Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A P-42 az abszolút emelkedési világrekordot kellett, hogy beállítsa, ott minden kg számított.
A P-42 az abszolút emelkedési világrekordot kellett, hogy beállítsa, ott minden kg számított.
Ez egy adott tömegkategóriához tartozó sebességrekorder gép volt, amely kategóriának nem csak felső, de alsó tömeghatára is volt, illetve van.
.
.
.
Nem tudom, pontosan hogy érted, de tudtommal a T-10-15 (P-42) is alsó-felső tömeghatáros kategóriákban állitott fel rekordokat, jellemzően C-1 kategóriában 12-16ezer kg felszállósúlyt jelentett, tehát minimum ott is volt. A kb 20 tonnás alaptipust a P-42-re tuningoláskor kb 14.5 tonna súlyig vittek le.
.
(A P-42 jelzést a II.Vh. sztálingrádi csata iránti tisztelgésből kapta)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
.
.
Nem tudom, pontosan hogy érted, de tudtommal a T-10-15 (P-42) is alsó-felső tömeghatáros kategóriákban állitott fel rekordokat, jellemzően C-1 kategóriában 12-16ezer kg felszállósúlyt jelentett, tehát minimum ott is volt. A kb 20 tonnás alaptipust a P-42-re tuningoláskor kb 14.5 tonna súlyig vittek le.
.
(A P-42 jelzést a II.Vh. sztálingrádi csata iránti tisztelgésből kapta)
Ez tény, de az emelkedési világrekord megrepülhetősége erősen tömegspecifikus, míg a sebesség kategóriarekord már nem annyira.
 
Mert nem is lóg ki.
A T-10-20 prototípus "fullánkja" hosszabb volt, mint bármelyik másik Szu-27-esé, gyanítom, hogy az alaktényezőt próbálták ezzel is javítani.
.
A legrövidebb fullánkja a Szu-33-asoknak van, mivel ott a fékhorog miatt nincs szükség a fékernyőre, illetve a nagyobb állásszögű fedélzetre érkezés bár nem feltétlen gyakoribb, de sokkal valószínűbb és így a fedélzetnek verődhetne.
.
.
Ez egyébként azért is érdekes, mert a T-10-20 példány eredetileg a hajófedélzeti üzemre szánt felhajtható szárnyak teszteléséhez készült, és csak később épitették át rekordrepülésre, DE nem repült nyilván hajóról sose, pl mert fékezőhorgot először csak a T-10-25 példányra szereltek fel.
 
A tegnapi rammstaini formátus megbeszélésérol Reznikov jókedvuen távozot és a ujságírók kérdéseire egy zsebkendovel válaszolt, amin Szu-27 volt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na most, ha ez azt jelenti, hogy Szu-27 volt nekik megigérve, akkor vajon honnan?
Voltak évekkel ezelott hírek arról, hogy belarusz gépek lehetnének eladva USA-ba és valamikor a háború elso hónapjaiba volt némi hoborgés, hogy Kazachsztanból alkatrészek kerulnek kulfoldre. Még valami más lehetoségek.
 
A tegnapi rammstaini formátus megbeszélésérol Reznikov jókedvuen távozot és a ujságírók kérdéseire egy zsebkendovel válaszolt, amin Szu-27 volt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na most, ha ez azt jelenti, hogy Szu-27 volt nekik megigérve, akkor vajon honnan?
Voltak évekkel ezelott hírek arról, hogy belarusz gépek lehetnének eladva USA-ba és valamikor a háború elso hónapjaiba volt némi hoborgés, hogy Kazachsztanból alkatrészek kerulnek kulfoldre. Még valami más lehetoségek.
Angola, Etiópia, Kazahsztán és még az üzbégek is szóba jöhetnek. Ha kapnak ellentételezést.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
FpBekgLXwAEgRnD
 
Szörprájz:

