[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Na még csak az kéne! ...
Filléres cucc???
Van az 1 M € is, darabja...
Semmi értelme sincsen egy fix beépítésű tűzfegyvernek. Parasztvakítás.
(A H225M-en függőlegesen korlátozottan irányozható)
A nem irányított 70 mm-esnek szerinted 1 millió EUR darabja? :D
Pár ezer euróért adják ezeket a buta rakétákat, de lézeres sem milliós tétel: APKWS ára kb. 40 ezer dollár körül van!
FZ lézeres (ami várhatóan nekünk is lesz) nem tudom mennyi, de az sem lehet sokkal több...
 
A tervek szerint a H225-ösök válthatják majd ki a szovjet eredetű Mi–8-as és Mi–17-es típusokat, amelyek várhatóan 2024-re, 2025-re futják ki üzemidejük teljes tartalékát.
...
A flotta 16 megrendelt darabjából az utolsó gépeket 2025 májusra várják a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei városba.


Ez egy újabb felújított hangár vagy a korábban felujitottat kímélik ennyire?
64bdacfa4ba9d210022833.jpg

64bdacf95ed2a237258358.jpg

64bdacfa9e5b9863902703.jpg
Nem lett több hangár Szolnokon.
 
Nem, a gépágyú-konténernek.
Én NIR rakétákról beszéltem!
Amúgy gépágyú nem lenne rossz, csak 20mm-es az nagyon kevés. 30x113-as lenne az igazi konténerben: annak van "romboló ereje". llyen gun podról mondjuk nem tudok, de az M230-asnak eléggé gyenge a reakcióereje, szóval elvileg lehetne helikopterre tenni asszimetrikusan.
 
Oda kirepül maga is több leszállóval - mint az Ancsák is tették ezt Afganisztánba.
Az áttelepülési hatótávja amúgy is több mint 1300 km. Nem hiszem hogy bármi dolga lenne MH-nak ilyen távolságban...

Az Ancsa egy viszonylag lassú turboprop, már azzal is egy örökkévalóság egy iraki vagy afgán kanyar. Egy Caracal viszont még az Ancsához képest is csak fele annyival megy, azaz az út egy irányba is minimum két nap lenne... (hirtelen hasraütött útvonal)

Összehasonlításképp, ennél rövidebb idő alatt menne el az A319/E390/Falcon Ausztráliáig...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen
Azt vágom, csak ez nem a145-ösöké, hanem egy másikat is felújítottak.
Úgy emlékszem, hogy két egyforma hangár lett felújítva a H145M érkezésére, ezek egymás mellett vannak. (Ezekben előtte az orosz gépek tárolása, javítása folyt.) Azaz 3 év alatt nem történt semmi előrelépés a hangárokkal kapcsolatban. Ez ugynaz a hangár, a kettőből az egyik. A H145-ösök a sátrakban laknak. A H225-ösöknek megfelelő méretű sátrakra pedig most írtak ki közbeszerzést.
 
Úgy emlékszem, hogy két egyforma hangár lett felújítva a H145M érkezésére, ezek egymás mellett vannak. (Ezekben előtte az orosz gépek tárolása, javítása folyt.) Azaz 3 év alatt nem történt semmi előrelépés a hangárokkal kapcsolatban. Ez ugynaz a hangár, a kettőből az egyik. A H145-ösök a sátrakban laknak. A H225-ösöknek megfelelő méretű sátrakra pedig most írtak ki közbeszerzést.
Mellesleg hiába régi a két hangár Szolnokon, szerintem jól néznek ki és időtállóak. Lehetne melléjük építeni még kettő pont ugyanolyat is, meg persze másfajta újakat.
 
Úgy emlékszem, hogy két egyforma hangár lett felújítva a H145M érkezésére, ezek egymás mellett vannak. (Ezekben előtte az orosz gépek tárolása, javítása folyt.) Azaz 3 év alatt nem történt semmi előrelépés a hangárokkal kapcsolatban. Ez ugynaz a hangár, a kettőből az egyik. A H145-ösök a sátrakban laknak. A H225-ösöknek megfelelő méretű sátrakra pedig most írtak ki közbeszerzést.
Majdnem, de mikor az első medicopter ideért, akkor csak egy volt még meg. A másikon csak minimális munkákat végeztek + ablakcsere. A teljesen felújítottat belakták a medicopterek, a másikat pedig most kellett feljavítani „gyorsba”.
Ezek szerint mostanra az is elkészült.
 
Majdnem, de mikor az első medicopter ideért, akkor csak egy volt még meg. A másikon csak minimális munkákat végeztek + ablakcsere. A teljesen felújítottat belakták a medicopterek, a másikat pedig most kellett feljavítani „gyorsba”.
Ezek szerint mostanra az is elkészült.
Ok, akkor erre rosszul emlékeztem. Csak arra emlékeztem, hogy a két hangárra két külön közbeszerzés volt kiírva valamikor még talán 2019-ben. A H145-ösöknél nem csak karbantatásra használják a hangárt és tárolásra ott a sátor?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Úgy emlékszem, hogy két egyforma hangár lett felújítva a H145M érkezésére, ezek egymás mellett vannak. (Ezekben előtte az orosz gépek tárolása, javítása folyt.) Azaz 3 év alatt nem történt semmi előrelépés a hangárokkal kapcsolatban. Ez ugynaz a hangár, a kettőből az egyik.
Nem tudom.
Ez egy újabb felújított hangár vagy a korábban felujitottat kímélik ennyire?
64bdacfa4ba9d210022833.jpg

64bdacf95ed2a237258358.jpg

64bdacfa9e5b9863902703.jpg

Ez a másik. Áprilisban kezdték.
 
A H145-ösöknél nem csak karbantatásra használják a hangárt és tárolásra ott a sátor?
Igazad van, legalábbis én is így tudom.
(((( A két hangárt arról lehet megkülönböztetni belülről, hogy a korábban felújítottban az egyik oldalon ilyen ácsolat van, ami segít megtartani a tetejét, a másikban meg nincs ilyen. Jellemzően a „tartószerkezet” alól szokták a másik oldalon lévő dolgokat fotózni, videózni. :) )))))
 
Elég nyalis, de lehet mkivel ilyen, csak nekem fura az Airbus vezérigazgatója
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: Aladeen
Elég nyalis, de lehet mkivel ilyen, csak nekem fura az Airbus vezérigazgatója
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elég nagy pénz kerestek rajtunk 36 helikopter eladásával, szóval érthető ha hálás meg udvarias. Az lenne gáz ha nem jönne néha jópofizni...
 
  • Tetszik
Reactions: kampfi and vilmoci