igen, elvi síkon az elektromos hajtáslánc is járható lenne.
De akkor inkább olyan kellene amiben van egy UTD-32-es dízel motor, és ahhoz kapcsolva egy generátor.
És ez adna energiát egy angol "EX-Drive" szerű full elektromos hajtáslánc+osztóműhöz. Gyakorlatilag két nagy villanymotor és egy központi vezérlő elem, tankokba. Egy ilyet csinálhattak volna az oroszok is, és akkor lenne egy D+E hajtásuk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Igen, elvi síkon az elektromos hajtáslánc is járható lenne.
De akkor inkább olyan kellene amiben van egy UTD-32-es dízel motor, és ahhoz kapcsolva egy generátor.
És ez adna energiát egy angol "EX-Drive" szerű full elektromos hajtáslánc+osztóműhöz. Gyakorlatilag két nagy villanymotor és egy központi vezérlő elem, tankokba. Egy ilyet csinálhattak volna az oroszok is, és akkor lenne egy D+E hajtásuk.
Van egyáltalán hybrid hajtással foglalkozó cég az oroszoknál?
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113
Van egyáltalán hybrid hajtással foglalkozó cég az oroszoknál?

Konkrétan hibrid nem tudom van-e. Szerintem autó ipari nincs.
De dízel motort, elektromos generátort, villanymotort, és elektromos vezérlő elektronikát is gyártanak olyan 100 éve....
Mindre van saját cégük, vasút miatt a D+E-ben is van tapasztalatuk. (úgy tudom)
Erősen meglepne ha nem lennének képesek kifejleszteni egy ilyen hajtásláncot.
Már ha akarnák.

Még mindig az a baj a T-14-el, hogy valakinek üzleti érdeke volt ez az X motor baromság, ezért orrvérzésig fogják nyomatni.
Biztos eljön az a pont amikor megoldják a műszaki gondokat, a T-64 ellendugattyús dízelénél is végül megoldották, csak rá ment 15 évük meg ki tudja mennyi pénz... Mind ezt úgy, hogy a nagy összképet nézve annak se volt semmi értelme. Csak ipari lobbi érdek volt az is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 762
80 238
113
Konkrétan hibrid nem tudom van-e. Szerintem autó ipari nincs.
De dízel motort, elektromos generátort, villanymotort, és elektromos vezérlő elektronikát is gyártanak olyan 100 éve....
Mindre van saját cégük, vasút miatt a D+E-ben is van tapasztalatuk. (úgy tudom)
Erősen meglepne ha nem lennének képesek kifejleszteni egy ilyen hajtásláncot.
Már ha akarnák.

Még mindig az a baj a T-14-el, hogy valakinek üzleti érdeke volt ez az X motor baromság, ezért orrvérzésig fogják nyomatni.
Biztos eljön az a pont amikor megoldják a műszaki gondokat, a T-64 ellendugattyús dízelénél is végül megoldották, csak rá ment 15 évük meg ki tudja mennyi pénz... Mind ezt úgy, hogy a nagy összképet nézve annak se volt semmi értelme. Csak ipari lobbi érdek volt az is.
Azért a különböző részegységeket egy egészbe szervezni (értsd hybrid meghajtást készíteni) sokkal bonyolultabb annál, mint a részegységeket külön alkalmazni. Szóval ha ma elkezdik fejleszteni és teljes állími támogatást élveznek, akkor is vagy 10 év mire a nulláról (ahol ezekszerint most tartanak) lesz valami kézzelfoghatójuk.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 209
113
Igen, elvi síkon az elektromos hajtáslánc is járható lenne.
De akkor inkább olyan kellene amiben van egy UTD-32-es dízel motor, és ahhoz kapcsolva egy generátor.
És ez adna energiát egy angol "EX-Drive" szerű full elektromos hajtáslánc+osztóműhöz. Gyakorlatilag két nagy villanymotor és egy központi vezérlő elem, tankokba. Egy ilyet csinálhattak volna az oroszok is, és akkor lenne egy D+E hajtásuk.

A "brutálka" ICBM-hordizóik is --asszem'-- Diesel-elektromosak.
Lerövidítve: Sokadszor jutunk oda, hogy fél tucat olyan megoldásuk van, ami "kis" továbbfejlesztéssel nagyobb bizonsággal/kevesebb erőforrásból megvalósítható!
... és a kevesebb erőforrásból nem lehet "eleget" lopni! :oops:

Visszaugorva a technikai részre: Az utolsó V-12 változat (92S2F ?) 1.250 L-s a kb. 50 T-s harckocsijaikhoz!

A T-14 szerintem több. mint 55, és még fejlesztési lehetőséget is kéne hagyni => a motorizációt 60T-ra kéne tervezni!
Én az eredeti/bevált --1.240 LE=> 1.000LE-re-- motort meghagytam volna generátor-meghajtónak, + egy puffer-akku a gyorsításokra és egy bika-kategóriás APU-t 100-150 LE-vel tartaléknak, ami elég elvánszorogni a "szervízbe" is akár, ha kilövik/elromlik/... a "Fő-motor".

Az elektromotor sokkal jobb nyomaték-eloszlása miatt elég egy 650-720 kW-os motor, mert az indulásnál az ekkora folyamatos teljesítményű elektro-motorokat legkevesebb 1,5-ös (van amelyiket 2,5-tel)szorzóval lehet átszámolni a belsőégésű teljesítményre. :eek:

A megfizethetőebben a teljesítmény-kategóriában az elektromotorok 1 kW-ja 0,7-1,3 kg között van mind a motoroknál, mind a generátornál, => 1 kW/1kg-mal fogok becsülni/számolni.
Hatásfok a szintén megfizethetőknél kb. 84% (+/-4!).

Ebből becsülhető, hogy a motor-generátor tömeg összesen --a főmeghajtásnál: 650x1kg(generátor)+750x1kg(motor)+250kg(akku/egyebek)-- 1.650 kg. Jééé: közelítőleg ennyi a váltómű súlya(asszem' kevesebb!)!

Vagyis: meg lehet(ne) csinálni! "Lazán!"
'Ennyike!" :oops: + ;) + :hadonaszos:


.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113
Szóval ha ma elkezdik fejleszteni és teljes állími támogatást élveznek, akkor is vagy 10 év mire a nulláról (ahol ezekszerint most tartanak) lesz valami kézzelfoghatójuk.

Az biztos, hogy rá menne egy évtized. Csak ugye ezt az X dízelt is legalább 10+ éve fejlesztik....
Ennyi idő alatt rég lenne D+E rendszerük, amelyik talán működne is.

Most jelenleg annyit tudnának gyorsan tenni, hogy áttervezik a hátsó motorteret és beteszik a GTD-1250-es gázturbinát.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 130
82 905
113
Visszatérve a T-14 Armatára... Már többször írtam az Armata szérigyártásának problémáiról, amit itt többen is említettek. Tehát a gyártáshoz szükséges új üzemcsarnok esetéről, modern szerszámgépek beszezésének elutasításáról a szankciók miatt , a motor problémájáról, az elektronikai berendezések problémájáról a szankciók miatt. Ennek ellenére manufaktúrában folyik a tankok gyártása az orosz VM által megrendelt mennyiség teljesítésére.

UVZ Nyizsnij Tagil, napjaink
DhT5rHo9sKc.jpg

8osCjvi9Qes.jpg

qCoSLLUrlVw.jpg

uULMw2gdz0U.jpg