"Irán Szu-35-ös vadászbombázókat vesz Oroszországtól"​

<Irán küldött robbanó drónokat
<Indonéziában hadrendben áll a Szu-35

Értem én, hogy hétvége van és nem a legélesebb késeket húzzák elő a fiókból az ügyelethez, de egy ekkora rövidhírt mégis hogyan lehet kétszer így elbaszni. A másodiknál tényleg csak egy fél perces Wikipedia keresés elég lett volna, de úgy tűnik az nem divat
 
<Irán küldött robbanó drónokat
<Indonéziában hadrendben áll a Szu-35

Értem én, hogy hétvége van és nem a legélesebb késeket húzzák elő a fiókból az ügyelethez, de egy ekkora rövidhírt mégis hogyan lehet kétszer így elbaszni. A másodiknál tényleg csak egy fél perces Wikipedia keresés elég lett volna, de úgy tűnik az nem divat
Jogos, meg eleve telex: nem Szu-35-öt vesznek, hanem -35Sz-t. Allesmor tudná pár órán át részletezni a különbséget. ;)
 
Jogos, meg eleve telex: nem Szu-35-öt vesznek, hanem -35Sz-t. Allesmor tudná pár órán át részletezni a különbséget. ;)
Meg ha még itt lenne molni, fixen szállna a gépszíj nála a vadászbombázó kifejezés miatt is :D

Na de majd a hét elején akkor megírom a sztorit rendesen, külön kitérve az orosz-izraeli viszonyra ennek kapcsán meg az esetleges újabb iráni fegyverszállításokra
 
<Irán küldött robbanó drónokat
<Indonéziában hadrendben áll a Szu-35

Értem én, hogy hétvége van és nem a legélesebb késeket húzzák elő a fiókból az ügyelethez, de egy ekkora rövidhírt mégis hogyan lehet kétszer így elbaszni. A másodiknál tényleg csak egy fél perces Wikipedia keresés elég lett volna, de úgy tűnik az nem divat
Nem kell szennyet olvasni és az ember nem húzza fel magát.:)
 
Meg ha még itt lenne molni, fixen szállna a gépszíj nála a vadászbombázó kifejezés miatt is :D

Na de majd a hét elején akkor megírom a sztorit rendesen, külön kitérve az orosz-izraeli viszonyra ennek kapcsán meg az esetleges újabb iráni fegyverszállításokra
Egyre nagyobb ász vagy, nem ülnél be a "kormányzati súgólyukba" csak hogy a kommunikációjukban ne legyen ennyi baki?
 
Jogos, meg eleve telex: nem Szu-35-öt vesznek, hanem -35Sz-t. Allesmor tudná pár órán át részletezni a különbséget. ;)
Ha már precízkedünk, akkor sanszos, hogy az eladott gépek jelölése vagy Szu-35SzE, vagy SzK lesz.
Export, vagy Kommerszant változata az Sz-nek, de mivel a K szokott jelenteni Kitajszkij-t is, márpedig Kínának már van ilyen gépe, így a félreértések elkerülése végett szerintem az SzE lesz a befutó.
Bár olyan is előfordult már, hogy egy kínába irányuló exportváltozat két K-t is kapott, lásd Szu-30MKK.
Modernizált, Kereskedelmi, Kínai változat.


Meg ha még itt lenne molni, fixen szállna a gépszíj nála a vadászbombázó kifejezés miatt is :D
Mi a baj a vadászbombázó kifejezéssel? A szovjet-orosz terminológia is ismeri, habár az is tény, hogy a Szu-35Sz-re az orosz is "mnogocelovoj isztrebityel" megnevezéssel hivatkozik a legtöbbször.
Az pedig többcélú vadászgépet jelent.

Korábban, nálunk a honi légvédelmi repülőcsapatok szovjet front vadászgépeket üzemeltettek, de mivel megvolt a párhuzamos földi támogató szerepkör is, ezért a besorolásuk harcászati vadászrepülőgép lett.
De például hiába voltak a csehszlovákok annyival előrrébb nálunk azzal, hogy ők szovjet mintára külön honi légvédelmet és külön front légierőt tartottak fenn, az export termékek miatt ők is csak a szovjet front légierő típusaiból vásárolhattak be és a különféle MiG front vadászgépeiket ők is harcászati vadászrepülőként aposztrofálták.