Magyarország ipara

Egyszer sürge kellett Tajvanra utaznom céges ügyben, és gép csak úgy volt, hogy oda fele Sheremetyevora érkeztünk, és Dorodemovoról mentünk tovább. A taxis akivel mentünk beszédes fickó volt, tök jól elbeszélgettünk. Egy durván 30as fickóról beszélünk, most olyan 33-35 lehet. Kérdezte, nekünk magyaroknak mi az automárkánk, mondottam Ikarusz. Erre vagy 10 perc monológ következett arról, hogy amikor fiatal volt mennyit utazott rajtuk, és hogy milyen jó buszok voltak, és hogy kár hogy már nincs.
Na pl ezért nem kéne hagyni kimúlni?

Magánemberek nem vásárolnak autóbuszt, cégeknél pedig ez a nosztalgia nem játszik.

Van egy magyarcég, ami egész korrekt buszokat gyárt - KRAVTEX. Őket kéne támogatni, nem pedig egy újabb lefolyón ereszteni le a pénzt.
 
A kravtex csak addig fog működni, ameddig a volánbusz tud év 300 buszt venni tőlük aztán szép lassan csődbe mennek, mivel rajtuk kívül még senkinek se tudták eladni a buszukat... Meg az Ikarus elektromos a kravtex meg dízelbuszokat gyárt.

A Kravtex gyárt, 70+ százalékos magyar hozzáadott értékkel, az Ikarus inkább csak legózik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A kravtex csak addig fog működni, ameddig a volánbusz tud év 300 buszt venni tőlük aztán szép lassan csődbe mennek, mivel rajtuk kívül még senkinek se tudták eladni a buszukat... Meg az Ikarus elektromos a kravtex meg dízelbuszokat gyárt.
A Kravtex-Kühnének a buszgyártás csak az egyik ágazata, alapvetően a mezőgazdaságigép-bizniszből indultak és most is aktívak ott.
Egyébként előkészületben van az elektromos buszuk is:
 
screenshot_20230413_081629_com-google-android-apps-docs-jpg.4947696
 
Nem lennének ezek rossz buszok, de ehhez
  • az automata váltójukat le kéne cserélni, mert váltáskor néha olyan, mintha egy megbokrosodott lovon utazna az ember;
  • erősebb klíma kéne bele és
  • a részleteket finomabban kéne megmunkálni (pl. a vésznyitó gomb körül úgy van kivágva a lyuk, mintha egy részeg egy tompa bicskával faragta volna ki).
De az biztos, hogy a korábbi széteső buszokhoz képest sokkal jobbak.
 
Nem lennének ezek rossz buszok, de ehhez
  • az automata váltójukat le kéne cserélni, mert váltáskor néha olyan, mintha egy megbokrosodott lovon utazna az ember;
  • erősebb klíma kéne bele és
  • a részleteket finomabban kéne megmunkálni (pl. a vésznyitó gomb körül úgy van kivágva a lyuk, mintha egy részeg egy tompa bicskával faragta volna ki).
De az biztos, hogy a korábbi széteső buszokhoz képest sokkal jobbak.
A váltót a Next-ekben már ZF-re cserélték.