Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

Nem a dízel motort akarják leváltani.
A hagyományos sebességváltót és az osztóművet akarják leváltani.
Legalábbis én eddig ezt láttam.


A Leo 2-nél az 1.500 LE-s motor 2t, a váltó 2,5t , a T-72-nél ugyanezek 1t és 1,5t --emlékeim szerint--, tehát van miből gazdálkodni.

A friss Totalcar szerint a 600(+) LE-s civil motor ("személyautó-s") 37kg-os, mindennel-is!!!
Bár ez nem hangzott el, de szerintem ez az adat a csúcsteljesítményt adja meg. A tartós teljesítmény ebből --a harckocsi-üzemmód nehézségi kompenzációját is általam hozzábecsülve-- a harmada lehet, tehát 200-250 LE!!! ...40kg alatt!!!
Háttér infó: Nem adták meg, de valószínűleg 15e f/p körüli fordulatszámról lehet szó, a Dieselek 2.600 körül pörögnek legfeljebb.

Korábban beírtam erről: tartós generátor-üzemben elég 650 LE-t tervezni (mert + van akksi!), motornál meg 1.200 LE-t
Ezek alapján tartalákot is betervezve összesen 2.000 LE kell az áramnak oda-vissza, ez pedig a megfizethető-civil-napi műszaki helyzet alapján => 2.000/200x40= 400 kg !!!
Részrehajló voltam, a T-72Hu-ra méreteztem mindent!!! A Leo-2-nek ezek a számok megszorzandók 1,5-tel!
Akkor is/mindenképpen qrvq jó! ...mégsem!

...de 1.: Miért is lenne érdeke a piacot uraló nagyok gyártóknak, hogy új gyártástechnológia miatt kidobják az aranytojást tojó régit???
Egyszerűbb --piaci/bármilyen :cool: eszközökkel-- megfojtani a "kis-mitugrálsz" próbálkozókat. :oops:


...de 2.: Terméyzetesen "Szerintem!"
...+ : Tévedhetek!

.
 
A Leo 2-nél az 1.500 LE-s motor 2t, a váltó 2,5t , a T-72-nél ugyanezek 1t és 1,5t --emlékeim szerint--, tehát van miből gazdálkodni.

A friss Totalcar szerint a 600(+) LE-s civil motor 8személyautó) 37kg-os!!!
Bár ez nem hangzott el, de szerintem ez az adat a csúcsteljesítményt adja meg. A tartós ennek --a harckocsiüzemmód nehézségi kompenzációját is általam hozzábecsülve-- a harmada lehet, tehát 200-250 LE!!! ...40kg alatt!!!
Nem adták meg, de valószínűleg 15e f/p körüli fordulatszámról lehet szó, a Dieselek 2.600 körül pörögnek legfeljebb.

Korábban beírtam erről, tartós generátor-üzemben elég 650 LE-t tervezni (mert + van akksi!), motornál meg 1.200 LE-t
Ezek alapján tartalákot is betervezve összesen 2.000 LE kell az áramnak oda-vissza, ez pedig a megfizethető-civil-napi műszaki helyzet alapján => 2.000/200x40= 400 kg !!!
Részrehajló voltam, a T-72Hu-ra méreteztem mindent!!! A Leo-2-nek megszorzandó 1,5-ttel! Akkor is qrvq jó!

...de 1.: Miért is lenne érdeke a piacot uraló nagyok gyártóknak, hogy új gyártástechnológia miatt kidobják az aranytojást tojó régit???
Egyszerűbb --piaci/bármilyen :cool: eszközökkel-- megfojtani a "kis-mitugrálsz" próbálkozókat. :oops:


...de 2.: Szerintem! ...+ : Tévedhetek!

.
Az a 600 lóerő/37 kiló kicsit erős. Esetleg önmagában a szükséges hűtő nyomhat annyit.
 
Az a 600 lóerő/37 kiló kicsit erős. Esetleg önmagában a szükséges hűtő nyomhat annyit.

1: TotalCar...
2: 200-250 LE-vel számoltam, és x40 kg-mal!

A Leo 2-nél az 1.500 LE-s motor 2t, a váltó 2,5t , a T-72-nél ugyanezek 1t és 1,5t --emlékeim szerint--, tehát van miből gazdálkodni.

A friss Totalcar szerint a 600(+) LE-s civil motor ("személyautó-s") 37kg-os, mindennel-is!!!
Bár ez nem hangzott el, de szerintem ez az adat a csúcsteljesítményt adja meg. A tartós teljesítmény ebből --a harckocsi-üzemmód nehézségi kompenzációját is általam hozzábecsülve-- a harmada lehet, tehát 200-250 LE!!! ...40kg alatt!!!
Háttér infó: Nem adták meg, de valószínűleg 15e f/p körüli fordulatszámról lehet szó, a Dieselek 2.600 körül pörögnek legfeljebb.

Korábban beírtam erről: tartós generátor-üzemben elég 650 LE-t tervezni (mert + van akksi!), motornál meg 1.200 LE-t
Ezek alapján tartalákot is betervezve összesen 2.000 LE kell az áramnak oda-vissza, ez pedig a megfizethető-civil-napi műszaki helyzet alapján => 2.000/200x40= 400 kg !!!
Részrehajló voltam, a T-72Hu-ra méreteztem mindent!!! A Leo-2-nek ezek a számok megszorzandók 1,5-tel!
Akkor is/mindenképpen qrvq jó! ...mégsem!

