Meg sérülékenyebb,érzékenyebb.Éppen ezért a katonai dizelek még ma is képesek full mechanikus vezérléssel is elcsühögni.Dehogynem
Meg ezen felül egyszerűbb cserélni a részegységeket és szerintem kevésbé karbantartás igényes.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg sérülékenyebb,érzékenyebb.Éppen ezért a katonai dizelek még ma is képesek full mechanikus vezérléssel is elcsühögni.Dehogynem
Meg ezen felül egyszerűbb cserélni a részegységeket és szerintem kevésbé karbantartás igényes.
Nem a te megoldásodra írtam, csak veled együtt hőbörgök, mert én sem látom azt a potenciált amit annyira bizonygatnak.A tisztán elektromos hajtás a mai energia tárolás mellet fantazmagória.
A hybrid ezen a téren a buszoknál is részben megbukott. De legalább sok helyet igényel.
Amit én mondok közvetlen D+E hajtást az meg lehet csinálni, lásd. Pl. EX-Drive, és a helyigénye sem nagyobb, mint egy hagyományos hajtásé. A hátránya, hogy csak minimális ideig tud csúcsteljesítményt ha nincs mögötte elég nagy motor.
Egy 700 LE-s dízel motorral a tartós teljesítménye is 700 LE egy ilyen hajtásnak.
Ami az előnye az az, hogy a villanymotornál hatalmas az indító nyomaték ami azonnal rendelkezésre áll.
És nem kell nyomaték váltót használni, mert egy 2-3000-s dízellel ellentétben a villanymotor 10+ ezret is könnyen kiforog.
A másik előnye, hogy nem kell osztó mű, mert a két villanymotor fordulatszámát külön lehet vezérelni. Így nagyon könnyen kanyarodik, fordul meg egy helyben a jármű.
A tolatási sebessége meg lényegében azonos az előre menetével.
Szóval ennek is vannak előnyei meg hátrányai is.
Én például ha ma terveznék harcjárművet ilyen hajtást kapna.
Valós példa rá:
A belgák 40 éve megcsinálták az ACEC Cobrát, cirka 20 éve a BAE már ebben a meghajtási rendszerben látta a jövőt, az időközben elkaszált svéd APC tenderen is ezzel indultak, meg az amerikaiaknak csináltak egy tech demót. Ha jól emlékszem, az oroszok is próbálgatták az elrendezést valamelyik '90 utáni harckocsi protojukban, de most 30 perc kereséssel sem találtam semmit, simán benne van, hogy erre rosszul emlékszem.A generátor és az elektromos motorok helyigénye.a rendeszer energiavesztesége végül is nem igazán teszi remntábilissá a dolgot.
, meg az amerikaiaknak csináltak egy tech demót.
A vasúti vontatásban rengeteg példát találni rá, persze azok óriási motorok, de a leadott teljesítmény sem egy harckocsié. De a kérdés, hogy a jól bevált dízel motort miért kellene leváltani?Wartsilla meg az MTU is használja a dízel-elektromos elrendezést viszonylag kis hajók esetén is, szóval a technika megvan, azt gondolom nem lenne megoldhatatlan feladat nekik összehozni egy akkora méretű rendszert, amit belevasalhatnának valami szárazföldi gépbe.
Az ötlet nem tőlem jött, @fip7 hozakodott elő a dologgal, írt is pár pró és kontra érvet ezzel kapcsolatosan.A vasúti vontatásban rengeteg példát találni rá, persze azok óriási motorok, de a leadott teljesítmény sem egy harckocsié. De a kérdés, hogy a jól bevált dízel motort miért kellene leváltani?
De a kérdés, hogy a jól bevált dízel motort miért kellene leváltani?
Nem a dízel motort akarják leváltani.
A hagyományos sebességváltót és az osztóművet akarják leváltani.
Legalábbis én eddig ezt láttam.
Az a 600 lóerő/37 kiló kicsit erős. Esetleg önmagában a szükséges hűtő nyomhat annyit.A Leo 2-nél az 1.500 LE-s motor 2t, a váltó 2,5t , a T-72-nél ugyanezek 1t és 1,5t --emlékeim szerint--, tehát van miből gazdálkodni.
A friss Totalcar szerint a 600(+) LE-s civil motor 8személyautó) 37kg-os!!!
Bár ez nem hangzott el, de szerintem ez az adat a csúcsteljesítményt adja meg. A tartós ennek --a harckocsiüzemmód nehézségi kompenzációját is általam hozzábecsülve-- a harmada lehet, tehát 200-250 LE!!! ...40kg alatt!!!
Nem adták meg, de valószínűleg 15e f/p körüli fordulatszámról lehet szó, a Dieselek 2.600 körül pörögnek legfeljebb.
Korábban beírtam erről, tartós generátor-üzemben elég 650 LE-t tervezni (mert + van akksi!), motornál meg 1.200 LE-t
Ezek alapján tartalákot is betervezve összesen 2.000 LE kell az áramnak oda-vissza, ez pedig a megfizethető-civil-napi műszaki helyzet alapján => 2.000/200x40= 400 kg !!!
