[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

  • Tetszik
Reactions: fishbed
13 percnél hogy áll a 225 mint ha odaragasztották volna...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Élőben meg még durvábban látszik a különbség...!Ennyit a szovjet teknyikáról....!
 
:cool:


e472ba9fb33bfe7fd23094134916e0e0.jpg
 
Egyébként függeszkedéskor füstölt a H225M...
Meg már ganés a borítás a gázelvezető mögött, Deeee amúgy jó. :D
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
 
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
Én is így látom hogy a kiömlők elhelyezése miatt ilyen látványos a kormolás (pl. Mi-8-nál is középen van, de mintha úgy tűnne kevésbé van forgatva a törzs felé).
Hasonló gázturbinával szerelt Rooivalkon nincs olyan korom mint pl. ezen a két brazil gépen:

xXA6fyX.jpg

zy5XdTb.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and fishbed
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
Azért az üzemanyag is befolyásolja a kormolást., az adalékolás nagyon sokat számít.
A standardok sokat megengednek a korom gátló képességen. Lsd. nyári/téli vagy uni JP-MiL standard
 
A helikopter gázturbinák normál üzemi tartománya általában 90% körüli fordulatszám.
Mivel tengelyteljesítményre és nem tolóerőre dolgoznak, amikor a pilóta a kollektív kart meghúzva nagy lapátszöggel emeli a gépet, akkor a plusz kerozin elégésével nem a fordulatszám nő meg, hanem a szabadturbina forgatónyomatéka.
Az ehhez szükséges azonnali gázhőnöveléshez dús keverékképzés kell.
Alapvetően a belsőégésű dugattyús és turbinás hajtóművek közös jellemzője, hogy a dús tüzelőanyag-levegő keverék nagyobb égési sebességet és ezáltal gyorsabb energiafelszabadulást hoz.
Ebből két dolog következik:
Az egyik, hogy ha egy adott helikoptergázturbina normál utazó teljesítménye 90 százalékos fordulatszámú, akkor a felszállás, megfüggés, emelkedés többlet energiaigényéhez mégtöbb kerozint kell betáplálni, aminek egy része csak megsül, kokszolódik.
A másik, hogy egy helikopter turbina család fejlesztése során ha csak a nettó tengelyteljesítményt húzzák fel, akkor azt a legkönnyebb a keverék további dúsításával előidézni, amitől az újabb hajtóműtípus jobban fog kormolni.