Phanterből "láttunk" már valamit.
Lehet köze nem lessz a valósághoz. De azt legalább promózzák.
Az is látható hogy harckocsi tèren nem ártana valami innováció.
Ès azt a leopárdból kihozni már necces.
Hitronból egyszer láttunk valami fehèr alapot.
Amire elvileg rávetítettek valami jövőbeli járművet.
Hogy ha minden igaz mi lessz.
Amúgy aláírt szerződès meg nincs.
Katonáèknál annyira nincsenek is oda a hybrid jármű gondolatára.(persze nem biztos, hogy ők döntenek. Főleg ha elkèszül valamilyen jármű)
Mert ahogy harckocsi tèren, úgy 8*8 terèn sem átr valamilyen innováció.
Ès az elektromotornak azèrt rendesen vannak előnyőnyei a hagyományossal szemben.
Amúgy itt a fórumon jobban forog ennek a járműnek a neve mint a seregben.
Ezeket mind értem. És igen, ki lett vesézve, hogy a katonák konzervatívok, ha valami működik, azt nem szívesen cserélik le valami újítóra, mert azzal csak a nyűg van. Így értem azt is, hogy igyekeznek nem azzal foglalkozni, hogy milyen csúcsszuper gépet kapnak a jövőben, hanem mi az, amit biztosan el kell végezni.
Nem leszek ezzel népszerű, de amennyire én látom, nem is főleg a katonai alkalmazása miatt van nagy realitása annak, hogy ha egy használható járművet létrehoznak, akkor azt megveszik (mert ha nem lesz használható, akkor értelem szerűen nincs mit megvenni), hanem az ezredfordulón is megjelenő, majd 2016-tól ismét fontos elemként jelen lévő gazdasági szempontok. Jelenleg beruházni például egy MTU-hoz hasonló erős,
foszilis üzemanyaggal működő motor gyártásába például elég hiábavalóságnak tűnne. Már létezik és a piac le van fedve a katonai részen, polgáriban meg épp ki akarjuk vezetni.
Bár semmi nem garantálja azt nekünk, hogy a hidrogén fog bejönni a következő piacvezetőnek, de "ha és amennyiben" ebből a csodából egy csupán elfogadhatóan használható katonai gép lesz, akkor már lehet gyanítani, hogy a civil életben is valami szerepe lesz. Mondjuk hasamra ütve lehet csak a "zöld" autók 10%-át fogja lefogni a piacon, de piacvezetőnek lenni még egy ilyen kis szegmensben is egy 10 milliós kis országnak bőven nagy lehetőség.
Katonai vonalon pedig ez azt jelentené, hogy a Leopárd2-be már biztosan nem lesz motor gyártás nálunk... Erre nagyobb tétet is tehetünk. Viszont jelenleg annyira marginális a hidrogén szerepe a civil autóknál is, hogy pusztán egy 4-600 darabos APC megrendelés is komolyan lendíteni tud ennek a polgári felhasználását érintő kutatás és gyártás meghonosításában is. És akkor van egy jelentős alkatrész, amit a jövő harcjárműveibe mi tudnánk gyártani. Ahogy a Leo2-be jelenleg fixen nem tudunk, hiszen az régebben épült ki. Ráadásul amelyik igen komoly szerepet játszik a hadrafoghatóságban a gyalogság szállító járműveiben is. (Sőt! Ha hozzá vesszük a hajtásláncnak is egyes elemit, illetve az aku gyártási potenciált, akkor a gyalogság jövő gépeibe akár elég szép arányban tudnánk hazai beszállítókat foglalkoztatni.)
És megint csak nem leszek népszerű, de az APC kicsit kevésbé reszkír kategóriának tűnik ebből a szempontból, mert lehet árnyéka is az előnyöknek, de talán ez a legkönnyebben skálázható géptípus. Mondjuk lehet 8*8-as lesz egy jelenlegi 6*6-os képességeivel, pusztán azért, mert helyigényesnek bizonyul és növelni kell majd a hosszon, de ez nem lenne annyira zavaró, mint egy MBT-ben vagy egy IFV-ben. Legfeljebb a "nehéz APC"-ből veszünk mondjuk Fuchsot, ez persze logisztikailag nem lenne túl szerencsés, de...
Mivel jelenleg nem tudjuk, hogy milyen
határok mentén milyen előnyöket és hátrányokat kapunk, ezért én sem veszem be fixen a marketinget, hogy itt csak egy halk és nagyon előnyös jármű fog lenni, rózsa tövis nélkül, viszont ezért is várom, hogy mi fog ebből kisülni.