[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Ugyebár volt egy bejegyzésed: #55 793
Erre én válaszoltam és feltettem egy kérést: #55 796

Valamiért nem sikerült, hoznod a tételes kimutatást. Ebből feltételezem, hogy sem a vasútépítéshez nem értesz, se a költségeket nem tudod bemutatni. Vagyis legyünk jóindulatúak semmi szakértelem, csak a jól hangzó újságcikkek alapján mondasz valamit, amely újságcikkeket bizonyos érdekkörök megrendelésére írtak.

Itt egy térkép a kínaiak elképzeléséről. Ha ez bejön, akkor azok akik a "szakértő újságírók" cikkeit fizették, szép bevételtől fognak elesni.


Melyik lesz az a hajóscég, aki amennyiben lehetséges a 20000 km-ből megspórolhat úgy 5000 km-t, ki fogja hagyni???? Igen, tudom akik a végzettségükre azt írják "az élet iskolája" lelkesen bólogatnak, hogy ezért az 5000 km miatt nem fognak megállni és kipakolni, mert már lendületben a hajó. De, akiknek esetleg ennél komolyabb végzettsége van és az életben találkozott egy-két valós feladattal, az mind azt mondja, ha a hajóstársaságnak ebből haszna van, pillanatokon belül felejti az eddigi kikötőket, még akkor is ha a hajóskapitánynak ott állandó szeretője van.

Én úgy látom Kínának tőkéje van, beruházási kedve van, ideje van, ki fogja építeni a szükséges ellátóvonalat. Időbe telik? Igen. No és.

"USAz A (mert arra célzol) nem akadájozott meg semmilyen gázvezeték épitést."

Nagyot tévedtél. Nem az USA-ra céloztam.

A pénzek lenyúlására kéretik példákat felsorolni és utána a feljelentéseket megtenni. Két öregasszony beszélget a sarkon nem elég. Ja, hogy a gyanúsítgatáson túl már másra nem telik. Hát így jártatok.
Én még ehhez hozzátenném azt, hogy mennyivel nagyobb előnyben lehet a vasút, ha Kína csökkenteni akarja a partmenti területek dominanciáját és a közeljövőben nagyobb hangsúlyt kapnak az ország belsejében levő városok. Illetve akár már most is, ha épp olyan terméket kell szállítani, ami nem a partmenti területeken készül.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Illetve még azt kiegészíteném, hogy tulajdonképen a Kaszpi tenger keleti partján már átlehet rakodni hajóra és tengeri-folyami hajókon Európa közepéig lehet szállítani, illetve a Balti tengerre is, meglévő kiépített útvonalakon. Igaz van benne átrakodás egy illetve kettő, attól függ; ha nem is fő, de alternatív útvonal lehetne akár ez is.
Ezt már egyszer felvázoltam:
eurasia-political-map-with-capitals-and-national-borders-combined-HF9-H2-C55.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Jelenleg az következő fél évben az európai autóipar termelés sajnos nagyon úgy néz ki hogy jelentős mértékben zsugoródni fog. A piac az olcsóbb kínai gyártású modellek miatt kicsit később fogja megérezni mert recesszió esetén az emberek se nem nagyon költekeznek.
Prémium kategóriát gyártunk és a következő fél évre nem rózsásak a kilátások....A tervezett 10-15 napos fél évre lebontott állásból már 30-40 napost terveznek...
Mivel nálunk is túlsúlyban van az autó ipar ...nem kell ecsetelnem hogy mivel fog járni a GDP nézve.
 

senkineksenkije

Well-Known Member
2020. november 22.
539
4 890
93
Illetve még azt kiegészíteném, hogy tulajdonképen a Kaszpi tenger keleti partján már átlehet rakodni hajóra és tengeri-folyami hajókon Európa közepéig lehet szállítani, illetve a Balti tengerre is, meglévő kiépített útvonalakon. Igaz van benne átrakodás egy illetve kettő, attól függ; ha nem is fő, de alternatív útvonal lehetne akár ez is.
Ezt már egyszer felvázoltam:
eurasia-political-map-with-capitals-and-national-borders-combined-HF9-H2-C55.jpg
" tengeri-folyami hajókon Európa közepéig lehet szállítani, illetve a Balti tengerre is, meglévő kiépített útvonalakon."

Ez majdnem a középső selyemút. Így belemerülve a dolgokba, mindig szó volt a Duna teljes hosszúságában hajózhatóvá tétele és összekötése a Rajnával. Igaz bizonyos szinten ez megvalósult, de valamiért a teljes kapacitásra nem építették meg, főleg a Duna van bőven elmaradásban. Tudtommal. Sok híd, sok átemelő zsilip, keskeny és alacsony hajók tudják csak igénybe venni. Valahogy hiányzott, hiányzik az akarat a valódi kapacitás megépítésére. A fene sem tudja, hogy mennyiben játszik szerepet valamilyen ellenérdekeltség. Hogy mennyire lenne gazdaságtalan, fogalmam sincs.
 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 712
15 496
113
Jelenleg az következő fél évben az európai autóipar termelés sajnos nagyon úgy néz ki hogy jelentős mértékben zsugoródni fog. A piac az olcsóbb kínai gyártású modellek miatt kicsit később fogja megérezni mert recesszió esetén az emberek se nem nagyon költekeznek.
Prémium kategóriát gyártunk és a következő fél évre nem rózsásak a kilátások....A tervezett 10-15 napos fél évre lebontott állásból már 30-40 napost terveznek...
Mivel nálunk is túlsúlyban van az autó ipar ...nem kell ecsetelnem hogy mivel fog járni a GDP nézve.
Az első negyedéves GDP buktában is az ipari gyengélkedése lehetett a fő tényező.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Ha 2024-re a különadók csökkentését ígérték (aminek egy része a rezsialapba megy), akkor hogy lesz másfélszeres bevétele a honvédelmi alapnak?
Ha a NATO a honvédelmi alapot nem veszi figyelembe, akkor hogy lesz meg a GDP 2% (=1300 milliárd)? Ahhoz nem a honvédelmi alapnak, hanem a minisztériumi résznek (a sport nélkül) kellene növekedni 2024-re kb. a duplájára?
Nyugi ahogy ferihegy befigyel borul az egész...
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Legalább egyszer írj pozitív dolgot. Unalmasak a negatív hozzá szólásaid. Menj a 444-re inkább., ha nem tudsz a fórum témájához érdemben szólni. Hajrá Vadai Ági!
Eljuthatnánk legalább itt oda,hogy pártpolitika helyett a valóságot nézzük? Ha jól csinálja a fidesz szuper, ha szarul, akkor meg izé. Ettől se nerista se sorosista nem lesz senki...
 
Status
Not open for further replies.