[HUN] Vadászgépek beszerzése

Egy ilyen lépés előrevetítené --legkevesebb- egy NATO-/EU-tagság felfüggesztést!

...ami borzasztó lenne ;) : mert kinyílna Magyarország előtt egy 3-4 milliárdos piac a 3-400 milliós helyett!
A várható tendenciák: Az egyik fizetőképessége rohamosan nőni fog a másiké rohamosan csökkenni! :oops:

... de/vagy: Lehet --tovább-- könyörögni Brüsszeli-pénzekért, lassan beengedve a drag-queen-eket az ovikba, és közben sikeresen/megpuhulva ülni a(z EU-s) béka-főző üstben! :oops:

U.I: A töri-könyvből szemezgetve: Aki levezényli -- :mad: :mad: :mad: --, kap majd kb. 10-20 év halasztást, meg a júdás-milliókat!


U.I. 2.0: Egy semlegesség/BRICS tagság esetén féláron lehetne venni dupla mennyiségű J-10-et
A325%20%281%29.jpg
kb. fél-áras (... akár "zsidóóó" ;)) fegyverzettel!
.
Miért is függesztenék fel a nato tagságunkat...??
 
Radar ; Pesa vagy Aesa lenne?
2052 LPI technologias AESA.A harcelektronikaja az Adirhoz kifejlesztett cuccokbol van osszerakva.
Mivel a Gripen E és az F15EX meg az F35 ára nagyjából megegyezik, ezért mégis csak izgalmas ez a kérdés. Már ha komolyan vesszük magunkat.
De én maradnék még egy század Gripen C-nél, ha a svédek olcsón adják oda.
Oriasi kulonbseg van a gepek harcerteke között.Itt jon be az ár/harcertek arány.F35 messze jobb ebben a másik kettőnél.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Ha tényleg csak 4 C/D jön most, akkor biztosan az E-re spekulálnak hosszabb távon.
Vagy pénztelenségre.

Azért megtudnának minket szivatni nyugodj bele.
Mondjuk elkezdenék mondogatni, hogy így a háborús infláció meg úgy a szankciós politika és az energia- és alapanyagárak emelkedése szükségessé teszi a gripen lízingszerződés felülvizsgálatát és mondanak egy mocskos nagy összeget, amit a felére lealkudunk vért izzadva, és már csak geci nagy lesz, de mi még ennek is örülni fogunk, mert ugye kell a légierő meg az alkatrész és ezt nem lehet leakasztani méshonnan néhány hét alatt... Meg Közép-Európa meghatározó katonai ereje akar lenni a főni...
Pár év múlva magyar kézbe kerülnek a gépek, hová emeljék a bérleti díjat?


Nekünk igazából semmi se jó, semmi sem működik jól.
akarni nem akarják, hogy jó legyen.
 
“Citation needed”
Ezek az árak terjednek:

Gripen:

F15EX és F35

Nekem ebből az jön le hogy a három gép beszerzési ára elég közel van egymáshoz.
Nem az üzemeltetésről beszéltem, de szerintem az is kijön a Fradi éves állami támogatásából. (Bár akkor már nem lehet a repülőnapot elhagyni zöld-fehérre festett vadászgép nélkül. Fradi-Sas F15Eagle eléggé adja magát.)

Igen, tudom, a Gripenhez ki van építve az infra, szerintem is az maradjon ha lehet venni még egy századot.
Mellesleg most vonja ki az USAF az F-15E-t, ami platformként még többet repülhet mint egy zsír új Gripen... mennek a roncstemetőbe.
 
Ezek az árak terjednek:
Ja,
"is thought to cost" - hát rosszul.
Az amerikai árak meg belföldiek.

Jó régi, mindem száma elavult.

F15EX és F35

Nekem ebből az jön le hogy a három gép beszerzési ára elég közel van egymáshoz.
Nem az üzemeltetésről beszéltem, de szerintem az is kijön a Fradi éves állami támogatásából. (Bár akkor már nem lehet a repülőnapot elhagyni zöld-fehérre festett vadászgép nélkül. Fradi-Sas F15Eagle eléggé adja magát.)

