[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 520
66 729
113
Az külön vicces, hogy a QRA-ban 4,5 pontot kapott a Gripen, holott az egész NATO leggyorsabban levegőbe emelhető gépéről beszélünk (hidegről a levegőbe). Ennyit a kiértékelésről. :cool:

De ezt amúgy alá is tudod támasztani valamivel, azonkívül, hogy a SAAB ezt mondja? o_O
Le lehet szólni a Svájciakat, de velünk ellentétben ők 4 típussal (F-18, Gripen, EF, Rafi) megcsinálták ugyan azon teszteket.
És ezt az eredményt kapták.
Az, hogy ez nektek nem tetszik az más kérdés.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Volt erről magyar nyelvű újságcikk is. Ha előkeresed mindannyian megköszönnénk ;)
Ott van a temajaban...
Én nem akarom leszólni a Gripent, mert nem rossz repülőgép. Csak azt kell belátni, hogy a Gripen a modern idők MIG-21-ese.
Hogy mit tetszik...? :D

Kicsi, olcsó, mindent is tud valamilyen szinten és a régebbi generációs gépekhez képest előnyben van.
A Gripen E szinte minden gephez kepest elonyben van a design teruleten, de ezt hiaba magyarazom, mert a legtobben nem is gondoljak vegig, amit leirok.

Szerintem a svédek amúgy nagyon szarul csinálnak valamit a marketing terén, mert pl. a használt Gripen C gépeket simán el lehetett volna adni afriában és dél-amerikában még egy 10 éve is.
Ma a kínai dömping miatt egyre kétségesebb ez a dolog.
Ez viszont nagyon igaz. A svedek hagyomanyos, merit-based marketingben biznak, mikozben a vilag reges-regen mar politikai nyomasra avagy minimum politikai alapot sulyozva vasarol fightereket. Ugyanakkor abban is benak voltak, amit irsz, hogy a fuggetlen piacon, ahol a nem amerikai elony lehetett volna, ott nem is igazan erolkodtek. Ahol igen, ott viszont sikeres volt, lasd a brazilokat.
Nem tudom, mi a megoldas, en biztosan atalakitanam a marketinges-sales reszleget, es a kormanyzatot is megkernem, hogy talan kezdjen el aktivan segiteni (ez ott nagyon szokatlan, pl anno a Saab autok businesse, ami mar regen GM kezben volt, csak markahasznalata volt a sved Saabtol, siman hagytak elpusztulni, amikor az amerikaiak szandekosan betartottak az uj vevonek, hogy kinyirjak az uzletet.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
De ezt amúgy alá is tudod támasztani valamivel, azonkívül, hogy a SAAB ezt mondja? o_O
Le lehet szólni a Svájciakat, de velünk ellentétben ők 4 típussal (F-18, Gripen, EF, Rafi) megcsinálták ugyan azon teszteket.
Dehogy csinaltak, nem is volt Gripen E. Proto NG letezett, vegul erre hivatkozva zartak ki a masodik tenderrol, mert az elsot konkretan megnyerte a C/D (valoban, az ara is segitett rengeteget.)

És ezt az eredményt kapták.
Az, hogy ez nektek nem tetszik az más kérdés.
Avagy csak te nem ismered a tortenetet..? :p
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Biztosan az a bajod, hogy régóta nem élsz itt, így nem megy a szövegértés.
Semmit nem írtam a Gripen E-ről.
Az egyetlen objektív kiértékelés ezekről a harci gépekről (ami nyílvánosságra került) az a Svájci Eurokacsa tender.
És itt bizony sok esetben a gripen C-t gyengébbnek vagy egyenrangúnak ítélték meg az F-18C-vel, ami azért egy elég öreg vas....
A Rafale 10+ évvel ezelőtti rendszereitől meg hanyatt estek konkrétan néhány tekintetben. Ami nem csoda, mert elektronikában a franciák elég jók. EW-ben különösen.

Azt nem tudjuk ebből, hogy a Gripen E mit tud. De azt tudjuk, hogy a marketingben agyon hájpolt elektronikájú Gripen C, bizony sok tekintetben el volt maradva a Rafaletől.
Pusztán annyit akartam bemutatni. Semmi többet.
FYI az egesz eszmecsere az E-rol folyik...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 520
66 729
113
Dehogy csinaltak, nem is volt Gripen E. Proto NG letezett, vegul erre hivatkozva zartak ki a masodik tenderrol, mert az elsot konkretan megnyerte a C/D (valoban, az ara is segitett rengeteget.)

Még mindig a Gripen C vett részt a tenderen....
De mondom, akinek meg van a magyar nyelvű cikk nyugodtan linkelje be. Én nem találom most.

Avagy csak te nem ismered a tortenetet..? :p

Pont, hogy de.
F5 csere, 3 eurokacsa, műszaki nyertes a Rafale, politikai/pénzügyi a Gripen.
A nép szavazott és azt mondta, hogy lóf@szt!
Ez a sztori.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
Ott van a temajaban...

Hogy mit tetszik...? :D


A Gripen E szinte minden gephez kepest elonyben van a design teruleten, de ezt hiaba magyarazom, mert a legtobben nem is gondoljak vegig, amit leirok.


Ez viszont nagyon igaz. A svedek hagyomanyos, merit-based marketingben biznak, mikozben a vilag reges-regen mar politikai nyomasra avagy minimum politikai alapot sulyozva vasarol fightereket. Ugyanakkor abban is benak voltak, amit irsz, hogy a fuggetlen piacon, ahol a nem amerikai elony lehetett volna, ott nem is igazan erolkodtek. Ahol igen, ott viszont sikeres volt, lasd a brazilokat.
Nem tudom, mi a megoldas, en biztosan atalakitanam a marketinges-sales reszleget, es a kormanyzatot is megkernem, hogy talan kezdjen el aktivan segiteni (ez ott nagyon szokatlan, pl anno a Saab autok businesse, ami mar regen GM kezben volt, csak markahasznalata volt a sved Saabtol, siman hagytak elpusztulni, amikor az amerikaiak szandekosan betartottak az uj vevonek, hogy kinyirjak az uzletet.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Ha akkor az f-16ost választjuk, ma nem lenne légierőnk! Amilyen a viszonyunk az USA-val, már évek óta nem lennének repképesek!
Mint fentebb emlitettem,az USA akkor lehetetleniti el a Gripeneink üzemeltetését,amikor csak akarja.Nem csak a hajtomu amerikai benne,a sarkany es a harcrendszerek,no meg a fegyverzet is tele van Made in USA feliratokkal....
 
T

Törölt tag

Guest
De ezt amúgy alá is tudod támasztani valamivel, azonkívül, hogy a SAAB ezt mondja? o_O
Ha beteszed nekem a NATO szintidőt, meg mellé a magyar Gripenét, akkor keresek neked forrást. :rolleyes:
De ezeket biztos fejből fogod bepakolni, akkor azt is meg fogod tudni mondani, hogy miért gyorsabb a Gripen indítása, mint akár a Rafale-é, vagy az Eurofighteré.
Mindenesetre annyit segítek, hogy a BAP alatt a Gripenek rendre a levegőben voltak, amikor az Eurofightereket még melegítették.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Még mindig a Gripen C vett részt a tenderen....
De mondom, akinek meg van a magyar nyelvű cikk nyugodtan linkelje be. Én nem találom most.



