Szerintem nem igazán. Modern környezetben egy holt súly, ami ráadásul feleslegesen növeli a légellenállást.
Gondold végig a 20x102-es lőszer hatásos lőtávja olyan 3-4km.
Ha megnézed a megjelent ukrajnai videókat. Ott sem állnak neki gépágyúzni a helikopterek (egyik fél sem), hanem vagy ATGM, vagy NIR röppen, akár irreálisan irányzott balisztikai pályán.
Akkora a veszélye a földi lelövésnek, hogy a fűnyíró módban közlekedő gépek mielőbb menekülőre fogják.
Ahhoz, meg, hogy hatékonyan használd a gépágyút egy elfogadható szintre kell emelkedned a géppel.
Az Apache-n használt csökkentett harmincasnak az a nagy előnye, hogy 2 funkciós lövedékkel van ellátva, amelyik akár a célpont közelében is tud robbani ezzel pedig a repeszhatással elég jó élőerő ellen. De a román gépeken csak 20x102 van.
A Viperen meg már eleve bele van tervezve a gép törzsébe, így nem jelent komoly légellenállást.
Ahol nagyon hasznos lehet, az a COIN műveletek.
Az az igazság, hogy a németek nem véletlenül hagyták el a saját Tigerjeikről. A HH végén terveztek a szimmetrikus környezetre azt a gépet. A franciák persze tettek rá, mert az ő haderejük négerkergetésre lett kitalálva.
Persze a németek is később sopánkodtak miatta, sőt szó volt róla, hogy az MK III kapcsán az ő gépeikre is kerül, de ugye ez nem maradt opció. A sopánkodás amiatt volt, mert a németek is végül COIN környezetben alkalmazták őket alapvetően a HH vége miatt.
Én igazság szerint nem is értem, hogy minek vettünk a H145-ösökre ilyeneket.
Illetve sejtem. Ehhez a legolcsóbb a lőszer....
Én egy olyan fejlesztést látnék szívesen, amivel kihasználhatjuk azt, hogy H225M-nek kivehető a raktér padlójának közepe, és egy nagy nyílás lehet belőle Oda egy forgó dobtárral akár HERO 120-asak mehetnének. A gép törzsében van annyi hely, hogy emellé akár 2-3 operátornak is maradhatna helye.
Hasonlót elvileg a franciák is terveztek csak tengeri felderítő funkciókkal, szonár bója szóróval.
(képen jobbra fent látható)