Igen, tudom, a Gripenhez ki van építve az infra, szerintem is az maradjon ha lehet venni még egy századot.
Mellesleg most vonja ki az USAF az F-15E-t, ami platformként még többet repülhet mint egy zsír új Gripen... mennek a roncstemetőbe.
Te valamit nagyon felreertesz. A cikk az amerikai gépekről az USAF, azaz amerikai, saját árakról beszél. Annak semmi köze az exportarakhoz.
 
Ezek az árak terjednek:

Gripen:

F15EX és F35

Nekem ebből az jön le hogy a három gép beszerzési ára elég közel van egymáshoz.
Nem az üzemeltetésről beszéltem, de szerintem az is kijön a Fradi éves állami támogatásából. (Bár akkor már nem lehet a repülőnapot elhagyni zöld-fehérre festett vadászgép nélkül. Fradi-Sas F15Eagle eléggé adja magát.)

Igen, tudom, a Gripenhez ki van építve az infra, szerintem is az maradjon ha lehet venni még egy századot.
Mellesleg most vonja ki az USAF az F-15E-t, ami platformként még többet repülhet mint egy zsír új Gripen... mennek a roncstemetőbe.
Ez az infra kiepites nagyon tul van tolva.Az alap infra monden NATO szabvany gephez jó.A Gripen specifikus resz meg elég valószínű,hogy jelenleg meg a SAAB tulajdonaba vannak,hisz mi lizingeljuk a gépeket,a SAAB csinalja a specifikus üzemeltetést
A Gripen E meg egy uj gép,jobbara csak az alap infra kompatibilis,a tipusspecifikus resz mar korantsem ugyan az,mint a Gripen C-jé
 
Ja,
"is thought to cost" - hát rosszul.
Az amerikai árak meg belföldiek.


Jó régi, mindem száma elavult.


Te valamit nagyon felreertesz. A cikk az amerikai gépekről az USAF, azaz amerikai, saját árakról beszél. Annak semmi köze az exportarakhoz.
Neked van frissebb Gripen E árad?

Tudom hogy azok belföldi árak, de mivel hasonlítsam össze?
A német vásárlás van még amivel lehet hasonlítani, ott sok egyébbel együtt kerül 8 milliárdba 35 gép.
 
Neked van frissebb Gripen E árad?

Tudom hogy azok belföldi árak, de mivel hasonlítsam össze?
A német vásárlás van még amivel lehet hasonlítani, ott sok egyébbel együtt kerül 8 milliárdba 35 gép.
Nincs senkinek. Az utolsó érvényes a finneke volt, ott is látszott, hogy valamit nagyon takargatnak az amerikai ajánlatban... majd kiderül. Eddig mindig mindenhol mindenki a végén rafaragott anyagilag vagy oraszamban az F-35-re (lásd szimulatorozas repülés helyett, orbitális upg csomagok stb.)
 
Ez az infra kiepites nagyon tul van tolva.Az alap infra monden NATO szabvany gephez jó.A Gripen specifikus resz meg elég valószínű,hogy jelenleg meg a SAAB tulajdonaba vannak,hisz mi lizingeljuk a gépeket,a SAAB csinalja a specifikus üzemeltetést
A Gripen E meg egy uj gép,jobbara csak az alap infra kompatibilis,a tipusspecifikus resz mar korantsem ugyan az,mint a Gripen C-jé
Szerintem már mindent mi csinálunk az időszakos javításon (800 órás) túl.
"Svéd szerelő már évek óta nincs Kecskeméten, viszont van pár olyan munka, amit csak ők végezhetnek el. Elsőre meglepő, de ilyen például a szerszámkészletek ellenőrzése. A központi készlet mellett a repülőműszakiak többsége rendelkezik egy saját szettel is, amiket a svéd fél megvizsgál, és ha úgy ítéli meg, hogy az egyik eszköz már kicsit kopott, máris újra cseréli. Vannak olyan szerszámok, amelyek még a svédek szerint is annyira drágák, hogy a teljes nemzetközi Gripen-flottához is csak egy-két darabbal rendelkeznek. Ha akár Thaiföldön, Svédországban vagy éppen nálunk például örvényáramos vagy ultrahangos vizsgálatra van szükség, akkor érkezik két svéd specialista a megfelelő eszközökkel, és ők vizsgálódnak."
 
