[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Amikor a H145M-ből jött egy mindenféle szenzor nélküli, akkor azt mondták hogy az azért olyan, mert majd az Airbusszal közös fejlesztésekhez lesz a tesztgép. Valójában meg arra lett használva a Honvédségnél, amire épp kellett. Úgy emlékszem hogy a németországi pilótaképzésen használt két festetlen H145-ösünkön ott voltak a szenzorok. A beszállítói problémától a spórolásig sok mindent el lehet még képzelni, de remélem hogy neked lesz igazad.
Azért az furcsa lenne ha egy gép nem úgy jönne meg ahogy az meglett rendelve... Vagy legalábbis később megkap mindent....
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szolnokon az első két H225M helikopter...


64b577eb87971068320082.jpg
64b577e807caa876824380.jpg
64b577e7387be213940368.jpg
 
Ha háborúban ezeket nem csak front műveletekre akarjuk használni, hanem azt mondtuk, hogy kell egy csomó teher is, akkor nem olyan rossz összetétel ez, hogy az alkatrészek kompatibilisek, még a csonkok is megvannak, azonnal felszerelhetőek, de megtartunk pár gépet hordárnak. Tudom, sokkal jobban dobogna mindenkinek a szíve, ha az összes Spike rakétától kezdve szenzoron át rogyásig fel lenne szerelve, de pusztán költségvetést nézzük, őrült beszéd, de van benne logika.

Az a baj, hogy én túl idős vagyok már, hogy már emlékezzek és túl fiatal vagyok, hogy még emlékezzem, mit mondott mindig Maróth Gáspárunk. Az amcsik nagyon ütötték ezt a helikopter beszerzés ügyet és inkább akarták nyomni a nehéz dd-t. Állítólag nagyon kellett számolni, hogy meglegyen a pénz két ilyen nagy és gyakorlatilag párhuzamosan zajló egész csomagra. (Itt nem csak a 225-ösökről beszélek, hanem a kis tesó is egy kis kezdő költségvetésből, emlékezzünk vissza, hogy nem lóugrásban, hanem lépésenként emeltük a 2% eléréséhez, és mellette szinte azonnal el kellett indítani Tatának venni hk-t, tarackot, meg hamarosan az IFV beszerzésre is pénzt keríteni.)

Én azt mondom, hogy az évtized végén értékeljünk, hogy addigra meg lesz-e mindegyik gépnek a torony, kell-e minden gépre.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hogy én is hozzászóljak valami építő jellegűt. Ezek a legrusnyábbak (értsd borzasztóan áll nekik ez az undorító szín) a hasonló színű társaik közül, pedig nagyon szoros a mezőny.
 
Hogy én is hozzászóljak valami építő jellegűt. Ezek a legrusnyábbak (értsd borzasztóan áll nekik ez az undorító szín) a hasonló színű társaik közül, pedig nagyon szoros a mezőny.
Reménykedjünk, hogy idővel kiszívja nap és világosabb lesz! :D
Jelen formájában eléggé jól látható a kék égen...
 
  • Szomorú
  • Vicces
Reactions: pela3 and fitom
Reménykedjünk, hogy idővel kiszívja nap és világosabb lesz! :D
Jelen formájában eléggé jól látható a kék égen...
Szerintem egy helikoptert alulról előbb hallani, mint látni. Inkább felülről jó, ha nem szúrják ki könnyen földháttérben. Igaz, a mai radarok sok mindenre képesek már.
 
Hogy én is hozzászóljak valami építő jellegűt. Ezek a legrusnyábbak (értsd borzasztóan áll nekik ez az undorító szín) a hasonló színű társaik közül, pedig nagyon szoros a mezőny.

Reménykedjünk, hogy idővel kiszívja nap és világosabb lesz! :D
Jelen formájában eléggé jól látható a kék égen...
A szín szerintem pontosan megegyezik a H-145M színével. Sötétnek sötét, az biztos. Én ebből arra következtetek, hogy főleg éjszaka vetnék be őket hadműveleti területen. Éjszakai bevetéshez ideális a szín, nappal viszont feltűnő.
Másrészt idővel fakulhat, világosodhat, hiába tárolják majd hangárban. Persze ez hosszú évek kérdése.
A fura kicsit számomra az, hogy mintha az itthoni tesztlövészeten járt gépek (talán ugyanezek?) bizonyos elemein (pl. hajtómű körül) ahol már fel volt festve a szürke, világosabbnak tűnt a mostanihoz képest. Én akkor azt hittem olyan lesz a kész gép.
Mindegy, bízzunk benne, hogy a szolnoki helikopteresek és SOF alakulatok tudták, hogy nekik mi lesz a jó. Remélem miattuk lett választva ez a szín és okkal.
 
A szín szerintem pontosan megegyezik a H-145M színével. Sötétnek sötét, az biztos. Én ebből arra következtetek, hogy főleg éjszaka vetnék be őket hadműveleti területen. Éjszakai bevetéshez ideális a szín, nappal viszont feltűnő.
Másrészt idővel fakulhat, világosodhat, hiába tárolják majd hangárban. Persze ez hosszú évek kérdése.
A fura kicsit számomra az, hogy mintha az itthoni tesztlövészeten járt gépek (talán ugyanezek?) bizonyos elemein (pl. hajtómű körül) ahol már fel volt festve a szürke, világosabbnak tűnt a mostanihoz képest. Én akkor azt hittem olyan lesz a kész gép.
Mindegy, bízzunk benne, hogy a szolnoki helikopteresek és SOF alakulatok tudták, hogy nekik mi lesz a jó. Remélem miattuk lett választva ez a szín és okkal.
Mégis miért jobb a sötétszürke éjszaka mint a terepszínű?
 
Szerintem egy helikoptert alulról előbb hallani, mint látni. Inkább felülről jó, ha nem szúrják ki könnyen földháttérben. Igaz, a mai radarok sok mindenre képesek már.
Hát nem tudom, én úgy emlékszem, hogy a 145ösök nagyon halkan repülnek, a 135ösökhöz képest, gondolom ez is halk főleg a 8/17esekhez képest. A színe nekem sem tetszik. Én arra tippelnék, hogy ezt a színt talán nehezebb észrevenni szabad szemmel, de nyilván nem gépkarabéllyal fogják lőni, hanem a radar fog dolgozni, ami pedig elég hatékony.




Én biztos vagyok benne, hogy ez a gép hatalmas ugrás előre, remélhetőleg az üzemeltetési kultúra is megfelelő lesz. Már alig várom, hogy élőben lássam. Azért menő lenne őket a akár Városligetbe kivinni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Venom85
Homogén. És véletlenül sincsenek benne világosabb foltok, ami jobban verhetné vissza a fényt. Mondjuk a Hold fényét. Bármilyen fényt jobban elnyel.
Én még soha nem láttam meg előbb helikoptert éjszaka minthogy meghallottam volna.