...de 1.: Miért is lenne érdeke a piacot uraló nagyok gyártóknak, hogy új gyártástechnológia miatt kidobják az aranytojást tojó régit???
Egyszerűbb --piaci/bármilyen
:cool:
eszközökkel-- megfojtani a "kis-mitugrálsz" próbálkozókat.
:oops:


...de 2.: Terméyzetesen "Szerintem!"
...+ : Tévedhetek!

.

Hoppá, kihagytam az aksikat: +150-200 kg! Akkor is "belefér"!!!

.
 
A Leo 2-nél az 1.500 LE-s motor 2t, a váltó 2,5t , a T-72-nél ugyanezek 1t és 1,5t --emlékeim szerint--, tehát van miből gazdálkodni.

A friss Totalcar szerint a 600(+) LE-s civil motor ("személyautó-s") 37kg-os, mindennel-is!!!
Bár ez nem hangzott el, de szerintem ez az adat a csúcsteljesítményt adja meg. A tartós teljesítmény ebből --a harckocsi-üzemmód nehézségi kompenzációját is általam hozzábecsülve-- a harmada lehet, tehát 200-250 LE!!! ...40kg alatt!!!
Háttér infó: Nem adták meg, de valószínűleg 15e f/p körüli fordulatszámról lehet szó, a Dieselek 2.600 körül pörögnek legfeljebb.

Korábban beírtam erről: tartós generátor-üzemben elég 650 LE-t tervezni (mert + van akksi!), motornál meg 1.200 LE-t
Ezek alapján tartalákot is betervezve összesen 2.000 LE kell az áramnak oda-vissza, ez pedig a megfizethető-civil-napi műszaki helyzet alapján => 2.000/200x40= 400 kg !!!
Részrehajló voltam, a T-72Hu-ra méreteztem mindent!!! A Leo-2-nek ezek a számok megszorzandók 1,5-tel!
Akkor is/mindenképpen qrvq jó! ...mégsem!

...de 1.: Miért is lenne érdeke a piacot uraló nagyok gyártóknak, hogy új gyártástechnológia miatt kidobják az aranytojást tojó régit???
Egyszerűbb --piaci/bármilyen :cool: eszközökkel-- megfojtani a "kis-mitugrálsz" próbálkozókat. :oops:


...de 2.: Terméyzetesen "Szerintem!"
...+ : Tévedhetek!

.


Ezek a civil autókba pakolt villanymotorok nagyon silányak. Lásd. a youtubon a szervízes videókat a tesláról. Zárlatott kap a saját vízhűtésétől, elnyíródnak a csapágyak stb.... És ez csak a motor, ahhoz kell egy csomó segédberendezés.
Annó volt egy PDF-em az E-X Drive-ról. 55 tonnás kategóriában 1.5 tonna volt ha jól emlékszem. Ez egy valós katonai méretezés mindennel együtt.

Úgy kell hajtáslánc tömeget összemérni, hogy:
Hagyományos: Motor+váltó és osztómű.
D+E: Motor+Generátor+Vezérlés+Villanykihajtás+Reduktor.
Az E-X Drive esetén a Vezérlés+villanymotorok+reduktor az egy egység, annak a súlya 1.5 tonna.
A D+E esetén lehet könnyebb dízelt használni, hiszen a generátorhoz hozzá lehet párosítani egy kisebb köbcentis/hengeres de nagyobb fordulatszámú dízelt. A generátor meg a megspórolt súlyba általában bele fér.
A D+E szerintem alapvetően nem nehezebb és nem helyigényesebb, mint a hagyományos hajtás.
Az előnyét/hátrányát meg már leírtam.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A harckocsi gyomrában levő forgó lőszertároló, és arra rákötött autotöltő nem csak az orosz harckocsik védjegye, a britek is kísérleteztek ezzel a megoldással

JhFiWR5.jpg
EHPprnL.jpg
zSctI0A.jpg
Tehát a britek a büdös életben nem rendszeresítették, csak lerajzolták papíron és csináltak valami makettet és ettől a védjegyük?
Na ezt magyarázd el nekem!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
Tehát a britek a büdös életben nem rendszeresítették, csak lerajzolták papíron és csináltak valami makettet és ettől a védjegyük?
Na ezt magyarázd el nekem!!!

A karusszel volt a leglényegesebb, azt feketén - fehéren valóságosan legyártották, összeszerelték, és tesztelték is, hogy működőképes-e.

Ez lett volna a Challenger 1-es érdemi, igazi utódtípusa, de összeomlott a Szovjetunió, Irak az meg harmadik világbeli diktatúra volt, ennek szellemében mindent megtettek a harckocsizók leépítéséért.

Hogy neked miért ingerülten kell írnod ekapcsán egyből ?

Igen, nem rendszeresítették. De attól még érdekesnek találták. Annyira, hogy könyvben is szerepelt, nem pedig senkit nem érdekelve pár egérrágta papírfecnin kallódott el.

LCvdfGS.jpg
 
Nem kellene inkább a harcjármű kezelőknek is kevlár sisak a semmi ellen nem védő "sipka" helyett?
Pl. amcsi harckocsizok sisakban tolják...
Az amúgy nekem is feltűnt, hogy az amcsik még gyakorlatozás közben is mindig viselik a kevlár héjat.
Ez alól akkor sincs kivétel ha egy demokrata elnökjelöltről van szó akinek nem áll túl jól:

backfire_5.jpg


Európai harckocsizóknál ez nem általános,

HA75T3NHW5CORHK45OCIS46RXU.jpg


sőt van amikor csak barett+headset van a fejen

AP17223385314658-1.jpg


és kampányfotózásnál is megengedőbbek:

5162cd12eab8ea5977000000