A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Harcszabályzatot, kisalegység harcászati kézikönyvet bármit lehet velük olvastatni. (Amit olvastak is nem horthy-t)

Ha a kèpzés része az alvásmegvonás és a MÁSNAPI teljesítmèny monitorozása azt effektíve mindenkèpp elérheted..

Ez a cikk egy csodálatos klickbait a hülyéknek. Maxi siker...
Na, akkor ebbe belenéztem.
Mea culpa.
 
"Az meg hogy háború esetén is szar lesz, ezért még békeidőben is tegyük pokollá a katonák életét, jórészt felesleges szivatasbol, ne haragudj meg, de ostoba hozzáállás."
Ezt magyarázd meg az amerikai tengerészgyalogosoknak. Még azt is limitálják, hogy egy katona hányszor rághat meg egy falatot mielőtt lenyeli. Na ez az igazi baromság. Mellesleg a szívatással én sem értek egyet. De nem árt, ha megtapasztalják milyen álomból felébredni. Nem kell ebből minden esti rendszert csinálni, de 1-2-szer belefér. Csak akkor értelmes, katonai feladatot kapjanak legalább.
Úgy látom a Horthy olvasás itt már toposz lesz, Vadai egyszer bedobta, és mindenki leragadt vele.

Az altisztek keménysége, valamint a valóságoshoz hasonló életkörülmények, szituációk, nem szívatás. Mentálisan olyan katonákra van szükség, akik éles helyzetben is elviselik az alig elviselhető körülményeket.
Ehhez gyakorlással lehet némi alapot teremteni.
Én annak idején, még egész éjszakákat húztam le a BMP parancsnoki ülésében, ülve. Aludni alig, esett az eső, ami a rossz tömítések miatt lecsöpögött rám. Ehhez éjszakai menetek, harcászattal. Hideg kaja, napokig.
Teljes kimerülésig ment egy adott gyakorlaton sok minden. Amikor az ember, egy héten egyszer ürít székletet, mert annyira kimerült és larottyant, hogy nem kell neki egyszerűen többször, az már jelzi, hogy a végsőkig kihajtották.
Velem megtörtént. De eszembe nem jutott, hogy valami hatalmas sérelem ért. Katona voltam, lövész, ennyi.
Itt meg lassan lesz aki ombudsmant hívna, mert elrendeltek hirtelen egy gyakorlatot.
 
Az alvásmegvonàs azért elég erősen benne van egy komolyabb kiképzésben. ( nem értem a hiszti lényegét)

Én is szerkesztettem sàtorlap alatt vörös fénynél menetvonalat (igaz 2 nappal kesőbb mentünk ki rá) egész éjszaka és készítettem hozzá a térképvàzlatot csobànka bázis udvaràn éjszaka.

De ha éjszaksi figyelőben kell lenni az is alvásmegvonás..
De ôk most àldozatokat keresnek akiket lehet védelmezni a gonosz kormànytól.
 
Pro secundo harmadszor: a kiképzés nem lehet fenyites része. Nem is értem ezt hogy gondolta/ak. A gyakorlat az gyakorlat, a fenyites az fenyites. Ha valaki nem képes az elfogadott eszközök keretein belul megfenyiteni beosztottakat, hanem ilyen pitiáner és káros eszközökhöz nyul, az menj N bakternek, ne vezetőnek.
Mi is a fenyítés? Milyen fenyítést is lehetett volna alkalmazni az ügyben?
 
"Az meg hogy háború esetén is szar lesz, ezért még békeidőben is tegyük pokollá a katonák életét, jórészt felesleges szivatasbol, ne haragudj meg, de ostoba hozzáállás."
Ezt magyarázd meg az amerikai tengerészgyalogosoknak. Még azt is limitálják, hogy egy katona hányszor rághat meg egy falatot mielőtt lenyeli. Na ez az igazi baromság.
:) Dehogy. Semmi ilyesmi nincs. :)
 
Mondjuk én azt sem értem, hogy egy "tábornoki sofőrnek" miért kell katonának lennie, erre egy civil munkaválallói/honvédelmi alkalmazotti viszony is kiválóan megfelelne.

Szerk.: Megint a pazarlás...

Akkor legyen sofőrje, ha nem tud levizsgázni autóvezetésből. Jól nézne ki, ha nálunk a cég vezéigazgatójának sofőrje lenne. 30 milliós Mercedes céges autó, az ok., de sofőr nem jár hozzá. Maga vezeti.
 
Akkor legyen sofőrje, ha nem tud levizsgázni autóvezetésből. Jól nézne ki, ha nálunk a cég vezéigazgatójának sofőrje lenne. 30 milliós Mercedes céges autó, az ok., de sofőr nem jár hozzá. Maga vezeti.
Mondjuk háborús helyzetben a sofőr talán testőr is, de béke időben max a vezérkarnak és ezered és dandár parancsnoknak adnék sofőrt. Bár lehet hogy ez is túlzás...
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Mondjuk háborús helyzetben a sofőr talán testőr is, de béke időben max a vezérkarnak és ezered és dandár parancsnoknak adnék sofőrt. Bár lehet hogy ez is túlzás...