Nincs senkinek. Az utolsó érvényes a finneke volt, ott is látszott, hogy valamit nagyon takargatnak az amerikai ajánlatban... majd kiderül.
Akkor csak te tudod a valóságot onnan a nagy Amerikából, meghajolok megalapozott és alátámasztott érveid előtt.
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen
Szerintem már mindent mi csinálunk az időszakos javításon (800 órás) túl.
"Svéd szerelő már évek óta nincs Kecskeméten, viszont van pár olyan munka, amit csak ők végezhetnek el. Elsőre meglepő, de ilyen például a szerszámkészletek ellenőrzése. A központi készlet mellett a repülőműszakiak többsége rendelkezik egy saját szettel is, amiket a svéd fél megvizsgál, és ha úgy ítéli meg, hogy az egyik eszköz már kicsit kopott, máris újra cseréli. Vannak olyan szerszámok, amelyek még a svédek szerint is annyira drágák, hogy a teljes nemzetközi Gripen-flottához is csak egy-két darabbal rendelkeznek. Ha akár Thaiföldön, Svédországban vagy éppen nálunk például örvényáramos vagy ultrahangos vizsgálatra van szükség, akkor érkezik két svéd specialista a megfelelő eszközökkel, és ők vizsgálódnak."
Azk a szerszamok mas gepeken is használhatóak.A diagnosztikai eszkozoket kell gepspecifikus programokkal ellátni,illetve ha annyira specifikus eszkoz, lecserélni (de pon taz ilyenek szoktak gyari tulajdonban maradni, bár nem feltetlen).A szereloket meg termeszetesen at kell kepezni az ij tipusra.De ezek a dolgok normalisan benne szoktak lenni a gep vetelaraban .
 
Egy ilyen lépés előrevetítené --legkevesebb- egy NATO-/EU-tagság felfüggesztést!

...ami borzasztó lenne ;) : mert kinyílna Magyarország előtt egy 3-4 milliárdos piac a 3-400 milliós helyett!
A várható tendenciák: Az egyik fizetőképessége rohamosan nőni fog a másiké rohamosan csökkenni! :oops:

... de/vagy: Lehet --tovább-- könyörögni Brüsszeli-pénzekért, lassan beengedve a drag-queen-eket az ovikba, és közben sikeresen/megpuhulva ülni a(z EU-s) béka-főző üstben! :oops:

U.I: A töri-könyvből szemezgetve: Aki levezényli -- :mad: :mad: :mad: --, kap majd kb. 10-20 év halasztást, meg a júdás-milliókat!


U.I. 2.0: Egy semlegesség/BRICS tagság esetén féláron lehetne venni dupla mennyiségű J-10-et
A325%20%281%29.jpg
kb. fél-áras (... akár "zsidóóó" ;)) fegyverzettel!
.
Kínanak is csak addig vagyunk "érdekesek" amíg Eu-n belül vagyunk.Akkumátor gyáraik amiket itt építenek is Eu piacra termelelnek.Ha innen kikerülünk az itteni termékekre ráraknak egy jó vastag "büntetővámot" viszik is innen máshova a befektetéseiket.Semlegesség esetén meg ha nem hajtunk végre egy hasonló mértékű haderő fejlesztést mint pl a Lengyelek jelenlegi formájában az Ukrán haderő pillanatok alatt bedarálná a jelenlegi magyar haderőt.