Részrehajló voltam, a T-72Hu-ra méreteztem mindent!!! A Leo-2-nek megszorzandó 1,5-ttel! Akkor is qrvq jó!
...de 1.: Miért is lenne érdeke a piacot uraló nagyok gyártóknak, hogy új gyártástechnológia miatt kidobják az aranytojást tojó régit???
Egyszerűbb --piaci/bármilyen eszközökkel-- megfojtani a "kis-mitugrálsz" próbálkozókat.
...de 2.: Szerintem! ...+ : Tévedhetek!
.
Az a 600 lóerő/37 kiló kicsit erős. Esetleg önmagában a szükséges hűtő nyomhat annyit.
A Leo 2-nél az 1.500 LE-s motor 2t, a váltó 2,5t , a T-72-nél ugyanezek 1t és 1,5t --emlékeim szerint--, tehát van miből gazdálkodni.
A friss Totalcar szerint a 600(+) LE-s civil motor ("személyautó-s") 37kg-os, mindennel-is!!!
Bár ez nem hangzott el, de szerintem ez az adat a csúcsteljesítményt adja meg. A tartós teljesítmény ebből --a harckocsi-üzemmód nehézségi kompenzációját is általam hozzábecsülve-- a harmada lehet, tehát 200-250 LE!!! ...40kg alatt!!!
Háttér infó: Nem adták meg, de valószínűleg 15e f/p körüli fordulatszámról lehet szó, a Dieselek 2.600 körül pörögnek legfeljebb.
Korábban beírtam erről: tartós generátor-üzemben elég 650 LE-t tervezni (mert + van akksi!), motornál meg 1.200 LE-t
Ezek alapján tartalákot is betervezve összesen 2.000 LE kell az áramnak oda-vissza, ez pedig a megfizethető-civil-napi műszaki helyzet alapján => 2.000/200x40= 400 kg !!!
Részrehajló voltam, a T-72Hu-ra méreteztem mindent!!! A Leo-2-nek ezek a számok megszorzandók 1,5-tel!
Akkor is/mindenképpen qrvq jó! ...mégsem!
...de 1.: Miért is lenne érdeke a piacot uraló nagyok gyártóknak, hogy új gyártástechnológia miatt kidobják az aranytojást tojó régit???
Egyszerűbb --piaci/bármilyeneszközökkel-- megfojtani a "kis-mitugrálsz" próbálkozókat.
...de 2.: Terméyzetesen "Szerintem!"
...+ : Tévedhetek!
.
A Leo 2-nél az 1.500 LE-s motor 2t, a váltó 2,5t , a T-72-nél ugyanezek 1t és 1,5t --emlékeim szerint--, tehát van miből gazdálkodni.
A friss Totalcar szerint a 600(+) LE-s civil motor ("személyautó-s") 37kg-os, mindennel-is!!!
Bár ez nem hangzott el, de szerintem ez az adat a csúcsteljesítményt adja meg. A tartós teljesítmény ebből --a harckocsi-üzemmód nehézségi kompenzációját is általam hozzábecsülve-- a harmada lehet, tehát 200-250 LE!!! ...40kg alatt!!!
Háttér infó: Nem adták meg, de valószínűleg 15e f/p körüli fordulatszámról lehet szó, a Dieselek 2.600 körül pörögnek legfeljebb.
Korábban beírtam erről: tartós generátor-üzemben elég 650 LE-t tervezni (mert + van akksi!), motornál meg 1.200 LE-t
Ezek alapján tartalákot is betervezve összesen 2.000 LE kell az áramnak oda-vissza, ez pedig a megfizethető-civil-napi műszaki helyzet alapján => 2.000/200x40= 400 kg !!!
Részrehajló voltam, a T-72Hu-ra méreteztem mindent!!! A Leo-2-nek ezek a számok megszorzandók 1,5-tel!
Akkor is/mindenképpen qrvq jó! ...mégsem!
...de 1.: Miért is lenne érdeke a piacot uraló nagyok gyártóknak, hogy új gyártástechnológia miatt kidobják az aranytojást tojó régit???
Egyszerűbb --piaci/bármilyen eszközökkel-- megfojtani a "kis-mitugrálsz" próbálkozókat.
...de 2.: Terméyzetesen "Szerintem!"
...+ : Tévedhetek!
.
Tehát a britek a büdös életben nem rendszeresítették, csak lerajzolták papíron és csináltak valami makettet és ettől a védjegyük?A harckocsi gyomrában levő forgó lőszertároló, és arra rákötött autotöltő nem csak az orosz harckocsik védjegye, a britek is kísérleteztek ezzel a megoldással
Tehát a britek a büdös életben nem rendszeresítették, csak lerajzolták papíron és csináltak valami makettet és ettől a védjegyük?
Na ezt magyarázd el nekem!!!
Pár kép az Object 187 6. számú prototípusáról, ennek és az 5. prototípusnak az érdekessége a teknő frontpáncélja: