[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag

Guest
Nem.Ahogy te sem.
Viszont szakirások,beleértve magyar publikus szakirások is generációkba sorolják az AESA radarokat.
Szóval nem velem vitatkozol,hanem radartechnikai szakemberekkel,mert ők irják ezt.
Ehhez képest leírtad ezt:
A publikus leirások szerint a raven egy 2.generációs AESA radar,amit jelenleg fejlesztenek 3.G-á.Amerikaiak és a zsidók meg már 3.G-s radarokat gyártanak.
Ha hivatkozol valamire, akkor tessék betenni a forrást!
Hozz egy forrást arról, hogy mi a tököm az a 3G AESA radar!
Ha nem tudod, hogy miről beszélsz, akkor mit mivel hasonlítasz össze?
Mi az a képesség, amit a SAAB radarjai nem tudnak, és az amerikai vagy izraeli vetélytársai tudnak csak?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 883
36 513
113
  • Vicces
Reactions: perceptron
T

Törölt tag

Guest
Ez most komoly? Belekerestél abba, hogy AESA radar, majd a találati oldalt betetted ide linknek.
Azt szeretem, hogy te ide komolytalankodni jársz az oldalra. o_O
A gond az, hogy még a prospektusok szintjén sem tudod értelmezni azt, amit elolvasol, meg utána összehablatyolsz.
Majd amikor belekérdezek, akkor azt gondolod, hogy annyival el van intézve, hogy "nem tudjuk".
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 883
36 513
113
Ez most komoly? Belekerestél abba, hogy AESA radar, majd a találati oldalt betetted ide linknek.
Azt szeretem, hogy te ide komolytalankodni jársz az oldalra. o_O
A gond az, hogy még a prospektusok szintjén sem tudod értelmezni azt, amit elolvasol, meg utána összehablatyolsz.
Majd amikor belekérdezek, akkor azt gondolod, hogy annyival el van intézve, hogy "nem tudjuk".
Semmi konkrétumot nem fogsz találni a korszerű radarok valós képességeiről.Mert titkossak ezek a képességek.
A reklámprospektusokkal meg nagyjábol kitörölheted.
Ami radarrol részletes képességleirást találsz,azok mind már régen elavult radarok.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 883
36 513
113
Ez most komoly? Belekerestél abba, hogy AESA radar, majd a találati oldalt betetted ide linknek.
Azt szeretem, hogy te ide komolytalankodni jársz az oldalra. o_O
A gond az, hogy még a prospektusok szintjén sem tudod értelmezni azt, amit elolvasol, meg utána összehablatyolsz.
Majd amikor belekérdezek, akkor azt gondolod, hogy annyival el van intézve, hogy "nem tudjuk".
Különben soha nem is mondam,hogy értenék a radarokhoz.Pedig láttam radarokat működés közben,P15/18 radarokat még konkrétan kezeltem is.De ettől nem lettem radar szaki.
 
T

Törölt tag

Guest
Semmi konkrétumot nem fogsz találni a korszerű radarok valós képességeiről.Mert titkossak ezek a képességek.
A reklámprospektusokkal meg nagyjábol kitörölheted.
Ami radarrol részletes képességleirást találsz,azok mind már régen elavult radarok.
Nézd, itt egy cikk neked, hogy megértsd, hogy mi az, amit nem értesz.
A fejlesztés irányai vannak neked (csak neked!) összeszedve.
Rá fogsz jönni, hogy az AESA fő fejlesztési iránya jelenleg a jelfeldolgozás, és annak hardveres (backend), és szoftveres irányai a legfontosabbak.
Persze növelheted az AESA antenna felületét, teljesítményét, de sokkal fontosabb, hogy egy "zajos", zavart környezetben hogyan tudsz minimális jelekből a gép központi számítógépe számára értelmezhető jeleket generálni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 883
36 513
113
Nézd, itt egy cikk neked, hogy megértsd, hogy mi az, amit nem értesz.
A fejlesztés irányai vannak neked (csak neked!) összeszedve.
Rá fogsz jönni, hogy az AESA fő fejlesztési iránya jelenleg a jelfeldolgozás, és annak hardveres (backend), és szoftveres irányai a legfontosabbak.
Persze növelheted az AESA antenna felületét, teljesítményét, de sokkal fontosabb, hogy egy "zajos", zavart környezetben hogyan tudsz minimális jelekből a gép központi számítógépe számára értelmezhető jeleket generálni.
Kepzrld,tudok rola.Sot,P37 rafaron dzelyrsen lattam,mi a kulonbseg s sima analog jel,rs a digitális jelfeldolgozas adta radarkép között......
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 883
36 513
113
Akkor eljutottál arra a szintre, amit a számítástechnika hőskorának tekintünk...
Gratulálunk.
De qrva nagy tévedés,hogy a modern radaroknal csak a jelfeldolgozas számít.Az LPI technologia impulzusonkent valtoztatja a frekit,hullamformat.Akarmilyen jelfeldolgozot,szuper sw-t rarakhstsz,ha maga a radar,mint gep ezt nem tudja.A vevo fizikai korlatai meg megadjak azt sz alapimpulzust,amit erzekelni tud.Amit mar nem tud erzekelni,azt semmifele sw nem is tudja feldolgozni.
Szoval qrvara NULLA a tudasod az egészhez.
Nekem se tobb,csak ezt en el is ismerem .
 
T

Törölt tag

Guest
De qrva nagy tévedés,hogy a modern radaroknal csak a jelfeldolgozas számít.Az LPI technologia impulzusonkent valtoztatja a frekit,hullamformat.Akarmilyen jelfeldolgozot,szuper sw-t rarakhstsz,ha maga a radar,mint gep ezt nem tudja.A vevo fizikai korlatai meg megadjak azt sz alapimpulzust,amit erzekelni tud.Amit mar nem tud erzekelni,azt semmifele sw nem is tudja feldolgozni.
Szoval qrvara NULLA a tudasod az egészhez.
Nekem se tobb,csak ezt en el is ismerem .
Halkan megkérdezem: tisztában vagy vele, hogy az AESA mozaikszóban az ES mit jelentenek?
Még egy kérdésem van:
Azzal tisztában vagy, hogy a SAAB a Gripenen 80+%-os hatótávnövekedést ért el csupán az MK3 radar, backend illetve szoftvere fejlesztésével?
Miközben a radar antennájához nem nyúltak hozzá?
Nyilván hazudnak a mocskok :rolleyes: , de mi akkor is megrendeltük ezt a fejlesztést.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Igen, vannak viszont színes-szagos Saab pdf-ek, hurrá :)
Hat, aki hulye hozza, ne okoskodjon, ugye...

És ami azt illeti,a rendszer részelemeinek nagyobb része nem is svéd.Radarja is olasz.
Semmit nem ertesz megint abbol, amit osszegugliztal.
Ericsson ill Saab Microwave = Erieye, Erieye-ER stb AESA AEW&C radarok stb.

A Gripen E eseteben Ericsson a radar, amit a Selex kismeretu AESA platformjara terveztek (sokkal olcsobb es gyorsabb volt, mint onalloan csinalni egyet), aztan az Ericsson Microwave Systems a Saab Microwave lett, a Selex meg a Finmeccanica tulajdonakent a Lenoardo-Finmeccanica osszelvadasnal lett Leonardo.
A Gripen C/D eseten egy Ericsson a radar, amihez az olasz Marconi segitett be, ami azota a fenti Selexes kitero utan Leonardo, illetve a brit BAE resze lett.

Negan nyugodtan válaszold meg neki hogy az egy olyan radar amit ha megrendelsz soha nem jön meg....
Mert nem letezik. :)
@Negan teljesen tajekozatlan az egesz digitalis vilagban, de keptelen feladni a dafke trollkodast. Minden honapban lejatszodik ugyanez a cirkusz, semmifele hatassal nincs ra, hogy folyamatosan leeg.. En azert nem is reagalok erdemben, mert nincs mire.
Ez most megint egy jo publikus bemutato volt, mennyire azt sem erti, hogy mit nem ert az egesz temaban; par het mulva ugyanez jon megint...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 883
36 513
113
Hat, aki hulye hozza, ne okoskodjon, ugye...


Semmit nem ertesz megint abbol, amit osszegugliztal.
Ericsson ill Saab Microwave = Erieye, Erieye-ER stb AESA AEW&C radarok stb.

A Gripen E eseteben Ericsson a radar, amit a Selex kismeretu AESA platformjara terveztek (sokkal olcsobb es gyorsabb volt, mint onalloan csinalni egyet), aztan az Ericsson Microwave Systems a Saab Microwave lett, a Selex meg a Finmeccanica tulajdonakent a Lenoardo-Finmeccanica osszelvadasnal lett Leonardo.
A Gripen C/D eseten egy Ericsson a radar, amihez az olasz Marconi segitett be, ami azota a fenti Selexes kitero utan Leonardo, illetve a brit BAE resze lett.


Mert nem letezik. :)
@Negan teljesen tajekozatlan az egesz digitalis vilagban, de keptelen feladni a dafke trollkodast. Minden honapban lejatszodik ugyanez a cirkusz, semmifele hatassal nincs ra, hogy folyamatosan leeg.. En azert nem is reagalok erdemben, mert nincs mire.
Ez most megint egy jo publikus bemutato volt, mennyire azt sem erti, hogy mit nem ert az egesz temaban; par het mulva ugyanez jon megint...
Igen,ismet bemutattad,mennyire buta vagy.Meg azt sem tudod értelmezni,amit olvasol
Raven a Gripen E radarja, és olasz.

Senkinek nem erdemes Kamm es Pocs hulyesegeivel foglalkoznia.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 700
113
A publikus leirások szerint a raven egy 2.generációs AESA radar,amit jelenleg fejlesztenek 3.G-á.Amerikaiak és a zsidók meg már 3.G-s radarokat gyártanak.A mi leendő 2084 radarjaink is 3G AESA radarok lesznek.

Ha az AlbatroszNG nem egy lopakodó... De a Gripen NG sem egy következő generációs gép... Nem 5. gen gép.
Akkor honnan tudjuk, hogy az amerikaiak által 3. generációnak nevezett AESA radar technológia, hogy az jobb, mint az olaszok második változtatása a saját vonalukon?
Ezeknél a csoda generációs fegyvereknél elég gyorsan lefőtt a kávé mostanság, mikor a ruszki vesz egy náluk vastagabb bunkós botot és agyon veri...

Én nagyon félek, hogy a végső összeg az lesz, hogy egyszerűen egy sima kérdést kell feltenni. Lát nagyobb távolságra, mint annak a Meteor rakétának a hatótávolsága, amit célra kell vezetnie? Ha tudja hozni a rendszer, amit a prospektusok írnak, hogy egyéni harcban tökéletesen funkcionál, ki tudja használni a fegyverzet képességeit, át tudja venni egy másik gép által indított rakétának is az irányítását, akkor az a félelmem, hogy közel teljesen mindegy, hogy milyen számozást teszünk a sorozat mögé. (Most a prospektus egyéb kijelentéseit hagyjuk! Egyelőre a szlovák Vipereken sem lesz Meteor rakéta, ahogy a román Falconokon sem, és ez gyanúm szerint sokkal fontosabb paraméter egy légiharcban, amennyiben a Gripen képes a max távolságra tökéletesen irányítani, mint hogy tegnap kijött az új generációs még mindig AESA radar, de nekem az kell, mert a mobilomat is le szoktam cserélni.)

Abban egyetértek veled, hogy Gripent összehasonlítani egy kétmotoros Rafaellel (meg ne szólaljatok, hogy nem motor) méretben és az ezzel járó nyers erőben (hordozott fegyver száma, stb) szerintem értelmetlen. A francia győz. A fenntartási költségben meg a svéd csoda... ezt neked is be kell látnod.

Ettől a pillanattól kezdve meg jó lenne megmondani, hogy pontosan mik is a feltételei a Honvédségnek, amire repülőgépet akar vásárolni. Ha kelet a fő fenyegetési irány, akkor az ottani gépparkokhoz kell igazítani és első sorban mennyiségi hátrányban vagyunk, nem minőségiben. (Egyetlen kivétel a SZU-57 egy százada.) Ha dél a fő fenyegetési irány, ott egy százados légierők vannak, de egyre több helyen olyan izmos kihívóval, mint a Meteor rakétákkal felszerelt Rafael gépek. Egyetértek, hogy az egy százados kis méretű vadászflotta mind a kettővel szemben kezd hátrányba szorulni, mert akkora technológiai fölénye már nincs, mint a MIG-21-esekkel szemben. De ettől még koncepciót kellene letenni az asztalra, nem egy-egy paramétert kiemelni, hogy nem tudom az EW-ben mi a különbség, de ezt ekkor gyártották, azt meg akkor és ha 5 évvel később, akkor az az EW teljesen ellehetetleníti a másikat, hogy a régi gépekbe nem lehet beszerelni, de a zsidó mégis megcsinálta.

Konkrétan azt próbáltad eddig kihozni a topicból, hogy vegyünk egy 3. generációs gépet, mert azt felszerelik a legmodernebb alkatrészekkel és ha az izraelinek a radarjáról kiderül, hogy egy generációval fejlettebb mondjuk, akkor a 3. genes testbe tervezett Kfir-t kell venni, mert az mindent le fog győzni; ha a Rafaelnek nagyobb az antenna és a test mérete, akkor azt kell venni, mert a méret az mindent legyőz.
Nem tudom komolyan venni, hogy szerinted minden gépnél van egy darab szempont, amivel övé a dicsőség a győzelem. Hogy szerinted új 4+ genes gépet terveztetni egy fél évszázados terv alapján és azt egy-két századnyi mennyiségben rendszerbe állítani olcsóbb, mint bármilyen meglévő és 100+ darabra már fixen megrendeléssel rendelkező típus közül vásárolni és azzal kapcsolatban gazdasági ellentételezésben gondolkodni. Ennél már az is jobb ötlet, hogy az ukránokkal kifizettetni az új könnyű vadászbombázónk tervezését és tesztelési költségeit. Majd ugrasz egy nagyot és azt mondod, hogy ha nem Kfir, akkor Rafael, mert az méretben nagyobb. Meg az egész értelmetlen szerinted, mert az F-35 ár/értékben mindent visz, de az meg úgy sem jó nekünk.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 013
113
Igen,ismet bemutattad,mennyire buta vagy.Meg azt sem tudod értelmezni,amit olvasol
Mondja az, aki a fentiek utan ezt irja:

Raven a Gripen E radarja, és olasz.
De nem olasz, leirtam miert.

Senkinek nem erdemes Kamm es Pocs hulyesegeivel foglalkoznia.
Hat errol beszelek - quod erat demonstrandum.
Amint kiderul, hogy nem ertesz semmihez, elkezdesz gyalazkodni (=hozod a szokasos sofor-szinvonalat.)
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 883
36 513
113
Ha az AlbatroszNG nem egy lopakodó... De a Gripen NG sem egy következő generációs gép... Nem 5. gen gép.
Akkor honnan tudjuk, hogy az amerikaiak által 3. generációnak nevezett AESA radar technológia, hogy az jobb, mint az olaszok második változtatása a saját vonalukon?
Ezeknél a csoda generációs fegyvereknél elég gyorsan lefőtt a kávé mostanság, mikor a ruszki vesz egy náluk vastagabb bunkós botot és agyon veri...

Én nagyon félek, hogy a végső összeg az lesz, hogy egyszerűen egy sima kérdést kell feltenni. Lát nagyobb távolságra, mint annak a Meteor rakétának a hatótávolsága, amit célra kell vezetnie? Ha tudja hozni a rendszer, amit a prospektusok írnak, hogy egyéni harcban tökéletesen funkcionál, ki tudja használni a fegyverzet képességeit, át tudja venni egy másik gép által indított rakétának is az irányítását, akkor az a félelmem, hogy közel teljesen mindegy, hogy milyen számozást teszünk a sorozat mögé. (Most a prospektus egyéb kijelentéseit hagyjuk! Egyelőre a szlovák Vipereken sem lesz Meteor rakéta, ahogy a román Falconokon sem, és ez gyanúm szerint sokkal fontosabb paraméter egy légiharcban, amennyiben a Gripen képes a max távolságra tökéletesen irányítani, mint hogy tegnap kijött az új generációs még mindig AESA radar, de nekem az kell, mert a mobilomat is le szoktam cserélni.)

Abban egyetértek veled, hogy Gripent összehasonlítani egy kétmotoros Rafaellel (meg ne szólaljatok, hogy nem motor) méretben és az ezzel járó nyers erőben (hordozott fegyver száma, stb) szerintem értelmetlen. A francia győz. A fenntartási költségben meg a svéd csoda... ezt neked is be kell látnod.

