T
Törölt tag
Guest
Ez mekkora bullshit!

@Negan évekig fogja könnyes szemmel idézni minden fél mondatát.

A kedvencem:
A Gripen-E-nek nincs egyetlen olyan érzékelő sem, amely nagyobb vagy akár hasonló számítási teljesítményt igényelne, mint az F-35-ös megfelelője, míg az F-35-ön vannak olyan szenzorok, amelyeknek nincs közvetlen megfelelőjük a Gripenen. Anélkül, hogy figyelembe vennénk a Sensor Fusion közötti különbségeket, az F-35-ös Fusion motorja sokkal összetettebb algoritmusokat futtat, és lényegesen nagyobb feldolgozási teljesítményt igényel.
Meg összehasonlítja a 2 gép AESA radarjának méretét, és beépített antennákat.
Közben pedig nem veszi figyelembe, hogy a Gripen mindkét wingtipje valamint a függőleges vezérsíkja tartalmaz 2-2 AESA antennát, amelyik nem csak adó vagy vevő, hanem komplex feladatú. QRT, Quadrant receiver and transmitter.
Így tessék fégigtanulmányozni a lenti képet.

Gyakorlatilag olyan, mintha mindkét törővégen, + a vezérsíkon 1-1 Arexis podot hurcolna a gép.
A cikkben felmagasztalt dedikált Arexis podok a fenti AESA rendszer átcsomagolásából jött össze. Kiegészítették saját elektromos rendszerrel, és hűtéssel.
De erre külön nincs a Gripen E-n szükség, mivel ezek a gép testébe már bele vannak integrálva.
Tehát nem, nincs szüksége további Arexis konténerre. Csak a cikkíró nem nagyon nézett utána.
A megértéshez javasolnám még a következő SAAB PR képet, amiből levezethető a rendszer működése:

A lényeg a sárgával ábrázolt fake Gripen célpontok.
A DAS nyilvánvalóan előnyt jelent, de erre elsősorban a csökkentett észlelhetőség miatt van szükség. Nem biztos, hogy jelent akkora előnyt a Gripen E rendszerével szemben, mint amennyivel nagyobb számítási igénye van, és ezzel extra energia és hűtésigényt generál.