Megítélésem szerint, ez a sofőr történet, még a szocialista időkig visszanyúlhat. Én onnan eredeztethetném, a rendszerváltás előttről. Ez amolyan Néphadsereges örökség. Akkor anno, a legkisebb civil KTSZ vezetőjének is, ha volt egy céges Volgája, ahhoz sofőr is dukált. Meg hasonlók, ugye akkor nem volt munkanélküliség, mert a szocializmusban mindenki dolgozott. :) Ezeket a dolgokat még nem vetkőzte le a Honvédség. Majd lefogja szerintem, idővel.
 
Megítélésem szerint, ez a sofőr történet, még a szocialista időkig visszanyúlhat. Én onnan eredeztethetném, a rendszerváltás előttről. Ez amolyan Néphadsereges örökség. Akkor anno, a legkisebb civil KTSZ vezetőjének is, ha volt egy céges Volgája, ahhoz sofőr is dukált. Meg hasonlók, ugye akkor nem volt munkanélküliség, mert a szocializmusban mindenki dolgozott. :) Ezeket a dolgokat még nem vetkőzte le a Honvédség. Majd lefogja szerintem, idővel.
Nincs ezzel baj különben. Minden alegységnek van X mennyiségű járműve. Akkor ahhoz kell legyen minimum X mennyiségű sofőrje is.
Szükség van rájuk, és ha békében csak éppen az elöljárót furikázzák, akkor is tartani kell őket. A gond akkor van, ha az tudatosul az emberekben, hogy ők CSAK sofőrök. Holott elsősorban katonák, akiknek mellesleg van egy használható jogsijuk, meg egy, az átlagnál nagyobb rutinjuk. Nem mellesleg, nekik részt is kell venniük a gépek karbantartásában.
Nekem ez az új felfogás azért tetszik, mert illeszkedik ahhoz, hogy katonákra van szüksége a Honvédségnek, és nem egyenruhás alkalmazottakra.
 
Nincs ezzel baj különben. Minden alegységnek van X mennyiségű járműve. Akkor ahhoz kell legyen minimum X mennyiségű sofőrje is.
Szükség van rájuk, és ha békében csak éppen az elöljárót furikázzák, akkor is tartani kell őket. A gond akkor van, ha az tudatosul az emberekben, hogy ők CSAK sofőrök. Holott elsősorban katonák, akiknek mellesleg van egy használható jogsijuk, meg egy, az átlagnál nagyobb rutinjuk. Nem mellesleg, nekik részt is kell venniük a gépek karbantartásában.
Nekem ez az új felfogás azért tetszik, mert illeszkedik ahhoz, hogy katonákra van szüksége a Honvédségnek, és nem egyenruhás alkalmazottakra.
A parancsnoki sofőr pont egyenruhás alkalmazott és bizalmi beosztás. Egy parancsnoki sofőrnek 100%-ban akkor kell elérhetőnek lennie mint egy parancsnoknak, azaz 0/24-ben az év 365 napján (persze van szabadság ez természetes.
 
A parancsnoki sofőr pont egyenruhás alkalmazott és bizalmi beosztás. Egy parancsnoki sofőrnek 100%-ban akkor kell elérhetőnek lennie mint egy parancsnoknak, azaz 0/24-ben az év 365 napján (persze van szabadság ez természetes.
Csak meg ne szakadjon...
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Nincs ezzel baj különben. Minden alegységnek van X mennyiségű járműve. Akkor ahhoz kell legyen minimum X mennyiségű sofőrje is.
Szükség van rájuk, és ha békében csak éppen az elöljárót furikázzák, akkor is tartani kell őket. A gond akkor van, ha az tudatosul az emberekben, hogy ők CSAK sofőrök. Holott elsősorban katonák, akiknek mellesleg van egy használható jogsijuk, meg egy, az átlagnál nagyobb rutinjuk. Nem mellesleg, nekik részt is kell venniük a gépek karbantartásában.
Nekem ez az új felfogás azért tetszik, mert illeszkedik ahhoz, hogy katonákra van szüksége a Honvédségnek, és nem egyenruhás alkalmazottakra.
Na ez pontos.
Nem az a baj hogy a tábornokoknak sofőrje van mert simán előfordul hogy 2 hely közötti több órás úton dolgoznia kell a laptopján. (Az már nekem is böki a csőröm hogy toborzóiroda pk-knak meg tarcsis ezred pk-knak háztól házig fuvar van vagy legalábbis tudni lehet ilyenről). Civilt erre alkalmazni meg hülyeség, eleve nem tudsz rajta spórolni mert ha még annyit se kínálnak mint egy szakszinak ki vállalná a folyamatos készenlétet, nem beszélve minden más szempontról.