Ettől a pillanattól kezdve meg jó lenne megmondani, hogy pontosan mik is a feltételei a Honvédségnek, amire repülőgépet akar vásárolni. Ha kelet a fő fenyegetési irány, akkor az ottani gépparkokhoz kell igazítani és első sorban mennyiségi hátrányban vagyunk, nem minőségiben. (Egyetlen kivétel a SZU-57 egy százada.) Ha dél a fő fenyegetési irány, ott egy százados légierők vannak, de egyre több helyen olyan izmos kihívóval, mint a Meteor rakétákkal felszerelt Rafael gépek. Egyetértek, hogy az egy százados kis méretű vadászflotta mind a kettővel szemben kezd hátrányba szorulni, mert akkora technológiai fölénye már nincs, mint a MIG-21-esekkel szemben. De ettől még koncepciót kellene letenni az asztalra, nem egy-egy paramétert kiemelni, hogy nem tudom az EW-ben mi a különbség, de ezt ekkor gyártották, azt meg akkor és ha 5 évvel később, akkor az az EW teljesen ellehetetleníti a másikat, hogy a régi gépekbe nem lehet beszerelni, de a zsidó mégis megcsinálta.

Konkrétan azt próbáltad eddig kihozni a topicból, hogy vegyünk egy 3. generációs gépet, mert azt felszerelik a legmodernebb alkatrészekkel és ha az izraelinek a radarjáról kiderül, hogy egy generációval fejlettebb mondjuk, akkor a 3. genes testbe tervezett Kfir-t kell venni, mert az mindent le fog győzni; ha a Rafaelnek nagyobb az antenna és a test mérete, akkor azt kell venni, mert a méret az mindent legyőz.
Nem tudom komolyan venni, hogy szerinted minden gépnél van egy darab szempont, amivel övé a dicsőség a győzelem. Hogy szerinted új 4+ genes gépet terveztetni egy fél évszázados terv alapján és azt egy-két századnyi mennyiségben rendszerbe állítani olcsóbb, mint bármilyen meglévő és 100+ darabra már fixen megrendeléssel rendelkező típus közül vásárolni és azzal kapcsolatban gazdasági ellentételezésben gondolkodni. Ennél már az is jobb ötlet, hogy az ukránokkal kifizettetni az új könnyű vadászbombázónk tervezését és tesztelési költségeit. Majd ugrasz egy nagyot és azt mondod, hogy ha nem Kfir, akkor Rafael, mert az méretben nagyobb. Meg az egész értelmetlen szerinted, mert az F-35 ár/értékben mindent visz, de az meg úgy sem jó nekünk.
Türelem,de ezt telorol nem fejtem ki,mert hadonlo hosszúságú lesz a valasz is.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 559
6 955
113
Ha az AlbatroszNG nem egy lopakodó... De a Gripen NG sem egy következő generációs gép... Nem 5. gen gép.
Akkor honnan tudjuk, hogy az amerikaiak által 3. generációnak nevezett AESA radar technológia, hogy az jobb, mint az olaszok második változtatása a saját vonalukon?
Ezeknél a csoda generációs fegyvereknél elég gyorsan lefőtt a kávé mostanság, mikor a ruszki vesz egy náluk vastagabb bunkós botot és agyon veri...

Én nagyon félek, hogy a végső összeg az lesz, hogy egyszerűen egy sima kérdést kell feltenni. Lát nagyobb távolságra, mint annak a Meteor rakétának a hatótávolsága, amit célra kell vezetnie? Ha tudja hozni a rendszer, amit a prospektusok írnak, hogy egyéni harcban tökéletesen funkcionál, ki tudja használni a fegyverzet képességeit, át tudja venni egy másik gép által indított rakétának is az irányítását, akkor az a félelmem, hogy közel teljesen mindegy, hogy milyen számozást teszünk a sorozat mögé. (Most a prospektus egyéb kijelentéseit hagyjuk! Egyelőre a szlovák Vipereken sem lesz Meteor rakéta, ahogy a román Falconokon sem, és ez gyanúm szerint sokkal fontosabb paraméter egy légiharcban, amennyiben a Gripen képes a max távolságra tökéletesen irányítani, mint hogy tegnap kijött az új generációs még mindig AESA radar, de nekem az kell, mert a mobilomat is le szoktam cserélni.)

