• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 982
5 306
113
13 percnél hogy áll a 225 mint ha odaragasztották volna...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Élőben meg még durvábban látszik a különbség...!Ennyit a szovjet teknyikáról....!
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 894
6 165
113
:cool:


e472ba9fb33bfe7fd23094134916e0e0.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 882
67 626
113
Egyébként függeszkedéskor füstölt a H225M...
Meg már ganés a borítás a gázelvezető mögött, Deeee amúgy jó. :D
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
256
1 331
93
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
Én is így látom hogy a kiömlők elhelyezése miatt ilyen látványos a kormolás (pl. Mi-8-nál is középen van, de mintha úgy tűnne kevésbé van forgatva a törzs felé).
Hasonló gázturbinával szerelt Rooivalkon nincs olyan korom mint pl. ezen a két brazil gépen:

xXA6fyX.jpg

zy5XdTb.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and fishbed

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
Azért az üzemanyag is befolyásolja a kormolást., az adalékolás nagyon sokat számít.
A standardok sokat megengednek a korom gátló képességen. Lsd. nyári/téli vagy uni JP-MiL standard
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 882
67 626
113
A helikopter gázturbinák normál üzemi tartománya általában 90% körüli fordulatszám.
Mivel tengelyteljesítményre és nem tolóerőre dolgoznak, amikor a pilóta a kollektív kart meghúzva nagy lapátszöggel emeli a gépet, akkor a plusz kerozin elégésével nem a fordulatszám nő meg, hanem a szabadturbina forgatónyomatéka.
Az ehhez szükséges azonnali gázhőnöveléshez dús keverékképzés kell.
Alapvetően a belsőégésű dugattyús és turbinás hajtóművek közös jellemzője, hogy a dús tüzelőanyag-levegő keverék nagyobb égési sebességet és ezáltal gyorsabb energiafelszabadulást hoz.
Ebből két dolog következik:
Az egyik, hogy ha egy adott helikoptergázturbina normál utazó teljesítménye 90 százalékos fordulatszámú, akkor a felszállás, megfüggés, emelkedés többlet energiaigényéhez mégtöbb kerozint kell betáplálni, aminek egy része csak megsül, kokszolódik.
A másik, hogy egy helikopter turbina család fejlesztése során ha csak a nettó tengelyteljesítményt húzzák fel, akkor azt a legkönnyebb a keverék további dúsításával előidézni, amitől az újabb hajtóműtípus jobban fog kormolni.