Pont, hogy de.
F5 csere, 3 eurokacsa, műszaki nyertes a Rafale, politikai/pénzügyi a Gripen.
A nép szavazott és azt mondta, hogy lóf@szt!
Ez a sztori.
Akkor utoljara: az E van teriteken, te meg valami egeszen masrol probalsz meselni...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Ha beteszed nekem a NATO szintidőt, meg mellé a magyar Gripenét, akkor keresek neked forrást. :rolleyes:
De ezeket biztos fejből fogod bepakolni, akkor azt is meg fogod tudni mondani, hogy miért gyorsabb a Gripen indítása, mint akár a Rafale-é, vagy az Eurofighteré.
Mindenesetre annyit segítek, hogy a BAP alatt a Gripenek rendre a levegőben voltak, amikor az Eurofightereket még melegítették.
Konkretan a finn tesztek alatt az igazan hideg napokon kizarolag a Gripen E tudott felszallni es lerepulni a tesztet, az amerikaiak meg sem probaltak, a hidegre hivatkozva. Ez nekunk irrelevans, de erdekes adat annak tukreben, hogy vegul veszitett egy feltunoen, sot, kiugroan olcso amerikai ajanlattal szemben...
 
  • Vicces
Reactions: Negan

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
Design terén miért is lenne előnyben F16V,Rafale F4,Eurofighter tranche 5-el szemben?Lényegében felnagyították hogy elégséges harcászati kapacitással és hatósugárral rendelkezzen.Amivel az említett gépek konstrukciója alapból rendelkezett.Kiváncsi lennék egy részletes elemzésben ami miatt előnyben van desingban az említett gépekhez képest minden téren?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Konkretan a finn tesztek alatt az igazan hideg napokon kizarolag a Gripen E tudott felszallni es lerepulni a tesztet, az amerikaiak meg sem probaltak, a hidegre hivatkozva. Ez nekunk irrelevans, de erdekes adat annak tukreben, hogy vegul veszitett egy feltunoen, sot, kiugroan olcso amerikai ajanlattal szemben...
Es mint koztudott,ezert aztan Alaszkaban nincs is telen egyetlen USAF repcsi se,mert osszel elhuznak delte szorosan a vadlibakat követve.....Mert hat a libak jellenek hozza,kulonben az amcsi gepek eltevednrnek ....
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Ha beteszed nekem a NATO szintidőt, meg mellé a magyar Gripenét, akkor keresek neked forrást. :rolleyes:
De ezeket biztos fejből fogod bepakolni, akkor azt is meg fogod tudni mondani, hogy miért gyorsabb a Gripen indítása, mint akár a Rafale-é, vagy az Eurofighteré.
Mindenesetre annyit segítek, hogy a BAP alatt a Gripenek rendre a levegőben voltak, amikor az Eurofightereket még melegítették.
Mivel a hajtomuveket egyenkent inditjak,az egy hajtomuves gep gyorsabban tud indulni,mint a kethajtomuves.....Ennyi.
Vidzont csereben kisebb a hatosugar,a fegyverterheles,a repteljesitmeny.Upsz....
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Es mint koztudott,ezert aztan Alaszkaban nincs is telen egyetlen USAF repcsi se,mert osszel elhuznak delte szorosan a vadlibakat követve.....Mert hat a libak jellenek hozza,kulonben az amcsi gepek eltevednrnek ....
Avagy Alaszkaban futott hangarban allnak, mig a finneknel a pályáról akartak tesztelni? Vagy bármi más, 10+ különböző eltero faktor miatt...? :)
A világ nagy és változatos. Néha szorakozasbol is utaznod kellene. :cool:
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Design terén miért is lenne előnyben F16V,Rafale F4,Eurofighter tranche 5-el szemben?Lényegében felnagyították hogy elégséges harcászati kapacitással és hatósugárral rendelkezzen.Amivel az említett gépek konstrukciója alapból rendelkezett.Kiváncsi lennék egy részletes elemzésben ami miatt előnyben van desingban az említett gépekhez képest minden téren?
Leirtam fenn is, es a Gripen temaban ezerszer elmagyaraztam, miben teljesen uj a design, foleg a sw platform terén. Olvasd el es akkor ha lesz mire, majd reagalok. Az ilyen üres, konkrétan irrelevans klisekre nem tudok mit írni, sorry.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 556
6 951
113
Mivel a hajtomuveket egyenkent inditjak,az egy hajtomuves gep gyorsabban tud indulni,mint a kethajtomuves.....Ennyi.
Vidzont csereben kisebb a hatosugar,a fegyverterheles,a repteljesitmeny.Upsz....
Nem feltétlenül!Nem véletlen az F16 sikere mert 1 hajtóműves gépként tudja a nagyobb 2 hajtúműves gépek hatósugarát,fegyverterhelését,repteljesítményét 1-2 kivételtől eltekíntve.Nagyjából erre a szintre hozták fel mint "dizájnt" a gipent az E verzióval.Azon persze lehet vitatkozni hogy avionika,Ew,radar,fegyverzet stb egy F16V vagy gripen-e fejlettebb de mint dizájn semmivel se tud többet ellentétben az 5 gen F35-el(Stealth,belső fegyvertér stb).De akár ide lehet venni a kínai J20-at vagy akár a Su57-et vagy a Raptort.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Leirtam fenn is, es a Gripen temaban ezerszer elmagyaraztam, miben teljesen uj a design, foleg a sw platform terén. Olvasd el es akkor ha lesz mire, majd reagalok. Az ilyen üres, konkrétan irrelevans klisekre nem tudok mit írni, sorry.
Most mar csak azt kene valahogy megmagyarazmi,sw mennyiben befolyasolja az uzemanyag kapacitast....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and alali77

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Nem feltétlenül!Nem véletlen az F16 sikere mert 1 hajtóműves gépként tudja a nagyobb 2 hajtúműves gépek hatósugarát,fegyverterhelését,repteljesítményét 1-2 kivételtől eltekíntve.Nagyjából erre a szintre hozták fel mint "dizájnt" a gipent az E verzióval.Azon persze lehet vitatkozni hogy avionika,Ew,radar,fegyverzet stb egy F16V vagy gripen-e fejlettebb de mint dizájn semmivel se tud többet ellentétben az 5 gen F35-el(Stealth,belső fegyvertér stb).De akár ide lehet venni a kínai J20-at vagy akár a Su57-et vagy a Raptort.
Igazsag az,hogy a Gripen E sem eri el az F16 szintjet.Egyreszt,annak is erosodott a hajtomuve.Masreszt,a Gripen E erosebb hsjtomuteljesitmenyet joreszt megeszi a sulynovekedes,a legellenalas novekedese.A nagyobb uzemanyag kspacitassal ugyan ez a helyzet.
 
  • Vicces
Reactions: perceptron

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 648
11 888
113
Avagy Alaszkaban futott hangarban allnak, mig a finneknel a pályáról akartak tesztelni? Vagy bármi más, 10+ különböző eltero faktor miatt...? :)
A világ nagy és változatos. Néha szorakozasbol is utaznod kellene. :cool:
jaj, ne már:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 648
11 888
113
Nem feltétlenül!Nem véletlen az F16 sikere mert 1 hajtóműves gépként tudja a nagyobb 2 hajtúműves gépek hatósugarát,fegyverterhelését,repteljesítményét 1-2 kivételtől eltekíntve.Nagyjából erre a szintre hozták fel mint "dizájnt" a gipent az E verzióval.Azon persze lehet vitatkozni hogy avionika,Ew,radar,fegyverzet stb egy F16V vagy gripen-e fejlettebb de mint dizájn semmivel se tud többet ellentétben az 5 gen F35-el(Stealth,belső fegyvertér stb).De akár ide lehet venni a kínai J20-at vagy akár a Su57-et vagy a Raptort.
dehogy tudja.
Az F-16 sokkal kisebb hatósugarú mint egy F-15 vagy Szu-27.
A Mig-29-nél jobb, de azért nem kell játszik a nagyok ligájában.