Abban egyetértek veled, hogy Gripent összehasonlítani egy kétmotoros Rafaellel (meg ne szólaljatok, hogy nem motor) méretben és az ezzel járó nyers erőben (hordozott fegyver száma, stb) szerintem értelmetlen. A francia győz. A fenntartási költségben meg a svéd csoda... ezt neked is be kell látnod.

Ettől a pillanattól kezdve meg jó lenne megmondani, hogy pontosan mik is a feltételei a Honvédségnek, amire repülőgépet akar vásárolni. Ha kelet a fő fenyegetési irány, akkor az ottani gépparkokhoz kell igazítani és első sorban mennyiségi hátrányban vagyunk, nem minőségiben. (Egyetlen kivétel a SZU-57 egy százada.) Ha dél a fő fenyegetési irány, ott egy százados légierők vannak, de egyre több helyen olyan izmos kihívóval, mint a Meteor rakétákkal felszerelt Rafael gépek. Egyetértek, hogy az egy százados kis méretű vadászflotta mind a kettővel szemben kezd hátrányba szorulni, mert akkora technológiai fölénye már nincs, mint a MIG-21-esekkel szemben. De ettől még koncepciót kellene letenni az asztalra, nem egy-egy paramétert kiemelni, hogy nem tudom az EW-ben mi a különbség, de ezt ekkor gyártották, azt meg akkor és ha 5 évvel később, akkor az az EW teljesen ellehetetleníti a másikat, hogy a régi gépekbe nem lehet beszerelni, de a zsidó mégis megcsinálta.

Konkrétan azt próbáltad eddig kihozni a topicból, hogy vegyünk egy 3. generációs gépet, mert azt felszerelik a legmodernebb alkatrészekkel és ha az izraelinek a radarjáról kiderül, hogy egy generációval fejlettebb mondjuk, akkor a 3. genes testbe tervezett Kfir-t kell venni, mert az mindent le fog győzni; ha a Rafaelnek nagyobb az antenna és a test mérete, akkor azt kell venni, mert a méret az mindent legyőz.
Nem tudom komolyan venni, hogy szerinted minden gépnél van egy darab szempont, amivel övé a dicsőség a győzelem. Hogy szerinted új 4+ genes gépet terveztetni egy fél évszázados terv alapján és azt egy-két századnyi mennyiségben rendszerbe állítani olcsóbb, mint bármilyen meglévő és 100+ darabra már fixen megrendeléssel rendelkező típus közül vásárolni és azzal kapcsolatban gazdasági ellentételezésben gondolkodni. Ennél már az is jobb ötlet, hogy az ukránokkal kifizettetni az új könnyű vadászbombázónk tervezését és tesztelési költségeit. Majd ugrasz egy nagyot és azt mondod, hogy ha nem Kfir, akkor Rafael, mert az méretben nagyobb. Meg az egész értelmetlen szerinted, mert az F-35 ár/értékben mindent visz, de az meg úgy sem jó nekünk.
F35 politikai okokból nem jöhet jelenleg szóba nekünk.Gripen-e ár/érték arányban nem tűnik rossznak cserében viszonylag erőtlen amit kompenzálhat a svéd marketing szerint a fejlett ew rendszere.Azokban az Országokban ahol politikia okokból vagy nem akarnak amerikaiaktól függeni és nem "keleti" technikát vesznek legtöbb helyen Rafale a "nyerő" Ideális 2 százados modernizált gripen c fotta lehetne megvan hozzá az infrastruktúra is.Viszont ebbe is közbeszólhat a politika jelenlegi magyar-svéd viszonyt nézve.És nem ártana a reptérnek(reptereknek) normális légvédelem,gépeknek megerősített vasbeton fedezékek.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Ha az AlbatroszNG nem egy lopakodó... De a Gripen NG sem egy következő generációs gép... Nem 5. gen gép.
Akkor honnan tudjuk, hogy az amerikaiak által 3. generációnak nevezett AESA radar technológia, hogy az jobb, mint az olaszok második változtatása a saját vonalukon?
Ezeknél a csoda generációs fegyvereknél elég gyorsan lefőtt a kávé mostanság, mikor a ruszki vesz egy náluk vastagabb bunkós botot és agyon veri...

