A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

64777c4a6973f763251345.JPG
Amúgy csak 1 èszrevètel.

Mivel ha minimálisan de döntött a fala, így nem teljesen kihasználható a rakfelület. Ez itt is látszik.

Biztos pofásabb.
De szerintem nem nem ez a lènyeg.
 
  • Tetszik
Reactions: Vipera kapitány
Ennek tényleg van piaca???? :eek:Én eladom Bobónak!

Figyelem! Gyalogsági kézikocsi eladó:

Beépitett gyalogsági kézicsacsival a hozzátartozó fékkel és sebességi fokozat szabályzóval(kantár ostor).
0.5 lóerős!
Maximális végsebesség 5km/h.
100%-ban megújúló zöldenergiával hajtott
Indítás és megállás hangvezerléssel. Beépített bioszkennerekkel rendelkezik.
Nem dohányzó!

Irányár 1.800 ezer HUF
Az ár alkuképes!

Donkey-Cart.jpg
Jajaj te kis csacsi fiú, ne legy ilyen rossz! :)
 
  • Vicces
Reactions: Vipera kapitány
Amúgy csak 1 èszrevètel.

Mivel ha minimálisan de döntött a fala, így nem teljesen kihasználható a rakfelület. Ez itt is látszik.

Biztos pofásabb.
De szerintem nem nem ez a lènyeg.
Szerintem ez általános rendeltetésű. Annyi előnye lehet, hogy ha hordágyon beleraknak egy sebesültet, akkor az kicsit védettebben van odabent.
De igen, alapvetően nem sok értelme van a plusz felépítménynek.
Ezzel is csak feleslegesen növelik az önsúlyt. Általában elektromos hajtásúak, vagy hibridek az UGV-k. Ezeknél meg erősen befolyásolja a hatótávot minden egyes plusz kiló.
Folyamatosan a Milrem Themis-t tudom felhozni. Az szerintem egy nagyon átgondolt konstrukció, ráadásul aktív harci tapasztalatokkal. Általános support és túztámogató verzió is készült már belőle. Ott nem nagyon foglalkoznak karosszériával. Egyszerűen a 2 hajtomű modul közé be lehet rakni a payload modult. Ami lehet egy fegyverplatform, vagy egy sima kosár:
ebff9f32b5005ccd052edda518136b10.jpg

A kerekes megoldásnak annyi előnye lehet, hogy meg lehet építeni úszóképesre is.
 
Ennek tényleg van piaca???? :eek:Én eladom Bobónak!

Figyelem! Gyalogsági kézikocsi eladó:

Beépitett gyalogsági kézicsacsival a hozzátartozó fékkel és sebességi fokozat szabályzóval(kantár ostor).
0.5 lóerős!
Maximális végsebesség 5km/h.
100%-ban megújúló zöldenergiával hajtott
Indítás és megállás hangvezerléssel. Beépített bioszkennerekkel rendelkezik.
Nem dohányzó!

Irányár 1.800 ezer HUF
Az ár alkuképes!

Donkey-Cart.jpg
DAM0033.jpg

rocket-donkey.jpg
 
Alapvetően pont ez volt az alap fejlesztési szempont ezeknél.
A lövész alegységek elsődleges, és alapvető támogatása.
Lőszer, víz, ellátmány és sebesültszállítás.
Ezek alapvetően egészen rizikós feladatok egy beásott, de ellenséges tűz alatt lévő alegység esetén.
Másrészt pont hogy a könnyű lövész alegységek terheinek csökkentése a másik feladatuk. A kézi kocsi ugyan segít ezen, de attól még ugyan úgy izomerővel működik.
Ráadásul csak ott tud lenni, ahova elhúzzák.
Egy UGV meg arra képes, hogyha egy előretolt állást elfoglal az alegység, és rögzítették (waypoint szinten) az odautat, akkor akár folyamatos ingajáratra lehet egy ilyen járművet küldeni - az állás és a hátsó vonalak között - teljesen automatikusan.
Erre nem kell 1-2 embert kikülöníteni.
A most folyó ukrán orosz háborúban használ valaki ilyen masinákat, pl az ukránok?
 
Szerinted a bolgárok "Szerintetek megérné a svédektől az átmeneti időszakra Gripent bérelni?" kérdésre most mit válaszoltak a HM-nél?
Mert egy fél éve még erről szóltak a hírek Bulgáriában...
A bolgar F-16 az a vilag leggatlastalanabb amerikai nyomasgyakorlasa volt; amikor a Gripen nyeresre allt, az amerikaiak egyszeruen odamentek, es megmondtak nekik,, hogy marpedig F-16-ot kell rendelnetek, end of story. Ok meg szepen betartottak. Bulgaria az legalabb olyan korrupt, mint a romanok, csak a bolgaroknal kialakult egy olyan kommunista elit, mint nalunk, es azokat egyelore nem sikerult kitolni a hatlombol, meg ott az alvilaggal is osszefonodtak.
 
Tömegesen semmiképp, mivel tömegesen senkinek sincsen.
De alapvetően a Milrem Themis-t Ukrajna kapott. Az oroszok vérdíjjat is tűztek ki rá.
Az oroszok meg elvitték a saját prototípusaikat, mivel náluk erősen fejlesztés alatt vannak.
Csodálkozom rajta, hogy az RM mission master nincs ott, ideális terep lenne a tesztelésre, az orosz Markert odavitték, de csak az anti tank verzióról tudok, lószarszállítóról nem.
Továbbra is fenntartom, hogy fegyver hordozónak jó lenne, pl anti tank, lőszerszállításra nem tartom túl jónak. Lassú, viszonylag nagy, könnyű célpont, könnyen ki lehet szúrni egy drónról.
Ezt jobb megoldásnak találom erre a célra:
Első pillantás az indiai hadsereg új teherszállító drónjaira Ladakh számára
https://www.livefistdefence.com/first-look-at-indian-armys-new-cargo-drones-for-ladakh/