Én nagyon félek, hogy a végső összeg az lesz, hogy egyszerűen egy sima kérdést kell feltenni. Lát nagyobb távolságra, mint annak a Meteor rakétának a hatótávolsága, amit célra kell vezetnie? Ha tudja hozni a rendszer, amit a prospektusok írnak, hogy egyéni harcban tökéletesen funkcionál, ki tudja használni a fegyverzet képességeit, át tudja venni egy másik gép által indított rakétának is az irányítását, akkor az a félelmem, hogy közel teljesen mindegy, hogy milyen számozást teszünk a sorozat mögé. (Most a prospektus egyéb kijelentéseit hagyjuk! Egyelőre a szlovák Vipereken sem lesz Meteor rakéta, ahogy a román Falconokon sem, és ez gyanúm szerint sokkal fontosabb paraméter egy légiharcban, amennyiben a Gripen képes a max távolságra tökéletesen irányítani, mint hogy tegnap kijött az új generációs még mindig AESA radar, de nekem az kell, mert a mobilomat is le szoktam cserélni.)

Abban egyetértek veled, hogy Gripent összehasonlítani egy kétmotoros Rafaellel (meg ne szólaljatok, hogy nem motor) méretben és az ezzel járó nyers erőben (hordozott fegyver száma, stb) szerintem értelmetlen. A francia győz. A fenntartási költségben meg a svéd csoda... ezt neked is be kell látnod.

Ettől a pillanattól kezdve meg jó lenne megmondani, hogy pontosan mik is a feltételei a Honvédségnek, amire repülőgépet akar vásárolni. Ha kelet a fő fenyegetési irány, akkor az ottani gépparkokhoz kell igazítani és első sorban mennyiségi hátrányban vagyunk, nem minőségiben. (Egyetlen kivétel a SZU-57 egy százada.) Ha dél a fő fenyegetési irány, ott egy százados légierők vannak, de egyre több helyen olyan izmos kihívóval, mint a Meteor rakétákkal felszerelt Rafael gépek. Egyetértek, hogy az egy százados kis méretű vadászflotta mind a kettővel szemben kezd hátrányba szorulni, mert akkora technológiai fölénye már nincs, mint a MIG-21-esekkel szemben. De ettől még koncepciót kellene letenni az asztalra, nem egy-egy paramétert kiemelni, hogy nem tudom az EW-ben mi a különbség, de ezt ekkor gyártották, azt meg akkor és ha 5 évvel később, akkor az az EW teljesen ellehetetleníti a másikat, hogy a régi gépekbe nem lehet beszerelni, de a zsidó mégis megcsinálta.

Konkrétan azt próbáltad eddig kihozni a topicból, hogy vegyünk egy 3. generációs gépet, mert azt felszerelik a legmodernebb alkatrészekkel és ha az izraelinek a radarjáról kiderül, hogy egy generációval fejlettebb mondjuk, akkor a 3. genes testbe tervezett Kfir-t kell venni, mert az mindent le fog győzni; ha a Rafaelnek nagyobb az antenna és a test mérete, akkor azt kell venni, mert a méret az mindent legyőz.
Nem tudom komolyan venni, hogy szerinted minden gépnél van egy darab szempont, amivel övé a dicsőség a győzelem. Hogy szerinted új 4+ genes gépet terveztetni egy fél évszázados terv alapján és azt egy-két századnyi mennyiségben rendszerbe állítani olcsóbb, mint bármilyen meglévő és 100+ darabra már fixen megrendeléssel rendelkező típus közül vásárolni és azzal kapcsolatban gazdasági ellentételezésben gondolkodni. Ennél már az is jobb ötlet, hogy az ukránokkal kifizettetni az új könnyű vadászbombázónk tervezését és tesztelési költségeit. Majd ugrasz egy nagyot és azt mondod, hogy ha nem Kfir, akkor Rafael, mert az méretben nagyobb. Meg az egész értelmetlen szerinted, mert az F-35 ár/értékben mindent visz, de az meg úgy sem jó nekünk.
Leirtad a Rafael-t vagy 4 szer.